Yaşanan zorluklara rağmen şükretmek, sizce doğru bir yaklaşım mı?

Bana nedense orta çağ kölelerini anımsatıyor. Sahibimiz bizi çok çalıştırır ama en azından aç bırakmaz, buna da şükür der gibi. Orta çağda köleler sahiplerinin malı veya hayvanı sayılırdı. Örneğin eğer atını aç bırakırsan ve onun hastalanıp güçten düşmesine neden olursan ona bir daha yük taşıtamazsın. Üstelik hasta olduğunda onun masrafları da senin sorumluluğunda olur. Bazıları tarafından modern kölelik adlandırılan işçilik bana göre kölelikten daha zor. Zira işçiler patronlarına ait olmadıklarından onların yaralanması veya ölmesi önemsenilmez, sorumluluk alınmaz. Kısacası yaşayan devam eder ölenin yerine yenisi gelir.
Yaşanan zorluklara rağmen şükretmek, sizce doğru bir yaklaşım mı?
Yaşanan zorluklara rağmen şükretmek, sizce doğru bir yaklaşım mı?
Cevapla