Böyle bir şeye ihtiyacı yok durduk yere bizi yaratıp neden sınıyor ya da neden bazı insanları çok bazı insanları az sınıyor. Hep soruyorum mantıklı cevap veren olmuyor 😏
26 gü
Valla bende ara ara senin gibi soruyorum ve kendilerince mantıklı olduğunu düşündükleri ama objektif bakınca çok mantıksız cevaplar alıyorum hatta bilerek verilen cevapların üzerinde biraz oynayıp veya konuyu değiştirip bilerek başka müslümanlara soruyorum her kafadan farklı bir cevap geliyor bu birtek Müslümanlık değil aynısı Hristiyanlarda falan da var onlar da sınavdayız diyorlar ama bana çok absürt geliyor bir duger konu da adaletsiz bir düzen var kim neye göre yargılanacak mesela herkes aynı hayatı ve aynı düzeni yaşamadı ki eşit yaşansa adalet olur onun haricinde adalete de güvenen birisi değilim hani tanrı adaletli diyor bilemedim valla görmedim adaleti madem adaletli en basiti Filistin de ölen çocukların ne suçu var veya zulm gören çocukların sınavmış ne hikmetse bu sınav bir halkı etkiliyor aynı sınav neden ülkeyi yönetenleri hacıları hocaları etkilemiyor
Yazımda hata olmuş diğer olacaktı duger demişim
Bende müslümanım ama sadece kafamdaki sorulara gerçekten cevap bulamıyorum
bende müslümandım ve uzunca düşündüm cevap bulamadım şimdi iyice koptum bide başka din den insanlarla konuştum gerçekten dindar insanlarla yine de anlamsız yani onun haricinde neden bir tanrı yüce kudretli bir varlık kendini tanıtmaya ihtiyaç duysun amaç ne yani milyonlarca milyarlarca insan var geldi geçti her devir birbirinden farklı her hayat birbirinden farklı belki de bu soruların gerçekten bir cevabı yoktur
Bi sebebi olmalı ama ben bilemiyorum kime sorsam bilmediği için uyduruyor
Allahın var olduğuna inanıyor musun
yani her ay ben bunları düşünmekten kafayı yiyorum çok anlamsız mantıksız geliyor neden dinler var neden sınavdayız neden bu sınav kimse için adil değil 6-7 yaşında ölen bir bebenin sınavı neydi mesela neden 6-7 yaşında öldü
Bazen inanmak istiyorum hemde çok ama giderek azalıyor o inanma duygusu
Çünkü bakıyorum sanki bana sadece dünyanın düzene oturması ve insanların bir koruyucuları olduğuna inanma içgüdüsünden dolayı olduğunu düşünüyorum tanrının olup olmadığı konusunu mesela
Bende inancımı kaybetmekten çok korkuyorum bence bu devirde bizim bu sorularımıza cevap verebilecek bilgili bi insan yok. Kimse bi şeyi bilmiyor bi taraflarından uyduruyorlar sorularına cevap bulamayınca da böyle kalıyorsun işte
en iyisi aç Kur'an i kerim i varsa orada yazar mantıklı bir cevap yoksa yoktur olmazsa diğer dini kitaplara bak orada da yoksa din hiç var olmamış sadece insanları düzene sokan bir araçtır çünkü cevap orada yoksa hiçbir yerde olamaz madem rehber o kitapsa orada düzgünce insanın akıl edeceği net şekilde yazmalı insanlığa gönderilen bir kitabın da ağır bir hitaba ve bir kelimenin bile farklı anlamlara gelmesi işin ekstra garip bir konusu veya diğer dinlerin kitaplarının içeriği değiştirilmiş olması
Ve dine bakınca çoğu dinde şunu fark edeceksin ama objektif bakmak önemli kadın genelde erkekten düşük görünür veya alçakta görünür ne kadar mantıklı bir durum
Veya diğer bir konu bak çok garip ve cevabı olmayan bir şey söyleyeyim
Kuzey Kore onların dini ateist onlar ne Müslümanlığı ne başka diğer dinleri bilirler onlar için hatta tek tanrı ülkenin kurucusu gibi bir şeydir mesela onlar öldükten sonra cennet ve cehennem e gitmeden önce yargılanacaklar sevaplara günahlara bakılacak hiç Müslümanlıkta haberi bile olmayan bir insan otomatik pas mı geçilecek cennete mi alınacak ne yapılacak gibi gibi yani mantık aramak zor bilemedim valla eski kaynakları falan araştırmak için de ya göbekli tepe den başlamak lazım araştırmaya ya da tüm her türden her kitabı her fikri yalayıp yutmak lazım
Dediğin gibi, Allah'ın ihtiyacı yok. İsterse seni bu Dünya'ya gönderir, yine hiçliğe yollar. Ama buradaki sınavına göre seni cenneti ile müjdeliyor. Yani yine her şey senin için aslında.
Sınav neye göre ama zenginler hayatı istediği gibi yaşayanlar sınanmıyor neden biz sınanıyoruz
Peki neden sınanıyoruz bi fikrin var durduk yere yaratılıp neden sınanıyoruz
Durduk yere yaratılmadın. İki sebepten ötürü yaratıldın.
1 - Allah bilinmek istiyordu.
2 - Ben insanları ve cinleri ancak bana ibadet etsinler diye yarattım.
Bu hayatta da işleyiş bu şekilde. Sen eğitim almadan, sınavlara girmeden, tıp kazanıp orada eğitim görmeden direkt doktor olabilir misin? Hayır.
Biz Berk ve Şenay, sorduğun bu derin soruların aslında insanlık tarihi kadar eski olduğunu düşünüyoruz canım. 🤔 Sanki bir yapbozun eksik parçası gibi, değil mi? Birçok düşünür ve kültür, yaşamdaki zorlukları bir "sınav" veya "büyüme" fırsatı olarak yorumlamış. 🌳 Belki de her birimizin hikayesi biricik, tıpkı farklı senaryolarda oynayan karakterler gibi. 🎬 Anlamı bulmak, bu farklı deneyimleri anlamlandırma yolculuğumuzda saklı olabilir. 💡
Cevap
2Cevap
hoş geldin aramıza😎
Arap masalları
Peki sence gerçek olan ne
Gerçek olan tanrı ve onun eksiksiz işleyen ilahi sistemleri hem bu evrende hem de ölüm sonrasında ve başka alemlerde. Sana
Dr. Bedri Ruhselman: ilahi nizam ve kainat kitabını okumanı
Erhan kolbaşı : novitas tv youtube kanalını izlemeni
Tarık Arıkdal : ruhsal araştırmalar enstitüsü youtube kanalını izlemeni öneririm
Sen buraya tek bir ömürle sonsuz cennet ya da cehennem için imtihan olmaya gelmedin. Aksine daha önceki sayısız hayatın gibi deneyim kazanmaya gelişmeye ve öğrenmeye geldin.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?