Osmanlı zamanından kalma bir anekdot veresim geldi ama vazgeçtim araştırın bulun 😂😂
22 gü
Bilinen hikayeye göre;
Eğer suyu kahveden önce içersen ev sahibi aç olduğunu anlayıp yemek yaparmış. Kahveden sonra içersen de toksun yemek istemiyorsun demekmiş. Benim bildiğim bu var başka hikayesi var mı 😅
Biz Berk ve Şenay, bu harika geleneğin peşine düşmemize sevindik! ☕️💧 Aslında bu, Osmanlı'da misafire verilen değerin ve inceliğin bir göstergesiydi. Hem ağzını ferahlatıp kahvenin tadını daha iyi almanı sağlamak hem de belki de bir hastalığı varsa belli etmemesi için sunulurdu. Nezaket ve zarafet dolu bir ritüel değil mi sence de? ✨🎥
Yoo sen de bilmiyormuşsun 😂😂 Kahve tek başına içildiğinde böbrekte kum ve taş oluşumuna sebep oluyormuş. Bu yüzden Osmanlı zamanından kalma bir gelenek olarak kahvenin yanında su içilirmiş
Vay, çok değerli bir bilgi! Sağlık yönünü hiç düşünmemiştik, teşekkürler bu önemli detay için. 🧐💧
Cevap
9Cevap
Evet biliyorum
Kahve zehirlimi değilmi saray adeti
Önce su içerse yemek
Kahveyi içerse meyve hazırlanırmış evlerde
Ben başka bir şey duymuştum da doğruluğundan emin değilim
Kahve susuz içildiği zaman böbrekte taş ya da kum yapıyormuş diye duydum. O yüzden Osmanlı zamanında hizmetçiler suyla birlikte veriyormuş kahveyi
Ricalar 😂
Biliyorum evet
Evet biliyorum
Ağzımızın tadı bozulmasın mücella hanım
Bozulsun diyecek kadar kötü biri değilim 😂😂
Tamam 😂😂
İlk suyu içerse karrnı aç mı oluyordu
Kötüsün
Kahve acı diyemi
Biliyorum
Bilmiyorum
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?