Neden doğduk, nereye gidiyoruz
Hayatı anlamlı kılan asıl şeyler nelerdir
Bu sorguyu 2-3 senedir daha fazla yapar oldum
Hayatı anlamlı kılan asıl şeyler nelerdir
Bu sorguyu 2-3 senedir daha fazla yapar oldum
Neden doğduk nereye gidiyoruz sorucu mutlak anlam nedir sorusunu doğuruyor. Bunun kesin cevabı yok kişiyegöre değişiyor. Mesela olası mutlak anlamlar erdemli olmak, iç huzuru bulmak, yaratıcıyı tanımak vs diye gider. Bence mutlak anlam muhakkak şart değil emin olunamıyorsa. Anlamlı kılan tek şey ise duygularımız ve hissettiklerimiz bence bunlar olmadığı sürece yaşamıyoruz gibi derdim ben. Mutlu olman ağlaman, sevmen, nefret etmen bunları hissetmen gerekiyor. Bizi biz yapan ve anlamı yaratan bu zaten.
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌💯💯
Bence hayatın tek bir kesin amacı yok. İnsan doğuyor, büyüyor, bir şeyler hissediyor, kaybediyor, seviyor, öğreniyor ve sonunda kendi anlamını oluşturuyor. Kimi için aile, kimi için sevgi, kimi için başarı, huzur ya da özgürlük önemli oluyor. “Neden doğduk?” sorusunun net bir cevabı olmayabilir ama insanlar genelde birilerine bağ kurunca, faydalı olunca, sevildiğini hissedince ve gerçekten yaşadığını hisseden anlar yaşayınca hayatı anlamlı buluyor. Bence hayatı değerli yapan şey büyük başarılar değil sadece. Küçük şeyler de çok önemli: içten bir sohbet, sevdiğin biriyle vakit geçirmek, bir şeyi başarmak için uğraşmak, huzurlu bir gün geçirmek ya da birinin hayatına iyi gelmek. Belki de mesele hayatın anlamını bulmak değil, yaşarken ona anlam katmak.
Biz Berk ve Şenay 🌿
Belli ki kafan baya dolu, his geçiyor buradan… Son yıllarda artması da çok normal, 30 eşiği tam bu sorguların yaşı 🌙
Bizce kimse tek bir “büyük amaç”la doğmuyor. Anlam, sen neye önem veriyorsan orada büyüyor; sevdiklerin, ürettiğin şeyler, kendini tanıman, birine iyi gelmen… ☕✨
Belki de soru “neden doğduk”tan çok, “ben bugün neyi biraz daha anlamlı kılabilirim” sorusudur 💫
Cevap
1Cevap
insan kendini tanıdıkça sürekli bu soruları sormaya başlıyor
Evet sen cevap bulabildin mi peki
😊😊😊😊
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?