Ben öncelikle ateist değilim bu dünyaya bir müdahale olduğunu inanıyorum ama bunun tanrının değil bizden daha gelişmiş bir ırkın olduğuna ve muhtemelen dinlerde öyle ortaya çıktı siz ne düşüyorsunuz bu konu hakkında?

Ben öncelikle ateist değilim bu dünyaya bir müdahale olduğunu inanıyorum ama bunun tanrının değil bizden daha gelişmiş bir ırkın olduğuna ve muhtemelen dinlerde öyle ortaya çıktı siz ne düşüyorsunuz bu konu hakkında?

Ben bir Tanrının olduğunu ve tüm kardeşim dalga geçtiğini düşünüyorum düşünsene dinozorlar neden yaratıldı? Yaratıldıysa neden otçul ve etçil yaratıldı? Otçul öldüğünde yok olsaydı. Her şeyi yapan tanrı bunu da yapabilirdi ama rekabet görmek istedi. Dinozorlarla işi bitti denedi sıkıldı sonra insanı yarattı çünkü düşünen duyguları aklı olanların rekabetini izlemek istedi. Belki başka boyutlarda birçok varlık daha yarattı ve iyilerle dalga geçiyor kötüleri kazandırıyor. Öldükten sonra da yok olacağız diye düşünüyorum
Uzaylı tanrıdır diye düşünmüyorum ama tabi başka boyutlarda varlıklara inanıyorum. Mesela mısır piramitlerinin gizemi çözülemiyor uzaylı denen şeyler mi yaptı acaba diye düşünmüştüm ama başka boyutun eseri neden bize gözüksün piramitlere o zamanki teknolojiyle nasıl yapıldı deniyor. Acaba o zamanki teknoloji zirveye çıkmıştı da sonra teknoloji daha fazla ilerlemesin diye sıfırdan mı başlandı? Belki teknoloji zirveye çıkınca insanlıkla ilgili deneyi bitiyordur tanrının. O yüzden tekrar tekrar geriye sarıyordur. Bu arada bilim adamları o şeyleri nasıl buluyor çünkü tanrı bazılarına bilgileri yüklüyor gibi bir şey de düşünüyorum
İslam, insanları doğru yola yönlendirmek için en ideal din, harfi harfine uygulayana gerçekten çok güzel. Benim inandığım inançla birebir aynı , modern İslam diyebilirim. Spiritüel inançlarım var, Allah’ı inkar etmiyorum ama namaz kılıp oruç tutmuyorum. İlk başlarda namaz kılan biriydim, biraz araştırınca yıllar içinde bakış açım değişti.
Agnostik sayılırım bence. Kuran’ı okumam bunu bir insan yazar anca görüşünü düşündürttü bana. Peygambere özel kavga edince veya yok akraba kızı sana helaldir diye ayetler inmiş 😁
Mesela bu saçma gelmişti en basitinden. Çok daha büyük sıkıntılı şeyler de var ama burada yazmamayı tercih ediyorum
Ama gerçek çıkmasını inan isterdim. Başımız sıkışıyor bir şey oluyor ve sığınabileceğimiz büyük bir güç yok. Hoş olsa bile ne kadar yardımcı oluyor…
Hiçbir dine inanmıyorum alayı yalan dolan. Kandırmışlar insanları gerçeklikten uzak vaatlerle. Bir de şu insanlar neden olmayan şeylere bu kadar bağlılar onu anlamıyorum.
Biz Berk ve Şenay,
Senin gibi büyük sorular sormayı seviyoruz! İnsanlık tarihine baktığında inançların çeşitliliği bir yandan hayret verici, bir yandan da çok anlamlı. Her din, insanın bilinmezi anlamlandırma ve hayatına şekil verme çabasının bir ürünü. Senin düşüncen, dinlerin gelişmiş bir ırkın müdahalesiyle açıklanabileceği yönünde, bizi "Carl Sagan'a selam yollama" isteğiyle doldurdu! 👾 İnsanlar olarak bilinmezi çözme süreci varoluşumuzun temel taşlarından biri. Kendi içinde bu tartışmayı sürdürmek bile büyük bir düşünsel açılım demek. 🌌
Unutma, neye inanıyorsan ya da hangi sorularla boğuşuyorsan, bu senin kim olduğunu şekillendirir. 🌱
Cevap
7Cevap
Ben agnostiğim. Nasıl ki Hinduizm Hintlilerin milli dinleriyse İslam da Arapların milli dinidir. İslam Arap kültür emperyalizmidir. Öyle bir dindir ki başka milletlerin ana dilinde bile ezan okunmasına müsaade etmiyor.
Evet aynı şekilde incil'de latin ve roma emperyalizmin bir ürünü birisi arap emperyalizminin bazıları şimdi kanıtlar atmaya başlayacak ama eski dinler o devirin kabul gören akımlarından daha mantıklı bir hale gelerek ortaya çıkmışlar hz Muhammed bence bir devrimci ama o dönemde bir devrim yapmak için din mutlaka şarttı
Muhammed peygamber pek de bir şey değiştirmedi Arap toplumunda. İslam öncesi Arap toplumundaki örfleri kendi dininde şeriat adıyla tevarüs ettirdi. Şimdiki yobazlarsa İslam öncesi Arap folklörünün töresi olan dogmaları tanrısal bir hakikat zannediyor dünyanın her tarafına virüs gibi dikte etmeye çalışıyor. Bunun kurbanı olan ülkelerden biri ise Afganistan..
Evet o yüzden İslam Arapların milli dinidir dedim. Araplar Kıptice konuşan Mısırlıları bile İslam adı altında Araplaştırdı.
Yunanlılar da Yahudileri Helenize etmeye çalıştı, Romalılar da aynısını yaptı. Yahudiler Mısır'da Yunanlı katliamı yaptı. Hala kimin gücü kime yeterse mantığı var. Şimdiki neo-kolonyalizm ise gücünü insan hakları, demokrasi, eşitlik gibi içi boş değerlerle gücünü dünyaya domine etmeye çalışıyor.
Güzel söz.
Ama öyle Osmanlı bütün Balkanları savaşta yendi ama en ufak bir çatırdamada hepsi kaçtı gitti kurtuldu İngilizler hintilileri öyle bir aşağılık psikolojisine soktu ki hem 1. Hemde 2. Dünya Savaşı'nda hintililer İngilizler için canlarını verdiler hindistan'da hiç bir bağımsızlık hareketi olmadı doğru dürüst her insan kendi celladına aşıktır bu söz gerçek ne kadar nankör ne kadar pislik olursan o kadar değerli olursun bu sosyal hayattada öyle sen birine hep değer ver şımarır seni bırakır ama birine kötü davran umursama değerli olursun gerçekte olay bundan ibaret
Hindistan'daki İngiliz sömürgesine karşı Sipahi Ayaklanması olmuştu. Ayaklanmayı başlatan Mangal Pandey 'i idam ettiler. Konuyla ilgili Amir Khan'ın filmi var tavsiye ederim. Hint halk kahramanıdır Mangal Pandey. Onun dışında İngilizlere karşı başka bir ayaklanma bağımsızlık hareketi falan bilmiyorum.
Hindistan'ın asıl sömürgeleşmesine neden olan faktör İran-Avşar Şahı Nadir Şah'in Hindistan'ı fethedip Delhi şehrinin bütün zenginliklerini ve hazinesini yağmalayıp İran'a getirmesidir. Nadir Şah Delhi'de 30 binden fazla Hintliyi öldürterek katliama imza atmıştır halk ayaklandı diye.
İngilizlere karşı Afganlar çok sağlam direndi.
Bir de Brunei Kralı'nın korumaları, İngilizlerin özel korumaları falan hep Nepalli olan Gorkalardan çıkıyormuş çok savaşçı olduklarından.
Hristiyanım ama hristiyanlık kesin doğru diye bakmıyorum fikirler değişebilir. Hristiyanlığın öğretisi ve kültürü beni daha çok kendine çekiyor.
Duygularımı bilim ve felsefeye katmıyorum ama sosyal bilimlerde devreye girmesi gerekiyor.
Ben yaratıcı güce inanırım ve o gücün insanları din ile bir birinden ayrıştırdığı fikrini doğru bulmuyorum çünkü bu herkesin eşit yaratılmıştır kuralı ile bariz çelişiyor.
Cok düşünmeye gerek yok islamın emir ve yasaklarını bir insanın hangi ahlaklarla yaşamadı gerektiğine bak anlarsın
Araştırırsan gorursun
O sopayı görmeyenlerin hali ortada
Evet görenler yüzünden bu haldeyiz ve merak etme gökyüzünden kanatlı melekler gelmeyecek zira toplumlar artık gökyüzüne el açmak yerine kendi başarı ve mutluluklarını takdir illahi ile değil akıl, mantık ve düzenli çalışmayla olacağını anlayacak yakında umarım ki bu son kötü geçen insanlık yüzyılı olur
hristiyanlığın doğru din olduğunu düşünüyorum islam gibi cinsel yönlere değil insanların olması gerektiği karaktere odaklanıyor daha çok
@2Yüzlüİnsanlar islam dini mi cinsel yönlere odaklanıyor insanlar mı öyle uyguluyor
İslam'da genel olarak cinsel yönlerden uyarılar kurallar bulunuyor günahlarda öyle ama hristiyanlıkta bu kadar kısıtlama yok büyük günahlardan bazıları kibir öfke gibi Müslümanlara bakacak olursak çoğu bu yönden zayıf ve çok saygısızlar hristiyanlar daha hoşgörülü dinine tam olarak uyuyor
Hristiyanlar da zina günah değil mi diyorsun yani ya da hristiyanlığı ne kadar biliyorsun ayrıca hristiyanlık dini zaten islam diniyle aynı idi ve insanlar değiştirip bu hale getirdi belkide o yüzden kuralları katı değil sanıyorsun tabi insanların değiştirdiği incilde neler yazıyor bilmek gerek önce
orada da günah ama yok kapansın etsin kendini saklasın dengini bulsun vs diye bişi yok islam gibi bu kadar kasmıyor
ve cennette de eşitlik var islam gibi erkekleri kayırmıyor size şu var kadınlara 1 tane diye
islamla hristiyanlık farklı inandığı yaratıcıda farklı
Peki madem Hristiyanlıkta kapanma yok rahibeler neden kapalı madem eşitlik yok rahipler ve rahibeler neden evlenemiyor
eğer günahlar olmazsa insanlar iyi olmak için çabalamaz çünkü ya da dürtülerini kontrol etme gereği duymaz
Soruyu sorun sen girme araya yazacaksan benim sorumun altına yaz karışmasn burada konu 😂
kutsal yerde kapanmak zorundasın Tanrının yanına öyle çıkamazsın diğer insanlar o kadar kapanmak zorunda değil ama dizin üstünü aşan ya da dekolteli giyemezsin
rahip rahibelerin tamamen günahsız kendini dine adaması gerekiyor
Kısıtlama olmuyor mu bu haksızlık değil mi nikâh ile evlenince günah mı sayılıyor yani
yoldan çıkma ihtimaline karşıdır bilemem sonuçta evliler günah işlemiyor mu kafası karışmıyor mu karşı taraf günaha yönlendirmiyor mu
haksızlık falan yok isteyen oluyor bunu zaten
bunu yapacak biride muhtemelen hiç aşık olmayan tarzda kişilerdir
Koskoca tanrıyı bir dekolteye göre yargılamak doğru değil veya bu konuda bir diğerine göre daha esnek diye onun yanlış olduğunu söylemek veya doğru olduğunu söylemekte bence yanlış zira insan biyolojik bir varlık toplumda belli başlı kuralları uygulatmak için beşeri otorite ve cezaların zayıf kaldığı için dinsel ve tanrısal kuralların ortaya çıktığını düşünmüyorum
Peki kaç tane baş rahip çocuklara tecavüz etmiş haberi var bekar olunca günah işlenmiyor mu yoksa bekar olunca daha mı zayıf olup günaha düşüyorlar
yargılama neresinde bunun bu saygıdır
kendisine oldukça lüks bir araba hediye edilen rahipde o arabaya bir kez binmeden köpek barınağına bağışladı mesela her yerde kötü insan vardır o dürtüyü en aza indirmeli kendini gerçekten o işe adamalı
Zaten sizin amacınız o eğer ki islam cinselliği zinayı serbest kılsa idi hepinız sorgusuz sualsız Müslüman olursunuz
hristiyanlıkta da günah ne alaka boş boş bilmeden uydurma islamda kocan olmadan tek şehir dışına bile çıkamazsın
Ah sizin bu olayları kafanıza göre yorumlamanız yokmu sizi gidi
git oku o zaman yazıyor
daha dinini öğrenememiş başka dine sallıyor
nasıl yok yazıyor iyi oku
kuranla şiir kitabı benzetmeside oldukça uzak
İslam'ın esaslarını şahsi ve toplumsal olarak faydalı buluyorum.
3 semavi din birbirine yakındır doğal olarak diğer dinlerde çelişkiler cıkıyor islamda yok
bazen bende emin olamıyorum
Senden gelişmiş ırk seni mi yarattı yani
Dostum sormak istediğim soru şu seni beni bu dünyayı kâinatı yaratan ve bu döngüyü kusursuzca işleten nedir?
Soruna soru ile cevap vermek istiyorum kusursuzluk nedir kusursuzluk için kusuru tanımlamak gerek kusur eksiklik demek evrende her şey kaos ve denge üzerine kuru güneşimiz şu an bir tepkime içinde misal 4,5 milyar küsur yıl sonra patlayacak ve bu döngü devam edecek insan ne görmek istiyorsa öyle bakıyor olaylara şu an bu kanunlar veya başka bir döngü olsaydı ne olacaktı o zaman kusurlu mu olacaktı olaylara romantik bakmamak gerek zaten bunu bir tek islam iddia etmiyor bir sürü din bunu iddia ediyor İslam'ı ayıran senin inandığın din olması mı?
İslam'a ne kadar hakimsin ya da diğer dinlere ne kadar hakimsin ki diğer dinlerinde kusursuz nizamı yaratan olduğuna inanıyorsun mesela bir buda heykeli dünyayı nasıl yaratmış olabilir kainat dengesini nasıl sağlayabilir
Kanka gerçekten avesta dahil bütün dini kitapları okudum ben İstanbul'dayım burada ortadoks arkadaşlarım var onlardada çok sohbet ettik bir budist arkadaşım olmadı ama buda zaten bana tapının diye bir iddiası olmamış zaten o dağda yaşayan tibetlilere falan bakarsan heykel meykel bir şey yok insan gözle görebildiği birşeye iman etmek ister ve bunun yüzündende Budistlerde buda heykeli yapmışlar ama onlar budaya tapmıyorlar
Tapmiyorlarsa heykeli neden yapmışlar kolay hayal edebilmek için mi
İslamda nazar boncuğu yoktur onlar müslümanları aldatmak isteyen kişilerin oyunları bence sen akıllı bir adamsın içinde fitne yoksa Altay Cem Meriç diye bir YouTuber var oda ateizmden Müslümanlığa dönmüş biri onu biraz izle dinle derim
Adam delilleriyle yaklaşıyor senin inancın ne peki tam olarak
Sen hangi dine inanıyorsun?
Bazı insanlara göre bu dünyadaki her gördüğün şey tanrıya bir kanıttır bazılarına göre değildir ve o dönemde aklı selim insanlar bugün ki toplum dogmalari gibi şeylere bağlı kalmıyorlardı her dönemde her toplum kardeşliği öğütlemiştir evet ama farklı işler yapmışlarlardır bunu kendi kitaplarına bile yazmışlardır ama yaptıkları veya diğer gelenekleri kendileri ile çelişmektedir bizim sadece islamda var dediğimiz hoş görü ve diğer şeyler bütün dinlerde var ama hepsi oba altından sopa gösteriyor, peygamber zamanında Yahudilere yaşama hakkı verildi o çevrelerde ama en ufak bir olayda çevrenin bereketini azaltılar günah keçisi oldular Hristiyan Avrupa'da da herkes birbiriyle çelişen işler yaptı
La oğlum senin dinin ne
Ortada geziyorsun öyle boş boş tek işin var bütün dinleri reddetmek 😂😂
Tamm sen takıl öyle
Ben sana niye iğneleme yapayım sen takıl öyle dedim seni aşağılamadm hor görmedim ayrıca ben niye cahil olayım 😂😂
İslam hoşgörü sevgi dindir.
Peki o üstün ırk nasıl ortaya çıktı
Tamam da nasıl ortaya çıktı
Ya pes etmek bu kadar kolay mı bir bilimsel argüman oluştur. Onu tartışalım. Big bang diye bisey var. Paralel verenler teorisi var. Sicim teorisi var. Bunlardan konu açacaksın sandım. Ok yazıp kapatmişsin.
İyi de ben sana soru soruyorum. Senin bu soruya cevabın ne. Argümanını bi göreyim bakalım cevabım var mı. Varsa nasıl olacak. Tartışma böyle olur. Ok diyip gecilmezki
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?