Kuran diyorsunuz Tevratı da Allah göndermiş zeburu da incili de. Nasıl hak din islam oluyor? bu düşünceler beynimi kemiriyor lütfen elle tutulur bişey diyin :/
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
- Aile & Toplum konusunda 8,5b cevap paylaştı.
+1 yılTüüü pis kafir. Çabuk kafasını kesip kazığa takıp ifşa edin bunu. Elle tutulur hiç bir şey yok. İslamın hak din muhammedin son peygamber olduğunu söyleyen kuran. Kuranın allahtan geldiğini söyleyen kuran. Kuranın asla değiştirilmeyeceğini söyleyen allah ama bunu iddia eden yine kuran. Kuran diye bir kitap var ortada o kitabın doğruluğunun garantisi yine o kitap.
120 Yorumla
Soran+1 yılSizde araştırarak ateist mi oldunuz
- +1 yıl
Ateist falan değilim.
Soran+1 yılTamam müslüman da değilsiniz öyle anladım yanlış mı anladım
- +1 yıl
Herhangi bir dini sisteme dahil değilim diyelim.
Soran+1 yılTeşekkürler
- +1 yıl
Bu senin beynini kullanmadığını gösterir.
- +1 yıl
@FikrimVar_ Ok. Sen kullan boşver bizimkini.
- +1 yıl
.
- +1 yıl
Öyle değil sen yanlış biliyorsun. Allhain varlığının dellireri bilimsel ve akilcil cevaplar ile ispatlaniyor. Ha keza Kur'an'ın doğruluğu da Bilsel ve akilcil delillerle ispatlaniyor. Yani bir çok delil var ama burda sana yazmakla ugrasamicam. Cidden bu kadar beyinsizce bir algıya cevap vermekten imtina ediyorum. Biraz beynin olsay o delilleri görürdün. Bu konuları anlatan bir ilmi dalının olduğundan bile habersiz sındır. KELAM İLMİ su kafanı kumdan cikarirsan görürsün
- +1 yıl
@FikrimVar_ Az kuran oku. Az da bilim ilim öğren. 1500 yıl önceki bilimsel dediğiniz şeylerin yanlış olduğu her geçen gün birer ikişer anlaşılıyor. Kuranda bilimle paralel denilen bir çok şeyin kesin olarak yanlış olduğu zaten belli oldu. En basitinden 1500 yıl önce insanlar kadının hamile kalmasını sağlayan meninin kaburga arasında bir yerde olup penis aracılığı ile çıktığını sanarlarmış kuranda da Tarık suresinde böyle anlatılır durum. ''(Bu su- meni) Bel kemiği ile kaburgalar arasından çıkar.'' diyor ayet. Ama 2000'li yıllardayız meninin yani spermin testislerden çıktığını bilmeyen kalmadı artık. Ayrıca kuran dağların dünyanın kazığı olduğunu o dönemin modern tabiri ile depremlere karşı yer kabuğunu tutma görevi olduğu söylenirdi. 1500 yıl önce inanç buydu kuranda da yazan buydu. ama yıl 2021 dünyanın en tehlikeli fay hatları ve en çok deprem alan bölgeleri bu dağlık alanlar olduğu tespit edildi. Kuranda ayın nur kılındığını ışık saçtığını söylenir. o dönem insanlar öyle zannederdi çünkü oysa ayın herhangi bir ışık kaynağı olmadığı sadece yüzeyinden ötürü yansıtıcı olduğunu cümle alem biliyor.
- +1 yıl
İslam'dan tek bir yanlış göster Vallahi İslami terk edeceğim.
- +1 yıl
@FikrimVar_ Al kardeş.
Bakara-48: Kimsenin kimseden faydalanamayacağı, kimseden bir şefaat kabul edilmeyeceği, kimseden bir fidye alınmayacağı ve yardım görülmeyeceği günden korunun.
Yani diyor ki kıyamet günü kimse kimseye yardımcı olamaz.
Meryem-87: Rahman’ın katında söz almış olanlardan başkaları şefaat hakkına sahip olmayacaklardır.
Burada da diyor ki bazı şefaatçiler var onun dışında kimse şefaat edemez. Al sana yanlışlık. - +1 yıl
Hatta al bir tane daha Kuranda geçen ayetler bizzat Allahın sözleridir. Peygambere onun ağzından söylenmiştir. Ama kuranda bazen ''O'' der bazen ''Biz'' der bazen ''Ben'' der Bazen ''Allah'' der. Kuranı kimin söylediği kuranda bile belli değildir. Örnek? Ayetlerde konuşanın kim olduğu belli değil. 3 ayrı özne var; Ben (Muhammed), O (Allah), Biz. (Hud: 2), (Zariyat: 51), (En’am: 114), (Hicr: 9), (Tekvir: 19-20), (Ahzab: 56)
- +1 yıl
Al bak ''Tevbe-30: Yahudiler, “Uzeyir Allah’ın oğlu” dediler, Hıristiyanlar da “Mesih Allah’ın oğlu”, dediler. Bu onların kendi ağızlarıyla uydurdukları sözlerdir. Daha önce inkara sapmış olanların sözlerine benzetiyorlar. Allah onları kahretsin, nasıl da saptırıyorlar!''
Allah diyor ki Allah onları kahretsin. Kuranın düpedüz insan elinden çıktığı kabak gibi ortada işte. Allah kula beddua mı eder la. - +1 yıl
Eder. Bunda ne var
- +1 yıl
@FikrimVar_ Ne demek eder bunda ne var la :D Edemez diyor. Ama eder de diyor :) şu an sen bu sözleri kabul etmezsen şirk koşmuş oluyorsun dinden çıkıyorsun çünkü ben sana ayeti olduğu gibi yazdım kabul etmeme lüksün zaten yok. kabul edersen de vallahi diyerek yemin ettin yani allahı şahit göstererek yemin ettin doğal olarak dinini değiştirmek zorundasın. İşte bu kafa yüzünden böyle oluyorsunuz bilmeden etmeden her boha inanmaktan. Lap diye bas yemini hemde allahı şahit göster. dini olgun bu kadar basit gelmiş benle sidik yarıştırıyorsun.
- +1 yıl
Beyninin almadığı konular gerçekten ugrasamayacahim senle saatlerim degerlei
- +1 yıl
@FikrimVar_ Ben sana en başında dedim zaten sen kendi beynini kullan bizimkini boşver diye.
- +1 yıl
Allah'ın varlığının delillerini paylaştım. İslamın 100 adet delilini paylaştım. İnancında şüphesi olanlar bakabilir. Sayfa ismi islamındelilleri. com
- +1 yıl
@Ahmet_can00 o sayfanın varoluş amacı objektif bir yaklaşım değil. Tamamen İslam'ı doğrulamak. Yani geçerli bir kaynak değil benim için. Ben tanrının varlığını reddetmiyorum. İslam'ın tanrısal bir din olduğunu düşünmüyorum diyorum. Allah hata yapar mı? Bir şeyi yanlış biliyor olabilir mi tanrı? Olamaz. Ama Kur'an da Allah'ın sözü olarak belirtilen ayetlerin içinde şu an bilimsel olarak gerçekliğini yitirmiş çok şey var. Misal 1500-1600 sene önce spermlerin iç organlarda üretildiği düşünülüyor Kuran'da göğüs kafesi kaburga civarı bir yerden salgıladığı söyleniyor. Ancak yıl 2023 bu tamamen yanlış. Ya da Kur'an da dağların depremlere vs önlem için yeri yer yüzünü güçlendirmek için olduğu söyleniyor. Ama ufak bir jeoloji haritasına bakarsan dünyanın en ağır deprem bölgeleri dağlık alanlar. Tanrı eğer kusursuz ve hatasız ise kuran yalan. Kur'an gerçek ise tanrı bazı konularda bilgisiz. Sen seç artık.
En İyi Cevaplar
+1 yılOnlar da hak din IDI. Ama bozuklukları çok açık. Akılla çelişen ifadeler var incilde. Yahudileri desen zaten bi avuç. Sadece kendilerine varlar. Dışardan yahudi olamazsın. Dünyayı onlar yönetiyo o yüzden dünya böyle kötü oldu. Adamların işi fitne fesat. Bi milleri dünyanın gözü önünde yurdundan edip kadın çocuk demeden olduruyor
25 Yorumla- +1 yıl
Aynı kişi misin bilmiyorum da, başkasına verdiğim cevap şuydu
Bi yaratici zaten mantık olarak hep var olmali. Onu yaratan bi şey varsa o zaten tanrı olamaz. Tanıma ve mantığa aykırı. Evet her şeyi anlamayabiliriz. Her şeyi suanki dünya akli bilgisiyle bilmek mümkün değil zaten. Ama bir çok şeyi bir araya getirip büyük resme baktigimizda bir tanrı var. Ve dinlere baktığımızda da zaten semavi dinler disindakiler boş. Bi şey aciklamiyolar. Iyi ol falan falan. Şunu da biliyoruz ve çok belli ki musevilik ve Hristiyanlik aşkından uzaklasip içine başka şeyler karışmış. Hz. Isa'yi tanrı for me gibi. Son olarak islama baktığımda, doğru din diyebilecegim çok sebep var
- Dediğin gibi ahirette zalimlerin cezasını çekmesi
- bi ahiretin olması dünyadan daha güzel bi yer, çok mantikli geliyor cunku dünya yaşanılacak yer değil. Çok isteğimiz var ama çoğunu yapamıyoruz
- Kuran'da birçok bilimsel gerçek, daha kesif edilmeden işaret edilmiş.
- peygamberin gelecekle ilgili neredeyse tüm hadisleri cıkmış. Çıkmayalar ilerde çıkar büyük ihtimal. Yanı ahur zamanla ilgili olduğu icin
- yuzbinlerce alim binlerce kitap yazmış bu konuda
- akla ve mantığa ters düşen bi şey yok. Bize ters geliyosa, sadece kendi akilimiza ve bu zamana gire degerlensirdigimiz icin olma ihtimali yüksek
- şu an Avrupa Amerikada en hızlı yayılan din. Insanlar bi mantık biliyo olmali ki seçiyorlar. Ki diğer dinleri pek takan yok
- hayatin her alanında var. Ve iyi olmayı, iyi davranmayı, insana hayvana doğaya iyi davranmayı emrediyor. Emirleri hep olumlu.
- kur-an ayetleri ile yapılan ebced hesabiyla gelecekle ilgili çoğu bilgi doğru cikiyo
- emirleri toplumu aileyi koruyor. Zina alkol yasak. Ama bugüne baktigin zaman, bu yasakları önemsemeyeler aldatıyor zulm ediyor
Şimdilik aklıma bunlar geldi ama daha çok var
Soran+1 yılDeğilim ilk kez soruyorum böyle bir soruyu
Ben diğer 3 kitabı okumadım bilgisizlikten bu düşüncelere kapılıyorum sanırım teşekkür ediyorum ama sorgulayarak araştırarak ateist olanlar da var onlar hakkında ne düşünüyosunuz?- +1 yıl
Hayır sorgula tabiki. Sorgulamazsan, cahil dindar olursun. Ama tabiki dikkat et, bazı ateistler olaya düz mantıkla bakıyo. O yüzden bazı şeyleri anlamıyorlar. Islamda bi şeyin birçok sebep ve hikmeti vardir. O yüzden müslüman analitik bilimsel ve mantikli düşünebilmeli ki islami anlasin. Araştır. Sana tavsiyem tabiki ilk önce islami araştırarak başlamak. Kuran, hadis ve diğer kitaplar. Risale diye bi kitap var. Çok güzel ama kuran kelimeleri geçtiği icin bazen anlamak zaman aliyo
Soran+1 yılÇok teşekkür ediyorum sağolun
- +1 yıl
Ateistler sergiliyorum diyip islami düşmanı kitap okuyorlar sadece. Hiç imami Gazali, imami Rabbani, Bediuzzaman okuyan ateist gördüm mu? Kuran dan iki ayet cımbızlar, dar beyni ile yorumlayım bak araştırdım ateist oldum der. Bi de bu iman işi, yani inanma. Isteyen inanır isteyen inanmaz. Baktığı açı onu yanlışa düşürür.
Biz ayni şeye bakariz, ben derim ki çok kompleks ve muhteşem bir bilim var bunda. Bunu sadece bir tanrı yaratabilir derim. O işe der ki hayir şu sebepler bi araya geldi. Söyle evrimleşti falan diyip, olayın oluş şeklini sadece açıklayıp neden öyle olduğunu sorgulamadan bu evrimleşti der
+1 yılAllah Kuran'da daha önce gönderilen kitaplarin insan eliyle bozulduğunu Kuran'ın kıyamete kadar bozulmayacagini ve koruyacağını söylüyor. Zaten Islam'da iman ederken önceki peygamberler ve kitaplara da iman ediyorsun. Kuran hepsini kapsiyor ve son peygamberin son kitabı.
20 Yorumla
+1 yılŞöyle bir örnek versem anlayabilirmisiniz acaba,?
Bir zamanlar window 95 vardı.
Sonra window 98 çıktı.
Sonra window XP çıktı.
Daha sonrada en son sürüm Window 10 çıktı.
Diger Softverler corrap oldu.63 Yorumla- +1 yıl
Bu Softvaerlerin hepside Microsof tarafından yapılmıştı.
YANI İSLAM DİGER DİNLERİN EN SON SÜRÜMÜ.
Soran+1 yılBöyle bir örnek beklemiyordum 😃 teşekkür ederim
- +1 yıl
Peki faydalı oldumu?
AI Persona’ya Sor
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
2
Cevap
11Cevap
Aile & Toplum konusunda 2,1b cevap paylaştı. Nasılsa birgün ölecek sin ölünce ne geçecek eline hiç bir şey ama kurana inanir ve Kur'an'a göre yasarsan cennet var diyelimki tobe asa var da sana göre yok Kur'an'a göre yasarsan kaybın ne olacak 🙄
13 Yorumla
Soran+1 yılAma ya yoksa? Ya diğer dinlerden biri gerçekse?
İnsanlar doğdukları yere göre hak, hak değil diyorlar. İşte bilinen tarihin en başından beri benim tanrım senin tanrını döverciler yüzünden bunca kıyım oldu. :)
10 YorumlaAile & Toplum konusunda 3,8b cevap paylaştı. Cuma namazlarında hoca vaazdan sonra "İnneddine İndallahil İslam" der. Allah katında din islam' dır anlamındadır. Yani Kuranda geçiyor.
10 Yorumla
+1 yılGerçekten bu konuya hakimim istersen san anlatabilirim ama baya uzun olur aklına yatlmasi için.
29 Yorumla
Soran+1 yılAynen.
- +1 yıl
İslâm, bütün peygamberlerin getirdiği dinin ortak adıdır. Bütün peygamberler İslâm'ı getirmişlerdir. İslâm, yalnız Hz. Muhammed (s. a. v.)'in tebliğ ettiği dinin adı değil, Adem'den Muhammed'e, bütün peygamberlerin dininin ortak adıdır. Özet olarak söylersek İslâm, barış ve Allah'a teslimiyet dinidir. Alman şairi Goethe bunu çok güzel ifade eder:Eğer İslâm teslim olmak anlamına geliyorsa Allah'a, hepimiz yaşayıp ölmekteyiz İslâm'da
Burada değişen din değil, kurallardır. İnsanlar gönderilen kitapları tahrif etmeye başlayınca Allah CC o toplumun hastalıklarına göre yeni ve daha güncel kitaplar göndermiştir. Burada akla takılan bir konu var.
Allah neden kitapların tahrif edilmesine müsaade etti?
Hikmetini anlayamadığımız bazı şeyleri de Allah’a bırakmak, imanımızın kemalini ve dinimizdeki sadakatimizi gösterir.
- +1 yıl
Allah’ın yeryüzünde yarattığı şeylerin hepsi bir değildir. Kimini sebeplere bağlar, kimini sebepsiz, vasıtasız yaratır. Mesela, insanların hepsi anne ve babadan gelirken, Hz. Âdem (as)'i hem anne hem babasız, Hz. İsa (as)'yı babasız, Hz. Havva'yı da annesiz olarak Hz. Adem'im kaburga kemiğinden yaratmıştır. Demek ki umumi kanunların dışında bazen hususi olarak muamele etmektedir.
Ayrıca ateş yakar, ay ikiye yarılmaz, ağaç yürümez, asa yılan olamaz. Sebepler açısından böyledir. Ancak, Hz. İbrahim (as) yanmamış, Ay ikiye ayrılmış, ağaç Peygamberimiz (asm)'in emriyle yürümüş, Hz. Musa (as)'ın asası da yılan olmuştur. Allah’ın izniyle ve muradıyla, bunlarda değişiklik olmuştur.
Yine bazı peygamberler gelmiş, gönderildiği ümmetleri tarafından öldürülmüştür. Ama Allah, Hz. Musa (as), Hz. İbrahim (as), Hz. Muhammed (asm) gibi bazı peygamberlerini de muhafaza ederek korumuştur.
İşte aynı durum kitaplar için de geçerli olabilir. Diğer kitapların değiştirilmesine müsaade eden Allah, hususi olarak lütfuyle Kur’an-ı Kerim’in değiştirilmesini engellemiştir. Bu sebepten dolayı Kur’an’ın özel koruması altında olduğunu belirtmiştir. Hz İbrahim (as)’i ateşten yakmayıp koruyan Allah, Kur’an-ı Kerimi de değişiklikten muhafaza etmiştir.
- +1 yıl
Aklınıza takılan başka şey varsa sorabilirsiniz.
- +1 yıl
@ssamarra yazdım bakabilirsiniz
- +1 yıl
@ssamarra rica ederim
- +1 yıl
@ssamarra inşallah faydalı olmuştur.
Aile & Toplum konusunda 2,6b cevap paylaştı. öyle bir kanıt yok bence. Gösterilecek her kanıt islamın içeriğindeki bir yazıdan refere edilir. Oysa ki bir çalışmanın doğru olduğu başka kişilerin onu referans göstermesiyle mümkündür.
00 YorumlaKur'an'ı Kerim'in Türkçe mealini okumanızı öneririm.
10 Yorumla
+1 yılAllah'ın varlığının delillerini paylaştım. İslamın 100 adet delilini paylaştım. İnancında şüphesi olanlar bakabilir. Sayfa ismi islamındelilleri. com
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılZaten Tevrat ve Zeburu da Allah'ın gönderdiğini söylüyor İslam. Ama tahrip edildikleri için hak din olan İslam gönderildi
10 Yorumla
+1 yılBirisi elle tutulur bişey derse banada de olur mu
310 Yorumla- +1 yıl
Copy paste yapıyım madem
Bi yaratici zaten mantık olarak hep var olmali. Onu yaratan bi şey varsa o zaten tanrı olamaz. Tanıma ve mantığa aykırı. Evet her şeyi anlamayabiliriz. Her şeyi suanki dünya akli bilgisiyle bilmek mümkün değil zaten. Ama bir çok şeyi bir araya getirip büyük resme baktigimizda bir tanrı var. Ve dinlere baktığımızda da zaten semavi dinler disindakiler boş. Bi şey aciklamiyolar. Iyi ol falan falan. Şunu da biliyoruz ve çok belli ki musevilik ve Hristiyanlik aşkından uzaklasip içine başka şeyler karışmış. Hz. Isa'yi tanrı for me gibi. Son olarak islama baktığımda, doğru din diyebilecegim çok sebep var
- Dediğin gibi ahirette zalimlerin cezasını çekmesi
- bi ahiretin olması dünyadan daha güzel bi yer, çok mantikli geliyor cunku dünya yaşanılacak yer değil. Çok isteğimiz var ama çoğunu yapamıyoruz
- Kuran'da birçok bilimsel gerçek, daha kesif edilmeden işaret edilmiş.
- peygamberin gelecekle ilgili neredeyse tüm hadisleri cıkmış. Çıkmayalar ilerde çıkar büyük ihtimal. Yanı ahur zamanla ilgili olduğu icin
- yuzbinlerce alim binlerce kitap yazmış bu konuda
- akla ve mantığa ters düşen bi şey yok. Bize ters geliyosa, sadece kendi akilimiza ve bu zamana gire degerlensirdigimiz icin olma ihtimali yüksek
- şu an Avrupa Amerikada en hızlı yayılan din. Insanlar bi mantık biliyo olmali ki seçiyorlar. Ki diğer dinleri pek takan yok
- hayatin her alanında var. Ve iyi olmayı, iyi davranmayı, insana hayvana doğaya iyi davranmayı emrediyor. Emirleri hep olumlu.
- kur-an ayetleri ile yapılan ebced hesabiyla gelecekle ilgili çoğu bilgi doğru cikiyo
- emirleri toplumu aileyi koruyor. Zina alkol yasak. Ama bugüne baktigin zaman, bu yasakları önemsemeyeler aldatıyor zulm ediyor
Şimdilik aklıma bunlar geldi ama daha çok var - +1 yıl
@SaveTheDolphins evet bu konuda haklısın ama ben bi eşitsizlik seziyorum veya çevrem bu kadar baskıladığı için uzaklaşmışımdır ama neden kadınlar örtünüyor heryerini kapatıyor ama erkekler şortla gezebiliyor onları geçtik diyelim mantığa yatan çok yer var ama neden istediğimiz hayatı yaşayamıyoruz ben kapalı veya müslüman bi oyuncu balerin falan sanat alanında çok görmedim ben şarkı söyleyince veya gülünce neden günah oluyor veya doğuştan gelen eşcinsellik translık gibi şeyler yasak neden böyle yaratıldık bunlara cevabın var mı gerçekten merak ediyorum yazarken dalga gibi oldu ama bunları gerçekten soruyorum
- +1 yıl
Şimdi teker teker gidelim. Maasalef yazmakla çok anlatamıyorum. Keşke birebir konuşabilseydik. Bu konuların çok farklı cevapları var yani çok sebepler var. Ben sadece kit aklımla, aklıma gelen bi tane söyleyeceğim.
Dünyada eşitsizlik var. Zaten dünyada adalet olduğunu kimse soylemiyo. Herkesin imtihanı farkli. Ama ahirette Allah herkese hak ettiğini verecek. O zaman adalet sağlanacak.
Kadının örtünmesi. Vücudu belli etmeme her iki cinse de farz. Yanı erkeğin önünün kabarık gezmesi günah. Düz altına kadar kapatması lazim. Ve göbek üstü. Kimse benim kıllı bacağımdan tahrik olmaz ama kızın mini giymesinj söylememe gerek yok. Herkes salya akıtarak bakıyo. Basortusu meselesi: kızın saçları albenili. Bu erkeği tahrik etmez tabiki ama düşürür. Bu şekilde kızdan hoşlanan erkek peşine düşer. Toplumda bu böyle arttıkça aldatma artar. Bi de kiz istemezse olay erkeğin şiddetine kadar gider ki zaten kadına şiddet bunun iyi ornegi. Erkek kendi eşinin güzelliğini görsün, başkasını görürse ondan hoşlanıp kendi eşini aldatır. Ki zaten bu çok açık ve yaygın toplumda.
Sanat spor yapabilirsin. Ama bunu erkek karşısında yaparsan, yukardaki sebepten dolayı, yine erkek kıza tav olabilir. Özellikle de sporda kızın butu N guzel estetik vücudu ortada iken. Sanatı sporu kendi hem cinslerine yap.
Eşcinsellik genetik değil yanlış biliyorsun. Öyle bi iddaan varsa bilimsel kanıtını göstermen lazim. - +1 yıl
@SaveTheDolphins genetik demedim ama bu tercih değil sence böyle b0ktan bi dünyada travesti olduğu için öldürülen yüzlerce insan varken nasıl bi mal travesti olmayı seçer veya gaylere kız namussuz denirken seçer biz öküzmüyüzde seçelim bunu
- +1 yıl
Toplumun cehaletini dine yükleme. Bazı seyler sadece toplumun cehaleti. Bu arada bizim bakış açımız da yanlış olabilir, her zaman kendi aklımızla tartmaya çalışmak bizi yanlış yerlere goturur. Çok güzel bi söz gördüm Hz Ali ye ithadmf edilen ( onun mu bilmiyorum.) " önce hakkı öğren, sonra kinim haklı olduğunu ogrenirsin"
Hakkı bilmeyen insan icin, haksız bi şey onun icin adalet olarak görülebilir cunku gerçek hakkı adaleti bilmiyor.
ya da eskiden dünyanım düz olduğuna inanılırdı. Bilimsel bilgiden haberi olmayan, dünyanın yuvarlak olduğunu iddaa eden insani cahil bulup yargılar. Doğruyu ve hakki öğrenip yargılamayı ona gore yapmalıyız. Sadece bizim aklımız yetmez bazı şeyleri anlamaya. Ölçü, sadece bizim aklımız ve düşüncelerimiz degildir - +1 yıl
@SaveTheDolphins evet ama herkes bunu dine bağlıyor ben müslümanların çoğunun müslüman olduğunu sanmıyorum çünkü hem müslümanım diyor hemde yasakları çiğniyor herkes dini kullanıyor ve buda ister istemez beni dinden uzaklaştırıyor
- +1 yıl
Zaten, gerçek müslüman olsa bugün çoğu kötü şey yaşanmazdı. Kimse islami araştırmıyor. Sadece muslumanim diyor. Cahil aileler buna en güzel örnek. Her cehalet var ama müslümanım deyip, kızlarına dinin mantığını anlatmadan onlara yasaklar koyup şiddet uyguluyor.
Taklidi iman var. Araştırmadan, sadece duyduklarınla inaniyorsun. Bu cahil imani. Toplumun çoğu böyle.
Bi de tahkiki iman var. Araştırarak okuyarak anlayarak imanın artması. Bunların sayisi az bugün. Sen seç tarafı Bi şimdi - +1 yıl
@SaveTheDolphins ben zaten araştırıyorum zaten
- +1 yıl
Ateistler araştırıyorum diyip islami kötüleyen kitaplar okuyorlar sadece. Islam kitaplarını okumuyorlar. Aynı hataya düşme.
Binlerce islami kitap var alimlerin yazdığı. Imamı rabbani, imami gazali, Abdulkadir Geylani, bediuzzaman.. Ve kuran tefsirleri, hadisler. Başka hiç bi dinde yazılmış bu kadar kitap yok - +1 yıl
@SaveTheDolphins ben zaten sadece kötü taraflarıyla bakmıyorum ateist değil deist olduğumu düşünüyorum daha fazla uzatmayalım teşekkür.
ondan sonra başka bir ilahi gelmedi
11 Yorumla
+1 yıldini bilmem ama bir tanrı olduğu kesin
10 Yorumla
+1 yılKur'an-ı Kerim
10 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılhak din bence yahudilik :D
00 Yorumla
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer