Türkiye de vatandaşlık puanı uygulanmasını ister miydiniz?

Türkiye de vatandaşlık puanı uygulanmasını ister miydiniz?

Misalen her yıl her vatandaşa 100 puan verildigini varsayalım. Toplumsal kuralların bozulmasında suça göre puan düşüyor diyelim. Her suçta ortalama 10 puan eksiliyor diyelim. Topluluk icinde küfür etme, vergi kaçırma, çevreyi kirletme, hayvanlara şiddet, yüksek sesle çevreyi rahatsız etme gibi durumlarda puanlar düştüğünde bu kişilere Seyahat engeli, internet kısıtlaması, sosyal ortamlara giriş yasağı (Avm, Konser, Düğün) gibi engeller konulsa sizce nasıl olur?

Bunu Çin uyguluyor bu arada.

Bizde sadece Trafikte ehliyetlere uyguluyoruz.

Türkiye de vatandaşlık puanı uygulanmasını ister miydiniz?
Cevapla