Hayatta hiç kimseyi suçlayamazken hayatınızın harcanmış gibi olduğunu hissettiğiniz oldu mu? Etrafınızdaki onca arkadaşınıza, ailenize, size herkesten daha çok değer veren insanlara rağmen hayatınızın belki de en önemli sorununu anonim olarak internet üzerinde sorup bir cevap aradığınız oldu mu? Hiç kaçıp gitmek istediniz mi mesela? Kaçıp gidebildiniz mi mesela? Kaçıp gitmeli miyiz mesela? Ya da daha önce sizi tanıyan herkes size hiç şüphesiz inanırken sizin hiçbir şey başaramayacağınızdan emin hissettiğiniz oldu mu? Daha önceden harika biriyken şimdi geçmişi karşılayamadığınız oldu mu hiç hayatınızda? Mesela... Daha önce hiç... Kaçtığınız şeye yakalandınız mı ya? Merak ediyorum bir insan her şeyini gerçekten kaybedebilir mi? Ve bir daha kazanması için ne olması gerekir ki tam olarak? İçinden sadece ağlamak gelirken, hareket etmeye ve kendine inanmaya korkarken ya da bunu denediğinde asla "eskisi gibi" olmazken bir şeyler o insan ne yapmalıdır? Bir insan bu kadar basitçe hatta sadece bir kararla hayatını değiştirip bambaşka bir insan olabiliyorken diğer insanlar neden bunu kabul etmek istemezler peki? Neden hikâyenin sonunda bir insanın hayatının mahvolması sadece onu etkileyecek olduğu hâlde insanlar böylesine yargılarlar yüksekten düşenleri? Canı yanan zaten onlar değil midir düştükleri için? Ya da... Ya da neden mesela yardımcı olamazlar o düşen kişiye? Elinden tutup kaldırmak işe yaramaz mı acaba? Hiç kimse bir insanın gerçekten kahramanı olamaz mı? Kahramanlar sadece masallarda mı var olurlar? Yardım istemek zavallıca mıdır? Ya da ağlamak zayıflık mıdır gerçekten?
Her geçen gün sorumluluklarınız birikirken duvarlarla bakışma arzunuz sizin suçunuz mudur? Suç... Gerçekten bir insanın hayatı çöpe döndüğünde suçlu kimdir? Kişinin kendisi mi? Yeterince acı çektiyse bu onun cezası olmuş olmaz mı zaten? Hâlâ niyedir bu acının süregelişi?
Daha önce hiç insanlar için yaşadığınız oldu mu? İnsanlar için bir şeyler yaptığınız, insanlar için bir şeyler söylediğiniz, insanlar için gülümsediğiniz, insanlar için gözyaşı döktüğünüz, insanlar için nefes aldığınız oldu mu? Sonra gün gelip bunu yapmak için enerjiniz kalmadığında silindiğiniz oldu mu peki? Önce isminizin yerine başka isimler koydukları sonra da gözlerinin o koydukları isimlerin sahiplerini aradığı oldu mu? Hiç unutuldunuz mu ya?
İnsanlar birilerini sadece bir şeyler başardıkları sürece mi severler? Başarısız olmayı seçseydik bir çöplükte ölmemiz kimsenin umrunda olmaz mıydı?
Peki, eğer öyleyse o insan ne yapmalıdır? Eğer suçluysa idam edin onu lütfen fakat böyle yaşamaya devam etmesi daha büyük bir ceza kuşkusuz ki. Eğer suçlu değilse yardım edin ona... Rica etsem söyler miydiniz ne yapmalı insan böyle olduğunda?
Okuduğunuz için teşekkür ederim...
Saygılarımla,
~Sadece bir insan
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
3Cevap
Ruhen çok değiştiğimi bir şeyleri kaybettiğimi düşünsem, namaz kılardım dua ederdim. çünkü namaz mutluluk huzur verir o düşüncelerini çeker alır, zamanını boşa harcamazsın. namazı düzenli 5 vakit kılarsak o düşünceler fazla olmaz günü güzel harcamamızı sağlar zamanı iyi değerlendirmemize sebep olur bu nedenle o düşünceler fazla gelmez.
Haklısın sanırım. Önceki hayatımda namazlarım da daha düzenliydi şöyle bir düşününce... Cevap verdiğin için gerçekten çok teşekkür ederim...
rica ederim bir de psikoloğa giderdim insan içini dökmek ister birileriyle konuşmak ister iyi gelirdi.
İlerleyen yıllarda ben de gitmeyi düşünüyorum sanırım. Ancak şu an pek tercihim değil ama eminim ki iyi gelirdi.
her şey zaten bir gün kaybedilecekti. Ki herşeyin sahibi zaten Allah ve bu dünyada herşeyin bi alternatifi var der yoluma devam ederdim. Olursa ipime olmazsa 😃
Ama bunu o şekilde düşünmeyin. Kendinize ait özellikleri yani aslında bir nevi kendinizi kaybettiğinizi varsayın. Artık eski siz değilsiniz ve bu size mutluluk getirmiyor gibi...
Öyle şeyler de yaşadım. Uzun bir süre kurtulamadım. Ama öyle ya da böyle topladım. Kaldığım yerde devam etmeye çalıştım. Ki başkada yapılacak bir şey yok
O zaman gitmeden bir tavsiyede bulun bana, güzel bir şeyler söyle... Immm yani sanki o filmlerdeki beyaz sakallı ihtiyar bilge gibi son birkaç cümle söylemen gerekseydi sahne bitmeden önce ne olurdu? Bu yolda kesinlikpe bilmem gereken şey sence nedir?
Herşeyin geçeceği, rayına oturacağını bil. Bazı şeyleri kendine gereksiz yük edinme. Çünkü öyle ya da böyle geçecek. Belki o süreci kolay atlatırsın belki zor ama bu senin elinde. Unutma gecenin bile en karanlık anı güneş doğmasına en yakın andır
Cevap verdiğiniz için çok teşekkür ediyorum, hayatınızda güzellikler dilerim...
Rica ederim 😊
allah var
Öyle tabii ki... Ama sence insanın beklentisi yani bu ruh hâlinden çıkmak için Allah'ın yardımı mı olmalıdır? Yani bizim elimizden bir şey gelmez mi dersin? Evet, her şeyimizi, bizi biz yapan her şeyimizi kaybettik ve şimdi bize onları geri vermesi için Allah'a dua mı etmeliyiz acaba? Doğru olan bu mudur ya da yapılması gereken?
sana para lazımdır özgürlük iyi gelir hiç okumadımmama cevap sekmez
Maddi şeylerden bahsetmiyorum aslında pek. Daha çok içsel problemler... Hani olur ya sen kendine inanmıyorken dünya sana inansa da hiçbir şey değişmez ama sen kendine inanıyorsan şayet dünya senden umudu kesse de koymaz. Bunun gibi bir şey... Her şeyini kaybetmekten kastım daha çok kişiliğini kaybetmek, olduğun kişiyi kaybetmek falan filan...
bu ikisi sana onu da bulduracaktır
Neden bu şekilde düşünüyorsun peki?
özgürlük ve irade kullanmak istemek insanın doğasında var farbika ayarlarına sıfırlıyoruz seni
Mantıklı geldi. Ancak o dediğin nasıl olacak ki? Bir insan fabrika ayarlarına nasıl geri dönebilir? Zaman makinesi daha icat edilmedi her şeyi sıfırlamak nasıl mümkün olabilir?
bir ara okuyacağım yazını
Cevabını merakla bekliyor olacağım... İyi günler dilerim.
tüm yazıyı arşivime kaydettim. ağlayamadım. bil ki hakkında hiçbir şey bilmediğime rağmen seni unutmayacağım hep acaba nasıl diye düşüneceğim ne diyeceğimi bilemiyorum.
Demek ki satırlarımın anlamını kavrayabilmişsib seni böyle etkilediyse... Okuduğun için teşekkür ederim. Aklından bana da yer verecek olduğun için bir kez daha teşekkür ederim. Cevabını esirgemediğin için ise son olarak bir kez daha teşekkür ediyorum. Umarım bir gün eskisinden de daha iyi olurum... Ve umarım bunu nasıl yapabileceğimi de bulabilirim yakınlarda bir gün...
kendini çok iyi ifade ediyorsun kitap yazsan okurum
Teşekkür ederim ancak belki de sen iyi bir okursundur anlattıklarımı anlayabilecek olan. Fakat eğer bir gün kitap yazarsam belki seninle bir kez daha karşılaşırız satırlarda kim bilir?
iyi bir okuyucu değil seninle aynı tecrübelere sahibim
Ah, şimdi anlıyorum... O zaman senin de
bir zamanlar kalbinde hissetmiş olduklarını, hatta devam eden bir his de olabilir, satırlara dökmüş olduğum için etkilendin... Güzelmiş.
sana ihtiyacım var takipleşmeyelim istersen farketmez