Karlı, Soğuk Günler Tamamen Gelip Bastırmadan Önce Neler Yapmalıyız?

Malum kış ayının tam ortasındayız. Soğuk hava ve kısa bir süre sonra ülkenin dört bir tarafı karlarla kaplı olacak. Kışın ayrı bir tadı var evet fakat dikkat etmemiz gereken birkaç husus daha var. Şimdi sizlere kara kış tamamen üzerimize çökmeden unutulanları hatırlatacağız. Bakıyoruz.

Giyiminize ve kendinize çok dikkat etmeyi unutmayın

Karlı, Soğuk Günler Tamamen Gelip Bastırmadan Önce Neler Yapmalıyız?

Havalar malum soğuk üşütüp hasta olmak kuvvetle muhtemel. Kısa mesafede de olsa soğuk havaya maruz kalıyorsanız kendinizi koruyun sıkı giyinin. Bir ihtiyarın ağzından şu cümleyi duymuştum; "soğuk insana kiloyla girer gramla çıkar" üşütmemeye özen gösterin.

Karlı, Soğuk Günler Tamamen Gelip Bastırmadan Önce Neler Yapmalıyız?

Akabinde de beslenme şeklinize çok dikkat edin kışlık meyvelerden bolca tüketin vücudunuzu koruyun.

Trafiğe çıkarken kimsenin canını riske atmamaya özen gösterelim

Karlı, Soğuk Günler Tamamen Gelip Bastırmadan Önce Neler Yapmalıyız?

Kışın kar ve buz hem yaya hem araç ulaşımını zorlaştırır. Bu konuda herkese bir görev düşüyor. Kışın uyulması gereken trafik ve vatandaşlık kurallarına uymak gerekiyor. Usullere göre kış ve kar lastiği yol durumuna göre zincir takılması gibi trafik kurallarına mutlaka uyulmalıdır. Kimsenin canını, malını tehlikeye atmayalım :)

Karlı, Soğuk Günler Tamamen Gelip Bastırmadan Önce Neler Yapmalıyız?

Ayrıca kışın bazı anlarda ulaşım zorluğu çeken yaşlıların da koluna girelim. Bizler kadar dengede kalamayabilirler.

Karda kışta evsiz kalan insanları da hatırlayalım

Karlı, Soğuk Günler Tamamen Gelip Bastırmadan Önce Neler Yapmalıyız?

Bizim için kış kardan adam yapmak, sıcacık odadan kar yağışını izlemek, dışarıda biraz kalıp sonra sıcacık yuvamıza dönmek olabilir. Herkes bu kadar şanslı değil. Haberlerde de sık sık görmekteyiz bu hayatta zor durumda olan ne insanlar var. Hani soğuk kış günlerinde olsun zor durumda olan insanlara gerek barınma gerek beslenme gibi yardım eli uzatmayı ihmal etmeyelim. Empati yaparsanız ne demek istediğimi anlarsınız.

Veee sokak hayvanlarını da akıllara getirelim

Karlı, Soğuk Günler Tamamen Gelip Bastırmadan Önce Neler Yapmalıyız?

Hayvanlar ne kadar insanlara göre daha iklimlere dayanıklı yaratılsalar da kar bastırınca onlar da yemek bulma sorunu yaşıyor ve bunu gözardı ediyor herkes. Kışın "üşümez onlar, hayvanlar dayanıklıdır" demek yerine "acaba üşür mü, yemeği nereden bulacak" sorusunu sorun. Hayvanlara her türlü yardımı yapalım ve onları da bu soğuk havalarda unutmayalım. Çöpe atılan yemekleri veya ekmekleri bir kapa koyup hayvanların ulaşabileceği yere bırakalım. Hasta veya yaralı hayvanlara soğuk havalarda kucak açalım.

Her ne olursa olsun düşünceli olmak gerekiyor. Hem kendimizi hem de diğer insanları sadece insanları değil hayvanları da göz ardı etmeyelim. Üzerimize düşenleri yaptığımız zaman kış aylarını kimse boynu bükük geçirmez ve belki kış aylarında herkes biraz daha rahat olabilir ve huzur içinde geçirebiliriz. Umarım bu yazdıklarımızdan payınıza düşenleri almışsınızdır :) Yazımızı okuduğunuz için teşekkür eder saygılarımızı sunarız :)

Karlı, Soğuk Günler Tamamen Gelip Bastırmadan Önce Neler Yapmalıyız?

#Subarusti

Karlı, Soğuk Günler Tamamen Gelip Bastırmadan Önce Neler Yapmalıyız?
Cevapla