Bebeğimiz iştahsız bir çocuk, her şeyi yemiyor. Eşim de kilosunu desteklemek için mama veriyor. Annem mama verdiği için eşime küstü, resmen konuşmuyor. Büyükler neden böyle?
Annem, bebeğimize hazır mama verdiği için eşime küstü. Büyüklerin her şeye karışması ne kadar doğru?
Valla Bebek ikinizin. Onun gelisimine onun yetismesine herseyinden siz sorumlusunuz. Nasil olmasina gerektiginede yanlizca siz karar vermelisiniz. Iyi ya da kötü bu sizin karariniz sizin tecrübeniz ve sizin anne babaliginiz. Iyi niyetli bile olsa bu gibi konularda fikir sahibi olup anne babayi yönetmeye kalktiklari icin cook kiziyorum. Ama onlarida bu konuda sen söz sahibi degilsin diyerek azarlayamayiz. Ozaman tatli bi dille önünp kesmeliyiz. Annecim sen merak etme anne babasi olarak bizde düsünüyoruz. Böyle olmasi gerekiyor böyle karar verdik biz. Herzaman ve hep Biz diyerek konusursaniz büyüklerinizle o bizin önüne de arasinada gecemezler.
Tabi daha detayli neden böyle olmasi gerektiginide anlatabilirsiniz belkide daha iyi olur ama lendinizi aciklamaya calistikca kendileride kendi fikirlerini ortaya koyup kabul edilmesini bekleyecekleri icin. Biz bu sekilde yapiyoruz önüne nokta koymus olur.
Bilmiyorum ben mi yanlis düsünüyorum axaba ://
Torun gercekten sadece Torundur! Sevebilirsin ilgilenebilirsin! Ama sadece okadar olmali. Yani sürekli kayinvalideye birakmak cocugu sürekli onlardan destek almak illaki yetistirmekte karmasikliga sebep olur. Sürekli bile olsa herkes yerini bilmeli.
Doğru bulmuyorum, sonuçta eşiniz de bir anne ve bebeği için en doğru iyi olanı yapmak için uğraşıyor eşinize destek olmalısınız eşinizi hiçe sayıp annenize yönelirseniz eşiniz size kırılacaktır.. Ayrıca anneniz kendisinde küsme hakkını buluyorsa demek ki ailenize müdahil olmayı seviyor.. Şahsen eşiniz kendi çocuğunu kendisi bakabilir yardıma ihtiyaç duyarsa zaten kendisii ya bir büyüğüne ya da doktoruna yönelecektir.. Büyüklerin bu konuda boş yapmasına ayar oluyorum hiç kaldırabilecegim bir durum degil, anneniz hiç boşuna kendi kendisine gelin güvey olmasın...
Büyükler tecrübeli olduklarını bildikleri için en iyisini onlar bilir diye düşünüyorlar. Fakat öyle değil zaman değişti bebekler bile değişti. Bunları onlara anlatmak o kadar zor ki. Ses çıkarmayınca kendi bildiklerini yaparlar. Sesin çıkınca da ay ne beter gelin derler. Bizzat yaşadım. Siz eşinizin yanında olun. Annenizle konusun ikna edin.
Kadın kadının kurdudur. Gelin kaynana kavgaları erkekler için çok kötü bir durum Ne anneni atabilirsin ne eşini :(( dengeyi sağlamak zorundasın. Çocuk konusunda tecrübeli kişilerden destek almak ve diğerini kırmadan doğru olanın yanında olmak gerekir. İlk çocuksa özellikle tecrübe büyük önem taşıyor. Devam sütü ve ek gıdalar çokta sağlıklı şeyler değil. Doktorlar tarafından önerilmesine bakmayın doktor o firmadan avantasını alsın yeterli, pek faydası olmayan gıdayı bile tavsiye eder.
Eşin sinirli bir tepki vermediyse helal olsun ona eşin yeni doğum yapmış ve hamilelik süreci de doğum süreci de sıkıntılı her ne kadar sen iyi geçtiğini düşünsen de zor bir dönem senin için de onun içinde annenin eşine küsmesi haksız ve çok yanlış eşin zaten git gel döneminde hele de ilk çocuğunuz ise acaba nasıl bir anne olacağım bebeğim beni sevebilecek mi anne olmayı becerilecekmiyim gibi bir sürü soru var kafasında annen böyle yaptığında kafasında ki soruları yanlış ve olumsuz yanıtlayabilir küsmek yerine güzel güzel konuşsaymış bak kızım mama verme ilerde ".."şeyler olur ".."zararları var vs. Bunları söyledikten sonra eşin yine de vermeyi uygun görüyorsa sen onun annesisin en iyisini sen bilirsin demesi gerekiyor çünkü onun görevi bu kadar
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Bu ulkede kadini yoran cok sey var. Bunlardan biri de kaynana. Gecmiste kendileride sıkıntı cektiler diye ayni zulmü devam ettiriyorlar. Tamam tecrubeli olabilir annelik konusunda, akıl da verebilir ama diretmek, küsmek dogru degil. Bu konularda erkek anneleri daha cok karışıyor. Kiz anneleri bu kadar karışmıyor gozlemledigim kadarıyla. Erkek annesi olunca kadinlara bir seyler oluyor anlamıyorum. Zaten zor bir dönem, eminim eşinde üzülüyordur bu duruma ama her seyinde bir caresi var. Doktor beslenme destegi verin dediyse baskasina laf düşmez. Ki benimde cocugum olsa bende tereddut etmez veririm. Yeter ki ac kalmasin, gelisimi sekteye uğramasın, zayif kalmasın. Annenizle bu durumu konusun bence. Bizim ulkedeki erkeklerin en buyuk sorunu da bu oluyor zaman zaman. Gelin kaynana arasina girmeyeyim kafasi var. Gerektigi yerde koca ve baba olarak araya girilmeli.
Ya küserse küssün hayırdır ya 70 li yıllarda yaşamıyoruz kardeşim artık hiçbirimizin yediği besinler bize gerçekten destek olmuyor yetişkinlerde yetersiz kalıyor bazı durumlarda dışarıdan yardım almak zorundayız o zaman çocuğu olmayanlar da tüp bebek yapmasın zihniyete bak ya böyle durumlarda ağzınızı açmanız lazım bir insan sırf büyük diye totsunu kaldırılmasına göz yumulmaz büyükler her şeyi doğru bilseydi dünyada savaş çıkmazdı.
Fırsat bu fırsat. O da konuşmasın mis gibi. Alttan alıp arayı düzeltmeye çalışmasın aman diyeyim. Ağırlığını bu noktada koyması çok mühim. Herkesin ebeveynliği kendine zaten. Bebeğinize sağlıksız bir şey verecek haliniz yok ya, içeriğine bakmıştır zaten eminim. Doğru bulduğunuzu yapın, başkasının bu konuda söz hakkı yok (uç örnekler hariç).
Tavsiye edebilir yedirme ya da yedir diye bu iyidir şu sağlıksız dır görüşünü tatlı dile önere bilir yani arkadaş arkadaşa bile sevdiği kişiye bilgisini aktarır dünya bilgileri paylaşarak döner Küsmesine gelince bilinmez o anda uslubu kabamıbuldu cahil kadın dergibi azar işitiyse ondanda küsmüş olabilir nakadar alıngan biri olduğunu söyleyemeyiz görmede tanımada Belki kütüğü sade mama olmaya bilir
Kayınvalideler kavga çıkaracak yer arıyor zaten. Sen eşinin yanında durmazsan annene 'o benim karım ona saygı duyacaksın' mesajını vermezsen bu şekilde davranmaya devam eder. Gelin kaynana ilişkilerinde kilit rolü erkek oynar bu hiç değişmez
Herşeyi sadece kendileri bildiklerini sanıyor ve gençlere güvenmiyorlar. Çok yanlış, anne ile babanın çocuğa karşı tutumuna kadar karışıyorlar. Çocuk psikolojisi için hiç sağlıklı bir durum değil. Zaten size mamayı doktor önermiştir bu kadar dert edilecek bişey yok. Eşini desteklemen güzel.
Kendileri tecrubeli ama herseyi kendileri istediği gibi olsun istiyorlar ama zamaninda onlar da tecrübesizdi ve deneyerek öğrendiler onlarjn kaynanalari kendilerine yapmis şimdide kendileri geline silsile böyle gidiyor
sanki ona yedirdi ya ne dert olmuş içine :D küsmeye bahane arıyormuş gibi geldi bana bırakırlar baktırmak için gibisinden kaçmış olabilir babanneler üçkağıtçı olabiliyo sjdbdjdbd
Annen bebeğinizin iyiliğini en önemlisi sağlığını düşünüyor. Hazır mamalara bende karşığım çünkü gerçekten çok zararlı. Ama tabi hiç yemek yememesinden iyidir
Ne olursa olsun eşinin yanında olmalısın o da bir anne sonuçta. Bence anneni kenara çek ve güzel bir dille anlat. Bu şekilde hem kendi annen hem de bebeğinin annesi yıpranır.
Abi gözünü seveyim eşine destek çık🥲 sorun ney biliyor musun, büyüklerimiz hep “zorla o zamanla olur” kafasında. Ama bilmiyorlarki o bebekte ne tür travmalar yaratıyor…
Küsmeye hakkı yok, madem büyüklük yapacak küserek değil konuşarak, anlatarak ve karşısındakini de anlayarak ilerleyecek. Eşinin hiç sütü olmasaymis ne yaparmış acaba?
Aslında sorun şurda. Büyüklerimiz hala eskide yaşıyor... Eskisi gibi sanıyorlar bugünümüze ayak uydurmakta güçlük çekiyorlar... Doğal beslenme taraftarı oldukları için ek mama ve bunun gibi şeyleri zararlı olabileceğini düşünüyorlar... Aslında amaç karışmak değilde bebeğe zarar verebilir korkusu...
İnsan zeka olarak doğduğu andan itibaren ölmeyecek kadar yer yemiyor diye üzülmeyin çünkü bende bebekken yemiyorum şu an power lift yapacak güve sahibim ve 170 boyda 95 kiloyum
bu ne saçmalık çocuğun annesi o tabii ki mama verecek
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Anneni karşına alıp konuşman gerek. Bu benim ve karımın çocuğu diye. Bu yaptığının çok çocukça olduğunu da vurgulaman şart. Şimdiden buna küstüyse çocuğa ya da evliliğinize karışacak demektir...
Bebek benim bebegim annen mi taşımız 9 ay boyunca karnında annen seni taşımış sana annelik yapsın torununa degil torununa babaannelik yapsın destek olsun sevsin bu kaynanalar da sorun çıkarmak için herşeyi bahane arıyor
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Annen hadsiz. Küssün çok üzülüyodur kesin koca karı onunla konuşmuyo diye eşin
Kimse anneden daha iyisini bilemez hangi anne evladının kötü olmasını ister ki sonuçta canı yani. Bence anneniz gereksiz yere küsmüş bunu tatlı dille konuşarak arada köprü olmanızı tavsiye ederim ☺️
Küsmek ne ya çocuğuma yedirdiğim şey için hem de çocukça
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
bizim aile büyükleri de herseye karisir. inanin biz buyukleri idare ediyoruz😬 annenin kalbini kirmadan bagiiro cagirmadan izah et durumu. gercekten cok zor ya