Sağlıklı yaşamak herkes için çok önemlidir. Kadın olsun erkek olsun sağlıklarını korumaları için ekstradan bir şeyler yapmaları gerekir ancak sağlığına en çok dikkat etmesi gerekenler kesinlikle kadınlardır. Çok küçük bir ihmal bile kadınların sağlığını önemli ölçüde etkilemektedir. Özellikle de genital bölge hastalıklarına oldukça açık olan grup maalesef ki biz kadınlarız! Eğer ki bir hastalık geçirirseniz lütfen kendinizi defolu, pis veya diğer insanlardan aşağılıkmışsınız gibi düşünmeyin!
1- Regl döneminde kendinize mutlaka sıcak uygulayın.

Adet düzeninizi mutlaka hesaplamalı ve takvim tutmalısınız! Adet dönemi ve yumurtlama döneminde kendinizi ne kadar sıcak tutarsanız o kadar iyi. Özellikle ayaklarınızı sıcakta tutmalısınız. Ayaklarınızı sıcak suda veya sobada bekletmelisiniz. Kasıklarınıza da sıcak su torbası koymalı veya ütüyle sıcak havlu yapıp sarmalısınız.
2. Asla ama asla naylon, polyester veya akrilik iç çamaşırı kullanmamalısınız.

Kesinlikle %100 pamuk iç çamaşırları giymek zorundasınız! Ucuz naylon ve türevleri iç çamaşırları kullanırsanız maalesef genital bölgenizin birçok hastalığa açık olmasına sebep verirsiniz. Ucuz ne demektir? Adı üstünde ucuzdur. Çok değerli bir şey neden ucuza satılsın ki? Demek ki bir şey ucuzsa o kadar da değerli değildir, kaliteli yapılmamıştır! Ucuz ped bile kullanmamalısınız.
3. Mantar olmamak için her gün iç çamaşırlarınızı değiştirmek zorundasınız.

Kesinlikle üşenmeden her gün ama her gün külodunuzu değiştirmek zorundasınız. Ayrıca parfümsüz günlük ped kullanmalısınız ve pedlerinizi de en fazla 2 saatte bir değiştirmek zorundasınız! Mantar enfeksiyonu kadınların en büyük korkulu rüyalarından bir tanesi. Candida Albicans adlı bakteri en ufak bir ihmalde bile anında hayatınızı mahvedebilir!
Biraz anlatayım bu hastalığı; sizin ilk önce vajinanızda başlayan bu illet daha sonra vajina duvarlarınızdan rahminize kadar çıkabiliyor! Ve bu hastalığa çok kolay yakalanıyorsunuz. Çok kolay yakalandığınız gibi kurtulmanız çok zor. Vajinal mantar asla ihmale gelmez!

Üşütmeniz bile mantara neden olmaktadır. Vajinanızda çok şiddetli bir kaşıntı, bolca akıntı, beyaz beyaz benekler varsa maalesef mantar olmuşsunuz demektir! Bu belirtilerden bir tanesi bile yeterli. Eğer sık sık akıntılar geldiğini fark ediyorsanız mutlaka doktora gözükmelisiniz. Temiz doğru iç çamaşırları giymeye, asla üşütmemeye ve sağlıklı düzgün ürünler kullanmaya özen göstermek zorundasınız! Hastalığı geçirmeniz için kesinlikle doktora gitmek zorundasınız eğer doktora gidemeyecek durumdaysanız Geniş Spektrumlu Antibiyotik ve yanında artı olarak Antifungal kremler kullanmak zorundasınız başka çözümü olmadığı gibi çok zor geçen bir hastalıktır. Kendisi kesin anlamıyla illettir.
4- Parfümlü ürünlerden kesinlikle kaçınmalısınız!

Parfümlü denince akla ilk gelen ürünler pedlerdir. Parfümlü ped, krem, sabun vb. ürünleri asla kullanmamalısınız. Bu mantar hastalığını daha da beter hale getirmeye sebep olur.
5. Sıcak suyla taharet almalısınız!

Evet soğuk su ile taharet almaktan kaçınmalısınız. Eğer maşrapa kullanma imkanınız varsa ki maşrapa bile size ait olmalıdır, evdekilerle ortak kullanmaktan da kaçınmalısınız! Eskiden kadınlar, annelerimiz, nenelerimiz imkan olmadığı için taharet almak için suları kazanlarda ısıtırlarmış. Artık şanslı bir çağda olduğumuz için suyumuzun sıcak veya soğuk ayarlarını rahatlıkla yapabiliyoruz.
6. Taharetten sonra mutlaka ama mutlaka iyice kurulamalıyız!

Taharetten sonra cinsel organınızı asla ıslak ve nemli bırakmamalısınız! İyice iyice ve iyice kurulamak hastalıklardan korunmanıza yardımcı olur.
7. Ortak tuvaletlerde klozeti peçeteyle kaplayın!

AVM'lerde genelde alaturka tuvalet olmadığından mecburen binlerce kişinin kullandığı leş klozetleri kullanmak zorunda kalıyoruz. Sifonu çektiğimizde zaten havaya saçılan bakteriler yetmiyormuş gibi maalesef oturmak zorunda kalıyoruz. Sakın! Kesinlikle her yerine her tarafını kat kat peçeteyle kaplamak zorundasınız eğer sağlığınızı düşünüyorsanız!
8. Epilasyonlarınıza özen gösterin

Vajina vücuttaki en akıllı sistemlerden birisine sahiptir. Kendi kendini temizleme ve koruma özelliklerine sahiptir. Kıl; mikrop, bakteri, mikroskobik canlıların vb. hepsini tutar. Kılların pislikleri tutması yetmezmiş gibi vücudunuzdaki her derinin hava almasına engel olur, deri hava almazsa ne olur ölür, eğer epilasyon yaparsanız (ağda, tıraş, lazer, tüy dökücüler vb.) görürsünüz ki cildinize bir parlaklık gelmiş, soyulmuş gibi hissedersiniz. Epilasyon en doğal peelingdir. Büyüklerimizin büyük çoğunluğu da der ki kesinlikle inanıyorum "düzenli bir şekilde kıllarını almazsan gözünün feri gider, enerjin düşer" diye.
Bence'm bu kadardı umarım beğenmişsinizdir. :)
Ve unutmayın;
Sağlık en büyük özgürlüktür.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Kadın Emeği
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar