Eşim yemek sektöründe çalışıyor ve kokular her gün üstüne siniyor. Bunun için çamaşırlarını bekletmemi istemiyor. İş kıyafetlerini de her gün getiriyor ve yıkattırıyor. Tamam makine yıkıyor da bunun asması, kurutması, toplaması, ütülemesi... Her şey bende yardım da etmiyor. Sizce ne yapmalıyım?
Yeni evliyim, her gün çamaşır yıkıyorum. Normal mi sizce?
Her gün temizlemek zor mu geliyor demiş madem kolay işten geldiği gibi duşa girmeden kıyafetlerini makinede kısa programda çalıştırsın duştan çıkınca assın.
O sana bir şeyler demekten cekinmiyorsa sende çekinme boşuna kendini ezdirme kullandırma. Her gün çamaşır yıkamak zor değil elbet ama sıkıcı bir hale geliyor bir zaman sonra.
Ekstra birkaç parça daha alsa incileri dökülmez bence. Hem kış ayı geliyor hergun o kıyafetler yıkanma da kurumaz ki.
Bir kaç tane daha iş kıyafeti alsın, geldiğinde kendisi direjt makinaya atsın yıkasın. Sonrasında sen al güzelce kırışmadan ser ki öyle ütü istemesin. Olmadı şu buhar cihazından aldır, askıya takıp şip şak ütülü olsun.
0
3 Yorumla
Soran
+1 yıl
evet bunu söyledim şirketten isteyecek bu sefer de zor mu geliyor diyor
Soran kişi bence biraz daha özgüvenli olmalısın... Seni kullanmalarına izin verirsen seneler sonra çökmüş ve yaşından daha yaşlı kalacaksın. Dik dur ve ne derse umursama. Al eline kendin yıka de.
Al karşına güzelce anlat durumu yani bunda bir şey yok her gün iş kıyafetlerini yıkıyorum elbette yıkamaya devam da edicem ama iki üç tane daha alsan en azından 2 günde bir yikasam her akşam yıka as ütüle yoruluyorum onun yerine kahve yaparım karşılıklı muhabbet eder içeriz gibi tatlı cümleler le ikna olur bence 😉
Yani evlilik demek alışılagelmiş yaşam programını değiştirmek demek. Buda karşıdaki kişinin iş yaşamı vb gibi sebepler ile farklılık göstermektedir. Sanırım uyum sağlamaktan başka çaren yok eğer sadece eşin çalışıyorsa
Merhaba gadası 🙃 Hizmet sektörünün en büyük sorunu kıyafet sorunudur. Çünkü özellikle yeme içme yerlerinde çalışan kişilerin kıyafetlerinin üzerinden lekeden çok kokular meydana gelir. Haliyle bunları bertaraf etmek için hemen hergün makine çalıştırmak gerekebilir. Kokuların önüne geçmenin başka bir yolu yoktur. Senin için zor olacağını biliyorum. Ama tek çare yedek kıyafetlerin çok olmasıdır. Diğer türlü mecbur hergün yıkama yapmak gerekir.
1
2 Yorumla
Soran
+1 yıl
Çok doğru söylüyorsun şirketin de bunu düşünmesi gerek bazıları haftada bir yıkıyormuş rahatsız olmuyorlar demek ki ama eşim çok titiz davranıyor. Yedek kıyafette vermiyorlar mevsimlik olarak tek takım dikiliyormuş kış için vereceklerinde fazladan bir tane daha istemesini söyledim bakalım
Yıka astır, sen asarsan katlansın, ya da ütülemesini ona bırak. İş paylaşımı yapın eğer ikiniz de çalışıyorsanız %50-50 Eğer sadece eşlerden biri çalışıyorsa iş paylaşımı %30-70 olmalıdır.
Ayrıca sen onun kıyafetlerini her gün yıkamak için evlenmedin. Kendi kıyafetlerini kendi yıkasın.
Eşek başı değilsin. O evin yemeği, bulaşığı, temizliği, tozu var. Sen bunlarla ilgilen kocan da bir zahmet kendi çamaşırını kendisi yıkasın assın kurutsun. Her gün yapınca ne kadar zor olduğunu anlar.
Yani evlisin sonuçta, ki evli olmasan bile o evin belli işleri oluyor yapmak zorunda olduğumuz. Ben de her gün çamaşır yıkarım mesela.. günlük üst değiştiririm, tek tişört de olsa atarım makineye kısa programda 30 dk yıkarım, bu hayatın bir rutini. Akşamdan sabaha kurumasını dert ediyorsan kurutmalı çamaşır makinelerinden kullanabilirsin ya da ayrıca çamaşır kurutma makinesi alabilirsin. Ama eşim yardım etmiyor bu normal mi demen çok absürt. Madem ağır geliyor evlenip de bu sorumlulukları almasaymışsın o zaman
0
7 Yorumla
Soran
+1 yıl
of neden tek basimiza yapmak zorundayiz sorguladigim bu
Merhaba, Aile kalabalık olmadığı sürece her gün çamaşır makinesini çalıştırmak savurganlaştırır sizi. Çok fazla çamaşır yıkanması düzensiz yıkama demektir. Kendinize bir yıkama planı oluşturmalısınız. Haftanın belli günlerinde yıkamanız yeterli olacaktır. Eşinizin iş kıyafetleri için de yedek ayarlamalısınız veya en temiz yöntem kuru temizleme olacaktır. Her gün çamaşır makinesi çalıştırmak istemiyorsanız bile bunu eşinizle konuşabilirsiniz. Dağınık çalışıyor da olabilir. Söylemekte fayda var.
yorumlarda sızınde düşüncelerinizi okudum evet yeme içme işinden dolayı gunluk temız kıyafet mecbur olması gerekıyor ancak sureklı hergun yıkanması yenı evlı ınsan ıcın hıc de normal degıl bu durumu çözmelısınız eşiniz bu durumu kökten çözebilir hatta çözmesi gerekir iş çıkışı kıyafetlerını belli bir ücret karşılıgında yıkamacıya bırakabılır sabah da işe giderken teslm alır alternatif olarak konuda komşuda birine de bu gorevi cuzi bir miktar ucret ıle yaptırabılırsınız.
hanımların yorumlarıda okudum üzgünüm ama çok kaba hıc hoş değil size yardımcı olmak yerıne sızı eşinize karşı kışkırtıyor bunun size faydası olmaz ilişkinize de zarar verir
Yeni evlisin çocuğun yok. O kadar yorulduğunu düşünmüyorum. Çocuğum olmadığı zamanlarda yorulmuyordum ve çalışıp gelip evin işlerini yapıyordum. Şimdi çocuğum var çamaşır iki kat arttı. Hiç bir zaman da eşime demedim gel yardım et sonuçta kardeşim. Yoruluyor. Benim de işim bu. Tabikide yardım etse sevinirim ama istemem tartışma çıkacağını bildiğim için. Bu işi eğlenceli hale getirebilirsin. Müzik eşliğinde yaparsan keyifli olur çabuk biter.
2
5 Yorumla
Soran
+1 yıl
gayet yoruluyorum sadece cocugu olanlar mi yoruluyor
@ankkizi Ben soğutmak için söylemedim. her şey dizilerde göründüğü gibi değil maalesef. Eğer ki sen eşini, çocuğunu evini seversen evlilik bir o kadar güzel bir şey. her şey senin severek yapmanla alakalı. Evet insan bazen sıkılabilir normal işe giderken de insan sıkılmaz mı? Bu da öyle bişey. Yeter ki sen evini, eşini, çocuğunu sev. İşler çocuk oyuncağı gelir. Günün sonunda da tatlı bir yorgunluk kalır. 🌺
Sadece bir kaç parça için makine açmak saçma olur. Eşinle konuş sen yıkıyorsan o assın mesela ya da yapmak istemiyorsan bunu dile getir boşanacak değil ya sonuçta. Ama tepki gösterirse zaten eşin doğru bi insan değildir. Onun dışında her gün yıkamak yerine açık havada bir kaç saat bekletirsen kokular geçer zaten lekeli değilse
Her gün yıkanmasa günü beklense de olur bence, kirli sepetine atınca koku yapmaz ki. Kendi işini sana yıkamaz diyeceğim ama sen de evdeysen maalesef üste çıkacaktır. Her gün her gün aynı şey olmaz ama tabii, sıkıcı olur.
kardeşim zaten yorgun olur. Sen evdesin senin yapman gerekmez mi ev hanımı olarak? Yemek sektöründe çalışanlar günlük üstleri yıkanır zaten. Çünkü bir çok çeşit yemek üzerlerine siniyor oluyor. Ve yorucu bir iş. Çünkü yakın arkadaşım dan biliyorum.
Bence her iki kişininde birbirine yardım etmesi gerek, dengeli olması için. Eşin çalışıyorsa sana yinede yardım edebilir, sen nasıl ona yardım ediyorsan. Sen ona anlayış göster, o da sana. Benim düşüncem bu. Kolay gelsin 😊
İş kiyafetinddn 5 adet olsun hepsi kitlenince toplu yıkayın hergun yıkanmamış olursunuz. Bende mağaza da çalışırken her gün kıyafet değiştiriyordum. İş hayatı maalesef böyle
Evine kıyafet değil para getiriyor o adam da okadar insanla uğraşıyor o kadar yoğun çalışıyor elektrik su ödüyor kira ödüyor sana çocuğuna giysi alıyor bunlar onun için zor değilmi niye sende ona yardım etmiyorsun sende çalış bir şeylerine destek çık sadece yatim kalkim istediğinde ilişki yapim yatim diye bir şey yok biraz anlayış göster sende sanki tüm dükkanın kıyafetini getiriyor
Hayat müşterek sıra sıra yapmak gerekir ayrıca neden iş kıyafetlerini neden eve getiriyor bu hizmeti çalıştığı kurumun vermesi gerekiyor çünkü hijyenin en üst düzeyde olması gereken bir meslek yapıyor eşin
Hayat müşterek lafını çok yanlış anlamışlar. Kadın ev hanımlığını tercih etmiş evde uğraşıyor. Erkek de zaten çalışıp parasını kazanıyor. Hani ikisi de çalışsa eşim yardımcı olmuyor diye yakınsa hadi neyse ama yani bu durumda ki adam da elle yıka demiyor ya da masumlar apartmanı Safiye gibi dört kere yıka her yıkamayı yapmıyor 😂😂
@Adıolmayanüye herkesin kolay yapacağı işler.. hanımefendi bence tiktok ta vakit geçireceğim diye bu işlerden kaçıyor. kocası o kadar şey almış, bence 1 takımı da yok daha fazlası vardır. ama bu hnaımefendi istmemiyor. belki gencim güzelim gezmeliyim tozmalıyım diyordur.
Normal değil biraz biriktir acele ve panikle işe girme sakin ol beyazlar bir makinalık olsun renkliler bir makinalık olsun siyahlar bir makinalık olsun öyle yıka hepsini ayrı ayrı
😂😂kudurmayin evleniyosan mecbursun makinaya at ser ûtüle as bitti benim annem calsiiyo koca evin yuku benim üzerimde boş yapmayin asil siz baba evinde prenses gibi buyuyen prenseslersiniz
bi sûredir hatta kucuklukten beri ev işi yapiyordum duygu somrüsü yapmak istemiyorum burada ama saat 4 de okuldan gelip ev temizleyip yemek yapiyordum soba kullaniyorduk hala daha soba kullaniyoruz