Bak abi soruna rastgele denk geldim aslında sorun benim hayatımın özeti gibi bu öyle bir şeyki ne anlatılır nede yaşanır eğer farklı kültürden ırktan iki insansan hele bir taraf Türk diğeri Kürt ise olmasın daha iyi bu evlilik eğer iki ailede de bunu anlayışla karşılayacak bir çevreye zihne sahip değilse sonuç sadece hüsran emin ol sonra benim gibi çocuklar çekiyor acısını
Anlatayım sen karar ver be abi annem İzmirli öğretmen bir ailenin tek kızı üniversite okumak için gittiği kentte babamla tanışıp ona aşık oluyor babama babam kürt okul bitmek üzere iken iki tarafta ailesine evlenmek istediğini söylüyor iki tarafta çılgına dönüyor evlatlıktan reddederim tehditler uzayıp gidiyor böyle böyle ne annem nede babam dinlemiyor çekip çıkıyor ikisi kapıyı evleniyorlar kimseyi dinlemeden iki tarafta konuşmuyor annem ve babamla ikisi üniversite mezunu geçinip gidiyorlar kendi hallerinde annem bna hamile iken oluyo ne oluyorsa babamin babası vefat ediyor babam doğuya dönmek zorunda kalıyor kardeşleri küçük henüz ailenin en büyüğü dedemin işlerini o üstleniyor annem ise tek başına babamla gitmiyor çünkü babannem annemi asla kabul etmiyor bnide babam huzursuzluk olmasın diye annemi götürmüyor doğuma 2 ay kala annem rahatsızlaniyor ve bn erken doguyorum 7 aylık ve annem yapayalnız anne tarafim bnu duyunca inadı bırakıp barisiyor annemle
Ama babama daha da bileniyor dedemler annemi yalnız bıraktığı için arada kalan annem oluyor bir tarafta kocası diğer tarafta ise ailesi o suçlamiyor babamı ama kızıyor da kendince erkenden doğduğumu duyunca babam da apar topar geliyor bni ve annemi görmeye babannemlerle beraber hastanede ağız dalaşı kavga gürültü iki tarafta kavga etmeye meraklı zaten
Öyle böyle çıkarıyorlar bni biraz zaman sonra annemle beraber hastaneden evimize geliyoruz ama sorunlar başlıyor babam daha önce sergilemedigi davranışları sergiliyor anneme annemde aynı şekilde karşılık veriyor ilk defa büyük kavgalar başlıyor aralarında babamın ailesinin yanına gittiği dönem boyunca orda ne yaşadı ise onu bambaşka biri haline getiriyor aralarındaki aşk da sevgide tükenip yıpratıyor ikisini ve son büyük sorun doğumumu dört gözle bekleyen o adam anneme bir erkek çocuğu istediğini o zaman babannemin onu belki kabullenecebilecegini söylüyor
Annem çıldırıyor çünkü babam tanıdığı sevdiği adamla değil de başka biriyle mı evlendim kim bu diye soruyor kendine ilk defa çekip kapıyı çıkıyor terk ediyor evi dedemlerin yanına dönüyor bnle beraber babam geliyor konuşmak için ama her defasında kavga ile sonuçlanıyor konuşmaları ve en kısa sürede boşaniyorlar babam doğuya dönüyor ve orda babannemin isteği üzerine onun uygun bulduğu biriyle evleniyor annem bunu duyunca yüksek lisans için bn daha 4 yaşında iken İngiltereye gidiyor gidiş o gidiş bn dedemlerle büyüyorum babam her ay gelip beni görüyor ama sadece o kadar çünkü velayetim annemde babamın da almak gibi bir gayesi yok zaten
Hayal meyal hatırlıyorum şimdi babam bigün gelmişti 5 yaşlarında anca vardım telefonu çalmıştı arayan karısiydi konuştuktan sonra kalkıp gitmişti oğlu hastalanmış onun yanına gitmişti o an sordum ilk defa neden babam yanımda değildi ayda bir defa görüyodum peki annem oda yoktu sadece Teyzem anne gibi davranan bna sadece oydu ne kadar dedem torunu olsam da anneannem yarı yarıya Kürt olmam hep bana karşı mesafeli olmalarına neden oldu teyzemi anne gibi görerek büyüdüm
Annem o gittiği ülkeden geri dönmedi bn 10 yaşında iken orda tanıştığı bir Türkle evlendi senede 6 defa gelip yabancı bir akraba gibi bni sever giderdi sonra teyzem üniversiteye gidince tamamen yalnız kaldım
Ortaokulda arkadaşlarim babamın doğulu olduğunu duyunca hep geri çekti kendini bunu umursamayan birkaç arkadaşim anca vardı insanlr hep önyargıliydi helede aileler bn neyim diye çok sordum kendime Kürt mı yoksa Türk mü hangi tarafa aittim yoksa ikisi birden mı ya da hiçbiri mı Kürtçe gram bilmem Türkçe teyzemle büyüdüğüm için belkide liseye geçeceğim dönemde tamamen asi biri olup çıktım teyzemde yoktu bna sevgi gösteren biride dedemler baş edemez olmuşlardı öfkem büyüdü patlama noktasına gelmişti herkese nefretimi kusuyodum
Ama asla kendime zarar vermek gibi bir şeyde bulunmadım teyzem erasmus ile Azerbaycana gitmişti son senesinde dedem onu aramış baş edemez olduk bununla diye dert yakinmis bnden oda kalkıp gelmişti bna annemin asla teklif etmediği şeyi yapti okulu bitince Azerbaycana gideceğini orda bir düzen kurmak istediğini bnsiz olmak istemediğini bnide beraberinde götürmek istediğini söyledi çünkü oda bıkmıştı dedenlerimin bna olan ilgisizliginden sevgi yoktu içlerinde bana karşı teyzemle gitmek en büyük şansti bnde gittim
Teyzemle herşeyi geride bırakıp gittik Burda başka bir düzen kurduk kendimize bu yıl lise ikiye gideceğim burda bn şanslıydim ki teyzem bna göre benim annem o 😊ise Burda mutlu çünkü bir Azerbaycan türküyle nişanlı eniştem çok iyi bir insan çok cana insanlr Azeriler anlatmak istediğim bu abi yanlış bir evlilik ve sonuç benim gibi çocuklar olabiliyor böyle olacak ise olmasın ilgisiz sevgisiz çok zor bni seven kollayan biri vardı onun sayesinde bugün hala nefes alıp yaşayabiliyorsam uzun oldu ama doluydum dediğin gibi o kızla olmadıysa vardır bir hayır hakkında sana tek önerim hangi ırktan olursa olsun senin ailenin de karşı tarafın da rızasınin olmadığı bir evlilik yapma siz boşanır geçersiniz ama çocuk ayrı bir dünya abi
helal kiz sana vala seni takdir ettim o kadsr insan bir senin gibi anlatamadi ve Şu an beni nelerden dondurdugun farkina vardirdin opuyorum seni bal yanaklarindan allah yolunu acik etsin
Öyle abi bn yarı olsa da kürdüm türk olduğum kadar sen seversin o kız sever ama bunu aileler anlamıyor senin ailen elit ve kültürlü insanlar sen ister kürt ister Türk bir kız ile evlen tepki verip senin mutsuz olmanı isteyecek insanlr değiller orası kesin sen bn bu kızı seviyorum dedikten sonra onlar seve seve kabul ederler bagirlarina basarlar gelinimiz diye senin ailen bu kadar anlayışlı ve kültürlü insanlar iken senin Kürt olmanı ırkını sorun edip de merhametli misin sadakatli efendi bir insan misin bunlara bakmak yerine işte seni ırkınla yargılayan ve kesin önyargıyla yaklaşıp bunu aşamayan ve her zaman da sorun edicek bir ailenin kızı ile evli olmak sana sadece zarar verirdi o kız ile ilişkin ciddi olsaydı evlenmenize izin verseler bile seni asla kızlarının eşi damatlari gôzüyle görmeyeceklerdi çünkü o önyargı o kadar kalıp halini almış ki kafalarında aşılması imkansız gibi bir şey sevgilini sevsen bile bu durum senin ailen onu koşulsuz kabul ederken onun ailesinden aynı saygı
sevgiyi görmemek evliliğini yıpratır ve aradaki saygı ve sevgiye de zarar vermeye başlardı kim üzülmezki zaten böyle bir şeye ve sende ister istemez normalde asla yapmayacağın şeyleri yapardın belkide kavga huzursuzluk esinde aynı şekilde bir tarafta sen diğer tarafta aile arada kalan bir kadın insan o öfkeyi de birbirini yiyerek çıkartıyor suçluyor birşeyler kopuyor vesselam al bide üstüne çocuk cik çıkabilirsen bu hengameden evlilik mi savaş alanı mı belli değil ha illa böyle olunca sonu biter diyemem ama bunlar muhtemel ihtimaller hiçbir sorun olmayan evlilik bile bitebilir ama hiç değilse iki tarafta sakin kafayla bitti olduramadik bu evliliği der efendi gibi ayrılır bosanir yüzyüze bakacak bir muhabbeti kalır çocuğu için saygısı kalır işte bu yüzden abi ilişkilerde bazı detaylar önemli ciddi ilişkilerde inşallah mutlu olacağın insanı bulursun 😇
Benim babam kürt annem laz ve şu an gayet mutlular cok şükür severseniz sıkıntı olmaz şu an ananemde babamdan o kadar memnun ki bir kızım olsa yine Kürtlere verirdim diyor
İnsanları etnik kökenine göre tasnif etmeye, kimsenin zerre kadar hakkı yoktur ve Allah ve peygamber onları lânetlemiştir. Üstelik Kız sizi seviyorsa buna bırakın zerreyi atom kadar da hakları yoktur
kardesim bak biz kürdüz diye böyle bisi deme sende ara arastir bakim türk asilli ailelermi sıkntili gelinlerine karsi ya da kürtlerime alnimiza bir damga yapistirmissin heryerde bir sknti ayrica benim ailem asimile olmus bir ailr kendimde konservatuar bir muzisyenim neden boyle diyonko simdi.
Hepsi aynı yere denk geliyor yanlış anlama ama kürt dendiğinde en büyük çekingenlik bizim için budur önyargının %90 ını bu oluştururuyor He kızın yüzüne bu şekilde demesi hoş değil tabi
kürt dendiginde bu denmesin benimde demek istedigim bu sevdigimizden olucaksak bu yuzden irk denilen seye lanetler olsun. kardesim ben konservatuar mezunuyum aklina gelicek butun özgün muzik yapanlarin arkasinda baglama ve gitar caldim. Yeri geldi kendim söyledim. ve cesitli politik söylemlerin icinde bulundum ve agzimi acipta cit demedim. Allah beni böyle yaratmis ben buyum üzulurek söyluyorum siyasetinizde irknizda devletinizde alin sizin olsun bu saatten sonra insan yere goge sigdiramadigi rabbini yuregine sigdircak bakalim ne olcak bu isin sonu.
İyi olmuş kardeşim. O zihniyetine tükürdüğüm insanımsılardan kurtulduğuna bak.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Haklı tabi her şey dengi dengine eninde sonunda huzursuzluk çıkıyor yoksa
2
30 Yorumla
Soran
+1 yıl
kardesim ben konservatuar mezunuyum ailemde gayette asimile olmus elit insanlar. ve maddi durumumuzda cok cok sukur gayet iyi meslegimde muzisyenim elhamamdurillah muslumanim kiz tarafida kirada yasayan siradan bir aile simdi ben boyle dusunmuyomda ailemi dengi dengine oluyo?
Maddiyatın da önemi var dininde dilinde ırkında önemi var ne kadar yok gibi görünse de aşkla sevgiyle başlıyor ama sonradan bunlar batmaya başlıyor bilirim
yok kardesim emin ol yok bunlar bu dunyada kalici seyler bir dininle mezara girersin o kadar. digerleri faso fiso. sevdigim insan benim yanimda olsan fizandada olsa dunyalarda ustume gelse vazgecersem serefsizim malimi mulkumu ugruna heba etmessem adam degilim. bizde öyle kolay ölmuyo bazi seyler.
aynen öyle vala tesekkur ettim güzel muhabbetin icin. gizli uye olmasaydin takiplesirdik seninle profilim belli ne zaman istersen konudabiliriz. göruslerin benim icin önemli
Yolun bahtın açık olsun güzel arkadaşım sonuçta hepimiz DOĞMUŞUZ yaşıyoruz hiçbirimiz form doldurup gelmedik bu dünyaya hepimiz belli bir süre yaşayıp öleceğiz umarım öbür tarafa hazırlıklı ve bu taraftada mutlu yaşarız
ya bak simdi sen bir instgram sayfasi ac kendine zaten 5 dk surmuyo beni takip et zaten bu mail isleri uzun is hadi kirma beni emin ol tanistigimiza ikimizde gayet memnun kalicaz
En İyi Cevaplar