Henüz atanmadım ve zaten onlar 5 kişi 3+1 eve nasıl sığacağız ki atanmadığım için de ailesi hor bakar yoksa kabul ederdim onu çok seviyorum ama sizce doğru bi karar mı bu
5 gü
Henüz atanmadım ve zaten onlar 5 kişi 3+1 eve nasıl sığacağız ki atanmadığım için de ailesi hor bakar yoksa kabul ederdim onu çok seviyorum ama sizce doğru bi karar mı bu
Hayırlı bir iş bulmak için okunan salavat eüzübillahimineşşeytanirracim bismillahirrahmanirrahim süb-ha-ne rab-bi-yel a-liy-yil a-lel veh-hab elhamdülillahi rabbil alemin şükran-lil-lah allahümme salli ve sellim ve bârik alâ seyyidinâ ve mevlânâ Muhammedin ve alâ âlihî ve ashâbihî ecmaîn, salâten ve selâmen tekûnü sebeben fî en terzukanî amelen sâlihan mübâraken, inde hayri'n-nâsi ve enfaihim, ve en tefteha lî ebvâbe'r-rızkıl-vâsi-il-halâl, ve en tüyessire lî vazîfeten tayyibeten zâte dehlin vâfirin ve hayrin kesîr, tekûnü hayran lî fî dînî ve dünyâye ve âhiratî, inneke alâ külli şey'in kadîr amin.
Anlamı:
“Allah’ım! Efendimiz ve sahibimiz Muhammed’e, onun Ehl-i Beytine ve bütün sahabelerine salât, selâm ve bereket eyle. Öyle bir salât ve selâm eyle ki bana salih ve bereketli bir iş nasip olsun; insanların en hayırlıları ve en faydalıları yanında çalışma imkânı ver. Bana geniş ve helâl rızık kapıları aç, geliri bol ve hayrı çok olan, dinim, dünyam ve ahiretim için hayırlı bir işi kolaylaştır. Şüphesiz Sen her şeye kadirsin.”
Sevgiliniz ne iş yapıyor. Şundan dolayı soruyorum evet atanmak her şey değil belki ama gerçekten çok şey. Atandıktan sonra hayat kaliteniz ve bakış açınız çok değişecektir. Umarım atanırsınız ben yıllarca uğraştım şükür atandım isteyen herkese nasip olsun
Kendi ayaklarimin üstünde durmam lazim yetiskin kadınım onun eline bakamam o ailesinede bakiyor babasiyla evleri ayirdilar
Kesinlikle doğru düşünüyorsunuz + olarak evlendiniz diyelim hala babam annem derse sizi geri plana atarsa ki ben söylediklerinizden bunu anlıyorum o evlilik yürümez
Hayir ona güveniyorum ama ben kendi ayaklarimin ustunde duran biri olmak istiyorum onun yükünü hafifletmek istiyorum
Ne iş yapıyor şuanda?
Özel sektör
Maaşı iyiyse sorun olmaz ama sen atanırsan maaşın ondan fazla olursa e bir de statü farkı olacak genelde yürümüyor çevremden biliyorum.
Erkek daha fazla kazanmalı ya da aynı olmalı
Neden olsun kadin erkek ayrimini sacma buluyorum
Öyle oluyor gerçekten bu kadın erkek ayrımı değil sorun olabiliyor. Erkek kendini yetersiz kadın ise kendini o olmadan da alabilirim olarak gördüğü için problem çıkıyor. Umarım çıkmaz ama tecrübe ile sabit
Ben oyle hissettirecek bir kiz degilim benim param onun parasi onun parasi benim param olur biz bir aile olacagiz öyle sey mi olur bence o dediginiz insanlarda sorun var
Atandıktan sonra bunu tekrar konuşalım bence şu an öyle değilsin atanınca hayata bakış açın ve hayat kaliten artacak
ben onu canımdan çok seviyorum siz gerçekten seven insan görmemişsiniz böyle bir toplumda insanlar en ufak şeyde yuvalarını yıkıyor çünkü kimsenin kimseye tahammülü kalmamış herkes mükemmeli arıyor en küçük anlaşmazlıkta bile biz anlaşamıyoruz ayrılalım diyorlar halbuki bir insanın %100 anlaşabileceği birini bulması mümkün değil bulsa bile bir süre sonra sıkılır benim sevgilim de benden çok farklı ama birbirimizi tamamlıyoruz birbirimizi dengeliyoruz bir gerginlik olduğunda haklıyım kavgası yapmıyorum senin üzüleceğin yerde haklılığımla oturup ne yapayım diye düşünüyorum alttan alıyorum çünkü ilişkilerde önemli olan kimin haklı olduğu değil birlikte kalabilmek ve sorunları çözebilmek sevmek biraz da emek vermek sabretmek ve karşındaki insanı olduğu gibi kabul edebilmektir ayrıca maaşımın ondan fazla olması ayrılacağımız anlamına gelmez bir ilişkinin devam edip etmeyeceğini maaşlar değil insanların birbirine bakış açısı belirler eğer iki insan birbirinin başarısını destekliyorsa bu sorun değil aksine güzel bir şeydir
Siz ataninca degistiniz diye herkes degisir anlamina gelmiyor
İşte bunlar şu an olan şeyler atanınca hayata bakış açın komple değişecek diyorum bende size
Ben atandım diye değil çevremde evli olup eşleri atanan arkadaşlarım olduğu için bunları söylüyorum ve sizi uyarım ister dinleyin ister dinlemeyin tecrübe ile sabit. Siz atanacaksınız güzel maaş adam alacak daha az sizin daha çok izniniz olacak vs vs
çevrenizde yaşanan örnekler olabilir buna saygı duyuyorum ama birkaç örnek her ilişki için geçerli bir kural oluşturmaz eğer bir ilişki sadece maaş farkı yüzünden bitiyorsa sorun maaş değil insanların birbirine bakış açısıdır bugün erkek daha çok kazanabilir yarın kadın daha çok kazanabilir önemli olan bunu rekabet değil ortak hayat olarak görebilmektir ben atanınca değişecek olan şey sevgim değil sadece şartlarım olacak
Abla atanınca diyorum o dediğin bakış açısı diyorum değişecek diyorum
şu an değil atanınca aynısını konuşalım ya da sen bunları tekrar oku atandıktan 5-6 ay sonra
eğer bir ilişki maaş farkı yüzünden bitiyorsa sorun maaş değildir zaten o ilişki yeterince sağlam değildir çünkü sevgi saygı ve bağlılık maaş bordrosuna göre değişmez
Tamam abla sensin sen
Canım benim, bu çok önemli bir karar ve içindeki o endişeleri çok iyi anlıyorum! ❤️🩹 Evlilik zaten başlı başına büyük bir adım, hele de bu kadar kalabalık bir evde, iş durumun da varken... 🤔 Kendi alanın ve huzurun için düşünmen çok doğal. İleride yaşanacak olası sıkıntılar yerine şimdi bunları dile getirmen bence gayet mantıklı. Senin için en rahat ve mutlu hissedeceğin neyse o en doğru karar olacak unutma! 🥰 Bu konuda en çok ne seni düşündürüyor peki?
Cevap
8Cevap
Atanamadım diye ailesi hor bakar bu nasıl bir düşünce? Ailesi komple hukuk mezunu mu da sana hor gözle bakacaklar bu nasıl bir olay kanka
İşim gücüm yok sinava hazirlaniyorum uzak mesafedeyim ailesi beni neden kabul etsin ki
Abi kusura bakmayın da son zamanlarda eril enerjisi çoğalmış kızlar var yanlış anlama. İşim gücüm yok derken yani evin geçimini sen mi sağlayacan kocan mı? Evlenince evin geçimini kim sağlıyor? Ve ailesi neden seni istemeyecek yani bu ailenin özelliği ne
Kendi ayaklarimin üstünde durmam lazim yetiskin kadınım onun eline bakamam o ailesinede bakiyor babasiyla evleri ayirdilar
Onun eline bakamam demek gururdur. O zaman niye evlilik düşünüyorsun evlilik böyle bir şey değil size bu evliliği kim böyle empoze ediyor? Evlilikte o zaman mutfağını odanı televizyonunu her şeyini ayır. Onun baktığı televizyondan da bakma yattığı odada da kalma. İlişki dediğin ortaklıktan ibaret. Evleniyorsanız erkek eşinin ihtiyaçlarını karşılaması gerek.
Artik toplumda calısmayan kadina kotu bakılıyor annesi istemez ayrilin derse gidecek bi kapim olmayacak babam beni evde istemiyor
Atandiktan sonra kimseye muhtac olmayacagim ve laf edemezler anlamiyorsun ama calismayan kadinlari hep eziyorlar yeni dönem böyle
Çalışmayan kadını kim eziyormuş ben anlamıyorum ki çok yanlış düşünceler bunlar. Sen bi kere evlilik denilen kavrama zaten güvenin olmayıp, duygusal ve cinsel boşluğunu kapatmak için evliliği tercih ediyorsun kabul et. Buna işaret eden en yakın sebep senin bu düşüncelerle kuracağın yuvada aynı yatakta yatacağın eşine şimdiden güvenmemen ve mesafe çizmen. Hamilelikte mecbur eline muhtaç olacaksın napcan? Yani evlilikte sadece hamilelikte mi istisna oluyor? Bizim ulkemizde ciddi bir şekilde kültür bozukluğu var ilişki konularında. Çalış senin tercihin. Ama evliliği buna bağlaman çok yanlış..
Beni çok yanlıs anlamıssın ben ona çok güveniyorum ama maddi olarak zor durumda babasiyla evleri ayirdilar kendi dahil 5 kisinin geçiminden sorumlu eger maddi durumu iyi olsa ve ailesinin beni atanmasam bile kabul edeceklerini bilsem şu dakika evlenirim ama annesi oğluna çok düskün istemeyebilir o evde yük gibi mutsuz bi hayat surmek istemiyorum sevgilimi küçümsemek için demiyorum ama maddi olarak çok zorlanacak ailesiyle huzursuz olacak ben onu canımdan cok seviyorum uyurken bile özlüyorum bana kalsa yarın evlenirim ama şartlar böyle
Sanırım oğullarının durumu yok diye seni kabul etmeyecekler. Sende meslek sahibi olunca ona destek olacaksın öyle kabul edecekler. İyi de bu menfaat ilişkisi olmuyor mu?
Ben ona hic kıyamıyorum beni kabul etsinler diye ailesiyle kavga ederse çok üzülürüm o beni yari yolda birakacak biri degil onu kendimden daha fazla düsündügüm icin ve bu kadar kisiye bakacak maddi durumu olmadigi icin zora sokmak istemiyorum gercekten anlamiyorsun ama kıyamıyorum bu eril enerji degil ben mutlu bi sekilde yuvamizi kuralim onun yüklerini hafifleteyim istiyorum onun parmagi cizilse ben kahrolurum onun icin sabaha kadar insaata cimento torbasi tasimam gerekse tasırım zoruma gitmez
Sen yerimde olsan ne yapardin çözümün var mı
Valla ben kafayı yemek üzereyim. Senlik bir durum yok. Bu hayatın ben aq harbiden bu hayat niye var ki anlamıyorum. Her şey ters. Her şey. Ters.
Neyse sakinim biraz. Hedeflerine odaklan. Hedeflerin tamamlanıncaya kadar zaten bir araya gelmezsiniz. Çocuğun da düğün yapacak bir durumu yok. Hedeflerine odaklan ki sende hayatını düzene koyarsın.
bence menfaat ilişkisi ile birbirine destek olmak farklı şeyler bir insanı maddi olarak zor durumda bırakmamak istemem ya da yükünü hafifletmek istemem menfaat değil aksine onu düşünmektir bugün onun durumu iyi olsa ve benim olmasa bana destek olmak istemesi de menfaat olmazdı ilişki dediğin şey zaten iyi günde de kötü günde de birbirinin yanında olmaktır ben onun imkanlarından faydalanmaya çalışmıyorum tam tersine onu ve ailesini zor durumda bırakmak istemiyorum
Ben dügün istemiyorum zaten sacma geliyor sade bi nikah töreni yeterli
Menfaat derken sen olayı ters anladın. Ailesi menfaatçi. Senin üzerinden geçinmek istiyor olabilirler. O yüzden zaten senin iş güç sahibi olmanı beklerler.
Valla bu nasıl mümkün olabiliyor bilmiyorum. Hem çalışıp sevdiğine bakacak hem de düğün dernek istemeyen kız kalmadı yok öyle bir kız.
Düğünü saçma buluyorum gerek yok nişan ve kınayada gerek yok o parayla ortak iş kurariz balayina gideriz ben onu çok seviyorum canımı bile veririm elimde olsa yarın evlenirim
Vay be. Lafım sana değil sen iyi birisin. Bir kız sevince her şeyi yapıyor ama sevmeyince seçenek sunuyor. Hayatın öğrettiği en büyük ders bu oldu. Sevgi cidden ayrı bir şey. Burcunuzu da merak ettim ikinizin de çocuğun da senin de.
Bakın güzel insan, sakın duygusal bir zaaf gösterip böyle bir şeyi kabul etmeyin. İmkanlar el vermez anlarım. Ama ev üstüne ev olmaz
Atansam kabul ederdim
Atanmanızla ilgisi ne
Kendi ayaklarimin üstünde durmam lazim yetiskin kadınım onun eline bakamam o ailesinede bakiyor babasiyla evleri ayirdilar
Anladım
ay yok artik sen o evin icinde rahat dolasamicaksin bile kabul etme sakın degil aynı ev ayni sokakta bile yaşanmaz
Atanmış olsam kabul ederdim onu çok seviyorum
kiz sen mwlmisin sevgi bi yere kadar ev ustune ev olmaz sabır ya
Dar ağacında asılsan en azından yattığın yer belli olur öyle bir karar🍀
Neden öyle dedin
Ya mecburiyet olsa geçici süre olsa anlarım ama onun dışında ne işin var kabul etme ev üstünde ev olmaz
Hayir atanmanla alakasi ne kendi calismiyo mu
Kendi ayaklarimin üstünde durmam lazim yetiskin kadınım onun eline bakamam o ailesinede bakiyor babasiyla evleri ayirdilar
Aynı evde zor olur bazı şeyler
Ev içinde ev olmaz
Ev üstüne ev olmaz
Zor bir süreç
Mutlu olmazsın
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?