Toksik ilişkiden sonra kaygı bozukluğu ve güven kırıklığıyla nasıl başa çıkılır, eski halime nasıl dönerim?

Yani bu hiç kullanmadığım bir uygulama ama o kadar çok bunaldım ki bir de ne yapacağımı bilemedim, anlatmak istedim belki yaşamış kişiler tavsiye verir. Arkadaşlar, 6 aylık bir ilişkim oldu, öncesinde boşanmıştım. Evli kaldığım adam gerçekten kötü birisiydi, bu 6 ay birlikte olduğum kişi başlarda o kadar iyiydi ki anlatamam, meğersem ruh hastasıymış işte. Başlarda sürekli çiçekler, hediyeler, onlar bunlar, bildiğiniz göklere çıkarıyordu. Ben de düşündüm dedim herhalde o kadar kötü bir evlilikten sonra nasibimde bu kişi varmış, bilemedim yani daha kötüsü çıkacağını. Bu kişi o kadar farklıydı ki, yani sürekli değişiyordu işte; hakaretler, sinir krizleri, tuhaf tuhaf şeyler. İlk tanık olduğumda çok şaşırmıştım, normalde ilişkiyi keser bitirirdim ama bu kişi beni bildiğiniz oyaladı, yok düzelteceğim, bir anlık oldu vesaire. Amacı tamamen benim psikolojimi çökertmekmiş, bunu nasıl yaptı bilmiyorum, benden öncekilere de yapmış. Harbiden hayatta o kadar kötü şey gördüm ama bu aşırı koydu, çiçeğe ilgiye kanmış oluşum çünkü hiç anlamamıştım. Bir de meğersem beni hiç sevmemiş ama nasıl o kadar süre sevmiş gibi yaptı anlamadım. Her neyse, bu 6 ayın sonunda evden çıkamayacak bir hale geldim, kaygı bozukluğum oluştu, sürekli panik atak yaşıyorum. Her şeyi sorgular oldum ve ayrıldım. Ayrıldığımda çok iyiydim ama benim gidişim onu epey rahatsız etmiş olmalı ki psikolojik şiddetleri bitmedi. Ona göre olay hiç sevgi değil, bunu biliyorum. Kendimi nasıl bu noktaya getirebildim gram aklım almıyor ama ben ne yapacağım, ilk defa böyle bir durumla karşılaştım. Ben boşanırken hiç umursamamıştım, bu kişide kendimi o kadar değersiz hissettim ki. Hadi her şeyi geçtim, psikolojik olarak nasıl düzeleceğim bilmiyorum. Sokağa çıkamamak nedir ya, şaka gibi. Adam zamanla beni mahvetti, ilişki içerisindeyken göklere çıkaran adam sanki onları hiç yapmamış gibi düşman oldu bana. Valla kendimi canım hissediyorum, çok dert oldu bu içime. Yani benim sormak istediğim şey aslında, ben nasıl eski halime dönebilirim? Cidden hayat bitmiş gibi hissediyorum ya da ben bitmişim gibi hissediyorum. Bu his zaten aylardır var, asla düzelemiyorum. O kadar güvenim kırıldı ki, hiç kimseye yanaşmıyorum, korkuyorum insanlardan. Bildiğim ya da duyacağım her şey yalan gibi geliyor, tuzak gibi.
Toksik ilişkiden sonra kaygı bozukluğu ve güven kırıklığıyla nasıl başa çıkılır, eski halime nasıl dönerim?
Cevapla