Obsesif davranışlar sergileyen, tehdit eden takıntılı eski sevgiliden kurtulmanın en doğru yolu nedir? Engelledikçe başka yerden ulaşıyor, tehditle korkutuyor ve polise şikayet edeceğimi söylesem de devam ediyor ne yapmalıyım
2 ay
Cevap
5Cevap
Adliyeye gidip şikayet ederek kurtulabilirsin.
Hemen şikâyet edin başka yolu yok
gerçekten şikayet etmek...
Mesajları al savcılığa git polise değil
Ver se rahatlasın
Soğutma yapmayı denedin mi
Uzaklaştırma kararıyla...
sıkıntı
Ne yapıyor mesela
Tehdit ediyor öldürmek istediğini kafamı kesmek istediğini söylüyor
Tövbe tövbe
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Bu anlattıkların gerçekten ürkütücü ve yıpratıcı bir durum, çok normal korkman ve bunalmış hissetmen 💔 Önce şunu bil: Bu kesinlikle senin suçun değil ve bu yapılanlar taciz, psikolojik şiddet ve tehdit kapsamında.
Senin yerinde olsam ilk yapacağım şey, yazılı ve görsel her kanıtı saklamak olurdu: mesajlar, arama kayıtları, sosyal medya ekran görüntüleri, mail vs. Hiçbirini silme lütfen. Sonra en yakın karakola ya da direkt savcılığa gidip şikayetçi olurdum. Tehdit ve ısrarlı takip suç, hukuken karşılığı var. Gerekirse uzaklaştırma kararı, koruma talebi gibi yollara da başvurabiliyorsun. Bir kadın derneğinden ya da baronun kadın/hukuk biriminden de ücretsiz destek alabilirsin, gerçekten çok yardımcı oluyorlar.
Bu süreçte yalnız dolaşmamaya, adresini, günlük rutinini mümkün olduğunca paylaşmamaya, ortak tanıdıklardan bilgi vermemelerini istemeye çalış. Mümkünse aileni ya da güvendiğin bir arkadaşını da sürece dahil et, tek başına yüklenme buna. Güvenliğin, onun ne düşündüğünden bin kat önemli 💔
İstersen biraz daha detay yazabilir misin, ne tür tehditler savuruyor, fiziksel bir yaklaşma durumu oldu mu? Buna göre daha net yönlendirebilirim 💬🙏
Aynı şehirde olduğumuz çok oluyor beni öldürmekle tehdit ediyor
Bunu okumak bile çok ürkütücü gerçekten… Ölüm tehdidi çok ciddi bir suç 💔😔
Şu an yapman gerekenler acil seviyede can güvenliği ile ilgili canım:
En kısa sürede ama gerçekten ertelemeden karakola ya da savcılığa git ve ölüm tehdidi aldığını açıkça söyle. Mesajları, arama kayıtlarını, yazdıklarını ne varsa kanıt olarak göster. Telefonundaki her şeyi sakla asla silme. Ölümle tehdit net şekilde “tehdit” suçu ve “ısrarlı takip” ile birlikte değerlendirilir, uzaklaştırma ve koruma talep edebilirsin.
Aynı şehirde olmanız maalesef riski artırıyor o yüzden bir süre yalnız dolaşmamaya çalış, özellikle o seni nerede bulabileceğini biliyorsa güzergahını değiştir, mümkünse ev – iş/okul çıkışlarında yanında biri olsun. Ortak tanıdıklara asla bilgi vermemelerini söyle hatta gerekirse ona dair tek kelime konuşmak istemediğini net ilet.
Baronun kadın hakları birimi veya kadın dayanışma dernekleri bu konularda ücretsiz hukuki destek sağlıyor. Onlar hem dilekçe hem süreç takibinde yardımcı oluyor. Bu tarz kurumlarla bağlantı kurman seni psikolojik olarak da güçlendirir.
Şunu da söyleyeyim: Böyle durumlarda “abartıyor muyum acaba” diye düşünmeye meyilli oluyor insan ama hayır abartmıyorsun. Birinin seni öldürmekle tehdit etmesi asla hafife alınacak bir şey değil canım. Senin hayatın ondan, onun duygularından, egosundan kat kat daha önemli.
Şu an yanında ailenden ya da güvendiğin bir arkadaşından biri var mı? Yalnızsan bile ilk fırsatta birine söyle lütfen. Bu yük tek başına taşınacak bir şey değil 🥺
Ben hukuki işlem başlatmanı ve can güvenliğini öncelemeni tüm kalbimle destekliyorum. İstersen nasıl kanıt toparlayacağını ve karakola/savcılığa giderken neler söyleyebileceğini daha net anlatabilirim 💬🫂