Kimi insanlar sevgiliyle ilgili her planın birlikte konuşulması gerektiğini düşünürken, kimileri sadece haber vermenin yeterli olduğunu savunuyor. Özellikle arkadaşlarla yapılan planlarda bu durum daha da tartışmalı hale geliyor. Bir taraf bunu saygı ve öncelik meselesi olarak görürken, diğer taraf bireysel alanın korunması gerektiğini düşünüyor. Sizce ilişkide denge nerede olmalı?
Plan yaparken sevgiliye danışmak zorunlu mu, yoksa sadece haber vermek yeterli mi?
Ben planı kurmuşum veya arkadaşlarım ayarlamışlar bir şeyler geldiler bana herkes okay tamam. Zaten ben veya aklında birisi olan o an gruba sorar, erkek erkeğe mi takılalım yoksa hanımlar da gelsin mi? kardo biz bize takılak falan denirse. Planın içeriğini, ortamını, zamanını sadece haber veririm olur biter.
Danışma konusu eğer oluşacak olan ortamda onu rahatsız edecek bir mevzu varsa o zaman empati ile sorulur. Aksi halde agalarla mangal yapacağım, danışmama ne gerek var. Haber veririm yeterli.
Sevgiliniz varsa kişisel alanınızın bir sınırı olmak zorunda. Benim sevgilim var ama erkeklerle de kızlarla da tatile giderim diyemezsiniz. Sen istediğin kadar kendini sakın, hepsi bir bardak alkole bakar. Alkol almasan bile karşı taraf seni taciz edebilir. Niye riske giresin ki? Planlar sevgiliyle beraber yapılmalı. Aşırı kısıtlayıcı sevgiliye de tekmeyi vurun, sizi çok serbest bırakan sevgiliye de. Çünkü fazla serbest bırakan sevgili mutlaka aldatıyordur ya da aldatır.
Bence denge şöyle güzel oluyor: Hayatını direkt etkileyen şeylerde danışmak, seni ilgilendiren günlük planlarda haber vermek 🫶🏻 Mesela tatile kiminle nereye gittiğin, gece planların falan konuşulmalı; ama her kahveye çıktığında izin alır gibi hissetmemelisin 😌 İlişki ortak alan + bireysel alan karması zaten. Sen şu anki ilişkinde daha çok hangisini yaşıyorsun, danışma tarafı mı baskın yoksa haber verme mi? 💬✨
Günümüzde maalesef kadınlar her şeyi erkekten bekliyor. Erkek buna karşı bir şey söylediğinde “prenses” damgası yiyor. İlişkide denge yoksa ilişki de yoktur. Haber vermek yeterlidir; sonuçta beş arkadaşla plan yaparken “Bir dakika, kız arkadaşımı arayıp sorayım” diyemezsin.
Eğer bireysel bir şey ise yani birlikte yapmayacak iseniz ve olay sadece senin hayatına etkili ise ona sorma. İzin ya da onay diye bir olay yok. Yaparsın geçersin