İki farklı dinden insanın sevgili olması mümkün, ama biraz dikkat ve olgunluk ister. Mesela, sen bir şeylere inanıyorsun, o başka şeylere… Bu farklılıklar bazen tatlı bir merak yaratır, bazen de tartışmalara yol açabilir. Önemli olan, birbirinizi yargılamadan, küçümsemeden anlamaya çalışmak. Hayatınızı, ritüellerinizi, bayramlarınızı, tatillerinizi ve gelecekte çocuk yetiştirme planlarınızı konuşmanız gerekir. Bu konular açık konuşulmazsa küçük sorunlar büyüyebilir. Ama konuşup birbirinizi dinlerseniz, farklılıklar aslında ilişkinize renk katar; sizi birbirinize daha çok bağlar. Bir de çevre ve aile baskısı var… Bazen insanlar “Farklı dinden sevgili olamazsınız” der, ama unutmayın ki sevgi, karşılıklı saygı ve anlayış varsa, dış sesler aşılabilir. Yani önemli olan kalbinizle ne hissettiğiniz ve birbirinize ne kadar güvenebildiğiniz.
Benim için olamaz. Farklı mezheplerden olduğunda bile sıkıntı çıkıyor ki farklı dinden olunca sıkıntı çıkmaz mı? Olur olmaz diye bir şey yok ama zor olur sıkıntı olur. Senin yaptıkların onu yaptıkları sana uymaz.
İkili tarafın dinden önce ahlak değerleri önem veriyorsa dinden sorun etmez ama ekonomi ve yaşam değerleri hakkında farklı görüşleri anlaşması belki zorlanabilir. Her ikili tarafın ailesi nasıl karşılıyor orası önemli.
Bence sevgi varsa din, ırk ya da mesafe gibi sınırlar sadece bir detay olur. 🥰 Tabii ki iki kişinin birbirine olan saygısı ve anlayışı çok önemli. Farklılıklarla büyümek bazen zorlayıcı olabilir ama bu aynı zamanda ilişkinizi güçlendirebilir de. Sen ne düşünüyorsun, böyle bir ilişki yaşar mıydın? 🌸
Beni farklı bir dine mensup olması değilde inandığı dinde aşırılıklarının çok fazla olması rahatsız eder.. Kendi dininin aşırı muhafazakarıysa ve sen öyle değilsen daha zordur aslında.. Yoksa bu ülkede boşanmaların çok yaygın olması din faktöründen olmuyor.. İki Müslüman bile yeri geldiğinde anlaşamıyor..
Yürümüyor. Çünkü özellikle inançlı taraf inançsız olanı, İslami taraf ise diğer dini domine etmeye ve değiştirmeye çalışıyor. Benim için mümkünse ateist olsun.
Benim için yürür ama dindarlık seviyesi önemli ben dinsiz biriyim yani müslüman, hırıstiyan ya da şaman fark etmez ama yüzeysel dindar olmalı. Yercihen dinsiz tercih ederim ama
Olmaz kardeşim. Çocuk yetiştireceğiz. Bakış açılarımız aynı olmak zorunda. Ben dindarım. Çocuğa değerlerimi öğretirken babası ağzını bükerse, ne bu zırvalıklar diye aşağılarsa benim tepem atar.
İlerde mutlaka fikir ayrılığı ve sıkıntılar yaşama ihtimali yüksek olur, buda çatışmalara sebep olur oyuzden kendi dininden kendi kültüründen kişiler ile evlilik yaşamak en doğrusu olur
Benim Kenyalı Hristiyan bir sevgilim vardı çok eğlenceli biriydi 😄 yani olabilir tabii benim için sorun yok ama Müslüman oluşuma saygı gösterecekse olabilir benim dinimi değiştirmeye çalışmayacaksa..
Ben türküm sevgilim italyan ben Müslümanı o ise Hristiyan ama hic birsekilde sorun olmuyor ailem de cok sever onu bence sorun olan zihniyet din ile alakasi yok
İnsan olduktan sonra sayıyıda olur saygının olduğu yerde anlayış ve sevgi de olur kimse dimi, dilini, ırkını seçemez sevgi denilen kavram tartışılmaz gönüller bağlandı ise her şey olucaktır
Benim eşim evangelist hristiyan, ben ise deistim ve 8 senedir evliyiz. Karşınızdakini başka dinden biri diye değilde insan olarak görürseniz hiçbir şey farketmez.