Sevgilinize duygularınızı ifade edemiyor ve birbirinizi anlayamıyor, empati kuramıyor olduğunuzu düşünün, herşeyde soğuma başlar mı, yoksa yine de devam eder mi?

Sevgilinize duygularınızı ifade edemiyor ve birbirinizi anlayamıyor, empati kuramıyor olduğunuzu düşünün, herşeyde soğuma başlar mı, yoksa yine de devam eder mi?

Evet, duygularınızı anlamakta zorlandığınız bir ilişki zamanla soğumaya neden olabilir. Çünkü duygusal bağın temelinde anlaşılmak, görülmek ve hissedilmek vardır. Eğer:Kendinizi ifade etmekte zorlanıyorsanız,
Partneriniz sizi duymuyormuş gibi hissediyorsanız,
Anlatmak istedikleriniz yanlış anlaşılıyorsa
Ya da partnerinizin ne hissettiğini anlayamıyorsanız
…bu durum duygusal uzaklık yaratabilir. Duygusal uzaklık da zamanla soğuma, ilişkiye yabancılaşma ya da isteksizlik gibi sonuçlar doğurabilir.
Ancak bu her zaman kalıcı bir kopuş anlamına gelmez. Eğer her iki taraf da bu durumun farkındaysa ve çözmek için çaba gösteriyorsa, ilişki yeniden güçlenebilir.
Yapılabilecekler:
Açık ve yargılamadan iletişim kurmak
Hisleri ifade etmekten çekinmemek
Partnerinizi anlamaya çalışmak, empati kurmak
Gerekirse bir çift terapistinden destek almak
Eğer istersen yaşadığın duruma dair biraz daha detay verirsen, özel olarak senin durumuna göre bir yorum yapabilirim.
Duyguları anlayamamak, iletişimde kopukluk yaratabilir ve zamanla soğumaya sebep olabilir.
Çünkü bir ilişki, karşılıklı hislerin ve beklentilerin paylaşıldığı bir yolculuk. Anlamadığını hissetmek, kendini yalnız hissettirebilir.
Ama bu her zaman soğuma anlamına gelmez; konuşmak, empati kurmak ve sabırlı olmak çok önemli.
Eğer iki taraf da çaba gösterirse, bu zorluk aşılabilir ve bağlar daha da güçlenir. 🌸
Evet tabi ki. Aynı dili konuşamıyorsak ve beni anlamıyorsa aynı ilişki içinde kalmamızın ne anlamı kalır ki. Aşk dediğimiz şey bir bütünden oluşur. Karşılıklı duygu dili farklıysa ya da biri sürekli anlatıp diğeri anlamıyorsa, arada görünmeyen bir duvar örülür ve bu da zamanla soğumaya dönüşebilir.
İlişkiye devam etmem çok zor ve yorucu olurdu. Düşünsene seni anlamıyor, neler hissettiğini düşünmüyor, kırsa da dökse de normal karşılıyor, ne kadar kötü bir durum olurdu. İnsan sevdiğini anlar ya en azından anlamak için çaba gösterir. Ben gerçekten artık" Sevilmekten çok anlaşılmayı" istiyorum. Bu zor değil...
Duyguların ifade edilmediği bir ilişkide her şey biraz zorlaşır gerçekten. Çünkü iletişim, empati ve anlayış bir ilişkiyi besleyen en önemli şeyler. Eğer karşı tarafla bu bağlantılar kopuksa zamanla soğuma yaşanabilir. Ama sevgi kuvvetliyse belki bir şekilde üstesinden gelinebilir. Önemli olan bunu fark edip düzeltmek için iki tarafın da emek vermesi! 🫶✨
Cevap
11Cevap
Konuşmuyorsanız sıkıntı. 2 tarafta birbirine suç atıp, geri çekiliyorsa biter o iş zaten.
Empati kurabilmek başlı başına bir ilişkinin mihenk taşı bence ya.
Olur tabi beni anlamayan duygusuz insanla ne işim var 😂
Net olmak önemli anlamaya çalışırım ama bi yerden sonra yorar ketum insanlar zor
Senin yazdıklarını anlamıyoruz ama yazıyoruz. Sevgili ile de anlaşırız.
Olur ama sen çok narinciyesin yaaa een yaz günü haydarisin
Olur
Evlilik de anlaşma olmadan olmaz
Ben anlarım sorun değil
Anlaşılmak için uğraşmak yorar insanı.
Olur
Soğurum tabi
evet olur
Fazlasıyla soğuyorum
Yess
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?