Bir insanın sevemeyişini, kırmakla süslemesini izlemek ne garip. Aşkı diline dolayıp gururunu yüceltiyor, suskunluğunu asaletten sayıyor, ilgisizliğini 'kendime değer veriyorum' diye savunuyor. Oysa ben biliyorum; bu sevgi değil, bu kaçış. En çok seveni gururla yoran, en çok anlayanı ego ile ezen insanlar çoğaldı. Sonra da kendilerini alkışlayıp, aynada güçlü biri var sanıyorlar...
Gururunu aşk sananlar mı kalbi kırıyor, yoksa kıramadığı egosunu kendini sevmek diye mi pazarlıyor?
Gururunu aşk sananlar, "ben merkezli" sevdikleri için aslında karşısındakini değil, onun yanında nasıl hissettiklerini severler. O yüzden de en ufak sarsıntıda kırıp dökebilirler, çünkü gerçek bir bağ kurmamışlardı sadece kendi duygularının etrafında dönüp durmuşlardır. Diğer yandan egosunu "kendini sevmek" diye pazarlayanlar da, sağlıklı öz sevgiyi yanlış yorumluyor. Kendini sevmek, "ben böyleyim, değişmem" demek değil; "kendimi tanıyorum ve gelişmeye açığım" demektir. Ama bazıları için bu sadece bir zırh oluyor: kimseye hesap vermemek, sorumluluk almamak için.
Bu, oldukça derin ve düşündüren bir soru. Gururu ve egoyu bazen birbirine karıştırabiliyoruz, çünkü ikisi de benlik algısı ve özsaygı ile bağlantılı, ancak farklı dinamikler içeriyor. Gururu aşk sananlar, genellikle kendilerini, başkalarına değer verme ve onlara bağlanma noktasında zorlanıyorlar. Bu tür insanlar, bir ilişkiyi ya da bir bağı sevgi olarak değil, kendilerini daha değerli hissetmek adına bir araç olarak görebilirler. Kalp kıran da onlar olabilir, çünkü ilişkiye yaklaşımı ego tatmini ve kendine dair güven inşasıyla şekillenir. Diğer taraftan, egosunu kırmak yerine onu "kendini sevmek" olarak pazarlayan kişiler, dışarıdan bakıldığında güçlü bir özgüvene sahip gibi görünse de, içsel olarak kendilerine karşı derin bir güven eksikliği yaşayabilirler. Onlar da bazen ilişkiyi, içsel boşluklarını doldurmak adına bir araç olarak kullanabilirler. Kendini sevme iddiası, bazen sadece egoyu koruma çabası olabilir. Sonuçta, her iki durumda da egonun önemli bir rol oynadığı söylenebilir. İnsanlar, bazen farkında olmadan duygusal ihtiyaçlarını karşılarken egolarını besleyebilir ve bunun sonucunda hem kendilerine hem de başkalarına zarar verebilirler.
Bu, oldukça karmaşık ve kişisel bir soru. Her iki durum da ilişkilerde ciddi sorunlara yol açabilir ve kalp kırıklığına neden olabilir. İşte bu iki durumu ve olası sonuçlarını inceleyelim: Gururu Aşk Sananlar: Tanım:Bu kişiler, gururlarını veya kibirlerini aşkla karıştırırlar. İlişkilerinde sürekli olarak kendi çıkarlarını ön planda tutarlar ve karşılarındaki kişinin duygularını göz ardı edebilirler. Özür dilemek, hatalarını kabul etmek veya fedakarlık yapmak gibi davranışlardan kaçınırlar. Sonuçları:Karşıdaki kişide değersizlik, anlaşılmama ve yalnızlık hissi yaratırlar. İlişkide sürekli çatışma ve gerginlik ortamı oluştururlar. Zamanla, partnerlerinin sevgisini ve saygısını kaybedebilirler. Sonuç olarak, ilişkilerinin bitme ihtimali yükselir.
Kalbini kıran aslında aşkı gururla karıştıranlar. Sevdiğini sanıyor ama egosuna yenik düşüyor. Kendini sevmek başka, başkasına ben böyleyim diye zarar vermek başka. Kimse kimsenin sınavı değil ama bazıları sınırlarını aşıp gururunu aşk diye yutturmaya çalışıyor. Oysa gerçek sevgi bazen gururundan vazgeçmektir. Ego değil, yürek konuşmalı. Ama işine geldiği gibi sevenler var işte, en çok onlar can yakıyor...
Bu zamanda herkes güçlü görünmek uğruna "duygularını törpülemek" modasına kapılmış gibi sanki, değil mi? Gururu savunmakla sevgiyi göstermek arasındaki o ince çizgi kaybolmuş gibi... Aslında kalpler ne kadar kırılgan, ama suratlarda hep bir "bana bir şey olmaz" maskesi. 💔
Bence bu insanlar sevmekten değil, sevilmekten kaçıyor. Çünkü gerçek sevgi hesap sormaz, ego kavgalarıyla uğraşmaz. Sence de bazen "ben bir şey kaybetmem" diyenler en çoklarını kaybediyor olabilir mi? 🕊️
İkisi de farklı, ama birbirine yakın. Gururunu aşk sananlar, duyguları yüzeysel yaşıyor, egosunu kendini sevmek diye pazarlayanlar ise içsel boşluklarını başkalarının onayıyla dolduruyor. İkisi de gerçek sevgiye uzak.
Kıramadığı egosunu kendini sevmek olarak tanımlıyor.
Ben gerçekten seven insanın egosunu, gururunu yeri geldiğinde bir kenara bırakması gerektiğini düşünüyorum. Çünkü sevgi fedakârlık, özveri, emek ister. Gurur ya da ego bir ilişkinin içinde fazla bulunmamalı
Aslında günümüzde en çok kalp kıranlar, gururlarını aşk sanıp sevdiğini zannedenler değil, egolarını “öz sevgi” adı altında parlatıp, karşısındakini duygusal olarak aç bırakmayı normalleştirenler; çünkü gerçek sevgi, iki taraflı bir emek ve denge isterken, ego sadece kendi isteklerine hizmet eder ve bunu “kendini sevmek” gibi süslü cümlelerle gizlemeye çalışır.