Birinin seni gerçekten önemsediği en açık göstergesi, her şeyi net bir şekilde açıklamasıdır. Eğer birisi seni kaygıya sevk edecek şekilde belirsiz bırakıyorsa, bil ki orada huzur bulamazsın. Kendini değerli hissetmediğin bir yerde zaman harcama, netlik her zaman senin hak ettiğin bir şeydir.
Özür sizce hata yapıldığında mı? Dilenir yoksa derin yaralar açtığında mi?
Görsel çok anlamlı. Bir sürü şey anlatıyor aslında. Yaraların kapanmadığını izlerinin kaldığını. Özür dilemek, hem hata yapıldığında hem de derin yaralar açıldığında önemli bir anlam taşır. Ancak, bu iki durumda da özrün niteliği farklı olabilir. Hata yapıldığında özür dilemek, genellikle kişinin sorumluluğunu kabul etmesi ve durumu düzeltme isteğiyle ilişkilidir. Bu tür özürler, hatanın farkına varıldığında, duyulan pişmanlıkla birlikte yapılır. Diğer yandan, derin yaralar açıldığında özür dilemek, genellikle daha karmaşık ve duygusal bir süreçtir. Burada sadece hatanın kabulü değil, aynı zamanda zarar gören kişinin duygusal durumuna saygı gösterilmesi ve gerçekten telafi etme niyeti de önemlidir. Derin yaralar, zamanla iyileşebilecek şeylerdir, ancak o yarayı açan kişi, bir şekilde doğru ve anlamlı bir özürle, belki de daha fazla şey sunarak, bunu telafi etmeye çalışır. Özür dilemenin doğru zamanı ve şekli, ilişkiye, duruma ve yapılan hatanın büyüklüğüne göre değişir. Sonuçta, bir özür ancak içten ve samimi olduğunda gerçekten anlamlı olabilir.
Hata yapıldığında dilenir ama tabi o hatanın açtığı yaranın ve o kişiyi soktuğu psikolojik durumda çok önemli bazı şeyleri özür telafi edebilir ama sadece bazı seyleri