Doğduğunuzdan beri ailenizin sizin hayatınızdaki herr şeyi size sormadan kendi istedikleri gibi yaptığını düşünün. Okuduğunuz okullardan tut evlenceğiniz kişiye kadar. Sizle bir daha hiç görüşmeme ihtimalleri dahi olsa onlara boyun eğer miydiniz kendi bildiğiniz yoldan mı giderdiniz?
Ailenin sana zorla yaşattığı hayat mı, onlara rest çekip kendi bildiğin yoldan gitmek mi?
Ailem ne kadar katı olsa da asla onları ezip geçemem. Çok katı kuralları olan bir ailede yetiştim. Çok kızdım içten içe onlara hep. Çocukluğumu yaşayamadan bu yaşa geldim belki de ama onların doğrusu böyleymiş demek ki aileden başka insana yarar sağlayan kimse olmaz
0
16 Yorumla
Soran
+1 yıl
İstemediğin bi mesleği yapmak ve sevdiğin kişiyle evlenememek bence hiç bi ailenin doğrusu olmamalı.. bu katı değil baskıcı ve dediğim dedik olmakk
Bebegim o zaman o konuda beni anlayamazsin demek ki ailen senin sevdigin birine saygi duycak kadar insancil. Babam surekli erkek arkadasim icin korkunc seyler soyluyo
Düzgün biri olmamasıyla alakası yok ki bizde. Ailem muhafazakar ve erkek arkadaşım onların beklentisine uymuyo uzaktan gordukleri biri tanimadan istemediler. Ben de muhafazakar degilim zaten ama onlar her sey kendi istedikleri gibi olsun istiyo
Ya tek o da değil aramızda yaş farkı var görünüş olarak bakıyolar da ben sevmişim hem görünüş hem içini demek babam onun görünüşü için bkuma benziyo gibi ifadeler kullanıyo ağır küfürler ediyo evde sürekli. Zoruma gidiyo
kuzenimde yaşadı bunu. Dayım da çirkin diye bir şeylere benzetti. Kuzenim de eniştem de inat ettiler evliler çocukları var. Dayımın favori damadı şimdi o
Evet yaa. İşte tanımayıp sadece uzaktan gördükleri şeyler yüzünden onu öyle bi konuma sokuyolar ki delirmemek elde değil. Benim gözümde dünyadaki en güzel erkekten daha değerli bi insan ama evde sürekli onun hakkında kötü konuşmalar duyunca gideyim de en azından evlenelim mutlu oluruz diyoruz. Babam da evde kendi kendine konuşmaya devam eder artık😄
hayır rızalarını al bence. Diyorum ya inat ettiler ikna ettiler en sonunda. Adamın ailesi bakımsız insanlardı. Bizde kadınlar güzel ve bakımlıdır. Eniştemin tarafı zıttıydı bayağı kadınları bayağı bakımsızdı ona bile laf buldular
Asko babamın huyunu biliyorum simdiden onay vermez. Ha biz gideriz ederiz sonradan belki ama babam benim hayatimda bana gore yeri olan bi insan degil (bu olayla alakası yok küçüklüğümden süregelen şeyler yüzünden) Sadece annem benle gorusmezse diye korkuyorum:/
Onlara rest çekip kendi bildiğin yoldan gitmek. Soruya uygun bir cevap mı bilmiyorum ama karşıma temiz bir adam çıksa ailem denen gereksizleri geride bırakıp onunla giderdim yemin ederim, herkes de bir aile şöyle aile böyle aile kutsaldır aile karşılıksız sever aile seviyorsa kimse sevmese de olur gibi varoş klişeleri ezberlemiş papağan gibi söyleyip duruyorlar. İnsanların bu kadar aileci ve ailesine aşırı muhtaç olması çok acınası geliyor. Aile neye yarıyor Allah aşkına ailem demeye bile utanıyorum, bunlardan kurtulma şansım da yok maalesef, sadece sabırla rol yapmaya devam ediyorum. Nereye kadar bilmiyorum. Özetle aileci ana kuzusu baba kuzusu insandan uzak durmak lazım.
5
3 Yorumla
Soran
+1 yıl
Çok güzel bi yorum yapmışsın teşekkür ederim. Beni bu yaşıma kadar sevmemiş bi babaya adını çıkarmamak için kaçmamak benim aptallığım olur. 5 senedir canım gibi sevdiğim insanla mutlu olmak istiyorum ama karşı çıkıyo:)
Yine de güçlü olmaya çalış çünkü canın gibi sevdiğin insan olur da seni ortada bırakırsa o cehenneme tekrar geri dönmek zorunda kalırsın, iyi bir işim ve iyi bir gelirim olsaydı ben bu geri kafalı sıkıcı bunaltıcı görgüsüz cahillerin yanında 1 dakika bile kalmazdım. Bunlara rol yapmaktan artık o kadar hissizleştim ve hantallaştım ki kendimi tanıyamıyorum. Hayatım bitti resmen.
Eğer ailem benim evlendiğim kişiyi seçmemi bile istemezse, onlara rest çekip kendi bildiğim yoldan giderim. Çünkü sonuçta bu benim hayatım, onların değil. Ama tabii ki resti çekerken gözlüklerimi de takarım, belki yanlışlıkla geri adım atarlar! 🕶️😄
0
2 Yorumla
Soran
+1 yıl
Hahah cok iyiydi buu😎 sanırım 2. Kere bi soruma yanit veriyosun yanitlar cok iyi 🌸💖
Ailemi seviyorumda içten içe bazen kendi öğrendikleri hayatı bana dayatıyorlar gibi geliyo çok param olsa kendi düzenimi kurarım durmam ne olursa olsun aile ne kadar iyi olursa olsun çocuğun ailenin yanından ayrılıp bireysel yaşama geçmesi lazım bence çünkü bir yerden sonra sıkmaya başlıyo
Gerçek bir ailem yoktu 23 yaşında verdim bi karar sildim hepsini çıktım evden. O gün bugündür yalnızım. Kolay değil ama dışardaki hayat acımasız tek tabanca olup herkese her teklife dik durmak zorundasın.
1
2 Yorumla
Soran
+1 yıl
🥺🥺 şu an ne yapıyosun? Maddi durumun iyi mi acaba?
Bu aralar sürekli bu soruyu kendime sormama rağmen hala karar veremiyorum çünkü gerçekten çok zor bir soru. Ailemin üzülmesini istemediğim için şu an onların bana dayattığı hayatı yaşıyorum. ilk başlarda buna alışırım diye düşünmüştüm ama şimdi o kadar berbat bir durumdayım ki resmen intiharın eşiğindeyim. Aileme rest çekersem ailem yok olucak ama eğer rest çekmezsem ben yok olucam hangisini seçmeliyim ben de bilmiyorum.
0
1 Yorumla
Soran
+1 yıl
Askim ben henuz adimimi atamadim ama onlara rest cekip gidicem.. kendimiz icin bunu yapmaliyiz bence. İstemediğin ni hayatı yaşamak çok zor.
ailesine rest çekip kendi seçtiği yoldan giden sonra da çok pişman olan insanlar da var. isteklerimiz bariz bir şekilde mantıksızsa ve bizi daha iyi bir noktaya taşımayacaksa onları bir kenara bırakıp mantıklı davranmalıyız. iş ve eş seçimi hayatın en ciddi kararları. tecrübelere kulak vermek lazım.
Ailem bana karışmaz ve asla zorlamaz. Sadece yol gösterirler. Bu yüzden onlara rest çekmek gibi bir ihtiyacım olmadı hiç.
0
1 Yorumla
Soran
+1 yıl
Cok sanslisin o zaman💗 ben de isteklerime saygi duyup yanimda olcak bi ailem olsun cok isterdim ama kendi bildigim yoldan gidersem buyuk ihtimalle beni ailenin kara listesine alcsklar🫠
Bunu öncelikle ailene en az iki defa dile getir. Hiç ihtimal vermiyorlarsa aklındakini yap. Ha bana kalırsa yine aileni ezip geçme derim ama bir yere kadar.
Bildikleri halde istemediler, babam öğrenince bana şiddet uygulamaya çalıştı polis çağırdım üstünden bi süre geçti ama görüşemeden çok acı çekiyoruz 5 yıldır kalbimiz bir atıyo.. O yüzden babamı silcem sanırım..
Ya şöyle, allah korusun ama gidip evlendiğimde ilerde boşanma gibi bi şey olsa döncek bi kapım olmama ihtimali üzücü. İsterdim ki arkamda dursunlar. 5 senelik beraberi evliliğr çevirmek istiyorum ama kesinlikle karşılar..
İnat edeceksin o zaman benim de babam istediğim her şeye karşıdır ben çoğu şeyi inadım sayesinde çözmeyi başardım eğer pes ederse başarma ihtimalin var inşAllah istediğini elde edersin🌹
Kendi yolumdan gidiyorum. Daha fazla hayatımı mahvetmelerine izin veremem.
0
2 Yorumla
Soran
+1 yıl
Ben de öyle yapcam ve istediğim kişiyle evlencem büyük ihtimal. Ama bi daha babamın benle görüşceğini sanmıyorum. Sevgilimden fiziksel olsrak hoşlanmadığı için beni ailede kara leke olarak görüyo.
Cok isterdim oyle olmalarini. Benimkiler aksine istedigim hic bi seyi onaylamiyo. 2 kere uni sinavina girip istemedigim bi bolum tercih ettirildim zorla. Hala o gece tercihlerimi değişip kendi istediğimi yazmadığım için çok pişmanım
Ya tamamen alakası yok ama en azından insana biraz vizyon katması gerek. Ben de üniversiteye gidiyorum ama bırakcam. Bomboş bi şey okul. Bilgisayar mühendisliği bölümüm ama asla istemiyorum bilgisayarla hiç alakam bile yoktur
Annem belki görüşmek ister ama babama hiç ihtimal vermiyorum.. gerçi kendisi beni hiç sevmedi küçücüktüm bana hep şiddet uyguladı. Tek korkum evden çıkıp gittiğimde anneme o şokla zarar gelmesi. Bi şey olmayacağını bilsem içim çok rahat olurdu..