Arkadaşlar ben bu yıla kadar dinimi çok seven şüphesiz inanan biriydim ve islamın her detayına kadar biliyorum peygamberlerin hayatına kadar ama bu yıl içime şüpheler düştü Allah varsa neden herkesi eşit yaratmadı birini güzel birini çirkin yarattı veya bebekken ölen direk cennete giderken bizim isteğimiz dışında olan dünyaya gelme ve sınav yüzünden neden sonsuza kadar ateşte yanıcaz saçma geliyor fikirlerinizi alabilirmiyim
Güncellemeler
+1 yıl
Güncel
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
0Cevap
Güzel cirkin soruna yanıt olarak söylüyorum ki bu bi algı ve zamana göre sürekli değişiyor insan iradesinde olan bisey bundan yüz yıl önce Şu an beğendiğimiz tipler. Beğenilmezdi belki bundan yüzyıl sonrra cok daha farklı olacak güzell cirkin kavramı tammamrn insanlara. Bağlıdır
Bu sorudan bunumu çıkardın kanka
Sorduğun sorulardan biri buydu cevap verdim
Amaç örneklendirmek soru değil
Yani abicim yetersiz kaldığın yerlerde. İlmihallerdn yararlan o zaman bırda. Soru sorup mantıklı bi cevap bekleme
Kanka mantıklı cevaplar alayım diye var bu site varsa cevabın söylersin yoksa yapmak için yapma yani
Abi ortaya dpgru dürüst spru sormuısanwcevap beğenmiyorsan napalım
Kanka ne sorayım doğru dürüst birde abi deme aq ben 18 yaşındayım
Abi o zaman ne soruon
Hay abine kanka diyorumki islam doğru dinmi değilmi
Bence. Doğru din
Yani bunh mu soruon kocaman paragraf yazmissin
Anladım neden peki inanma sebebin nedir
Kanka senin anlayacağın dilde söylüyorum sana ndjzjz
Aslında yetişmekle de alakalı var tabiki ama eger bii Tanrı’nın varlığını kabul ediyorsan söylediklerim daha anlamlı gelir çoğu dinde tevhid inancı yoktur bence bu yönden zaten islam hak dindir manevi olasrakda yasadigim seyler oldu zaten gayret edip araştırırsan aradgını bulursun
Kanka bencede bir tanrı var ama din saçma geliyor
O zaman yasamandakki amaç ne yani tanrı seni amaçsızca mı yarattı varolusun sebebi ne
kanka beni yarattıysa benim istediğim dışı olan bir sınava sokuyor ben onun oyuncağımıyım neden bana istediği gibi davranıyor
İslamda kalu bela denen bir kavram vardır ruhların bi imtihana girmeyi kabul ettiği zamandır ve insanın kendi iradesi dde vardır kendi seçimlerimize kendimiz karsr veririz ki insan aklıyla allahı bulabilir ki Allah bizi buna mecbur. Etmemiş bize doğru yolu göstermek için vahiyler indirmiş ve peygamberler göndermiştir
Kanka nasıl irademizle kabul etmişiz aq Allah etmeyeni geri mi yok etmiş jxjdjdjd ben niye hatırlamıyorum madem kabul ettik buna bi delil var mı Kuranda geçiyor sadece bu olay da kabul etmeyenlerle ilgili birşry yok demekki berzah aleminde herkes etmiş oluyor sencede bi bokluk yokmu
Ben buna. Kalben iman ettiğim için bi kusur bulmuyorum din hocası da değilim ki zaten kuranda geçende imana ederiz islamda önce. İman sonrra sorgulama gelir herkesin kendi tercihi tabi ama insan aklının da her şeye yetmeyeceğini düşünüyorum
İyi de kanka aklımız herşeye yetmiyor haklısın madem öyle sana şunu diyeyim eskiden peygamber falan geldiği söyleniyor mucizeler olmuş ay yarılmış deniz ikiye ayrılmış şu an da gelsin peygamber mucizeler göstersinler ki inanalım neden geçmişte olduğu söylenen ama kesin olmayan birşeye inanalım bunu diyorum belki hepsi bir uydurma
Şu an doğru bilgiye ulaşabileceğin Allah’ın kitabına erişebileceğin bi zamandayız bence eger gerekli olsaydıı Allah peygamber gönderirdi ama hz Muhammet’in tebliği yeterli ve acıklayıcı bana göre
Reyis ben yatıom sabah konusurz
Kanka hz muhammetin olduğunu nerden biliyorsun sırf bi kitapta yazıyor diye mi mesela
Tamam takibe alıyorum seni sabah konuşuruz
Oki güno
Günaydın kanka devam edelim
Bizi neden yarattı ve sınamak istedi bunların kesin bilgisine ulaşmak mümkün değil. O yüzden eldeki bilgileri kabul edip yaşamak gerekiyor bence. Biz şu an ki durumu ele alıp öyle yaşamalıyız. Yoksa her şeyin cevabını vermiş olsa zaten bu sınava gerek kalmazdı. Din mantıkla kavranacak bir olay değil.
Kanka emin olmadığım bir şey yüzünden neden hayatımı kısıtlayımki
Dini inanışta mantık değil kalp önemli. Ve zaten burada oluş sebebimizi açık açık söylese imtihan olmaz. Mantık aramak için yanlış alan din. Emin olmaktan bahsettiğimiz bir durum içinde değil din.
Kanka müslümanmısın sen
Sen cevapları anlamaya çalış kardeş
😂😂 mantığınıza harbiden siz inanın aq boku bokuna hayatınızı kısıtlıyorsunuz
Aynen kanka
Kanka sana şöyle diyim bir erkeğin eline dokunmak bile zina dinde evlenmeden sen açıkmısın kapalı mı bilmiyorum ama illaki sevgilin olmuştur bi temasta olmuştur o da zina ve zina yapanlar cennete hiç giremeyecek birincisi bu ikinciside şimdi senin çocuğun oldu diyelim çocuk dünyaya kendi isteği ile gelmedi eşin ve senin isteğinle geldi o çocuğa istediğin gibi davranma hakkın var mı ben yaptım diye yok mesela kolunu kırma bacağını kırma hakkın var mı yok e Allahta madem bizi bizim isteğimiz olmadan yarattı istediği gibi davranamaz
Sen olaya çok başka yerden bakıyorsun haberin olsun
Kanka belirt fikrini saygı çerçevesinde konuşuyoruz konuyu dediğime bi karşılık sun farklı bakış açıları gerekli kalıplaşmış şeyler değil
Bazı noktalar saçma gelse de namaz kılınca gelen huzur bambaşka 🌸
😂😂