
Eleştiri partnerin rahatsız olduğu davranış yerine karşı tarafın karakterine, kişiliğine saldırmasıdır.
Eleştiriyi;
Sen hep...
Her zaman...
Hiçbir zaman...
Gibi ifadeler eleştiriyi başlatabilir. Bu ifadeler kişiyi otomatik olarak savunmaya geçmeye zorlar. Eleştirilen kişi otomatik olarak savunmaya geçtiğinde iletişim eleştiri-savunma döngüsünde kalabilir.
'Ben... yüzünden yaptım sende hep.. yapıyorsun' gibi kalıplar ilişkilerde var olan tüm sorunların gündeme gelmesine ve bu suçlamalarla öfke, hayal kırıklığı gibi duyguların ortaya çıkmasına sebep olabilir. Fakat taraflar kendilerini savunurken bunları duymazlar.
'Ben.. olduğunda... Hissediyorum. Bu konuyla ilgili... ihtiyacım var.' Kalıbı yumuşak başlangıç yapmaya yardımcı olur. 😊
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar