Sevgilimle aramda olan sorunları düzelttim. Lakin ailesiyle 3 senelik ilişkimiz boyunca mesafeli şekilde görüştüm. Ailesi aileme hiç uygun değil.(hem bireysel hem konuşma hem davranış) olarak ve ben ailemle tanışmaya sevgilimin tek olarak gelmesini istiyorum, annesi ve erkek kardeşini istemiyorum kesinlikle. Ağızlarından küfür eksik olmayan bireyler ailemle tanışma sırasında olacak bir argo kelime ve etnik kökenime (Kürt kökenliyim) laf edilebilir ki annesi sürekli komşularına pis Kürtler vb. Kelimelerini kullanıyor (bu olursa iş olmadan biter zaten).
Evlilik için birikim yapıyoruz onu bile kıskanıp laf ediyor. Nişanımda takılacak takıları alıp birikim olarakda kenara koymaya çalışıyorum sevgilime ağza alınmayacak küfürler ediyor.
Ne nişanımda ne nikahımda ne düğünümde sevgilimin hiçbir akrabası olmayacak, bunu en başında dedi. Kendiside ailesinin aileme uygun olmadığının farkında. İstemediğimi söylesem uygun olur mu?
(Ailem kız vermez oğlan alır ve onun ailesinin hiçbir katkısı yok, ailemin maddi durumu ve entellektüel seviyesi sevgilimede artı katacak, kendi ailesinin ise hayatına ve evlilik hazırlığına karşı ancak eksileri var, para ver..., buzdolabını doldur..., kredi kartı borcunu öde...)
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
İlişkilerde çiftlerin her ikisinin de onay verdiği, uzlaştığı her şey ilişkinin kendi doğrusu olarak kabul görmelidir. Genel geçer doğru veya yanlışlar üzerinden hareket etmek yerine uzlaşmayı nasıl sağlayacağınızı düşünün derim. Sizin istekleriniz karşısında sevgilinizin isteklerinin de mutlaka gözden geçirilmesi gerekir. Hiçbirimizin ilişki içerisinde tüm istekleri gerçekleşmez ve bunu olgunlukla kabul edenlerin ilişkileri daha uzun ve sağlıklı sürer. Baskıcı tutumlar sürdürülebilir olmuyor ne yazık ki. Bu nedenle nasıl diyeceğiniz kadar ne diyeceğiniz de çok önemli.
Ona açıkça istediklerinizi ifade edin ama onun isteklerini de dinlemeye ve gerekirse bir orta yolda anlaşmaya razı olarak. Ben kararımı verdim, diye yaklaşırsanız bu baskıcı olur. Bugün sizin hatırınız için, sizi kaybetmemek için yaptıkları yarın sizin ilişkinizin taşınmaz yükü haline gelebilir. Uzun vadede sizi suçlayabilir veya çatışmalar yaşanabilir. Uzlaşmacı davranarak, onun da isteklerini dinleyip orta yol bulmaya çalışarak hem kendinizi hem de ilişkinizi bazı risklerden korumuş olursunuz.
Hiç birimiz ailemizi seçemeyiz, iyisiyle kötüsüyle kaderimize düşen aileyle yaşarız. Bazen de memnun olmasak da bağ kurarız onlarla. Sevgiliniz ailesine karşı onlardan vazgeçmeden sınır koyabilir mi? Bu önemli bir soru. Düğüne vs gelememelerini istemek toptancı ve cezalandırıcı bir bakış açısı. Bunun yerine detaylarına sizin karar verdiğiniz, "sizin ailenizin de damat almadığı" , kendi sorumluluklarını alabilen, olgun iki genç insanın ailelerden bağımsız olarak, eşit haklarla yol alabildiği bir ilişkinin temellerini atabilirsiniz.
Belki sizin aileniz onun "seçtiği ailesi olabilir" ve bunun ona sözünü ettiğiniz şekilde katkıları da olabilir ama bunun mümkün olması için sizin baskı kurarak değil de ona da söz hakkı vererek ilerlemeniz çok önemlidir.
cevabınız için çok teşekkür ederim. Öncelikle bunu isteme nedenim sevgilimin de ailesiyle bağlarının bir pamuk ipliğine bağlı gibi gördüğümden dolayı ve baskı olarak değil bunu olabilecek potansiyel durumları örnek vererek ilettiğimde kendisinde gelmeleri nin uygun olmayacağını söyleyerek bizzat tek olması gerektiğini ben söylemeden iletti. İletişimimde daha çok dikkat edeceğim.