şu an 30 yaşında yaşında olduğuma göre, 31 yaşında da evlenemezsem, ne kadar daha sürer bilmiyorum. Acelam yok açıkçası. Acele edip pişman olmak istemiyorum. En çok korktuğum şey bu. Acele etmek, geri dönüşü zor hatalar oluşturur. Bu da beni yıpratabilir...
Kıvâmında (Hâzır olunduğunda) evlilik gerçekleştirilir. Para, yanî ekonomik özgürlük, çok önemlidir. Hele ki bu dönemde. Bu yüzden, erkek ve kadının her şeyleri tam ve iyi olmalıdır. (Çünkü ihtiyâçlar zamânla ortaya çıkar ve gitgide artar...) Evlilik, sevgiden öte bir şeydir. Bir ömür sürersiniz ve akıl temelinde hareket edersiniz. Akılsız bireylerin evliliği ya olmaz ya da boşanmayla biter... Kusûra bakmayın; ammâ bunları da dile getirmek istedim.
Bunun yaşla bir ilgisinin olduğunu düşünmüyorum, insan kendini ne zaman hazır hisseder ve karşısına ömrünün geri kalanında bu insanla birlikte geçirebilirim düşüncesi yerleşir ise o zaman evlenir.