Boşanmak aslında bir seçimken, bazılarımız evliliği hayatın içindeki görevler arasında mı görüyor?
Mutsuz olsan da devam et, ölsen de devam et, acı çeksen de devam et. Sırf kendini aklamak, başarısız olmamak, suçlu olmamak ve suçlanmamak için ; KENDİNE YAŞATACAKLARININ önemi olmadan devam et.
Peki seçimin olmadığı yerde mutluluktan bahsedebilirmiyiz? Ya mutluluğun olmadığı yerde evliliği sürdürebilecek motivasyondan? Ya peki mutlu olmadığı halde evliğini sürdürenlerin motivasyonu ne olabilir ki? Başardım diyebilmek mi?
Boşanmak evlilikte başarısız olmak demek midir? Yoksa kişinin kendi iyilik hali için sonlandırması mı?
Sorunun başlığı ile detay birbirinden bağımsız... Ben detaya göre cevap vereyim;
Kimse mutlu olmadığı bir evliliği sürdürmek istemez, hiç kimse... Bu nedenle de bu durumu, başardım veya başarısız oldum gibi saçma sapan tabirlerle ifade etmekte çok yanlıştır.
Kimse, kimsenin hayatını neler yaşadığını, neler yaptığını veya yapacağını bilemez. Herkesin hayatı kendini bağlar. Kimseyi yaşadığı hayat için yargılamak bize düşmez, çünkü iç dünyalarını bilemeyiz. Ama, ağzı olan konuşuyor, özellikle sanal alem bu konuda oldukça acımasız...
Bazı boşanmış arkadaşlar, o kadar rahat konuşuyorlar ki, sanki bir şey başarmış gibi... Oysa biliyoruz ki, onlar da başardım dediği boşanma olayını kolay kolay başaramadılar. Ne evlenmek, ne de boşanmak o kadar kolay ve basit şeyler değildir.
Boşanmak veya mutsuz evliliği devam ettirmek, başarmak veya başarmamak değildir. Birisi mutsuz olmasına rağmen evliliği devam ettiriyorsa bu adama s. alak diyemeyiz, mutlaka kendine göre nedenleri vardır. Bize sorgulamak yerine saygı duymak gerekir.
Bu konuda roman yazabilirim, ama şimdilik yeter, fazla detaya gerek yok, anlamak isteyen ne demek istediğimi anlar zaten
Başarısızlık veya değil o önemli değil bence bir insan mutlu değildir ise hep sorunlu ise hayatı zehir oluyorsa hiç beklememeli bırakmalı yoluna bakmalı, kimse benden önemli değil bu kadar basit
Onu bunu bilmem. Özgürlük budalası, kafası evlilik müessesesinin ciddiyetini kaldırmaktan ve taşımaktan uzak yaratıklar... Evlenmesin. Sadece bunu bilirim...
Boşanmak beraber bir hayatı yürütememektir bence evlilik gibi boşanmakta doğal bir süreç, sonucun böyle olmaması için evlilik öncesi çiftler birbirini iyi tanımalı bence hayat sadece canım aşkım vs diyerek geçmiyor