Selam KS ahalisi! Bu tavır genelde, narsist kişilikler tarafından uygulanan bir davranış biçimidir ama bazı insanlar, haksız olmayı asla kabul edemediği için; bir tartışma esnasında haksız olsalar da zeytinyağı gibi üste çıkmaya çalışırlar.. Sizde durumlar nasıl? Haksız olduğunuzda özür mü dilersiniz yoksa özür mü diletirsiniz?Her iki cinsten de dürüst cevaplar bekliyorum...
Sevgilinizle tartıştığınızda haksız olsanız bile üste çıkmaya çalışır mısınız?
Haksızsam eğer önce kendi fikrimi söylerim sonra da çok fazla üzerine gitmeden konuyu çözüp tartışmayı bitirmeye çalışırım. Hem haksız olup hem de ısrarla üste çıkmaya çalışmak gereksiz gerilim, lüzum yok buna. Ama karşımdaki kişi de ben haksızlığımı kabul edip alttan aldığım hâlde üzerime fazla gelmemeli. Çok fazla üzerime gelirse işte o zaman aşırı sinirlenirim. Haksız olup olmamak umrumda olmaz, sert konuşurum.
eğer o haklıysa suçum var ise gerçekten karşısında tanıyamaz beni kedi gibi sakin uslu haklısın aşkım sakin ol özür dilerim yapmıcam bir daha seni üzmek istemedim insanım yanıldım hatalarım var kabul et gibi bir sürü şey söylerken bulur beni karşısında ama var ya eğer haklı ben isem şiddetli bir kavga olur susmam o zaman işte kaplana dönüşürüm 😀
Hatalı isem özrümü dilerim ben. Suçlu olduğum zaman ise, suçumu kabullenirim. Ne gerek var ki? Zeytinyağ gibi üste çıkmaya? Şöyle insanlara da ben ayar oluyorum. Suçlarını bildiklerini halde kendini savunanlar yok mu? Valla alacaksın sopayı döveceksin ya. Suçunu kabullen, çekil kenara sonra paşalar da gibi de git. Olay bu kadar basit aslında.
Her zaman haklı olmak isterim. Bunun için elimden geleni yaparım. Tüm çabamı ortaya koyarım. Gerekirse geçmişten sayfaları getirir açarım ve ben kazanırım. Kazanamazsam da mecbur alttan alır ve özür dilerim. Yapacak bir şey yok.
Hayır yapmam, ilk başta yaptığım şeyi savunurum fakat farkettiğim an telafi etme çabası içersine girerim. Diretmek manasız geliyor, haksızsam haksızımdır, her şeyde haklı olma gibi bir gayem yoktur...
Tartıştığım insan beni anlamayacak kadar öfkeliyse kendi haline bırakırım yatışana kadar ve sonra düzgünce konuşurum haksız isem özür dilerim değilsem diler zaten özrünü