Ayrıldıktan sonra gerçekten sevmiş olan kişi, uzun zaman boyunca aşk acısı çeker. Bir süre sonra unuttuğunu sanar ve gerçekten de unutabilir ama aklına geldikçe ve o eski sevgilisini hatırlatan detaylarla karşılaşınca, eskisine göre ağır bir acı çekmez. Belki gülüp geçer, içinde hafif bir hak etmemiş bir duygu yeşerir o an için. Belki de hiçbir acı hissetmez ve sanki o hiç olmamış gibi hayatına devam eder.
Geçiyor, unutacaksın diyemem ama geçiyor, alışıyorsun. Bir süre sonra vaz geçiyorsun, iyileştiğine dair emin hissediyorsun. Bu şey gibi, mesela şöyle örneklendireyim; buz gibi bir suya giriyorsun, ilk başta öyle bir nefesin kesiliyor ki Allahım ben şu sudan çıkar diye yalvarıyorsun, ardından öyle bir alışıyorsun ki suyun soğukluğu seni hiç etkilemiyor, rahat rahat yüzüyorsun. İnsanın doğasında adaptasyon vardır, bu adaptasyon fiziksel de olabilir, psikolojikte olabilir. Kimi adaptasyonlar milyon yıllar sürer, kimi adaptasyonlar psikolojik adaptasyondaki gibi belki 1 sene bilemedin 2 sene sürer. Eğer ki geçmiyor ise sorunun kaynağı kişinin kendisindedir diye düşünüyorum. Dediğim gibi unutamazsın ama alışırsın, tıpkı çocukken seni korkutan şeyi cam gibi hatırlayıp şu an korkutmaması gibi. Yani o şeye karşı bakış açın gelişiyor, adapte oluyorsun.
İnanıyorum, zamanla geçiyor ama onunla hissettiğin duygular bitmiyor. Bakıyorsun fotoğrafına içinde bir gram sevgi yok ama onunla yaşadığın hissi özlüyorsun o mutluluğu tekrar yaşamak o yaşattığı hissi tekrar yaşamak istiyorsun ama olmuyor o geri gelse bole ayni hisseleri bir daha yaklayamazsin
Iliskilerim cok oldu ama ilk defa birini ilk goruste etkilendim onunla sevgili olmak icin caba harcadim sevgili oldum tum sevgimi gösterdim onu cok sevdim ama o beni terk ettiginde ilk defa kalbime biseyin saplandigini hissettim sanki biri bicak saplamis gibiydi coj degisik bi histi onunla keske hic karsilasmasaydim zamani geri alabilseydim diye söyleniyordum surekli aklimdaydi kalbimdeydi o aciyi ilk defa yasadim ama zamanla acinin dindigini farkettim simdiyse hicbi duygu hissetmiyorum anladim ki aşk acisi da geciyor umarim bi daha yasamam ama buyuzden aşık olmaktan korkuyorum
Gerçek aşk acısı ömür boyu kalbinde ama günümüzdekiler biraz şıpsevdi ya en aşk acısı çekiyorum diyeni bile kendini zorla aşık ediyor aşık oldu sanıyor. Sonra bir başkası geliyor paaat unuttu gitti sıra onun aşk acısını çekmekte
Geçiyor ta ki başkasıyla tanışana kadar. Çünkü bir söz vardı insan ilk aşkını son aşkı son aşkını da ilk aşkı olarak görürmüş o kelebek her şekilde uçuyor bi günlük ömrü de yok açıkçası
Hani Aslında derler ya Sen benim ilk aşkımsın diye senin söylediğin kelime de aslında onu Biraz doğruluyor insan geçmişini unutarak ya da geçmişinde bir sayfa kapatarak yeni bir hayat kuruyor.