AI Persona’ya Sor
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
7Cevap
Ya dinini değiştirir ya da ayrılırım ateist insan ile konuşmam muhatap olmam.
Neden peki
Yani anladığım kadarıyla arkadaş da olmazsın sanırım
Çünkü ateist biri ile evlenmem. Arkadaş olurum çünkü zaten çevremde öyle kişiler var.
Umarım farkında olmadan ateist birini sevmezsin
Seversem de ayrılırım din sevgiden daha ağır basar
Sevindim senin adına
ben ateistim ve kendi kafamda olmayan biriyle flört etmem. diğerleri de etmemeleri bence. karşı tarafa boş umut vermenin anlamı yok.
Kesinlikle
Kesinlikle söykedikten sonra aynı devam ederiz diye düşünmüş ama ben de ona dini olan biriyle zor yani senin gibi biri olmalı dedim
Evet zor. İllaki sorun çıkar.
@Formül hiç değişmeyeceksiniz siz ya
@Formül herkese saygı duyulmalı bu nasıl bi cümle senin neden var nasıl inanıyosun
Ya da neden islam
İman ettiririz jajajaj şaka bir yana ateist bir insanla muhattap olmam. Konustugunuzda olayın hararetinden yanlış bir söyleyip dinden çıkma durumunuz var. Bu konuda hassas olmak lazım. Ateist insanı salıvereceksin. dd
Bir cümleyke kalpteki o imanın yıkılma ihtimali mi var yani..
Ve arkadaş da mı olunmaz
İslam dini çok detaylı ve hassas bir din. Cümlelerimize dikkat etmek lazım. Nefis bu sonuçta anlık imanın gider. Kalpteki değil dilde gider. Tövbe edersin. İman tazelersin o ayrı ama bunu fermuarın yalama olması gibi küfrün içinde dolaşmazsın. İnsanoglu aciz, iradesiz, dayanaksız, doyumsuz varlıktır e haliyle düşmesi de çok kolay o yüzden hep tetikte temkinli olmak zorundasın
Bile bile küfre giden bir müslüman ahmaktır. Kendini uzak tutmalı jajaja
Anladım, peki hakikatin ne olduğunu nasıl nerden anlayabiliriz
Böyle konuştuğuma bakma eskiden lanet biriydim jajajaj ama şu an islamı tanıdıkça içim ısınıyor. Allahın adını anmak huzur veriyor, namaz kılmak ve tövbe etmekte böyle huzur verici. Dünyevi şeylerden sıkışmış durumdayım anlık tatmin oluyordum gerisi içimde bir boşluk olusturuyordu. Ne bilim işte dünyaya kendini kaptıran insanların mutlu olduğunu görmedim veya insanların peşinde koşmak yalvarmak çok saçma. Bu söylediklerim seni tatmin etmeyebilir hani Hz Musa da olduğu gibi denizin yatılması gibi bir mucize bekliyorsundur falan jajaja Bu küçük şeyler beni Allah’a yönlendirdi bu kadar 🌸
Ailen müslüman mıydı
Ne güzel ama bi yandan ben de islama baktığımda ya da müslümanların haline içim ısınmıyor sanki uydurmaymış gibi geliyor
Ben zaten ateistim ama müslüman olsaydım sorun etmezdim. Hiçbir zaman dine çok bağlı biri olmadım.
Ben de çok bağlı biri değilim ama dinen nikah geçerli sayılmıyor bu var mesela
Umrumda olmazdı. Şimdi diyelim evlendin. Baya mutlusunuz. Çocuklarınız da öyle. Sıcacık ve herkesin imrendiği bir yuva. Dinden çıksan o yuva dağılır mesela. Saçma bence. Günahını sevabını umursamazdım ben
Asıl dinden çıksam olabilir öyle bi şey
Ya zamanla ben de onun givi düşünürsem ya da çocuklar diyosun o nasıl olucak iki tarafta farklı düşünüyosa bu konuda
Onun gibi düşünebilirsin ama o senin gibi düşünemez
Bir şey nasıl yoktan bar olabilir ki
O öyle değil. Uzun hikaye. Araştırabilirsin.
En basitinden bir hücre kendi kendine oluşmuş olabilir mi
Yani bilim insanlar neler buldular, icat ettiler
Neden en ufak bir canlı parçası olan hücreyi üretemiyolar ellerinde her malzeme varken
Embriyonik indüksiyon gibi oluştu ilk hücreler. Embriyonik indüksiyonu da googledan aratsana
Ya biz neden oluşturamıyoruz o zaman yani o kadar şey icat ediyo bilim insanları buluyolar
En basit bi hücreyi niye üretemiyolar
Şöyle bi etrafıma baktığımda hiçbi şey kendi kendine olmuyor
Pff
Dimi
Ne dimi
Boş ver
Katılmıyosun yani kısaca
Hayır sadece açıklama yapmak yordu.
Zor mevzular işin içinden çıkamıyorsun
aynen
Bir gün boş olursan ona cevap ver ama sjkfd açıklamalar önemli benim için
Niye? Sevgilin müslüman mı
Ne alakası var
Konuştuğum çocuk vardı bir hafta önce ayrıldık o ateist
Tamam müslüman kal? Niye sorguluyosun? Boş ver
Neden sorgulamayayım
Ya bu konuyu çok konuştum zamanında. Kişisel değil ama artık konuşmak yordu. Kuran oku (ciddiyim). Aklına yatarsa devam, yatmazsa çıkarsın dinden zaten
Kurandan önce tanrının varlığından emin olmak gerek
Tamam mantıklı gelirse müslüman mıyım ya tanrı yoksa o zaman boşa yani
Ya da sen dinden çıktın niye deist değilsin de atesitsin
Veya neden agnostik değilsin
Evrimden dolayı. Negatif ateistim. Negatif ateizm tanrının olması için bir sebep olmadığını ve bundan dolayı da tanrının olmadığını düşünür.
Peki
İnsan olmasıyla ilgileniyorum kişinin
Peki düzgün biri ama dininizde yasaksa?
Gönlüm rahatsa sorun olmaz
Dindar değilsiniz o halde
Soeun degil ben onu deist ya da teist yaparim
Hayur saygı duyulmalı o da seni hristiyan ya da müslüman yapmayı düşünsün o zaman
Mevzu saygi duymak degil mevzu gerçeği görmek. O F=m*a*g görüyor diye F=m*a formülü değişmiyor. Onemli olan gercek neyse onu bulmaktir
Nasıl bulunabilir bu gerçek
Yani bir şeyin var olmasında bile bir yaratıcıya ihtiyaç yok mu her şey bir neden sonuç ilişkisine göre yürümüyor mu
Yoktan nasıl var olur bir şey
Bu mu yani gerçek
Ya da hayatın hiçbir amacı yok mu
Bunlari simdi degil sevgili olunca konuşuruz bebeğim. Detaylica anlatırım sana.
Tamam da işte ya senin görüşün yanlışsa ya da kız kendi görüşünü savunmaya devam ederse ne olur
Sen saygı duymazsın yani müslüman biriyle olmazsın
Ben kafama göre yorum yapmam. Delilleri tej tek ortaya koyarım.
Bilimin her şeyi açıklanamadığı gerçeği var, inananlar vazgeçmiyor ya o da öyleyse? Yani müslüman olsa bile saygı duymak yerine elinden geleni yaparsın sanırım senin gibi düşünmesi için
Ne alaka. Ben tanri yok demiyorum ki
Tanrı varsa gerisi kolay zaten yani sonrası hakkında karar vermek
Ama tanrının varlığı bile çelişkili nasıl var
Bilim açıklayamıyor bilimin açıklayamadığı bi şey yoktur yani
Billim 150 sene once radyo dalgalarini da bilmiyordu
Yani evet
Iyyyy igrenc hemen ayrıl kafir olursun
İğrenç derken ayrıca arkadaş olabiliyoruz sonuçta onlarla
Hayır olma gunah sende yanarsın kızım
Ne alaka ya nerde yazıyor bu arkadaş olmakta sıkıntı yok bu insanlarla konuşmakta bu konuları tartılmakta vs
Kesin izmirli sin inanc zayıf sizde
Değilim öyle olsa bile saygı duyulmalı
Nasıl bu kadar eminiz yaratıcının olduğundan
Bu kadar ateist deist akılsız mı niye öyleler o zaman
Evliyim ciddi düşünmem
@vahsikobraa gercekten vahsimisin
evli olup ciddi düşünende görmedim zaten :D
Fake bu
Flört olmam onla
Bilmiyosun, sonradan öğrendin...
Dürüstçe derim.
Karşı taraf ateist ama sana en baştan söylemek yerine sonra söylüyor, bir sıkıntı olacağını da düşünmüyor yani devam ederiz gibi düşünüyor
Ya ben istemiyorum
Evlenemem evet
Ama diyelim ki seviyosun iyi de anlaşabileceğini düşünüyosun yine de dinine göre mi hareket ederdin
Sevgiye engel mi olurdu bu durum
Onlar maalesef saygıdan yoksun oluyor. En saygılısı bile.. Zorlamanın anlamı yok
Ateistler mi genelleme yapmayalım evet çoğunluğu öyle olabilir ama sana saygı duyacak seni engellemeyecek biriyse eğer
İstemiyorum :)) Kendim gibi hristiyanla evlenicem
Umarım öyle biri çıkmaz karşına ailen de hristiyan mı
Musluman
Sen nasıl hristiyan oldun peki
Bu arada hristiyanlıkla ilgili ulaşabileceğim doğru bir kaynak var mı
Youtubeye evrensel kilise yaz. Kendi anlatımları, soru cevap videoları var her konuda
Yazayım onu kenara ama kaynak yok mu
Ya da İncili kullanıyo musunuz gerçi bozulmalara uğramış
İncil bozulmadı. İncil gökten indirilen vahiy kitabı değildir. Peygamber, havari yazıtıdır
E ama bozuldu deniyor içindeki her şey doğru mu şimdi
O kitap vahiy kitabı değil. Olup biten olayların kabaca yazılışı, rabbin peygamberlere emirleri vs yazıyor.
E ben okumak istesem okuyamam ama demi ondan bahsediyorum bozulduğu için
Yani bu dinin emirlerini vs youtubedan mı öğrenebilicem sadece
Hayır oku kitap dünde bugünde aynı. Ama baya farklı işte sen islami bakış açısıyla bakarsan..
İslamı kenara koydum bak ben sadece bu dinle alakalı ya da yahudulikle, diğer dinlerle alakalı bilgilere nasıl ulaşabilirim
Hristiyanlık için diyosun ki youtubedan sorularını giderebilirsin iyi güzel hoş da teknoloji devri öncesi nasıl bilgi ediniyodu ya da sadece tek kaynak internet mi nerden bulabilirim başka kaynak var mı
Kutsal kitabı oku önyargısızca.
Ya ama bozulmalara uğradı bu kitap
Öyle olmasa tamam cidden incelemek istiyorum sıfırdan ama işte
Özele gelirsen herşeyı tek tek açıklarım. Merakın gider
Peki tamam ama şu an daha çok tanrının varlığı üzerine araştırıyorum, emin olmaya çalışıyorum
Tamam konuşalım bu konuyu
Tamam
ayrılırım
Neden
Ve seviyorsanız ikiniz de üzülecekse..
mürted olmayı seçmiş insanla işim olmaz gönül ilişkisi de yaşamam
Anladım ama sonradan öğrendiyseniz en başında size bunu belirtmediyse
emri maruf u yapar İslamiyete davet ederim ama hakkında karar da vermem çünkü henüz ölmemiştir kurtulabilir benim gibi en azından kendim gibi ümit ederim
Evet kurtulabilir fakat içinde hiçbir şey yoksa bir yaratıcıya dair
Yani sevdiniz ve ondan sonra öğrendiniz bu durumu
Düşünürüm
İnancınıza göre yasaksa?
Depil
Eğer yasak olsaydı?