
Arkadaşlar toksik ilişki nedir? Toksik ilişki düzelir mi? Düzelmezse toksik ilişkiden kurtulma yolları nelerdir? Toksik ilişki ne demek?

Toksik İlişkiye Mahkum Değiliz

Toksik ilişki, günümüzde stresin her alanda yaygınlaşmasıyla oldukça hissedilir oldu. Bunu her alanda görebiliyoruz ve bu bizi üzüyor. Çünkü sevgiyi, ilgiyi, hoş görüyü ve aşkı azaltıyor hatta yol ediyor. Bu da kızgın, gergin ve mutsuz bir toplum yaratmaya yol açıyor. İnanın her alanda verimi de azaltıyor. Halbuki bu bizim kaderimiz değil. Bununla başa çıkabiliriz. Sadece biraz daha sabretmemiz ve anlayış göstermemiz gerekli. Belki de sıkıntılarımızı zamana yatarak çözmeliyiz.

Toksik ilişki, hepimizin içinde yaşadığı arkadaşça, dostça, sevgili olarak ya da eş olarak sevdiğimizi sandırınız, sevdiğimize inandığımız ve mümkün olan her şeyimizi paylaştığımız o çok değer verdiğimiz o kişiyle olan ilişkimizin artık yürüyemez hale gelmesidir.
Toksikleşen ilişkilerimizde kendimizi mutsuz, değersiz ve yetersiz hissederiz.
Oysaki birbirimizi gerçekte ne kadar çok seviyoruz değil mi?

Toksik ilişkiyi düzeltmek için empati yapmayı öğrenmeliyiz. Dinlemeyi öğrenmeliyiz. Konuşmayı da. Kibiri bırakmalıyız. Ben en üstünüm dememeliyiz. Bu hastalıktan kurtulmanın başkaca herhangi bir basit ilaç yok.
Bu biraz da güvendiğimiz dağlara kar yağdığı inancına kapılmamızdan kaynaklanıyor. Yani en yakınımızdakiler, iyi ve kötü günlerimizde yanımızda olmasını beklediğimiz, en güvendiklerimizin bizi hayal kırıklığına uğrattığını sanmamızdan kaynaklanıyor her şey.
Oysa dinlesek, konuşmasına fırsat versek, sebebini anlamaya çalışsak, belki de ona hak vereceğiz. İşte çözüm bu. Empati. Pozitif düşünce. Bardağın dolu tarafını görebilme meziyeti. Bu bir başarı ve olgunluktur aslında.

Aslında her aile, iş ya da arkadaşlık ilişlilerinde bir toksiklik vardır. Bu zaman zaman görülür. Bu toksikliğin dozları farklıdır. Bununla mücadele ederek, çözebilen kazanır ve mutlu olur. Dolayısı ile verim artar ve toplum kazanır.
İnsanoğlu maymun gibidir. Birbirinden etkilenir. O halde hareketlerimize davranışlarımıza çeki düzen vermeliyiz. Söylenileni dinlemeli, ya da yapılanları küçümsememeli, olduğu kadarıyla yetinmesini bilmeliyiz.
Hiç bir şey mükemmel olamaz bunu kabul etmeli eksiklikleri ile beğenebilmeliyiz.
İnsanoğlu yapısı gereği her zaman hata yapabilir. Buna inanarak affetmesini ve belki de bir fırsat daha vermesini bilmeliyiz.
Her insan beğenilmek ilgi odağı olmak ister, bırakın onu nasıl beğendiğinizi ona yüksek sesle söyleyin ki o da mutlu olsun, motive olsun.
Belki de sizin için çok özel olan önemli günleri ve olayları mahvediyor, olsun o sizin için değerliyse ona katlanmalısınız, hatta biraz takviye ile biraz destek ile onun işlerine hissettirmeden el atıp o sıkıntılı durumu kolaylaştırarak önünü açabilir ve sonuçta birlikte mutlu olursunuz. Deneyin bunu. Başaracaksınız ve bundan da ayrı bir haz alacaksınız. Sonra söyleyin ona ve sevginiz perçinlensin.
Her insanın yanlışları da olabilir, onların yanlışlarını yüzüne vurmayın, mümkünse unutun veya görmezden gelin. Bu sizi incitmesin ya da utandırmasın. O sizin bir parçanız değil mi, kabullenin onu bu haliyle. Düzeltmeye kalkmayın artık.

Kendinizi suçlu hissetmeyin, ve kişiliğinizden utanmayın. Aslında bu tür özveriler sizin olgunluğunuzu, kalitenizi ve sevdiğiniz kişiye ne kadar çok değer verdiğinizi gösterir.
Kendinizi yenik, yıpranmış ve paramparça olmuş hissetmeyin. Bütün sıkıntıların ilacı paylaşmaktır. Konuşun onunla. Her şeyi paylaşın. Uyanmayın. Hatta bunu yaparken dokunun ona. Temas edin. Bu da sevgi belirtisidir.
Biliyorum bazan insan sınırlarının zorlandığını görür, eğer sizin de sınırlarınız ihlal ediyorlarsa bile üzülmeyin ve kızmayın. Bu çok normaldir ve bu samimiyet göstergesidir. Artık birbirinizi öyle sevmeye başladınız ki bir bütün gibi sınırsızca sevdiniz birbirinizi, ne güzel değilmi.
Duygular çok önemlidir, birbirinizin duygularını da önemseyin ve görün. Gördüğünüzü hissettirin. Acılarınızı ve sevinçlerinizi paylaşın. Hatta ortak olup birlikte coşun ya da birlikte üzülün. Bu da sizin birbirinizi ne kadar çok anladığınızı ve birbirinizle ne güzel anlaştığınızı gösterir.

Onun aslında masum olduğunu siz de biliyorsunuz değil mi. Onun masum olduğuna inandığınızı da ona hissettirin ve itiraf edin onu yüreklendirin, bırakın o anlatsın masumluğunu siz de ona cesaret verin ve onaylayın. Aksi yönde herhangi bir kanıt varsa bile anlayışla yaklaşıp affedin. Affetmek de sevgi ve güveni pekiştirir. Bu fırsatı sakın kaçırmayın. İnatlaşmayın. İşi tokuşa sürmeyin sakın. Hep pozitif düşünün.

Anne ve babanız, kardeşiniz, büyük anne veya büyük babanız, kayınvalideniz veya kayınpederiniz, eşiniz, çocuklarınız, sevgiliniz, dostunuz, arkadaşınız, elemanınız ya da patronunuz, belki de yan komşunuz… Olsun hayat onlarla birlikte daha kanalı. İyiki varlar. Onlar bu halleriyle, bu renkleriyle güzeller. Hayatımıza renk katıyorlar. Onları bu halleriyle kabul edip böylece sevmeliyiz.

İşte bu yaklaşım kaosu çözer ve toksik ilişkileri güzel ilişki haline getirir. Her şeyin çözümü pozitif olmaktan geçiyor. O halde bakış açımızı değiştirerek her zaman pozitif olma gayreti içerisinde oluyoruz. Hayat her şeye rağmen çok güzel ve yarın daha da güzel olacak. Zorluklara ve engellere rağmen. ♥️🌸😎
Ağzım açık okudum, şahane olmuş <3
@KürkMantoluHayri Çok severek emek çekerek tamamen içimden gelenleri yazdım.
Teşekkür ederim sevgili hocam. 🥰
Görüşümü beğenen siz değerli arkadaşlarıma ve hocalarıma @KürkMantoluHayri @ksFırsat @liliaaaa ve @atomuncekirdegi hepinize teşekkür ediyorum efendim. 🙏🌸♥️
Valla böylesine net ve öz cümleler ile açıklamışsın ki ben yorum dahi yapmadım. Soruyuda cevaplamadim çünkü sen a'dan z'e net bir şekilde açıklamışsın :) bizede beğenmek düştü

Toksik ilişki kavramı aslında ikinci ve birinci dünya ülkelerindeki insanların yaşadığı en büyük ilişki problemidir. Toksik ilişki bir nevi kilitlenme olayı diyebiliriz. Aradaki problemlerin artık aşılamaz noktalara ulaştığı, kişilerin birbirine olan tüm saygısının yitirildiği, bencilliğin daha çok ön plana çıktığı, lafta kalınan, sadece bir tarafın kopmak istemediği, kısaca çamura batmış ilişkidir. Kişiler çoğunlukla aralarındaki geçen zamandan vazgeçmek istemeyip, ilişki değil de zamana tutunarak birbirlerini mahvetmeye devam ettiği bir yapay ilişki türüdür.

Burada ana husus sadece bir tanesi değil de, bütünsel olarak bir kaç tanesi şu an ki ilişkinizde varsa toksik bir ilişkinin içerisinde olduğunuz anlamına gelecektir. İlk maddeyi kasıtlı koyu koyu yazmak istiyorum çünkü bunu toksik ilişkiyle karıştıran çok oluyor.

Bu kısmı yukarıya sığdırmak istemedim. Çünkü tüm bunlar olurken ilişki değil, siz de mahvolacaksınız. Ve sizde psikolojik etkileri olacak. Bunlar da toksik bir ilişkide olduğunuzu belirtebilir.

Toksik ilişki düzelir mi sorusu aslında biraz saçma olabilir ama bunun boyutuna göre görüş atmak isterim. Eğer ilişkiniz yeni yeni toksikliğe bulaştığının farkındaysanız bundan kurtulmak mümkün olabilir ama bir anda kendinizi toksik bir ilişkinin içerisinde bulduysanız kestirip atmak en güzel çözüm olacaktır. Bazı açılan yaraların tedavisi mümkün olmayacaktır.
İlişkinizde toksiklik taze ise aşağıda yazdıklarım ilişkinizi kurtarabilir.

Kurtulma yolları derken artık bitmiş bir ilişkiden zihinsel olarak kurtulmanın yollarını aktarmak isterim. Umarım yanlış anlamamışımdır. Bitmiş, yorgun düşmüş, zihinsel olarak yorulmuş bir ilişkiden çıktıysanız ve bunun etkilerinden kurtulmak için bu adımları uygulayabilirsiniz.
O zaman gaççahh çayyy😎

Kişinin psikolojisini kötü etkileyen, kaygı duygusunun çoğalmasına neden olan, kişinin sosyal yaşantısını derinden etkileyen, aynı yerde saymasına sebep olan, sürekli kişiye kendini suçlu hissettiren, kişiyi mutsuz eden, kişiye zarar veren ilişkiye toksik ilişki denir.
Toksik ilişkiyi ancak toksik insanlar yaşatır. Toksik özelliklere sahip olan insanlar toksik kişilerdir. Böyle kişiler eğer arkadaşımızsa, kardeşimizse, kök ailemizden birisiyse bizlerin yine toksik ilişki içinde olma ihtimali yüksektir..
Toksik ilişkiler sadece iki sevgili arasında, iki eş arasında yaşanmıyor.. Toksik ilişkiler anne evlat arasında da, iki kardeş arasında da, iki arkadaş arasında da yaşanabiliyor.
Toksik özelliklere sahip kişiler canımızdan bir parça da olsa sınır çizmeyi bilmeliyiz yoksa sinir sahibi oluruz ve psikolojik birçok rahatsızlığımız olur toksik kişilere sınır çizemezsek eğer.
Toksik ilişki sağlıklı bir ilişki değildir.. Kişinin enerjisini emen, kanını emen bir ilişkidir toksik ilişki.
Genellikle çoğumuz romantik ilişkilere ihtiyaç duyarız. İkili ilişkiler içinde olmak isteriz. Kadınlar erkeklere, erkeklerde kadınlara ihtiyaç duyar. Bunun için hayatımıza birisini almak isteriz ama bazen bilemeyiz o kişinin toksik olup olmadığını.. Toksik ilişki kişinin yıllarını alır, bağımlılık gibi bir şeydir bu ilişki ama kurtulmak mümkündür.


Haklı olmanıza rağmen, sizi kolayca manipüle edebiliyorsa, manipüle edildiğiniz halde sesinizi çıkaramıyorsanız, haklı olmaniza rağmen zeytinyağı gibi üste çıkıyorsa ve size kendinizi suçlu hissettirmeyi başarabiliyorsa siz toksik bir ilişkinin içindesiniz demektir ve böyle bir ilişki içinde mutlu olmak mümkün değil. Serhat Yabancı ne güzel demiş, zeytinyağı gibi üste çıkmakla ilgili onun bir sözünü paylaşmak istiyorum..
Çok doğru bir söz. Böyle bir ilişkinin içinde kalarak, bu ilişki için çabalayarak, partnerinizin sizi manipüle etmesine izin vererek bir netice elde edemezsiniz.. Kendinizden verirsiniz hep, halbuki fedakarlık tek taraflı olmamalı. Hiç kimse bir başkasının egosunu taşıyacak kadar uzun ömürlü değildir. Hiçbir insan kendisini dibe çekecek kişiye karşı iyi niyetli olup kendi kul hakkına girmemelidir.. Hiç kimse bir başkasının egosunu taşıyacak kadar uzun ömürlü değildirBen konuyu fazla uzatmadan toksik ilişki içinde olduğumuzu nasıl anlarız, bu konu hakkında bilgi vereyim..
İlişkiniz içinde mutsuzsanız, mutlu değilseniz, mutlu olan çiftlere imreniyorsanız (insan neye imrenir? elinde olmayana, sahip olmadığına) Kendinizi sürekli endişeli, kızgın, çaresiz, kaygılı hissediyorsanız. Kişiliğinizde, zihinsel sağlığınızda ve buna paralel olarak özgüveninizde ciddi zedelenmeler oluyorsa. Kendiniz için bir şeyler yapmayı partnerinize karşı bir suç olarak görüyorsanız. Her zaman partnerinize karşı fedakar olan, verici olan sizseniz. Partneriniz size "senin için bunu yapıyorum, sende benim için bunu yapacaksın"tarzında konuşup size kendinizi borçlu ve zorunlu hissettiriyorsa. Sizi bastıran, dibe çeken bir partnerinizin davranışlarına boyun eğiyorsanız..Toksik bir ilişkinin içindesiniz demektir.
Siz toksik ilişkinin içinde olduğunuzu fark edemeyebilirsiniz, çünkü duygusal bakıyorsunuz ve partnerinizden ayrılmak istemiyorsunuz. 2 yıl boyunca emek verdiğiniz ilişkinizi bitirmek istemiyorsunuz ve bu duruma da alıştığınız için, yaşadığınız bu durum size sıradan gelebilir.. Ama dostlarınız, arkadaşlarınız, aileniz her şeyin farkındadır. Onlar dışardan bir gözle görürler. Ama siz kendinize dışardan bir gözle bakmazsınız, bazen olayları doğru değerlendirmek için dışardan bir gözle yaşadıklarımızı analiz etmemiz gerekir. Bazen oyunu kazanmanın tek yolu, oyundan çıkmaktır..
Toksik ilişki kişinin sağlıklı düşünmesine engel olur, böyle bir ilişki içinde olan kişi sağlıklı düşünemez, sağlıklı kararlar veremez. Onun için arkadaşlarınızın, dostlarınızın, ailenizin tavsiyelerine kulak verin.. Onları dinleyin, onları duyun.. Bir uzmandan bu konuda destek alın, gerekirse çift terapistine gidin partnerinizle birlikte.. Toksik ilişki içinde olan bir kişi ne yapmalı?

Toksik bir ilişki içindeyseniz şayet, bunu anladığınız zaman ve buna ikna olduğunuz zaman çözüme kavuşmanız artık sizin elinizde demektir. Problemi çözmenin yolu problemin kaynağını anlamaktır.. Problemin kaynağını anlamak, problemi çözmenin yarısı demektir.
Sorduğunuz soruya binaen toksik bir ilişki icinde olduğunuzu düşünüyorum ve yukarda ki açıklamalarımla da belirttim aslında ne yapılması gerektiğini ama bazı kısımlara değinmeden de geçemeyeceğim..

Bunu sizin kadar partnerinizin de istemesi gerekiyor.
Eğer birbirinizi hâlâ seviyorsanız, bu soruyu sorduğunuza göre sizin sevdiğiniz aşikar ama partnerinizin de sevgisi varsa size karşı gerekli özveriyi gösterir, göstermelidir. Aksi takdirde tek taraflı sevgi, tek taraflı çırpınış, tek taraflı emek olmaz.
Sağlıklı bir ilişki yürütebilmek için karşılıklı olarak emek, gayret, özveri, bağlılık, sabır gerekir.
Eğer partneriniz de istiyorsa ilişkinizi düzeltmek için şunları yapabilirsiniz..
Ancak bu her ikinizinde istemesiyle ve sağlıklı bir şekilde iletişim kurmanızla mümkündür ama olmuyorsa, olmayacaksa zorlamanın da anlamı yok..
Çünkü bazen bir problemi çözmenin yolu, onu önemsemeyi bırakmaktır..
Elinizden geleni yapıp, sonuç elde edemiyorsanız bırakmak en güzel çözümdür..
Hakkınızda her şeyin en güzeli olmasını temenni ederim 🌷
Bazı başlıkları koyu bir şekilde yazamadım
Bazı görselleri paylaşamadım
https://www.hizliresim.com/myo502i
Çok doğru bir söz
https://www.hizliresim.com/d4qmxsi
Hiç kimse bir başkasının egosunu taşıyacak kadar uzun ömürlü değildir
Toksik ilişki içinde olduğunuzu nasıl anlarsınız bunu başlık halinde koyu bir şekilde yazamadım Ve maddeler halinde yazamadım
Ama şahane olmuş 😍
@KürkMantoluHayri Teşekkür ederim 🌷💐
Son zamanlarda toksik ilişki hepimize tanıdık gelen kavramlardan biri haline geldi.
İlişkiler konusunda yeterince bilgi sahibi olmama rağmen toksik ilişki hakkında birkaç fikrim var. hadi gelin bu yazıda sizlere toksik ilişki hakkında detaylı bir bilgi vereyim.
Bu yazımda aklınızda oluşabilecek tüm soru işaretlerinin cevabı şu başlıklarda gizli

bağımlı ilişki, bağımsız ilişki, dominant ilişki, teselli ilişkisi, zorlama ilişki, geçici ilişki, mükemmel ilişki, açık ilişki bu ilişkilerin isimlerinden az çok anlayabiliriz ama toksik ilişkiyi detaylı bir şekilde ele alacağız

İlk olarak toksik kelimesinin anlamını inceleyelim, ardından toksik ilişkinin ne olduğuyla ilgili daha net bir fikir oluşacaktır.
toksik, hücrelere ve yaşayan dokulara bir çok nitelikte zarar veren her türlü maddeye verilen isimdir. Öldürücü etkisi ile bilinir
yukarıda yazdığım tanımla ilişki hakkında birazda olsun fikir sahibi olmuş olabiliriz :) ama sakın korkmayın toksik ilişki öldürmez, süründürür :D
Toksik ilişki, yukarıda saydığım ilişki türleri arasında en zor olanı diyebiliriz... Kişiyi duygusal, zihinsel ve fiziksel olarak tüketen ilişki türlerinden biridir. Kendini sürekli suçlu hissettiğiniz ve mutlu olamadığınız bir ilişkidir. Ve işin tuhaf olan kısmı ise ilişki çiftlere bu kadar zarar vermesine rağmen çiftler ayrılamamakta. Bu ilişkide saygı kavramı tamamen bitmiş gibidir. Hani kabuk tutmuş bir yaranın kaşınması hoş gelir ama o yara tekrar açılır ve belli bir süre döngüye girer ya. Bu ilişki de buna benzer.

Yukarıda sıraladığım özellikler ilişkinizde varsa ve ilişkiniz sizi yoruyorsa mutlu değilseniz toksik bir ilişkiniz var demektir..

Sizlerin kendinize ait çok farklı sebepleri olabilir ama bunlar en sık rastlanan sebeplerdir...

Bu saydıklarım dışında asıl anahtar kavram saygıdır. Saygıyı koruyabileceğinize inanıyorsanız ilişkiyi düzeltmek için çaba harcayın.

Eğer ilişkiyi düzeltemiyorsanız, saygınız tamamen bitmişse, güveniniz kalmadıysa, hiçbir paylaşımınız yoksa, mutlu değilseniz ilişkiyi bitirmelisiniz. Bitirmediğiniz takdirde sizi ruhen çok yıpratır..
İlişkinizi etkili bir şekilde sona erdirmek için açık ve net olmalısınız. Ayrılık korkunuzu yenin hayat onsuz da devam eder... Doğrudan konuya gelin ve hayır diyebilmeyi bilin. Kendinizi haklı çıkartmaya çalışmanıza gerek yok. Amacınız karşı tarafı gerçeklerle yüzleştirmek olsun...
Toksik ilişki hakkında aklınıza takılabilecek tüm sorulara cevap vermeye çalıştım... Umarım doyurucu bir görüş yazabilmişimdir :) Keyifli okumalar...
neler görüyor bu gözler 😍 efsane bir görüş olmuş <3
@KürkMantoluHayri başta sen olmak üzere görüşüme değer verip beğenen tüm arkadaşlarıma teşekkür ederim. 🌸😎
Cevap
11Cevap
BİZE DAYATILAN BU SAÇMA ANLAYIŞI YIKMA VAKTİDİR!!! Bu kimseye bir soru değil fakat düşüncelerim hakkında herkesin görüşünü merak ederim.
Günümüzün en kötü ve en arsız altı boş eşitlikçi propagandası Özgür bir Hayat Özgür tercihler. İki insanın kalben ruhen ve dış görünüş olarak baya baya birbirlerini tatmin ettiği ve yaşadıkları aşkın yerini bir zamandan sonra rutin saygılı bir hayat almaya başlar. Fakat insanlar iç yüzlerini daha iyi tanımaya başlarlar bir çoğu görürler ki okey karşımdaki insanı hayatım boyunca çekebilirim ve onu Seviyorum. İşte ilişkinin tamda bitme noktası bu oluyor. Artık sevgiye dayanarak istenilen ( ister siz ister karşı taraf) abartılı istekler beklentiler arzular rayına oturtulamadığı için kavgalara sebebiyet vermesi kimsenin gözünden kaçmamalı. Bahsettiğim propagandada aslında tamda budur. Anlaşamıyorsan ayrıl. Eskiden kalan kahır çekme bedel ödemeler ve bir çocuğun tek analı babalı büyüme imkanı kaldı mı artık? Bu neyin özgürlüğü? Neyse gelelim hallolmayan tartışmalara ve isteklere. İnsanlar aşkından kendi kırmızı çizgisini belirleyemez hale geliyor bu iki taraf içinde geçerlidir. Bu dönem içerisinde etrafınızdaki insanların (ANNE-BABA-Akrabalar- Arkadaşlar) öğütleri sizleri etkilemesi ve internette gördüğünüz, sevgiliniz narsist mi? Narsistten nasıl kurtulursunuz? Ona en iyi cevabı böyle verirsin! ALFA erkek şöyle olunur, özgür kadın şöyle olmalıdır videoları paylaşarak gaza getirdiğiniz o insanları sadece önce acı çektirip sonra daldan dala atlatmaya çalışmalarından başka hiçbir faydası ve hedefi yoktur. HAA en önemliside arkadaşım sandığın ama hayatında bi kere olsun aşık olamamış sevgiden anlamayan sınırı hiçbir konuda olmayan Kızlar veya erkeklerin özgür yaşantısına özenmenin verdiği körlük güzel zamanın ve emeklerin çöpe gitmesini sağlar. Aslında Manipülasyon dediğimiz şey tamda budur. Kısacası ilişki dışındaki etkenler için davulun sesi uzaktan hoş gelir. Siz sadece siz olun ve kim olursa olsun iyi veya kötü kendi kararınızı kendiniz verin. İyi ki ayrıldım Allah belasını versin diyen veya sizi ayrılığa teşvik eden insanların çoğunluğu zamanında başramamanın verdiği kuyruk acısıyla sizde başaramayın isterler. Siz siz olun sizi yutmaya çalışan bu Kapitalist sisteme direnin. Toksik ilişki sağlıklı mıdır? Kesinlikle hayır ama çözüm ayrılmak mıdır veya ömür boyunca susmak mıdır? Maalesef ki yine hayır. Çünkü sizi bugüne kadar birinizde tutan şey aranızdaki aşk sevgi ve bağlılıktır. Toksik ilişki sağlıklı bir şekilde nasıl kurtarılır? Öncelikle bu hayattan gerçekten be istediğinizi nasıl yaşamak istediğinizi belirlemek zorundasınız. Örneğin Bu konu kadınlar için Kıyafet vs. gibi şeylerin kısıtlanmamalı ve erkekler için Arkadaşlarıyla takılmalar olabilir. Olmazsa olmazınız nedir önce bunu belirlemek zorundasınız bedeli ne olursa olsun kendi içinizde belirlemelisiniz. Aşkınızı sevginizi bi kenara bıraktığınız tek konu bu konu olmalıdır.
Gelelim zurnanın zırt dediği yere. Belirledikten sonra karşındaki insana onun bir an önce olmazsa olmazlarını belirlemesini ve bu konuları artık ebediyete kadar son bulmasını istediğinizi söyleyin. Masaya detaylıca yatırın ve o malum maddeler haricinde her konuda esneklik sağlamayı göze alın çünkü seven insan kendi kişiliğinden değil hayatındaki önemsiz şeylerden feragat etmelidir. ve son olarak bu maddelerin pazarlığı olmadığını ve bu maddelere saygı duyulmadığı sürece bu ilişkinin imkansız olduğundan hemfikir olun. Emin olun gerçekten seven insan huzurunuz ve mutluluğunuz için esnek olacak ve saygı duyacaktır eğer duymayacaksa o masada söylemelidir bunu ve işte tamda o noktada bitecekse saygı çerçevesinde bitmelidir çünkü o an bişeyi karşılıklı tespit etmiş olacaksınız ve her şey saygı çerçevesinde gerçekleşir sonuç ne olursa olsun.
Merhaba 😊
Toksik ilişki; çiftlerin birbirini çok sevmelerine rağmen artık bir yerden sonra düşüncelerinin, değerlerinin, hayata bakış açılarının tamamem birbirine zıt olmasıdır.
Senin de dediğin gibi birbirinizi çok sevmenize rağmen kavgaların bitmedigi ve de kopamadığınız ilişki toksik ilişkidir. Bir nevi aşkın zehire dönüşmesi gibi bir şey bu aslında. Devam ettikçe yorup yıpratacak bir zehir. Benim sana tavsiyem bir an önce iliskiyi sonlandırmak devam ettikçe zarar göreceksin çünkü.
Bir de karmik ilişki diye kavram var. Toksik ilişki birbirinizi zehirleyerek yaşamaya denir. Yani aslında ilişki mutlu etmeli ama hep mutsuzsunuz yani normal ilişki değil. Bunda tek taraflı sevgi var. Karşı taraf sevmiyordur ya da başka sıkıntı var.
Seni yipratan aliskanliklarini sevginin arkasina siginarak terk edememek zor olsa gerek…
Kopmaya calisip onu gozunde ”asla olamayiz” konumuna getirme daha cok baglanirsin. Aslinda isin sirri akilla kalbi ayni anda isin icine sokmamakta. Zamana birak. Ruhun daha da yoruldukca icindeki tatli heyecanlarin eskidigini fark edeceksin. En azindan benim icin boyleydi
Sevgiyle alışkanlığı birbirine karıştırmak ve tüm sorunlara, anlaşmazlıklara rağmen sevginin arkasına sığınarak inatla sürdürmeye çalışılan saplantı halidir toksik ilişki. Sevgi mi alışkanlık mi? Aşk mı yoksa saplantı mı olduğuna siz karar verin. Belki bir ara vermenizin faydası olabilir. Sevgi her an her saniye görüşmek, yanında olmak değildir zaten, birbirinizi gerçekten seviyorsanız yine kavuşursunuz ama bu süreçte sakin bir kafayla iyice düşünün ve gerçekten ne hissettiğinize karar verin, neticede vereceğiniz karar zor da olsa doğru olanı seçin. Benim de uzun süreli bir ilişkim oldu, hep sorunlar yaşadık, çok mutsuzdum, ayrılınca daha kötü oldum, sürekli aklımdaydı, çok acı çektim ama direndim. Şimdi iyi ki de ayrılmışım diyorum.
Toksik ilişki tam olarak senin yaşadığın ilişki biçimi.
Çiftler birbirine zarar verir psikolojik olarak baskı yapar fakat yine birbirinden ayrılmaz.
Ama bir yerde dank eder şu an sizde olduğu gibi bu tip ilişkiler sizin önce psikolojinizi akabinde geleceğinizi etkiler.
Yepyeni bir videoyla anlattım toksik ilişki nedir, sadece sevgilimizle aramızda olmayan bazen toksik arkadaşlara da sahip olabileceğimizi...
Birbirinizi terk edemiyor iseniz vardır bir şeyler, ayrılmaya değmez ayrılamıyor iseniz ayrılmayın, konuş onunla şu ilişkiye bir düzen verelim falan diye hatta ayrılmak ile tehdit et korkut gözünü, düzelir illaki bir şeyler 2 yıl hayatından az bir zaman değil, her şeyi unutmak o kadar kolay olacaksa yapman gerekeni biliyorsun.
Herkesim ağzında alisagelmis bir kaç cümle var. takma , bosever , üzülme... vs. yok ya öyle kolaymı üzülmemek bisvermek. eger çift kişilik sorunlar ise bir araya gelip kendinizi net bir şekilde ifade etmelisiniz. bu kadar sorunlar içinde birbirinizden ayrilamiyorsaniz sevgi baginiz çok güçlü demek. bazi şeyleri yikmaktansa yeniden inşa etmek daha iyi
Degmeyecegini düşünüyorsanız o zmn kabullenip yolunuza devam etmelisiniz bence🙂
Ben 4 yıldan sonra bir ilişki başlamak üzereyimki yanlis anlaşılmış bir kelime için bırakıp gitti. ona binlerce defa yapma etme yazık dedim. ama o her defasında ağzımda kappati. en son bana laf attı ama ben hicbirsey demedim ona. hatta ağladım çokta üzüldüm bana dokunan çok ağır kelimesi oldu. hatta yalvardım. yalvarmak mecburiyetinde değildim. mesele vazalgecilmez olduğu için değil. mesel bunca zamani katletmesi bunca emeği çöpe atması. hic kimse vazgeçilmez degil. ben vazgeçtim bile. biliyorm aklıma gelecek bazen uzulcem hatta bazen aglyacam ama atlatacgimdan hiç kuşkum yok. benim bir meslek hayalim bir de yaşam hayalim var en iyisinden bir umudum var. ask için ağlamakta ayıp değil aşk için ölmekte. insllh herşey gönlünüzce olur. anltmak istediğim sorun odaklı binlerce ksi var. ve nietczhenin felsefesi gibi. mutlulugu aramak boşa zaman harcamaktır. cunku insan hiçbir zaman mutluluğa kavusamaz. yalnızca mutsuzlugunu azaltma çabasındadır. dizde öyle düşünürseniz en küçük bir mutluluk bile size çok güzel gelebilir. umarım fikrinize fikir katmisimdir🙂
mesel bunca zamani katletmesi bunca emeği çöpe atması- katılyorum. İşte bizi yıkan bu. İnsan mutluluğu da bulabilir Nitsşenin çok sorunu vardı rahmetlinin güzel deyimleri var tabi :) ama mutsuzluğunu azaltmak için yaşamak da manasız yani. Gönül meselesin glince ise siz seçiyorsunuz derler aslında öyle deği gönlümüz seçiyor gönlümüz bırakmıyor ya da bırakıyor. Tek kelimeyle gidenii anlamam ama bence sizin işte başka detaylar da olmuştur bahane olmuş yani beki. Teşekkür ederim yorumlarınız için!
Ne demek rica ederim. bende teşekkür ederim
aynı durumun zaman olarak daha kısa ama duygu ve geçişler olarak daha şiddetlisini yaşıyorum. birbirimizin hayatının neresindeyiz, ne kadarız, neye karşılık geliyoruz ikimizin de net bir cevabı yok. sürekli gelişler, gidişler, kopamayışlar ve içinden çıkılamayan o kısır döngü.. umarım senin sorunla beraber ben de çıkış kapımı bulabilirim.
"Sürekli kavga ediyoruz ama birbirimizden kopamıyoruz. Çok yoruldum artık."
Toksik ilişkinin tanımını kendin yapmışsın aslında
Bu sefer görüşleri okumaya geldim bende de aynı durum var
Hayata bir kere geliyoruz sinir stres yaşamaya ne gerek var
Açıklamada bahsettiğin tam olarak toksik örneği işte
aha işte kavga et barış toksik oluyomuş bende şimdi öğrendim :)))
Baska birini bul kendine zarar veriyosun farkinda degilsin
En iyisi bu ilişkiye son vermek daha fazla yara almadan
Zehirli ilişki, zarar veren anlamında. Kurtulmak için bitirmek lazım
bitirin bu ilişkiler zararlıdır
Bu yolun sonu hüzün sonuç yok
Seninki tok değil, açsik..
Yalama olmuş ilişkidir
Senle mi uğraşcam da sıktır et işte
zamandır
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?