Öncelikle şunu söylemek isterim ki elhamdülillah müslümanım islam dininde nikahı düşen kadın ve erkeğin aynı ortamda baş başa kalması flört sevgililik yani dini ve resmi nikah olmadan aynı evi paylaşmaları hiçbir şekilde caiz değildir. Tabii ki bu ahiretle ilgili konulardır yani kimsenin inanç şekli yaşam şekli bunları karışmıyoruz ama inancımız gereği hiçbir şekilde bunların doğru olmadığını söylemek isterim. Fakat insanlar böyle şeyler yapıyorsa dahi bunun şu şekilde zararları vardır bir İslamiyet insanları bazı zararlardan korumak için Allah tarafından yasaklar konulmuştur. Düşünelim dini veya resmi nikah yok bir kadınla erkek aynı evde evli gibi yaşıyorlar yiyorlar içiyorlar geziyorlar tozuyor belli bir süre sonra birbirlerine karşı bir yakınlaşma oluyor yani ben dokunmam ben yapmam etmem diyen yalan söyler ister istemez insanlar birbirinden etkilenir ateş ve barut hiçbir şekilde yanyana durmaz, bu yüzden de evlilik öncesi evde yaşamak kesinlikle doğru değildir, aslında günümüzde bu konuyu da kadınların daha dikkatli olması gerekir çünkü bir kadın dini ve resmi nikah olmadan bir adamla birlikte olmaya başlarsa ve bu erkek bu kadınla cinsel birliktelik yaşarsa ileride resmi ve dini nikah olmadığı için yani kısacası cinsel birliktelik meydana gelirse nikah olayı ve düğün olayı meydana gelmediği için ayrılık olduğu zaman bunun en çok pişmanlığını kadınlar yaşar, tabii ki bu durumu sadece kadınlar değil gayri meşru bir şekilde cinsel birliktelik yaşandıktan sonra bazı bebekler dünyaya geliyor tabii ki dünyaya gelen bir çocuğun günahı olmaz dünyaya gelmeyi o insan seçmedi, ama bunun sonucunda ne oluyor biliyor musunuz vicdansız bir şekilde kürtaj yaptırarak ya da o çocuk dünyaya geldikten sonra cami avlusu çöp kutusu gibi yerlere bırakılarak ölüme terk ediliyor. yani hem zina günahı işleniyor hem bir insanın canına kıyma günahı işleniyor, bundan dolayı da sevgili olan kişilerin aynı evde yaşaması gerçekten insanların hakiki helalinden evliliğe hazırlanması açısından insanlar tarafından bir fobi meydana gelebilir. Şimdi diyeceksiniz ki evlenen insanlar boşanmıyor mu ama evlenip boşanmak ayrı bir mevzudur evlenmeden böyle bir hata yapmak ayrı bir mevzudur ve dinimizde büyük bir günahtır.
Sevgililerin aynı evde yaşaması evlilik fobisine sebep olmaz ama zinakar yaşam sürmeye günahkar olmalarına gerçekten sebep olur evliliğin önemine olan inancı azaltıği gibi veledi zinaları yani piiçc kurularını çoğaltır ilerde toplumun temel taşı olan aile kavramını yok eder nikahsız yaşamı desteklemiyorum😏
Bu durum zihniyet (mantalite) olduğu kadar, inanç meselesidir de. Dolayısı ile, fobi olur mu, olmaz mı bilemem ama kişinin öz benliğini tam ortaya çıkaracağı kesindir. Lakin bunun için evcilik oynamaya veya aynı evi paylaşmaya gerek yoktur.
Hayır öyle düşünmüyorum aksine aynı evde yaşamadan evlenilirse evlilikte olumsuzluklar olduğunda ‘e sen böyle değildin ki’ oluyor insan. En azından aynı evde yaşarsa illa ki bir şeyler daha çabuk kendini ele verir
Evliyken bu sorunu görmelerindense şimdiden görmek daha iui bence. Anlasirlarsa evlenirler amlasamazlarsa ayrılırlar. En azından boşu boşuna evlenmmemis olurlar
aynı evde yaşamak bence daha ideall sevgililik döneminde bunu tecrübe edinmeliyiz ki evliliğe ona göre karar vermeliyizz fobilere sebep olacak demesek de gerçekten tanımak desekk bence daha mantıklıı