Merhaba 🌼Birçoğumuzun en büyük eğlencesi eski sevgililerin bizden sonraki hayatını sosyal medyadan takip etmek. Eski sevgilimiz kimle nereye gitmiş, saçlarını mı kestirmiş, yanında hangi arkadaşları var gibi detaylarla meşgul olmaya, onların saçma davranışlarını görmeye bayılıyoruz. Öyle ki, stalk hastalığımız bir süre sonra takıntıya dönüşüyor ve sabah yaptığımız ilk şey eski sevgilinin facebook hesabını kontrol etmek oluyor. Daha sonra güne kaldığımız yerden devam edebiliyoruz. Sosyal medya araştırması sırasında kendimize asıl sormamız gereken şey ise bu davranışın bizi mutlu edip etmediği. Cevap ise; tabii ki hayır! Siberpsikoloji, Davranış ve Sosyal Networking dergisi, Facebookta eski sevgiliyle arkadaş kalmanın, hatta arkadaşlıktan ilk o çıkarsın gibi bir düşünceye kapılmanın ve düzenli bir şekilde profilini kontrol etmenin stress ve üzüntü duygularını doğuracağını söyleyen bir makale yayınladı. Üstelik bu duygular yalnızca stres ve üzüntüyle sınılı kalmıyor, stalk beraberinde eski sevgiliye cinsel özlem ve ayrılıktan pişmanlık duyma gibi duyguları da beraberinde getiriyor. Psikolog Tara Marshall2a göre eski sevgilinizle arkadaş kalma isteğinizin sebebini keşfetmelisiniz. İnsanlar normalde eski sevgilileriyle iki nedenden ötürü arkadaş kalıyor; ya eski sevgililerini arkadaş listesinden çıkaracak kadar bile önemsemediği ya da eski sevgiliyi unutamadığı ve ilişkiden kopamadığı için! Üstelik facebookta eski sevgiliyi takip etmek anksiyete ve kıskançlık duygularını beraberinde getirerek bekar hayatınıza yeni bir başlangıç yapmanıza da engel oluyor.
Süreklilik haline geliyor. 1 gün girmessen merakından üzüntü oluşuyor yüzünde girmemeye çalışsan da giriyorsun. Ne yapıyor, en önemlisi "hala aklında mıyım?" diye düşünmek. 1 süre girmeyince de zaten girmemeye yani akıldan erteleniyor böylesi daha iyi (:
Eski sevgiliyi hayatınızdan her yerden çıkartın bence neden daha fazla onu hayatınızda tutarak kendinize eziyet ediyorsunuz ki? Sizinle yaşananlar sizinle kaldı o da sizle yaşadıklarını beraberinde götürdü oldu bitti işte hayat bu devam :)
4
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Eski manitanın resimlerine bakıyorum sadece. takip etmem çok şey yaşadık çok otel gezdik son halıne bakıyorum çökmüş kadın bitmiş hor davrandım herhalde :dd
Zararlı tabi. Bitmiş gitmiş. Birlikte güzel şeyler paylaştığın kişiyi sosyal medyada başka bir erkekle/ kadınla yan-yana neşeli mutlu sarmaş dolaş öpüşürken fotolarını görmek, O'nun artık bir başkasıylayken mutlu olduğunu görmek insanın içini acıtır, parçalar , kalbini kırar... ...
Eski ilişkiden kopamayınca, sağlıklı bir yeni ilişkiye başlaman imkansız. Bu sebeple bir ilişki bittiyse, ayrılınan kişiye dair her şey resetlenmeli. Stalk falan yapılmamalı kesinlikle.
Akıl sağlığını etkileyeceğini sanmıyorum ama psikolojini etkiler. bir bakıyosun hayatına güzel güzel devam ediyor hoop bir bakıyosun sevgili yapmış falan demek ki değerli biri değilimişim diyorsun... Üzülürsün yani yapma
Evetİstemesende uzun bir süre sürekli ne yaptığına bakarsınBunu beni düşğnerek mi söyledi Gönderme mi yapıyor falan diyeYorulursun yıpranırsın açıkçası
Bence zararlı ne yapıyor ne paylaştı diye diye elin aklın sürekş gidicek bide bakmışsın profilinden çıkamaz hale gelmişsin bunalıma bile sokar, en ufak bişeyde umutlanıp veya üzüntüye sokar insanı
En İyi Cevaplar