Düğün alışverişinde mecburi alınacak şeyler hariç pek bir şey aldırmadım kız kınası bize aitti zaten düğünümde düğün salonunda değildi 400 tl lık bir kültür merkezinde oldu bilezikleri borçla almışlar 3 haftalık gelinken bozuldu borçla alınan şey borca gitti kısacası. Adı olsun veya gösteriş olsun diye taktıklarını düşünüyorum. Siz olsanız ne düşünürdünüz?
Cevabın nedir?
Cevapla
Saygısızlık yaptıkları. Borc harc bir şekilde yaptın. Bilezik alinmazdi. Pazar gunu biz de düğün yaptık. Bizde gelin sadece kinadakii orkun parasının yarısını odedi. Eve bir mutfak eşyası dahi almadı. Ve benim annem dubleks ev doseyip, terasina salincagina kadar aldı. Onlarda yok öyle bir şey. Mutfagi ve yatak odasını kiz alır falan. Olmadi yani. Bir de düğün salonu 12 bin. Annem 6 bin lira üstüne takılan paradan aldı. 2 bin lira da balayi icin onlara verdi. Altınları ve bilezikleri hiçbir şekilde ellemedi... Sıkışıksan da parayı alırsın. Altın ve bilezik asla bozulmaz. Büyük saygısızlık bu
11 Yorumla
Soran+1 yılBenim ailemde tam olarak böyle. Bilmiyorum ilerde sanırm aileme gelin olacak kızı çok kıskanırım diye düşünmeye başladım
En İyi Cevaplar
Aşk İlişkileri konusunda 6,1b cevap paylaştı. Sinir bozucu , illede evlenelim derseniz parada yok, adetlerdende geri kalınmıyor normal bu ne yapsın adamlar. Gelinin gönlü olsun yapılmış sonrada malum son.
Belliki kırgınsın bunları baştan konuşsan sorun olmazdı.
Düğünde nişanda takılan altınlar gelinindir kimse alamaz vermeye bilirdin borç bir şekilde ödeniyor.11 Yorumla
Soran+1 yılDüğünden sonra kesin vericem diye belli borçları varmış her gün bu konu açılıyordu bende kendi babam hariç taktiklarini verdim.. Geri yapariz adı altında ama gidenin geri gelecegini sanmiyorum.. Çünkü ev gelince eşya falan alınacak daha
Kadın için de erkek için de saçma sapan amacının dışına çıkmış tonla adetimiz var.
Düğün eskiden kolay kurulan sokakta yapılan birseyken şimdi para kazanma sektörüne dönüştü, eskiden insan elindekine göre takı takarken şimdi gösterişe bıraktı yerini.
Evliliğin süsü olan şeyler evliliği zora sokmaktan başka bir işe yaramıyor. Eşinin kazancını, ailesinin durumunu bilmiyorum. Eşini seviyorsan ona sarıl boşver altını parayı, borç varsa zaten ikinizin borcu.42 Yorumla
Soran+1 yılCanımı sıkan şey evimizin birken bunlarin olması ayri olsa bir sorun yok.. Mart ayinda tokiden evleri gelecek bu seferde eşya icin paramız yok hadi orada birlikte oturalim diyecekler..
+1 yılSenin mehirinse kullanamazlar! Hakları yok..
Mehir olarak vermedilerse bişey diyemem..
Ama mehir almak zorundasın..
Senin haricinde annen baban bile kullanamaz..
#Vesselam27 Yorumla
Soran+1 yılMehir olarak istedigim 2 şey duruyo
- +1 yıl
O zaman bişey diyemem
Soran+1 yıl3 haftalik gelinken üstelik evimiz birken bunu yapmaları normal mi sizce?
- +1 yıl
Mecbur kaldılarsa ne denir ki?
Hoş değil ama olmuş artık
Soran+1 yılEvimi bir an önce ayirabilmem için dualarinizi eksik etmeyin
- +1 yıl
Hakkında hayırlısı neyse o olsun
Soran+1 yılAmin inşallah
AI Persona’ya Sor
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
22
Cevap
58Cevap
+1 yılBorç varsa anne babası ödesin işin içinden çıkılmıycak bir borç olsa tamam yardım edin ama bu çok saçma bir hareket insanın hevesini kursağında bırakmışlar kimse bozdurmak istemez ev veya araba alırsın sağlık için bozarsın anca çok garibime gitti doğrusu
28 Yorumla
Soran+1 yılBende öyle düşündüm bize ev veya esya alinacak olsa neyse aile ile yardimlasip birlikte borc odesinler diye birlikte oturduk zaten..
- +1 yıl
Allah yar ve yardımcın olsun sabırlar versin kolay değil bir yerde oturmak senin yaşında genç galiba olgun biri olsan buna cesaret edemezlerdi
Soran+1 yıl20 yasindayim
Soran+1 yılAmin Allah razı olsun
- +1 yıl
İnşallah bir an önce ev alırsınız kendi ailenizi kurarsınız çoluk çocuk birlikte neşeli bir aile olursunız
Soran+1 yıl1 sene çocuk istemiyorum
Soran+1 yılInsallah
- +1 yıl
Bencede yapmayın Şu an çocuk yenisiniz daha bir evliliğini gözdrn geçir gidişatı gör eger gerçekten bu adam bana bakabilir çocuklarıma iyi baba olur dersen ozaman cocuk düşünün
+1 yılBir kere sen en başta hata yapmışsın evlenerek birşeylere güvenip saglama alıp evlenirsin ailesinin yanında oturacagını bile bile evlendiysen herşeye hazırlıklı olman gerekirdi daha herşeyin başından böyleyse Allah sabırlar versin
12 Yorumla
Soran+1 yılBen ailesi borç odemeye yardim eder diye kabul ettim o da bir muddetligine zaten..
- +1 yıl
Hayırlısı olsun hakkında ateş düştüğü yeri yakıyor tabi biz ne desek boş
+1 yılAdı olsun adet yerını bulsun dıye yapmıslardır boswer bacım mutluluguna huzuruna bak sen demekkı durumları yoktu boyle yapabıldıler genede ses etme esının boynu bukulmesın kendılerını ezılmıs hıssetmesınler
12 Yorumla
Soran+1 yılCanimi sıkan şeylerden biri bu esnada telefonu bozulan kayinvalidemin esimde telefon istemesi ustelik markali. Kimse daha düğün albümünüzü aldınız mı diye sormuyor ama
- +1 yıl
Esınle konustunmu bu konuyu pekı emın ol esının canı bu duruma cok sıkılıyordur
Aşk İlişkileri konusunda 2b cevap paylaştı. Seni anlıyorum ve hak veriyorum, başta sana bunun böyle yapılacağının söylenmesi gerekirdi. Eşin sana bu durumdan daha önce hiç bahsetmedi mi? Borçla altın alınacağından?
14 Yorumla
Soran+1 yılYa birazini borcla aldik lafi gecti fakat nasil odenecegi konusunda konusmadik. birlikte oturacagimiz sure icinde babasıyla yavas yavas oder diye dusunuyodum bir oturmaktaki kasıt durumu duzeltmek degil mi? 2 maaşla durumu biraz duzeltirler diye umdum..
Soran+1 yılKendi taktiklarinin hepsini aldi babamin taktiklari duruyo vermem
+1 yılAllah yardimcin olsun sabretmeni tavsiye ediyorum esin seni sevsin sana sadakatli olsun paranin pulun onemi kalmaz yavas yavas hersey hallolur halolunman seylere de alisirsin mutluluklar dilerim
11 Yorumla
Soran+1 yılAmin. Evimi bir an önce ayirabilmem icin duanizi eksik etmeyin.
+1 yılHayat bu yani takılar bozulacak tabi. Bunu sorun etmemek için maddi gelirin ortalamanın üstünde olmalı ya da evlendiğin kişinin öyle olmalı. Bunu bu kadar kafaya takarsan olmaz. Zaten evlendiğin kişinin maddi gelirini bilmiyor muydun evlenmeden önce diye sormazlar mı?
010 Yorumla
Soran+1 yılEninde sonunda bozdurulacakti tabii ama 3 haftalik gelinken olmamaliydi
Soran+1 yılEvimizi ayirirlarken eşya aliriz diye düşünüyordum yine bozulacaktı yani ama aşırı erken oldu sadece
- +1 yıl
1 yıl bekleyin eve haciz gelince vereydik bari mi diyorsun 😂
- +1 yıl
Canım arkadaşım böyle şeylere takılma gene alınır takı dünyada altın krizi başlamadı ya. Böyle küçük şeyleri dert etme.
Soran+1 yılBorç aldiklari kisiye maaslariyla taksit taksit verebilirlerdi
Soran+1 yılYa sorun takilarin bozulmasi degil tamam ona da canim sıkıldı ama yarin obur gün evimiz ayrilacak niye esya almiyoruz o paraya. Paramiz yok evinizi ayirlamayalim diyecekler bu sefer
Soran+1 yıl@slhch Kimsenin edecegini düşünmüyorum. Eşime zaten askerden geldikten 3 - 3.5 sene kız aramislar kimse vermemis neden? Şu devirde herkes maddiyata bakıyor
- +1 yıl
Altın bu ya maddi bir şey evlenmişsin neyi dert ediyorsunuz ya. Böyle küçük bir meseleyi deve yaptınız ayıp yani. O çocukla aile olacaksın. Maddi sıkıntı olmuş. Bozdurmuş yani. Alır daha sonradan sana. Dünyadaki tek altın o mu? Evlenmenin aile kurmanın ne demek olduğunu öğrenmelisiniz bence.
- +1 yıl
Sizin gibi düşünen insanlar ile evlenen kişilere allah peygamber sabrı versin ve kırılmaz bir kalp versin. Yoksa o evlilik cehennem olur.
Paranın önemi olmadığını başına bir iş geldiğinde anlayabiliyor insan. Böyle ufak tefek şeylere kafanı yorma. Bir çatı altindaysanız, sağlık sorununuz yoksa ve sana zulm etmiyorlarsa dert etme. İlerde çok daha büyük sorunlarla boğuşacaksın. Bunlar tuz biber
01 Yorumla
Soran+1 yılRabbim korusun yar ve yardimcimiz olsun.
Ben olsam bende vermezdim sanırım. Çünkü onlar bize takıldı bizim kullanmamız lazım. Üstelik daha çok yeniyken yapılmış çok garip
17 Yorumla
Soran+1 yılTekrar takacaklarini pek sanmiyorum ama bana da garip geldi tabii. Bir kendimde gördüm
Soran+1 yılYa aslinda evim ayrilana kadar almasalardi bilezikleri bir sorun yoktu ortada
Soran+1 yılDua edin bu durumdan kurtulmam icin insallah
Soran+1 yılAllah razı olsun
- Aşk İlişkileri konusunda 2,7b cevap paylaştı.
+1 yılbir surat yaparım bir surat yaparım ortalığın hAM'ına koyarım...
Hep diyorum böyle şeylerin olması doğal şeyler, bu yüzden evlenmeden önce mutluyken, evlendikten sonra mutsuz olmanın ne anlamı var? Bir insan neden evlenip de bu sıkıntıları yaşamak ister ki? Allah akıl vermiş!!12 Yorumla
Soran+1 yılYani birde gelinlik bekliyolar sonra..
- +1 yıl
Sende yapmayacaksın o gelinliği, çirkeflik yapacaksın gelinlik değil...
+1 yılo bilezikler aslında senin güvencendi, ileri de dediğimi daha iyi anlayacaksın yazık olmuş.
31 Yorumla
Soran+1 yılEvimi bir an önce hayırlısıyla ayirabilmem icin dua edin
+1 yılİki tarafında ana babası karışıyosa işin içine o evlilikten bir cacık olmaz. Karı koca karar vermesi lazım
26 Yorumla
Soran+1 yılEvimizi Mart ayinda gelecek evlerinde ayirabiliriz dua edin. Ama iste o zamanda esya alacak paramiz yok diyebilirler..
- +1 yıl
Eşya alırsınız üzülme bende o durumda kaldım sıfırdan başladık hiçbirşeyimiz yoktu şimdi aldık zamanla şükür eviniz ayrılsında bir yeterki
- +1 yıl
Olur gider herşey ama dediğimi kaideye alın, evinize başkalarının müdale etmesine izin vermeyin. Borçta sizin parada sizin.
Soran+1 yıl@ZehirLiiii dua edin inşallah
Soran+1 yılAnnesinin borcu dusunmeden esimden para istemesi zoruma gidiyor kendi eşi sanki bostan korkuluğu
- +1 yıl
Siz yuva kurdunuz yok öyle bir dünya, tamam yardım edilir ama ucu kaçmayacak şekilde.
Gösteriş olsun diye düşünürdüm. Geçmiş olsun! Unut gitsin zehirlenme aklını
18 Yorumla- +1 yıl
Valla hakkisin nekadar dusunurse okadar kafasi karisip mutlulugunuda bozucak. ama ayni evi paylasmasi talihsizlik. olmus
Soran+1 yıl@emeljinekolog1 Evim ayrilana kadar o bilezikleri takamamam taligsizlik olmuş bence
- +1 yıl
Yqni istek atsana
Soran+1 yıl@emeljinekolog1 mesaj atamiyorum takup ettim
- +1 yıl
İstek ya
- +1 yıl
Ben atarin
Soran+1 yılGeliyo illaki
+1 yılMadem alacaktiniz niye taktiniz diye sorardım. Büyük ihtimalle vermezdim.
11 Yorumla
Soran+1 yılLafı gecerse bende sormak istiyorum
Hep aynısı oluyor zaten.
Verdiği mehiri alan soysuzlar bile var.
Haram olsun.16 Yorumla
Soran+1 yılAynen öyle
Soran+1 yılBenimki sadece aşırı erken oldu
Soran+1 yılDalga mı geçiyorsun?
- +1 yıl
Gerçeği söylüyorum herhalde siz pek denk gelmediniz maalesef böyle.
Takı takıldıktan sonra sayılma kısmında zaten olay başlıyor.
Hatta ben size daha somut ornek verecegım,
en yakın arkadasıma düğünde 50.000 liralık gerdanlık taktılar ama?
O gerdanlık eltisinin gerdanlığı imiş, sadece göstermelikti ailede kim evleniyorsa ona takıyorlarmış.
Yani bu sadece size olmadı.
Soran+1 yılEn azindan onlarin evi ayridir bende o da yok
Peki evlenmeden önce bunlar hiç konuşulmadımı düğün yeri vesaire
18 Yorumla
Soran+1 yılKendi ailem durumlarini bildigi icin hicbir konuda zorlamadi onlari. Sanirim bunu evim ayrilirken yapmak icin kullaniyolar. Dugun yeri falan sorun degil ya daha kendimize ait bir evimiz olmadan gitti bilezikler. Ilerleyen gunlerde de paramiz yok bizle oturun diyecekler diye bu düşünce..
Soran+1 yılBencede öyle yapmaliyim
Soran+1 yılHerkes böyle sacmalik olur mu vesaire diyor sence hata mı yaptım bu sartlar altinda evlenmekle
Soran+1 yılInsallah. Tesekkur ederim yorumun için
Soran+1 yılÖyle olmaya calisicam. Dua edin en azindan kendi evimiz olmasi icin
+1 yılÇok zor durum ben olsam vermem ya da nikahta onları mehir olarak alırım böyle saçmalık mı olur bir tanıdığım var evlececek geline sahte altın alıyor gelinine eğer bunların kabul etmezsen birilerine dersen seni oğluma almam gelin de mecbur kabul ediyor ve sahte altınlarla insanları kandırıyor neymiş parası yok muş
04 Yorumla- +1 yıl
Aaa cidden iyle yapan varmiya
Soran+1 yıl@cennetmisali o da kotuymus
- +1 yıl
Evet yakıdan tanıdığım biri
- +1 yıl
Him. akrabanmi
+1 yılböyle bir durumdayken altın bozdurmak olmaz ki ayıp bir kere
34 Yorumla
Soran+1 yılBende öyle düşündüm
- +1 yıl
yani ben öyle bir şey düşünsem sanırım ailem tarafından atom bombasına maruz kalırım
Soran+1 yılBende bu yüzden ailesine kızıyorum işte. Babam babasi icin etkisiz eleman demisti anlamamistim simdi anlıyorum..
- +1 yıl
hmm
iyide sende mehir olarak isteseydin 10 bilezik, onu bozduramazlardı. düğünde takılan takılar için bir şey diyemem, borç varsa, ordan ödenir, vermem diyemiyorsan yapacak bir şey yok. ama mehir öyle değil, senin sonuçta...
11 Yorumla
Soran+1 yılMehir olarak taktiklari kolyeyi kalin bilekligi kupelerimi saat yüzüklerimi filan demistim. Bileziklerim eninde sonunda bozulur diye. Evim ayrilinca eşya filan alırız diye düşünüyodum Çok erken gitti sadece..
sıkıntılı bir durrum , düşüncelerim seni rahatlatır mı ki bilemiyorum
12 Yorumla
Soran+1 yılNe olursa olsun merak ederim dusuncelerinizi
- +1 yıl
şu an bir çok kişi borçla bir şeyler yapıyor. Ama bunu bu şekilde yapmak yerine ödeye bilecekleri kadar borç içine girmeleri gerekirdi veya en azından bunun bu şekilde borç ile olursa borç için bozulma durumu olacağı konusunda bilgilendirilmen gerekirdi. herneyse daha fazla uzatmayayım.
Aşk İlişkileri konusunda 2,4b cevap paylaştı. Nişan bozulsa bile geline takılanlar gelinde kalır kaldıki evlisin, o altınlar senindi neden izin verdin? Ben gerçekten zor durumda kalınmadığı sürece vermem bileziklere güvenerek mi borç yapılıyor artık?
03 Yorumla- +1 yıl
Birde kayinvalidesiyle beraber oturuyo yazik simdiden uzukdum kiza ya
Soran+1 yılBorcla gelen bilezikler borca gitti işte ne diyebilirim ki
ne yazık ki can sıkıcı bir durum peki hepsimi gitti bileziklerin
15 Yorumla
Soran+1 yılBabamin taktiklari haric onlari asla vermem
Soran+1 yılYa evimi bir an once ayirabilmem icin hayirlisiyla dua edin
Soran+1 yılAmiin
+1 yılKesinlikle buna izin verme gerekirse o evde 3. dunya savaşı çıksın yine vermeyeceksin onlar senin hakkın bide kaynananla oturuyorsun sakin cahillik edip verme
03 Yorumla
Soran+1 yılYa verildi artik da ailesi bize yük olmasin o yeter ya cidden artik boyle düşünüyorum yararlari yok zararlari var.. En kısa sürede evimi ayirmam lazim bir onerin var mi ne yapabilirim?
- +1 yıl
Ya canım bak ben evli değilim bekarim o yüzden benim sana fikir vermem doğru olmaz cunku bekar insanla evli insanın düşünceleri bir olmazmis ama sana tavsiyem sakin çocuk yapma hemde 2 yıl yapma Korun bu kişilerin sana çok zararı olucak diye düşünüyorum eğer niye çocuk yapmıyoruz derse daha eşya alacak ayrı eve geçecek paramiz bile yok ne çocuğu dersin sana sadece bunu diyebilirim biraz aklın varsa çocuk yapma Allah yardimcin olsun ama şundan da eminimki eşinin ayrı eve çıkmak isteyeceğini sanmıyorum çıkacak olan baştan çıkardı inan şurda sana yaptıkları bana bile dokundu bu arada senin burcun nedir eşinin burcu ne ve nerelisiniz
Soran+1 yılEşim tek oğlan. Heveslerini almislardir heralde bilmiyorum. Bu konulari hep konusmam lazim
Bu aradan benim burcum boğa eşiminki balık. Ikimizde ankaralıyız
+1 yılBen şunu merak ediyorum önemli mi bu yani bilezikler önemli mi kolunda takılı olması
14 Yorumla
Soran+1 yılEvim ayrilana kadar kolumda kalmasi benim için çom önemliydi evet.
- +1 yıl
Abartmayın
Soran+1 yılKız kardesin veya ablan yasarsa onlara da öyle de !
- +1 yıl
Ne alaka 😅
Egerki eşimin düğün için olan borcuysa veya açıklanacak bir borcu ise hiç sorun etmeden veririm ve zaten bir eş aldiklarimı geri yerine katma sözü vermeli
10 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılsen o adamı bilezikler için mi seçtin? yoksa sırf herkes evlendi ben de evleyeneyim karşıma o çıktı diye mi evlendin? yoksa sevdiğin için hayatını sevdiğinle birleştirmek için evlendin? eğer sonundaki şık ise sana söyleyeceğim şudur ; çocugun durumu yoksa bana altın al bilezik al dememelisin. adetten dersen başlarım adetine hani nerde sevgi nerde aşk? ya da falancanın kaç bilezigi var diye mi yaptırdın? hiçbir erkek borca girip bilezik almaz kız dayatır ısrar eder diye girip almıştır. e adamın borcu var napsın? böbreğini mi satsın? o bilezikler için mi evlendin? yazık walla yazık evlenmek intihar olmuş resmen kullanılmak başka hiçbirşey değil
249 Yorumla- +1 yıl
O bilezikler altınlar kadının ve çocuklarının güvencesidir. Benim böyle bir olay başıma gelse hayatta vermem ben o bileziklerle ev alırım araba alırım tüm bunlar varsa bile vermem çocuklarımın eğitiminde kullanırım. Elden gitti mi nah öderker o kadar altın ödenmez
Cevap sahibi+1 yıl@NicktirOlGit güvenmiyorsan ne diye evleniyorsun. adamın bilezik yapacak durumu yoksa evlenmeyecek misin? neden hep kadınlar güvence ister? erkeğin neden güvencesi olmasın? senin başına birşey gelince sen ona ev araba ver? maddiyat çıkar bunlar hep. sen sevdiğinle evlenmemişsin bilezikler iiçin evlenmişsin
Soran+1 yıl@nicktirolgit 101 gram bilezik altinini nerede ödüyorlar? Ustelik kendi evimiz yok
Soran+1 yılTabikide bilezikler icin secmedim ailesinin borcu eşime ödetmeye kalkarsa eşimde bilezikleri öder tabii. Biz ne diye bir oturuyoruz o halde. Eşimin borcu var annesinin telefonu bozulmus telefon al bana diyor marka seciyor birde. Martta gelecek eve birlikte oturmak icin boyle yapiyolar neden? Esya alacak paramiz yon diyecekler.. Ayrica ayni koyluyuz tek gelinleri olup da takacaklari en az bilezigi taktilar babam da çok takacak cogalir diye biz bisey demedik sizin şanınız şerefiniz dedik şu kadar altin isteriz demedik ama onlar gösteriş olsun diye takmış
Cevap sahibi+1 yıl101 gram altın dedigin 25 bin tl ediyor üstelik düğün masrafları var gelinliği var bohçası var nişanı var ev eşyası var. adam sevdiği için senle evlendiğini varsayarsak ve belli bir birikimi yoksa yeni hayata atılmışsa ya da yeni işe başlamışsa evlenmeye hakkı yok mu? ortalama bir evlilik 50 binden aşağı degil. parası olan mı evlenecek sadece? parası olmayan ama seven napacak? sevdiği için gidip borçlanacak mı? sevdiğinin borç altına yatmaktansan kazandığı ekmeği ortadan ikiye bölüp paylaşmak daha da doğru degil mi? gerçekten bazı kızları anlıyamıyorum. evliliğe şöyle bakıyorlar adam bana altın alsın araba alsın ben çalışmayayım o çalışsın ben de gezeyim tozayım. çevremde çok görüyorum. böyle erkeklere affedersin aptal gözüyle bakıyorum. hayatı herşeyiyle paylaşmak gerekir arabası var evi var onu paylaşsın ama borç olunca erkegin borcu oluyor. bu konuda maalesef türk kızları benim gözümde çok çıkarcı ve tek taraflı düşünüyorlar. tabi bazı istisnalar vardır ama geneli öyle
Cevap sahibi+1 yılsorana cevabım şudur ; eşiniz sizin borç varken sizin koldaki bileziği kalkıp annesine ıphone ya da pahalı bir telefon alması doğru olmaz ama diğer yandan da dengeyi kurmak önemli annesine bakmakla yükümlü eşiniz. çünkü onun annesi ve telefona ihtiyacı varsa yardımcı olmalıdır gücü yettiği kadar. atıyorum gücü 700 liralık telefon almaya yetiyorsa almalı ama aynı zamanda eşine de haksızlık yapmamalı onun ihtiyacı varsa aynı şekilde sizinkileri de karşılamalı. hem sizin hem annesininkini karşılayamıyorsa birazcık sizden birazcık annesinin ihtiyacından kısıp yapabildigi kadar yapmalıdır
Soran+1 yılEv esyasi falan almadik. Birlikte oturuyoruz bu 1 . 2. Si evlerindeki esyalar dahi eski dert etmedim bunu. 3. Sü kayinbabam yasiyor. O ne işe yariyo o bostan korkuluğu mu?
- +1 yıl
İlla kendi evi olmasına gerek yok kirada da oturabilir aileyle birlikte oturmak ne demek ya sığıntı gibi eğer düğün yapılıyorsa da o altınlar gelinindir. Damatla birlikte yeni evlerine yerleştiklerinde kullanılır. Bu parayı altını gelin ve damat birliklte kullanır ailelerin borcu ödensin diye kullanılmaz ve evet evlilik yapacaksan işin gücün maddi birikimin olmak zorunda bunun parayla falan alakası yok çocuk yapacaksın büyüteceksin bir aile kuruyorsunuz daha kendi ailesinden ekonomik olarak kopamayan insan ne diye evlensin
- +1 yıl
Annesine bakmakla yükümlü lafım yok fakat bunu geline takılan altınlarla yapamaz. Babası sağ ise annesine bakma gibi bir yükümlülüğü yok annesi tekse ya da babasının aylığı yoksa babası hayatta değilse tek evlatsa annesine bakar
- +1 yıl
Ama bakarken de kendi karısını çocuğunu ihmal etmeyecek onların ihtiyaçlarını karşılayacak
Cevap sahibi+1 yıl@NicktirOlGit seni alan yakar kendini 😃 sen erkek çalışsın köle gibi kadın da yesin kafasındasın klasik türk kızı işte şaşırmadım
- +1 yıl
Benim kendi mesleğim var fakat dinen de erkek karısının maddi manevi her ihtiyacını karşılamak zorunda kadın çalışsa bile eve erkek bakar ve karısının kocasının cebindekinde hakkı vardır. Ayrıca ben harcamazsam başkası harcar. O femistlik taslayan bir grup kadın da iki yüzlüdür bir erkek karısına ne kadar para harcarsa elinş cebine ne kadar az götürtürse o kadar güzeldir. Sen hiç doğal yaşamda çiftleşmek için yarışan dişiler gördün mü? İnsanlar da tıpkı hayvanlar gibidirler erkek hayvan türü ne olursa olsun dişiye kendini ispatlamalıdır doğada av avlamak,(kuşlar arasında) en güzel yuvayı yapmak ya da rakibini yenmek. Dişi bunlardan en güçlüsü en iyisi hangisiyse onu seçer çünkü dişi yavrularını büyütebileceği güvenli bir ortam ister. Erkek de o kaynakları sağlamak zorundadır. İlk çağlarda erkek avlar kadın toplardı şimdi de öyle erkek kazanır evi geçindirir kadın ona yardımcı olmaya çalışır.
Cevap sahibi+1 yıl@NicktirOlGit ben normal olarak kız erkek eşitliği statüsünde dedim ben neysem kadın da odur. neden kendimi kadına ispatlamak zorundayım? kadın neden kendini bana ispatlamak zorunda değil? ya da birbirimize neden ispatlamak zorundayız? dinen de düşünürsek evet erkek kadına bakar ama dinen şu var bir erkek günah olmadığı sürece lafını dinlemek orunda oldugu kişi annesidir. bir kadın ise lafını dinlemek zorunda oldugu ilk kişi kocasıdır. yani kocası öyle uygun görmüşse ve dinen de günah degilse kadın onu dinlemek zorunda. madem din diyorsun dinden devam edeyim sana dinen erkeğin 4 taneye kadar eş alaibilme hakkı vardır. erkek 4 degil de 2. sini aldında kıyametler kopuyor. sen eşim dinen hakkım olduğum için 2. eş istiyorum derse elini vicdanına koy kabul ediyorum der misin. müslümanım çok şükür dinimi sadece allaha hesap vererek yaşarım ama böyle toplulukta din falandan bahseden hepsi hikaye inanmam ben samimiyetine. en çok onlar konusur. dinen kocan izin vermezse evden bile çıkamaz
- +1 yıl
Yanlış biliyorsun. Deminki yorumumda bir erkeğin kendi ailesine karşı sorumlulukları vardır. Annesine de bakacak babasına da kenei karısına çocuklarına da ve bunların hiçbiri birinden aşağı kalmayacak. Evlilik mevzusunda İslamiyetin indiği topraklarda erkek sonsuz kadınla evlenebiliyorken din bunu 4 e düşürüp sınırlamıştır ve bu 4 kadın mevzusuda erkeğin gönlü istediği zaman istediği 4 kadınla evleneceği demek değildir. Aldığı ilk karısının çocuğu olmuyorsa engelli ise kocasının, evinin kendi işlerini yerine getiremiyorsa ve en önemlisi kadının KENDİ RIZASI varsa KALPTEN bir rıza olmak zorunda bunlar varsa erkek 2. Kadını alabilir ve o aldığı kadın asla ilk karısını ezmeyecek erkek ezdirmeyecek ilk karısı da 2. kadını ezmeyecek iki kadın birbirini kıskanmayacak birine ne sevgi gösteriyorsa diğerine de aynı miktarda sevgi gösterecek birine alıyorsan diğerine de onu alacaksın bunlar çok zor erkek bu külfete girerse cennetten uzaklaşır çünkü hata yapma ihtimali daha fazla birden fazla
- +1 yıl
Birden fazla kadınla olmanın şartları çok ağır peygamber sonsuz kadından 1 kadına indiremediği için 4 e düşürdü o 4 kadın içinde şartlar iyice ağırlaşır en önemli şart eski karılarınjn erkeğin cinsel ihtiyaçlarını karşılayamayacak durumda olması çocuk yapamayacak durumda olması ev işlerini yapamayacak durımda olması ya da çok yaşlanmaları ve kadınların kalben rızasının olması 1 kadın rahatsızlandı falan karın izin verdi 2. Karıyı aldın 2. Karın neyi yapamıyor da 3. Karıya bahanen var. 3. Karıyı alman içinde ilk ve 2. Karısının rızası ve gerekliliği olması lazım. Bu da olmaz zaten burada rızadan kastım kendi hür iradesiyle vicdanen kadının gerekli görüp istemesi aksi halde günah
- +1 yıl
Hadi evlendi diyelim bu 4 kadına evlenmeden önce belli bir miktar para vermek zorunda bu kadınlar kendi ihtiyaçlarını çeyizlerini yapabilsinler diye hadi verdi diyelim yine bitmiyor bu kadınlar kocaları öldükten sonra ya da kocaları boşasa bile karılarına birbirinden aşağı kalmayacak kadar nafaka vermek zorunda birine bir ev verdiyse bugün bir ev 250 bin ise diğer karılarına da 250 bin değerinde altın arsa para vermesi lazım bunu da verecek g0t hiçbir erkekte yok. Millet karısına çocuğuna bakmaya eriniyor 4 karıya mı bakacak
Cevap sahibi+1 yıl@NicktirOlGit sen yanlış biliyorsun hem din deyip duruyorsun hem de bir şey bildigin yok. bildigin islamiyette her birine eşit davranmak koşulu ile 2. yi 3. yü 4. yü alma hakkı vardır erkegin. yok karısı hasta olacakmış yok çocugu olmayacakmış geçin kendi kendinize avuntuları. hiçbir gerekçe gösterilmeksizin ve eşit davranmak koşulu ile 4. ye kadar erkeğin alma hakkı vardır. islamiyeti bilmeden gelip ahkam kesiliyorsun. bana ayet gösterebilir misin 2. eş alma şartı eşiniz hasta ise ya da çocuk olmuyorsa?
ben sana allahın kitabından kuranı kerim den göstereyim kendi dediğimi eşit davranırsanız alabilirsiniz diyor. buyur sana link
kuran.diyanet.gov.tr/.../3-ayet-tefsiri
anlamı : Yetimlerin hakkına riayet edemeyeceğinizden korkarsanız, beğendiğiniz kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikâhlayın. Haksızlık etmekten korkarsanız tek kadın veya mülkiyetinizde bulunan câriye ile yetinin; bu, adaletten ayrılmamanız için en uygun olanıdır.
Cevap sahibi+1 yılher birine bir ev vermek zorunda degilsin. hepsini bir evde bakabilirsin. her birine bir ev verirsen evlenebilirsin şartı mı var? çok güldüm walla. ayette diyor ki eşit davranmak. aynı evde yaşarım her birine birer oda. harçlıkları da atıyorum gelirime göre eşit dağıtırım. bir gece birinin odasında diğer gece diğerinin odasında kalırsın yatak konusunda da eşitlik göstermek gerekir
Cevap sahibi+1 yılcidden cahil cahil konuşuyorsunuz din deyip yanlış yanlış kendinize göre çeviriyorsunuz. allahın kitabı belli ayet belli. kuranı kerimi çarptırmayın bari günaha girmeyin allah demiş ki adaleti sağlamak koşulu ile alabilirsin 4 e kadar. bu ayette açık ve net
- +1 yıl
Kim diyo bunları cübbeli mi diyor o senin dediğin site tarikatçıların sitesi her kadına eşit davranmanın altında benim dediğim maddeler var erkek her istediğinde 4 kadınla evlenemez. O zaman neden sınırlama getiriyor İslamiyet bıraksınlar isteyen istediği kadar evlensin bu dediklerinşn Arap cehaletiyle hiçbir farklılığı yok.
- +1 yıl
Esas sen kendi keyfine göre dini çeviriyorsun bunu diyen adam ilahiyat profesörü mehmet okuyan al oku bu adam hayatını vermiş bu işlere üniversitede prof. İlim olarak olumuş kuranı
https://youtu.be/cKa_WxCo7fk - +1 yıl
Hoca senin o dediğin ayeti açıklıyor kurandan da ayetler veriyor iyi dinle
Cevap sahibi+1 yıl@NicktirOlGit hocanın kendi yorumu herkesin yorumu farklı olaiblir . ayet net ve açık kim nasıl anlamak isterse o şekilde anlar. kuranda dememiş güçsüz yetim ise güçsüz ise al ayeti oku. bir de kuran o zamana tek gönderilmemiş. kuran kıyamete kadar gönderilmiş. haşa allahu teala bilmiyor ki ilerde durum farklı olacak bu sadece o günkü koşullar için geçerli. kuranı kerimi saptırmayın allahın ayetinde diyor eşitlilik sağlamak amacıyla alabilirsin demiş. kuranı ayeti çarptırmak kafir olmaktır allahı inkar etmektir. kendi işine gelecek şekilde yorumluyorsun. kuran diyorsun kuranın kendisini dinlemiyorsun onun bunun dediğine mi bakacaksın? allah sana akıl fikir vermemiş mi? ayette apaçık ve net demiyor mu ikinciyi alabilirsin adaleti sağlayacaksan? bunda bile işine geldiği gibi yapıyorsun kuranın kendisini degil onun bunun yorumuna bakıyorsun. yorumlara bakacak olursak muta nikahına normal bakan da var. yani başkasına göre yorumlamayı geçelim allah ne demiş ona bakalım
Cevap sahibi+1 yılben sana kuranın ayetini getiriyorum sen bana bunun onun dediği yorumları getiriyorsun. kendini ne güzel inandırmak istedigin gibi inandırmışsın. zaten neye inanmak istersen ona inanırsın kendine bir kulp da bulursun e hoca öyle demiş. hocanın yorumu allahın ayeti ile bir mi. allah ne demiş ona bak sen. ne anlatsam boş. sen din iman dersin kurana bakmazsın onun bunun dedigine bakarsın kendini buna da çok güzel inandırmışsın. kur ana bile inanmıyorsan şartlı diyorsan ne diyeyim ki.
- +1 yıl
Ayrıca her kadına eşit davranman yetmez her kadının memnun olması lazım o yüzden yazdım bunu Allah bütün evreni kainatı sizin bacak aranızda taşıdığınız topların etrafında yaratmadı. Sizin dinde kadından üstün hiçbir yanınız yok. Eğer dediğin gibi olsaydı Hz. Ademin bir tanecik Havvası olmazdı bir sürü Havvaları olurdu.
Cevap sahibi+1 yıl@NicktirOlGit memnuniyet ayrı eşitlik ayrı. eşitlik demek iki kadına da ayda 500 tl vermek gibi. ama biri bin tl ile memnun olmuyor 2000 tl ile memnun oluyorsa adaletsizlik mi yapacam? konuyu gerçekten çok güzel çarptırıyorsun. allah diyor ki adaleti sağlayın. zaten bugün bir kadını bile memnun etmek zor yani kocası aylık 500 uygun görmüşse ve kendisi 2000 ile memnun oluyorsa allah demiyor kaç istiyorsa onu ver. mesela aynı şekilde kadını vakkodan çanta almak memnun eder ama benim durumum 100 liralık çantaya yetiyor. memnun etmeye girersek hiçbir kadını memnun edemezsin kolay kolay. burda diyor ki adaleti sağlayın birine vakko alırsan diğerine pazardan alma diyor. alacaksan durumun yetiyorsa ikisine de vakkodan ya da yetmiyorsa ikisine de pazardan alacaksın. gerçekten konuyu çok güzel çarptırıyorsun
Cevap sahibi+1 yılayrıca konuya öreklerden ziyade kuran a göre yap allah kuranı sana gönderdi hz havvaya gönderilmedi kuranı kerim. ona bakarsan peygamber efendimiz 12 eşi vardı ona göre mi yapacaksın? sana kuranı göndermiş kurana uyacaksın diyor. sen uymazsan cezanı allah cehennemde verir.
- +1 yıl
E kardeşim din diye bir yok o zaman ben de o ayeti kendime göre yontarım gider 3-5 adamı nikahlarım kendime ne demek o hocanın yorumu adam kurana göre anlatıyor böyle şey mi olur ya o hocanın yorumuymuş ALLAHIN SÖZLERİ GAYET AÇIK SEN KENDİNE GÖRE ÇARPITIP ANLATIYORSUN
Cevap sahibi+1 yıl@NicktirOlGit ben sana başka bir hocanın yorumu atayım gayet açık diyo 4 tane alabilirisn. o da hoca? kim çarptırıyor? hocaları tokuşturacaz?
- +1 yıl
Ne demek Allah ileride durumub farklı olacağını bilmiyor Allah kıyametten öncesini de kıyametten sonrasını da bilir be yani Allah bu ayetlerin oraya buraya çekileceğini bilmiyor muydu?
Cevap sahibi+1 yılhatta hoca diyor ki keyfi bile alabilirsin şartı adaleti sağlayacaksın
- +1 yıl
Allahın kuralları her zaman geçeri sadece o günkü şartlar için geçerli diye bir kural yok o zaman 2018 yılına özel bir islamiyet ortaya çıksın kuranı 2018 yılına göre yeniden düzenleyelim nasıl olur senin dediğinden bu anlaşılıyor
Cevap sahibi+1 yılbenim hoca da keyfi alabilirisn diyor adaleti sağlamak koşulu ile? e nolacak o zaman?
Cevap sahibi+1 yılallah bu ayetin oraya çekileceği bildiği için açıkça demiş adaleti sağlarsan evlen. yani yok eşin hasta ise yok bilmem çocuk olmuyorsa alacaksın diye şart getirmemiş.
- +1 yıl
Sen allahın ayetlerini saptırıyorsun ne demek Allah bunların olacağını bilmiyordu demek ne demek kuran parça parça iniyordu Allah bilmiyordu demek ne demek onlar o zamanın şartına göreydi demek
Cevap sahibi+1 yılallah kuranı kıyamete kadar göndermiş ve geçerli ayette de kıyamete kadar geçerli ve diyor ki 4 e kadar alabilirsin şartı adaleti sağlayacaksan. ben hasta ise şartını allahın dediği ayette göremiyorum sen bana kuranda açık ve net gösterebilir misin başka şartı varsa. gerçekten yanlış biliyorsam ayeti sevaba girersin yanlışımı düzeltirsin. bana ayette gösterebilir misin adaletli olmak şartının dışında bir şart varsa?
- +1 yıl
Çok büyük zorunluluklar ortaya çıkarsa eşin de izin verirse razı olursa ancak öyle evlenebilirsin ve o kadınları tamamen memnun etmek zorundasın hiçbir kadın başka bir kadından memnun olmaz. Bu imkansız bir şey olay sadece seks değil kaldı ki bir erkek seks konusunda bile asla eşit olamaz para konusunda. Sevgi konusunda da aska eşit olamaz. Öyle dinde benim canım şu karıyı çekti gidip sikkiverem yok Allah dünyayı kainatı kadınları sizin hizmetinize vermedi. Öyle olsaydı Hz Ademin bir sürü Havvaları ademle birlikte yaratılırdı Adem de grup yapardı sizin zihniyetinize göre yorumlarsak dinin amacı insanı sapkınlıktan uzaklaştırmak insanları sapkınlaştırmak değil
Cevap sahibi+1 yıl@NicktirOlGit boş boş konuşuyorsun ayet göster ayet. kendi yorumun hepsi bunlar ben allahın ayetine bakarım kendini inandırmak istedigin şeylere inanmam tek inandığım ayettir. o da demiş ki adaleti sağlabilirsen alabilirsin bunun dışında ben bir şart göremedim ayette. gene şiirden gazel okumuşsın yok addem yok havva. sen kendini onlarla bir tutuyor musun?=
- +1 yıl
Ben din alimi değilim ben sana din aliminin bu konuda arapça Farsça bilen 3 büyük dinin kutsal kitabını okumuş Kurana yıllarını vermiş bir profesörün sözlerinş attım ikimiz de ondan daha yetkin değiliz fakat sen işine gelmediği için ona da kendin salak saçma açıklamada bulunuyorsun sen zaten bu tartışmayı Allah kurandaki ayetleri birden indirmedi Allah biliyor muydu böyle olacağını diyerek ve O dediklerin o zamana göre yazılmış diyerek kaybettin. Kuranda yazılanlar her zaman geçerlidir. Kıyametten sonra da Dünya yaşamı bitecek hepimiz hesaba çekileceğiz. O saatten sonra karı kız düşünebileceğini de sanmıyorum.
- +1 yıl
Adam videoda ayeti söylüyor işte savaşta kocasız kalan savunmasız kalan kadınlar için o. Sahiplenmek amaçlı çıkarılmış bir şey öyle kalkıp da şunu beğendim nikahıma alayım becereyim diye çıkmadı dediğim gibi Allah kadınları siz erkeklere köle olsun diye yaratmadı.
Cevap sahibi+1 yıl@NicktirOlGit kurandan mezhep bile yok onlar bile din alimlerin yorumu. gerçekten çok cahilsin din konusunda. sadece kendi inanmak istedigin şeye inanıyorsun. ben herşeyi kurana bakarım kuranda da apaçık net demiş adaleti sağlyacaksan 4 e akdar al. yarın öbür gün o yorumculara karşı hesap vermeyeceğim allaha karşı hesap vereceğim için allahın kitabında aynen yazıldığı şekilde uyguluyorum allahın dediğine de karşı çıkmamış ve inkar etmemiş olurum.
Cevap sahibi+1 yılhala da şiirden gazel okuma yok 3 dil bilen yok 5 dil bilen. ulan o dillerin hepsini yaratan allahın kitabından diyorum sana hala adamın dediği yoruma bak ddiyorsun. allahın dediğine bak diyorum kitapta açık net demiş alabilirisn tek şartı var adalet. ben sana 5 dil bilen prof islamcının yorumu getireyim onunki daha mı geçerli olacak? allahın dedigi herşeyden üstündür ve dediği de apaçık alabilirsin ddiyor adaleti sağlamak şartı ile.
- +1 yıl
Ben hiçbir şeyi tokuşturmam. Dinde kuralalr hükümler açık tek doğru vardır. Oraya buraya şuraya da çekilemez senin dediğin gibi senin aklında din diye önğne gelen kadınlarla yatmak var sen muta nikahını da onaylıyorsundur
- +1 yıl
Nasıl sağlayacaksın peki adaleti?
Cevap sahibi+1 yıl@NicktirOlGit ben sana kendi niyetimi yatmak ya da başkasının yorumu demiyorum allahın ayeti açık net onu diyorum tek sartı var adalet. dememiş savaşta dul kalırsa
- +1 yıl
Adaleti nasıl sağlayacaksın?
Cevap sahibi+1 yıl@NicktirOlGit ikisine eşit davranarak sadece maddi anlamda degil sevgide bile adaleti sağlamak lazım bir gece birlikte uyudugunda bile orda da adaleti sağlamak gerekir onlar biraz derin konular.
- +1 yıl
Sağlayamazsın ne manevi anlamda ne de maddi anlamda
Cevap sahibi+1 yıl@NicktirOlGit orasını sen bilmezsin allah bilir onu. bu arada evli misin bekar mı?
+1 yılO bilezikleri borç ödenecek diye takılmadı derim eşime söylerim verme diye 😂😂😂
23 Yorumla
Soran+1 yılBaşta eşim istedi. Diyoki benim borcum
Soran+1 yılNiye onlar ödesin diyo ailesi de biz oderiz demiyo ne bicim aileyse.
- +1 yıl
Eşininde götünde iş yokmuş
+1 yılOlabilir de ama önemli olan senin mutluluğun
Mutluluk para ile satın alınmıyor o yüzden mutlu ol diğerleri gelir sonradan 😎😎🤗🤗02 Yorumla
Soran+1 yılEvimiz de bir daha sana kötü sartlari siralayayim mi burada? Sadece sevgi veya esinin iyi olmadi yetmiyomus onu anladim
- +1 yıl
Ne diyebilirim ki bunlar geçer sadece sabır etmen lazım
+1 yılGeçimine bak bacım bosver takıyı kazanılır yine yapilir
12 Yorumla
Soran+1 yılCanimi sıkan şeylerden biri bu esnada telefonu bozulan kayinvalidemin esimde telefon istemesi ustelik markali. Kimse daha düğün albümünüzü aldınız mı diye sormuyor ama
- +1 yıl
Sen özel den yaz bir bazı tavsiyelerim var
Aşk İlişkileri konusunda 451 cevap paylaştı. Birsey dusunmem cunku suanki kaynanam asiri derecede yobaz bilezik yapmioruz diyor kadin acik sozlu
15 Yorumla- +1 yıl
Başka kaynanandami oldu
Soran+1 yılBilezik takmayacaklar mı yani?
Soran+1 yılBiz şu kadar takın demedik ama onlar 4 tane kalın takti bizde sizin şanınız şerefiniz dedik.. O da bozuldu zaten..
Soran+1 yılNeyseki evin ayrı.. Güzelce dosettir bari evini..
- Aşk İlişkileri konusunda 486 cevap paylaştı.
+1 yılKoçanı seviyorsan onun deyecegini düşünüyorsan takma kafaya sevgi bütün zinetlerden guzeldir
04 Yorumla
Soran+1 yılEvimiz ayrilir da ailesinden kurtulursak bende boyle düşüneceğim
- +1 yıl
İç içe girmiş aile ilişkileri evlilikte tarafları çok sıkar yaşanmaz hale getirir koçanı yıpratma bu konularla ilerde sıkıntı yasarsin
Soran+1 yılAilesinin ondan istekleri arttikca ben sinirden kuduruyorum.. Resmen bileziklere guvenerek yapmislar
- +1 yıl
Sosyal ve ekonomik durumunu bilmiyorum ama bütün durumlarda eşinin ekonomik olarak ailesine yaptığı her şey senin canını yakacak ya bu kuruntu ile yaşayacak ya da hayatın tadını cikaracan bu içinde büyür büyür bir zaman sonra intikam almaya kalkarsın kaynin tarafindan genelde alınamıyor bunu kovandan almaya kalkacaksın ve çok mutsuz olacaksın bir abi tavsiyesi hiçbir ziynet zamandan mutluluktan kıymetli değil. anladigim kadarıyla buna müdahale sansinda yok bırak gitsin ama yıpranma yipratma
Cok saçmaya bozduracaksa neden alıyorlar anlamiyorum
08 Yorumla
Soran+1 yılHerkes takiyor diye akrabalar icinde ayiplanmamak icin baska ne olacak
Soran+1 yılHem yanina gidiyo hemde bilezik yok zengin aile kızı demezler miydi
Soran+1 yılEşimle konusup onun açıklamasını dinlemek istiyorum dua edin en azindan kendi evimiz olsun
+1 yılbaya kötü olmuş. ama eşin çalışır tekrar yapar o bilezikleri sana. bide bence aynı evde oturma yaa
05 Yorumla
Soran+1 yılBu konuyu acil halletmezsem başım dertte zaten
Soran+1 yıl@slhch Eşim kendi evimiz olsa durumu toparlayinca bilezikleri yapar ondan yana suphem yok. Benim dusuncem ailesinden destek alalim diye bir oturduysak nerede bu ailenin yardımı? Annesinin telefonu bozuldu daha biz düğün albümümüzü almadık bana eşime bana telefonunu ver de sen kendine telefon al diyor bakar mısın?
- Aşk İlişkileri konusunda 3,5b cevap paylaştı.
+1 yılOlabilir arkadaş. Zamanla tekrar altın yapılır. Ne diye borçla geçsin adamın omru?
09 Yorumla
Soran+1 yılEvimiz şu an için bir olduğundan en azindan evimizi ayirana kadar kolumda durur diye bekliyordum.. En azindan ayrilinca eşya almak icin.. Yarin öbür gün eşya alacak paramiz yok aman borca girmeyelim bizle oturun derler..
- +1 yıl
Madem aynı yerde oturuyorsunuz ne aldınız ki borç oldu?
Soran+1 yılBilezigi borcla almislar borcla alinan borca gitti kisacasi. Bir tek yatak odasi takimi aldik. hucbir birikimleri olmayinca düğün icin o da borç oluyo tabi.
Soran+1 yılNişan düğün albümü falan.. herseyi borç yapmislar kizdigim nokta bu.
- +1 yıl
Ne is yapıyor bu çocuk?
Soran+1 yılInsaat. Eniştesinin dukkaninda işci. 2 ay sonra babasi emekli olunca oto galeri açıcak
- +1 yıl
Biraz sabır et. Zamanla düzelir maddi durumlar. Alır tekrar belki
Soran+1 yılSorun giden altinlar degil. Daha evimiz olmadan bunlarin olmasi. Martta tokideki evleri bitebilir bu seferde eşya almak için uğraşıcaz ben hic hevesimi alamadan gitti. Zaten bozulacakti eninde sonunda bunu biliyodum ama çok erken oldu bu
- +1 yıl
İçine dert etme böyle boş bir konuyu. gereksiz ruh hali..
Vala bunları evlenmeden düşünecektin paran pulun var mı diye sorsaydın borc varsa ödenecek tabi sen kolunda bilezikler ile olman doğru değil eşin borçluyken 🤔
09 Yorumla
Soran+1 yılEşimin yaptirdiklari bir evinin gelecegini biliyodum. bir de arabasi vardi birc illaki olur diye dusunuyodum ama 1 sene 2 sene ne bileyim yavas yavas öder diye düşünüyodum
Soran+1 yılAllah korusun. Bir an öncede bu aileden kurtulmayi nasip etsin
Soran+1 yılAilesini sevmiyorum. Bencilin tekiler annesi de babasi da
Soran+1 yılMalesef evet
Soran+1 yılEsim hem evi geçindiriyo hemde borcunu oduyo babasi bostan korkulugu
Yani borç varken bileziğin dursa nolur durmasa nolur
02 Yorumla
Soran+1 yılBorç yavaş yavaş ödenir diye düşünüyodum..
Aşk İlişkileri konusunda 7,4b cevap paylaştı. Hayat bu her an her şey olabiliyor hazırlıklı olmak lazım
01 Yorumla
Soran+1 yılZengin aile kızı olarak.. malesef hazır değildim
+1 yılEşinden yenilerini istersin ilerde 🙂
12 Yorumla
Soran+1 yılEvimizi bir ayıralım da Allahın izniyle başka birşey istemiyorum.. Dua edin
- +1 yıl
Amin 🙏mutluluklar dilerim👰🤵
- Aşk İlişkileri konusunda 2,3b cevap paylaştı.
+1 yılHayat zor , evlenmeyi aileleler zorlaştiriyor.
16 Yorumla
Soran+1 yılAynen ya ben artik kendi halimize kalmak istiyorum
- +1 yıl
Keşke imkânlarınız el verse de yapabilseniz.
Soran+1 yılMart ayindaki evlerine otursak o yeter. Ama bu seferde esya alacak para yok borctan yeni kurtulduk derler
- +1 yıl
Taksitli şeyler alirsiniz. Sende çalış hızlı bitirin
Soran+1 yılBenim daha okul bitmedi ne vasat bir iste ben calisirim ne de onlar izin verir
- +1 yıl
Niye bu kadar acele ettiniz kaçıran mı vardı
- Aşk İlişkileri konusunda 7,9b cevap paylaştı.
+1 yılböyle şeyler önceden bilinerek hareket edilirse sonrasında bu tarz sıkıntılar olmaz. belkide gücü yoktur düğünde öyle yapmışlardır tabii olmazsa daha iyi olur sizin için.
02 Yorumla
Soran+1 yılYani ne bileyim en azindan evim ayrilana kadar kolumda durur diye tahmin ediyodum.. Evim ayrilinca esya falan aliriz diye..
Soran+1 yılSimdi paramiz yok diye hep bunlarin yaninda mi oturcaz biz. Aman borca girmeyelim zart zurt..
Geçmiş olsun, bu saçmalıkların daha başlangıcı.
16 Yorumla
Soran+1 yılHaklisin sanırım..
Soran+1 yılAyrı otursaydım bundan iyi.. evi nisanlım gecindiriyir zaten anca bir kira öderdik hepsi bu..
- +1 yıl
Severek evlendi isen eşin sana bir ömür anlayışlı davranabilir, ama erkeklerin yorgunluğu ve sağlık problemleri baş gösterince etrafındaki herkesi hedef tahtasına koyabiliyor.
Aşk, çok çalışıp yorulan bir erkek için geçerliliğini yitiriyor.
Maddi konular ile canının sıkılmamasını istiyor isen ayrı bir eve çıkıp sende çalışarak bunların üstesinden gelebilirsin.
Soran+1 yılEtrafindaki herkesi hedef tahtasina alabiliyor ne demek
Soran+1 yılAnnesine ara sira bagiriyo gercekten para isteyince. Ben daha hic para istemedim
- Aşk İlişkileri konusunda 827 cevap paylaştı.
+1 yılVermek zorunda değildiniz hanımefendi sonuçta kadına takılan takı kadına aittir.
03 Yorumla
Soran+1 yılAma eşiniz acil ödemesi gereken borcu olduğunu söyleyerek istiyo elinizden ne gelebilir ki neyle odenecek o borc aylikla ödenecek bisey degil. Oyle bile olsa ailede hep onun parasi harcaniyo biriktiremezdi bence zoruma giden bu
- +1 yıl
Borçla yapılan bir düğün olmuş. Size takılan altında gösteriş için takılmış. Bunu daha önceden bilmeniz gerekiyordu hanımefendi.
Soran+1 yılTüm bunları biliyorum. Illaki borcun olacağını da biliyodum fakat 1 2 sene borç öderiz nolacak diyordum borcu bir anda benim bileziklerle kapatacaklarini bilmiyodum
Aşk İlişkileri konusunda 1,8b cevap paylaştı. Yazık etmişsin kendine. Evleneceğin kişiyi araştırsaydın. Böyle insanlarda var işte
03 Yorumla
Soran+1 yılDurumunun iyi olmadigini biliyordum bir evleri bir arabalari vardi birde bir arsaları. sevdigim icin evlendim bilezikte gözüme az gelmisti ama babamda çok takacagindan dert etmemistim. Düğün yapmak icin arabalarini satinca düğünü onla yapiyolar sandım babasinin borcunu ödemişler onla da.. Zoruma giden şey bunların evimiz birken olması yarın öbur gun paramiz yok yanimizda otur derler. Ustelik sanki benim esim bunlarin ailesi.. Evde bisey alinacaksa para istenecekse eşimden ister kayınvalidem sanki kendi kocası yok.
Soran+1 yılAynen öyle
Gizli Üye(36-45)+1 yılNasil yaaa ciddi olamazsin... Sen. nerelisin ya.. nerde oluyo bu
012 Yorumla
Soran+1 yılAnkaralıyım. Keçiörende yaşıyoruz
Cevap sahibi+1 yılAslen Ankara birde kecireon..😄😄 ablamda keciorende... Komsu cikmayinda.
Isin sakasi bir yana, bu nasil bir aptalliktir ama ya. Ne demek borcla aldik.. Neden verdin peki?
Bu arada esinin ailesi nereli
Soran+1 yılDugunden hemen sonra oderiz şartiyla almislar borcu.. Eşim isteyince ne kadar dirensem de en fazla 1 hafta gecikti..
Soran+1 yılBen ufuktepedeyim..
Soran+1 yılOnlar da aslen Ankara .
Cevap sahibi+1 yılAnkaradan boyle geri zekali cikiyomuymus yaa. Ufuktepede de cok akraba var bizim. Sana sorcaklarim var sen beni takiplermisin
Soran+1 yılSende gizlisin ama takip edemiyorum
Cevap sahibi+1 yılTamam actim bekliyorum
Soran+1 yılTakip ettim mesaj atamiyorum siz atın
Cevap sahibi+1 yılTakiplestik simsi atabilirsoniz
Soran+1 yılSeviyem yetmiyo mesaj atmak icin
Cevap sahibi+1 yılAllah allah. Ama takiplesince atabilmeniz gerekiyor ya. Sen beni takiptesin bende seni. Ne diyo peki uyarida
+1 yılmantıklı zaten düğünün mantığı toplanan altınlarla borçları karşılamak
06 Yorumla
Soran+1 yılTakilan takilar haric kendi taktiklarini istediler..
Soran+1 yıl@yaramazınızz normal mi sence?
- +1 yıl
Normal değil onlar borç değil göstermelik almışlar altını var öyle durum hısım akrabadan alıp işaretli şekilde takıyor sonra alıyorlar adımız şansımız yürüsün
Soran+1 yılYazık şerefleri bu kadar mış
Soran+1 yılEv araba alsalar bisey demiycem de.. yazik gercekten
- +1 yıl
Evet yapıyorlar öyle ama hani mantık takılır evlenen çifte verilir ihtiyaçlarınız giderilir
Zaten sonra bozdurup öderiz diye planı yapılmıştır onun bence
03 Yorumla
Soran+1 yılKesinlikle öyle olmalı
Soran+1 yılAilesinde diger konularda hicbir kisitlama yok
+1 yıldusnmekte haklisn gizlinolmasan sirmak isterdim de olmaz burdan ama ya 😣
02 Yorumla
Soran+1 yılSorabilirsin sorun yok..
- +1 yıl
Bu da yavşamanin baska cesidi mi 🙄
+1 yılNişanda takılanlara ne oldu? Kim aldı?
11 Yorumla
Soran+1 yılNişanda hep benim tarafimdan geldi zaten. Ama yinede herkes kendine takilanlari aldı
+1 yılKim ne dusunurse dusunsun kendi ozel hayatini ne diye dokuyosun buraya avelmisin la, belki adamlarin durumu yoktu bunlari buraya yazarken sizinkilerin haberi var mı alla alla
018 Yorumla- +1 yıl
Durumu olmayan evlenmesin o zaman karış tarafın yaptığı dupe düz terbiyesizlik başka bir şey değil daha ayrı eve bile cikamamislar ve ben o kişinin mutlu huzurlu olacağını sanmiyorum
- +1 yıl
Karşı tarafin*
- +1 yıl
Yahu arkadas milletin icinde olmadan nasi kaniya variyosun sen allah allah bizzat konustunmu neden boyle yaptiniz diye gelip burda puskuruyosun
- +1 yıl
Öyle insanları iyi bilirim biraz düşünceli birisi olsa ayrı eve çıkmayı tercih ederdi onların durumu olsada yine ayri eve cikmayacak bak görürsün
- +1 yıl
Kalkıpta taktikleri tüm altınları almak ne demek ya geri yapacaklarinida hic sanmıyorum bilerek böyle yaptılar kesin yani
- +1 yıl
Yaw arkadas sen anya ya gidiyosun ben konya ya, benim yazdiklarima cevap vermiyosun gidiyosun baska yorum yapiyosun, sen bu kisilerin hangi derecede yakinisin?
- +1 yıl
Allah esirgesin öyle bir kişilerin tanıdığı olmak istemem ama ben haklıyim konu tartışmaya kapalı
- +1 yıl
Ama eminimki durumu olmadigindan değil ve durumları düzelse bile yine o altınları yapmazlar
- +1 yıl
Yok oyle bir dunya madem tanislik yok karismaya da hakkin yok olayi ters benimsiyosan sende zengin koca bul oyle bir duruma dusme altinlarla yatar kalkarsin
- +1 yıl
Ben zengin koca meraklısı değilim beni yanlış anladın ama öyle insanları iyi bilirim diyorum ben durumu olduğu halde gösteriş amaçlı gelinine sahte kolye takip aynı evde oturup gelininin burnundan fitil fitil getiren kaynanayida gördüm ve artık böyle kisilere karsi on yargiliyim bunlari hep bilerek yapiyorlar inanmıyorum benim için önemli olan karşındaki insanın sorumluluklarını bilmesi karakteri hiç bir zaman içinden zengin bir kocam olsun diye gecirmedim bile
- +1 yıl
Fikrimi söyledim zaten banane naparsan yapsın hayat onun hayatı
- +1 yıl
Yaw arkadas nasil bir adamla evlenmek istiyosan evlen yaw kim karisir allah allah bir kisi boyle yapti diye herkes yapar diye bir kaide yok kuskun varsa evlenme arkadas otur evinde
- +1 yıl
Öyle yaparım zaten
- +1 yıl
Iyi ne yapiyosan yap
Soran+1 yılIlla tanimak gerekmiyor sizin yerinizde ben olsam durumu olsa da olmasa da ayiplardim cunku aile ya aile ne demek? Dugununu kendi yapan kac tane damat taniyosunuz?
- +1 yıl
La arkadad adamin canini sikmayin gidin kime variyosaniz varin lan hatta ali agaoglunun 18 yasinda sevgilisi var sizde kuma gidin taki derdinden kurtulursunuz
Soran+1 yıl@minyonnkizz Dusuncelerinde kesinlikle haklisin. Çon zengin bir aileden bu aileye gelin geldim onlar en azindan evleri ayrilana kadar taktılar orasi ayrı bir konu. Bende en azindan kendi evimiz olana kadar takmak isterdim. Şimdi ailesinin yüzune bakasım gelmiyo.
- +1 yıl
Yahu arkadas varya gulesim geldi 😀😀
+1 yılOlmaz yanlış bir durum sana bu konuda diyeceklerim var ama burda yazılsa olmuyo
10 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılcanın sıkılmış belli ki yaz bana istersen
15 Yorumla
Soran+1 yılGizli üyesin. Hem konusarak düzelecek bisey degilki
Cevap sahibi+1 yılçıktım gizliden anlat yinede sen
Cevap sahibi+1 yılneyse yazmaya niyetin yok galiba gizleniyorum tekrardan
Soran+1 yılYorumlarla ugrasiyodum. Herseyimi burada anlattim işte daha ne anlatiyim
Cevap sahibi+1 yılya sen bana bir yaz hele istemezsen cevap vermezsin zor bir şey değil
+1 yılboş işler işte gösteriş olsun diye takılmış
14 Yorumla- +1 yıl
Aa olurmu bis isker ilerde sanada kazim. olucak sende aynisini yapicaksin
Soran+1 yıl@emeljinekolog1 Insallah biz böyle bisey yapmayiz
- +1 yıl
İnsallah
- +1 yıl
@emeljinekolog1 asla
+1 yılOlmus bitmis bu saatten snra ne yapabilirsinki ins. Kocanla mutlusundur huzurlusundur onmli olan o
10 Yorumla- Aşk İlişkileri konusunda 1,3b cevap paylaştı.
+1 yılİnsanlar gerçekten çok garip.
10 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılGeline takılan elinden rızası olmadan alınamaz!
30 YorumlaAşk İlişkileri konusunda 11b cevap paylaştı. Senin paragöz olduğunu. 3. haftada nelerin hesabına düşmüşsün :D
010 Yorumla
Soran+1 yılBeklemedigim bisey gerceklesti de o yuzden
Soran+1 yılBen o bileziklerle kendi evimiz olunca esya aliriz diye düşünmüştüm yine bozulacakti yani
Soran+1 yılSadece aşırı erken olfu
Soran+1 yılEşimle bir sıkıntım yok Allah korusun
- +1 yıl
Bunun adı para göz olmak değil kadının yuvasını düşünmesidir o altınlarla ev alınır araba alınır çocukların geleceğine harcanır ben hayatta vermezdim bu kız müsade etmiş borçsa borç herkesin borcu var ödesinler bör taraflarından kısıp diğer yorumlarda gördüm ayrı evleri bile yokmuş ev alıncaya kadar babamın evinde kalırım ne zaman ev alır evi dayat döşer öyle ev üstüne ev olmaz
Soran+1 yıl@NicktirOlGit ne kısması annesi oglunun borcunu dusunmeden kayinbabamdan bil degil dusun esimden telefon istiyo sen telefonunu bana ver kendine yenisini al diyo a101 deki bimdeki telefonlar neyine yetmiyo serefsizin burada bana agzimi bozduruyolar biri bisey yazsin ya ailede kısma falan kısma sadece bize gelince oluyo
+1 yılBu yazdiklarinda ciddimisin
02 Yorumla
Soran+1 yılMalesef..
- +1 yıl
Kiz delimiwin sen ya mesaj kutum acik hadi biraz arkadaslik dosluk. yapayim belki iyi gelir
+1 yılBen vermem hacı kusura bakmasınlar
04 Yorumla- +1 yıl
Herkes takılar alınır mutluluk daha önemli demişler. Para önemli değilse çalışma mutlulukla beslen lamk ben gelin olsam evlensem vermem kimseye o altınlar benim çocuklarımın güvencesi ben o altınlarla ev alırım araba alırım hiçbir şey yapmasam bile bankaya koyarım çocuklarımın eğtiminde kullanırım. Düğünde altın bu yüzden takılıyor. Ben vermezdim. Eğer benden ayrı evi olduklarını gizlerseler de toplarım pılımı pırtımı babamın evine giderim. Ben onun anasının babasınıj evinde besleme olayım diye evlenmedim ne demek lan
Soran+1 yılAynen öyle martta tokideki evleri bitiyor eşimi oraya oturmak için ikna edicem inşallah. Var mı bir önerin bana?
Soran+1 yılBu arada kendi babamin taktigi bilezikleri vermedim
- +1 yıl
Bilemiyorum Allah kolaylık versin
+1 yılAltınlar gitsin huzur hep kalsın yeterki
07 Yorumla
Soran+1 yılBiz daha birlikte oturuyoruz ailesiyle. Evimize bir eşya almaz miydik onlarla? Geri vereceklerini de düşünmüyorum
- +1 yıl
Anladım ben kendi borçlarınız için eşin kullandı sandım ailesinin takıp sonra alması kötü benim kardeşimede böyle yaptılar ne varsa taktılar düğünden sonra hepsini aldılar size ev alcaz diye ben bile sinir oldum çok fena. Eşin seni anlıyorsa yanındaysa üzme kendini ama ailem alsın etsin onları savunuyorsa üzücü çünkü yapılan yanlış
Soran+1 yılEv aldilarsa yine iyi. Feda olsun derdim. Bizde o da yok.
- +1 yıl
Yok almadılar kendilerine ev aldılar :)
Soran+1 yılVarmis boylesi de..
- +1 yıl
Aynen birde kirayla kardeşimle eşini kattılae eve sen düşün çok kızıyorum bu kadar saf olmalarına düşünsene 50 milyarlık altınların ı verdiler ev alacaklar diye kayınpederi kendine ev aldı ve kirayla oğlunu o eve kattı
Maddi skintilarla bogusacagin bir hayatin var
10 Yorumla
+1 yılBu zamanda dugun yapmak imkansizlasti
04 Yorumla
Soran+1 yılNişanım düğün salonunda oldu evet kız kınasida bize aitti zaten. Düğünü de düğün salonunda yaptirsam anlarım ben kültür merkezinde yaptirdim 400 tl ye.
Soran+1 yılAnlıyor musun?
- +1 yıl
Ben seni kastetmedim neden üzerine aliyorsun ki genel anlamda dugün yapmanın zorlugundab bahsettim.
Soran+1 yılBenim sorumun uzerine yazdin niye uzerime alindim ki tüh
- Devamını Gör (20)
Devamını Gör(65)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Aşk İlişkileri > Sorular > 21 günlük evliyken bir oturmanıza rağmen taktıkları bilezikleriniz borç ödenecek diye bozulsa ne düşünürsünüz?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar