Ayrılık Sonrası Süreci Kolay Atlatabilmek İçin Yapılmaması Gereken 10 Şey!

Merhabalar Herkese!🌸

Hepimiz hayatımızın bir döneminde birini kaybettiğimiz için üzülmüşüzdür. Hayatında hiç sevgilisi olmayan biri bile en azından arkadaşını kaybetmiştir diye düşünüyorum.

Bugün aslında pek çoğunuzun artık zaten bildiği ama uygulamada zayıf kaldığı bir konuya değinmek istiyorum. O da ayrılık sonrasında yapılmaması gereken şeyler. Biraz bunun hakkında konuşalım diyorum.

1- Stalk Yapmayı Bırakın

Ayrılık Sonrası Süreci Kolay Atlatabilmek İçin Yapılmaması Gereken 10 Şey!

Stalk yapmaya yani sosyal medyada takip etmeye bir son vermeniz lazım. Aksi takdirde işin içinden çıkamazsınız ve gün içerisinde sürekli o kişiyi düşünmeniz kaçınılmaz olur.

Peki stalk yapmayı nasıl bırakabilirsiniz?

Eğer profiline girmeden duramıyorsanız azaltmayı, kendinize sınır koymanızı ve bu şekilde bitirmenizi tavsiye ederim. Mesela profiline bakmak için kendinize sınır koyun. Günde sadece 8 kere , ertesi gün 6, sonraki gün 4 kere gibi sayılı hakkınız olsun. Veya kendinize belli bir saat aralığı verin ve bu saat dışında girmeyin. Emi olun etkisi olacaktır. Boşuna "gözden uzak olan gönülden de uzak olur" dememişler.

Ayrıca hikayelerine de bakmayın! :) Bu da önemli bir husus.

2- Ağlamaktan/Acıyı Yaşamaktan Korkmayın

Ayrılık Sonrası Süreci Kolay Atlatabilmek İçin Yapılmaması Gereken 10 Şey!

İnsanların, "Bu çocuk/bu kız için mi ağlıyorsun?" veya "Ne kadar zayıfsın, unut artık" gibi cümlelerine aldırış etmeyin. İnsanız ve elbette sevdiğimiz biri hayatımızdan çıkınca üzülmemiz normal. Bu zayıflık değil. Eğer doya doya üzüntünüzü yaşamazsanız ilerde daha kötü sonuçlar doğurabilir.

3- Kendinizi Eve Kapatmayın

Ayrılık Sonrası Süreci Kolay Atlatabilmek İçin Yapılmaması Gereken 10 Şey!

Tamam acınızı yaşayın ama kendinizi eve kapatmayın. Günlük rutinlerinize devam edin. Zaten hangi problemi yaşıyor olursanız olun, günlük rutinlerinize devam etmek veya yeni hobiler edinmek her zaman size iyi gelecektir. Bunu şöyle düşünün, yaptığınız şeyler onun yokluğunun oluşturduğu boşluğu kapatmaya yardımcı olacaktır.

4- Kişisel Bakımınızı İhmal Etmeyin

Ayrılık Sonrası Süreci Kolay Atlatabilmek İçin Yapılmaması Gereken 10 Şey!

Bir önceki maddede de belirttiğim gibi günlük rutinlere devam etmek kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlayacaktır. Kişisel bakım da buna dahil. Çünkü beynimiz, duygularımızı eylemlerimize göre şekillendirir.

5- Ortak Arkadaşlarınıza Eski Sevgiliniz Hakkında Soru Sormayın

Ayrılık Sonrası Süreci Kolay Atlatabilmek İçin Yapılmaması Gereken 10 Şey!

Elbette belli bir zaman geçtikten sonra ismi geçerse "o ne yapıyor iyi mi" gibi basit sorular bir nebze normal. Fakat henüz ayrılığınız yeniyken ortak arkadaşlarınızdan bilgi almaya çalışmak unutma sürecinizde size köstek olacaktır. Eğer birisi size, siz sormadığınız halde karşı taraf hakkında bilgi veriyorsa, bu durumda kendisini kibarca uyarabilirsiniz.

6- Sizi Anlayan Arkadaşlarınızla Üzüntünüzü Paylaşmaktan Çekinmeyin

Ayrılık Sonrası Süreci Kolay Atlatabilmek İçin Yapılmaması Gereken 10 Şey!

Sırf sizi "güçsüz" bilmesinler diye ya da "hâlâ unutamadı" demesinler diye üzüntünüzü paylaşmaktan çekinmeyin. Hâlâ içinizde bir şeyler bitmediyse sizi anlayan, yargılamayacak ve kötü hissettirmeyecek insanlarla, siz buna hazır hissettiğiniz zamanlarda konuşabilirsiniz. Eğer siz konuşmak istemiyorsanız fakat çevrenizden biri sürekli soruyorsa da kibarca uyarmaktan çekinmeyin.

7. Gönderme Yapmayın!

Ayrılık Sonrası Süreci Kolay Atlatabilmek İçin Yapılmaması Gereken 10 Şey!

Hakkında iyi veya kötü hiçbir şey paylaşmayın. Evet, çok zor ama yapmayın, bu çok önemli. Üstelik karşı tarafa da hiç iyi bir izlenim vermiyor. En iyi gönderme "hayatımı yaşıyorum" mesajı veren fotoğraflardır! Ötesine gerek yok.

8- Hüzünlü Şarkılar Dinlemeyin

Ayrılık Sonrası Süreci Kolay Atlatabilmek İçin Yapılmaması Gereken 10 Şey!

Şarkıların, insanların ruh hali üzerindeki etkisini konuşmaya gerek yok herhalde. Elbette ilk zamanlar ağlamak istiyorsanız ve bir şarkı size yardımcı olacaksa istisna olarak dinleyebilirsiniz ama ileriye doğru hiç önermiyorum.

9- Atlatmak İçin Hemen Yeni Bir İlişkiye Başlamayın

Ayrılık Sonrası Süreci Kolay Atlatabilmek İçin Yapılmaması Gereken 10 Şey!

İlişkiden çıkar çıkmaz yeni bir insanla beraber olmak hem eski sevgilinize saygısızlık olur hem de yeni tanıştığınız kişiye yazık olur. Duygularınızı tam olarak atlatmadan yeni bir ilişki yapmak sizi onarmaktan ziyade kötü etkileyebilir.

10- Son Olarak: Atlatamıyorsanız Psikolojik Destek Almaktan Çekinmeyin

Ayrılık Sonrası Süreci Kolay Atlatabilmek İçin Yapılmaması Gereken 10 Şey!

Emin olun iyi bir terapi sayesinde çözülmeyecek sorun yoktur. Baktınız ki olmuyor, profesyonel destek alabilirsiniz. Muhakkak faydası olacaktır.

Ayrılık Sonrası Süreci Kolay Atlatabilmek İçin Yapılmaması Gereken 10 Şey!
Cevapla