Selamün Aleyküm Cümleten Hayırlı Geceler Evet Opel Vectra C mi? Volkswagen Passat B6 mı? Hangisi daha iyi Sizce Diyelim ki Otomobil Alacaksınız D Segment Otomobil Olacak Ama Planınız bu Diyelim Opel Vectra C Kasa ile Volkswagen Passat B6 var Aklınızda Hangisini Tercih Edersiniz Ve Neden 2 Aracı Biliyorsunuz zaten İkisi de Aynı Segment de Araçlar Evet Görüşlerinizi Bekliyorum
Opel Vectra C Mi? Volkswagen Passat B6 mı? Hangisi Daha İyi Siz Olsanız Hangisini Alırdınız Neden?
Bu soruda 2010'a kadar Passat'ın yanına ne araç koyarsan koy Passat derim çünkü ilk piştiğim araç senelerce bindim her tepkisini bilirim yeri geldi gazladım yeri geldi kamyoncu gibi sürdüm yeri geldi yanlayayım dedim izin vermedi çok güvenli ve arkası kaymayan araç Vectra maalesef kalitesiz Opel yani mukayese etmem Passat ile kesinlikle Passat.
@Hellboy29 Hmm Anladım da Yalnız Bende Opel Vectra C Kasa Binen Biriyim 😊 Bizde Var Kerata 😅 2009 Yılında Almıştık şu an halada Duruyor Vectra C De Çok Kaliteli Güvenli Araç Hızlandığı Zaman Yüksek Hızlarda Yola Oturuyor Maşallah Esp Yok Bizdekin de bizdeki Vectra C 2004 Model 1.6 Edition Olanı ABS Var Ama standart o zaten Güvenlik Olarak Airbag Hava Yastıkları 6 Adet var Yani Ben Şöyle Diyim Konfor olarak Passat B6 bir tık Önde Olabilir Ama Vectra C nin benim gözümde ayrı Yeri Var Tasarımı Duruşu Gerçekten Ben Karizmayim Diyor ama Motor Olarak Keşke Biraz daha güçlü olsaydı Motoru Güçlü 1.6 Ama Aracın Ağırlığından Dolayı Bazen Çekiş te Düşüş olabiliyor Bu sorun İşte biraz ama devri alınca Kasayı çok iyi Çekiyor Peki O Sürdüğün Passat Kaç motor
@Hellboy29 Vayy 2010 Model Birde 😉 Passat B6 Kasalar Da Gerçekten Duruşu Karizma araç Tam Bir makam Arabası Zamanında Makam Arabası olarak da Kullanıldı Passat B6 biliyorsundur Ben Bakan olsam Binerdim Vectra C ye Göre Sanırsam Biraz daha Büyük geniş Passat B6 Doğru mu Biliyorum Kardeşim Sana Şey Sorcam Passat B6 kasanin tam da bu 1.6Fsi Motoru Merak ediyorum bu motor hakkında Yaşadıklarını söyler misin nasıl Çekişi Gidişi Sesi Falan birde otomatik mi manuel mi sende ki
Evet kullanıldı Passat hala da kullanılıyor kardeşim öyle çok büyük bir genişlik farkı olduğunu sanmıyorum ama Vectra C ye de bindim 1.9 Dizeldi dedemde vardı Almanya'dan getirmişti şaft tüneli Passat'ta Wolksvagen klasiği biraz var işte ama geniş güzel yani motoruna bakımını yap gerisine karışma öyle bir motor tabi tüp takılamıyor benzini düşünmeyeceksin motor sesi beni çok tatmin ediyor araba 8 bin devir 7500 devire geliyor vites 2'de 80-85 gidiyor ama tabiki kasa ağır yani çok performans aracı değil ama bas yani 220-240 suyun içinde gider çıt ses yok rahatsız edici durum yok korku yok manuel bizdeki.
@Hellboy29 Hmm Manuel vites Olduğuna Göre Biraz daha performans İyi olur Çünkü Manuel Vites Araçta otomatik vitese Göre Biraz Daha Seri Oluyor Fabrika Verisinde Otomatik Olanı 12.7 Saniye de Hızlanıyor Bizim Vectra C ile Aynı Diyebilirim Vectra C 1.6 Manuel de 12.5 Saniye de Hızlanıyor 0/100 yani peki Kardeşim Şimdi Ne Diyorsun Yani Tabiki çok fazla boyut Genişlik Farkı yok Ama Vectra C den inip Passat B6 ya binince Bu daha iyi mi Diyorsun
Valla kardeşim teknik değerler teknik insanların işi ben biniciyim ve diyorum ki hem donanımsal hem konfor hem de şıklık bakımından Wolksvagen farkını yaşayacaksın Exclusive ya da Highline almaya özen göster Trendline alma boş araca binmeni tavsiye etmem hayırlısı olsun şimdiden.
@Hellboy29 Dimi Kardeşim Evet 😊 Yakışıklıdir o abisi 😅😂 Duruşuyla Kendine Aşık ettirir kızlara belki 😂 Edition Donanım Yani Bizdeki Vectra C lerin Özel 2004 Yılında Çıkan sadece Spor Donanım Bu Donanım pakette İşte görmüş olduğun Gibi Karartma Ön Farlar Geliyor Arka sinyal lambası da karartma siyah yani İç tuş Konsol biraz daha dolu görünüyor Birde Kapı kenarında E Yazıyor Edition e harfi Birde Bunların Desing Edition Donanım paketi Olanı var Onlar 2005 de Çıkarıyor Opel O biraz daha gelişmiş Edition onda ön tampon değişiyor Spor Oluyor Sonra En Büyük Farkı direksiyon Komple değişiyor Spor direksiyon oluyor Astra h direksiyonu Takıyor Opel Vectra C lerin bu karartma farlı çok daha karızma görünüyor Yani Edition 2004 de donanım Comfort Donanımin biraz gelişmiş olanı Aslında Comfort la aynı hemen hemen heaa birde Şey geliyor Xenon Hareketli farlar geliyor
@Hellboy29 Vayy Siyah Passat B6 yani sendeki Vay Bee En Sevdiğim Passat B6 rengi bu işte siyah olani çok daha güzel dikkat çekici duruyor Yalnız dikkat et İnsanlar Mafya zannetmesinler seni 😂 Mafyalar da da Varya ondan şaka yaptım
Şimdi anladığım kadarıyla D segmenti oturaklı bir araç almak istiyorsun. Eski model olacak bütçemiz biraz sınırlı gönlümüzden de Vectra ya da passat geçiyor. Öncelikle burada karar vermen gereken bir kaç konu var bunlardan bahsedelim.
1- Yakıt Türü benzin mi dizel mi? 2- Vites türü otomatik mi manuel mi 3- Motor seceneği 1.6 mı 2.0 mı. 4-Yakıt mı , konfor mu. 5-Bakım - onarım ekonomisi
bu seceneklere göre karar vermek lazım. Şunu söyelyelim ancak bazıları bu iki arac kıyaslanırmı WW varken opel alınır mı diyebilir bu yaklaşım cok sacma bu iki arac bir biri ile gayet kıyas edilir şimdi edeceğiz.
Şimdi kıyaslayalım. Öncelikle 2.0 Otomatik Vites Benzinli düşünürsek 1- Vectra 2.0 Benzinli atmosferik motor 136 HP tork konvertörlü otomatik şanzıman seçeneği ile sunulmuş şehir içinde 14 uzun yolda 7 litre benzin tüketimi var LPG uyumlu 188 nm tork üretiyor. Atmosferik motor ve LPG uyumu dikkate alındığında bakım onarım giderleri fazla yormaz. 2- Passat 2.0 benzinli de TFSİ ya da FSİ turbo motor seçeneği ile geliyor. FSİ 150 HP ve 12 Litre benzin tüketimi TFSİ 200 HP 12 litre civarı benzin tüketimi ile geliyor her ikisinde de tork verileri aynı 200 nm haliyle turbo olmasında büyük bir espiri kalmıyor ancak bu motor seçeneği LPG ile uyumlu değil o nedenle benzin biraz daha fazla masraf demek bakım onarım giderleri konusunda da biraz daha fazla. Bu nedenle bu klasmanda Vectra daha ekonomik duruyor. 2.0 Menuel BenzinliBu iki aracın manuel seçeneklerinde de durum aynı ancak passat 6 ileri FSİ ya da TFSİ ile geliyor. Yİne lpg uyumlu değil ancak daha konforlu olduğu kesin fakat fiyat olarak arada ciddi farklar var.
2.0 Dizel OtomatikVectra 1.9 motor 150 HP 320 nm Tork ve 6 lieri tork konvertörlü şanzımanla gerçekten göz alıcı duruyor. Passat ise 1.9 130 HP tam otomatik ya da 2.0 140 hp DSG 6 ileri ile geliyor. bu klasmanda açık ara vectrayı tercih ederdim çünkü eski model araçlar oldugundan olası arızalarda vectra daha az masrafla cıkar.
1.6 Benzinli OtomatikVectra 1.6 otomatik benzinli biraz zor bulunan bir araç 2000 model var sadece 100 hp 1.8 motorla 125 hp geliyor LPG uyumlu aslınca C segmenti verileri ile D konforu sunan özel bir araç ancak sınırlı sayıda.
Passat yine 1.6 FSİ motorla geliyor aslında cok cazip değil ancak bu klasmanda en cok tutulan ve herkesin begendiği benimde hayranı oldugum 1.8T Passat
1.6 Benzin Manuel1.6 benzinli manuel seceneğinde Vectra c kesinlikle harika bir secenek. Passat da 1.6 atmosferik ya da FSİ motor seçenekleri var. Burada ikisinide inceleyip yanyana koyup karar vermek lazım birbirlerinden cok farklı diyemem.
2.0 Dizel ManuelBu klasmanda Vectra 1.9-2.0 ve 2,2 Dizel manuel Passat 1,9 ve 2,0 manuel motor secenekleri sunuyor. Mesela 1.9 Vectra 150 hp 320 nm tork 6 ileri ve dolu modeli ile göze çarpıyor burada. Passat ise 2.0 140 hp 320 nm 6 ileri modeli güzel Bunlarıda yanyana değerlendirmek lazım göre göre karar vermek lazım.
Passat daha uzun ama daha dar vectra daha kısa ama daha geniş olarak üretilmiş.
Benim tercihim ise şöyle...
2.0 Benzinli otomatik = eski kasa vectra :) 2.0 benzinli manuel = Vectra 2.0 Dizel otomatik = Passat 1.9 dizel otomatik =Vectra 1.8T benzinli otomatik Passat (kalp) SEnin sordugun soruya daha sınırlı alanda cevap vermek gerekirse b6 passat mı Vectra C mi 1.9 vectra C ya da 1.8T passat
@biradetmehmet Bu Güzel Bilgilendirici Görüşün İçin Çok Teşekkür Ederim 😊🙏🏻 Bizde Zaten Var Vectra C var bizde Keratayi çok seviyorum 😅😊 Çok tatlı drusu var Maşallah
@guruke Aynen Dimi Yani 👍🏻😊 Aynı Düşünüyoruz 1. Yukarı Resimdeki Opel Vectra C Benimde Çok Sevdiğim Beğendiğim Otomobil Vectra C Bizde Var Bu Bebek 😂 Bebek Dememin Nedeni önden Tatlı Bir Duruşu var 😅 Araç Ben Karizmayim duruşumla Etkilerim Diyor Resmini Atayım hatta bu bizim ki 😊
Opel Ne La mı? Sen Daha Önceden Bindin mi Kardeşim Vectra C ye Tamam Passat B6 İyi tabiki ama Vectra C Küçük görülecek araç değil Vectra C de Çok Kaliteli Güzel araçlardan Biri D Segmentinde Bizde Var Halada var 2009 da Almıştık Gerçekten Çok Güzel Araç Duruşunu çok beğeniyorum Passat B6 kasaları Ayrı beğeniyorum seviyorum zaten Ama Vectra C nin duruşu daha karizma geliyor