TOGG Yerli Otomobil Nedir Hadi Gelin Birlikte İnceleyelim Yerli Mi Değil Mi.
TOGG Yerli Otomobil, Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu Sanayi ve Ticaret A. Ş. tarafından tasarlanan ve Türkiye'de üretilecek elektrikli otomobil. Anadolu Grubu, BMC, Kök Grubu, Turkcell, Zorlu Holding ve TOBB ortaklığında 28 Haziran 2018'de kurulan TOGG tarafından üretilecektir.TasarımAraç, İtalyan tasarım bürosu Pininfarina tarafından tasarlanmıştır.[2] Prototip araçlar İtalya'da üretilmiştir.[4]
Aracın tasarımında 121 mühendis yer almıştır.[5] Aracın bataryası platforma entegredir. Euro NCAP çarpışma testlerinden 5 yıldız alacak şekilde tasarlanmıştır.[3][6] Araçta 7 standart, 2 opsiyonel hava yastığı yer alacaktır.[7] Üretilecek ilk modelin C sınıfı SUV olması, 2030 yılına dek ise 5 farklı modelin üretime alınması planlanmaktadır.[3] Aracın ön ızgarasında lale motifleri yer almaktadır.[2]
Aracın gösterge paneli tamamen elektronik ekranlardan oluşmaktadır. Panelde üç gösterge ekranı ve 10 inç (25,4 cm) boyutunda multimedya ve navigasyon ekranı bulunmaktadır.[1] Araçta yan ayna bulunmamakta, bunun yerine kameralar yer almaktadır.
Teknik ÖzelliklerAraç gücünü lityum iyon pillerden almaktadır. Tek şarj ile batarya kapasitesine göre 300 km ve 500 km menzile sahip iki farklı güç paketi sunulacaktır. Aracın bataryalarının 30 dakikadan kısa sürede %80 şarj edilebilmesi planlanmaktadır.[6] Araçta yer alacak rejeneratif fren sistemi ile yavaşlamalarda motorların dinamo gibi çalışması ve pili tekrar şarj ederek menzili %20'ye kadar uzatması planlanmaktadır.[1]
Aracın arkadan itişli 200 HP ve dört tekerden çekişli 400 HP olmak üzere iki farklı motor gücünde üretilmesi planlanmaktadır. Son hızı 180 km/sa olacak aracın 400 HP versiyonunda 0–100 km/sa hızlanması 4.8 saniye, 200 HP versiyonunda ise 7.6 saniyedir.[1]
Aracın 4G/5G internet bağlantısı ile fabrikadan güncellemeleri otomatik olarak alabilmesi, arıza durumunda araca uzaktan müdahale edilebilmesi planlanmaktadır.[6] Aracın 3. seviye otonom sürüş özelliklerine sahip olacağı açıklandı
Peki Fiyat Gürcan Karakaş Üretime Cıktığı İtibaren Suv Ve Sedan Modeller İle Aynı Fİyat Aralığı olacağı belirtti yani şu an türkiye en ucuz suv araç 350.400bin civarı ve sedan 0 modeller ise 190-220bin TL civarı Yani 2320 TL alan bir vatandaşıN TOGG alması hayal başka birşey değil
NOT: Bu gün almanya yerli arabaları 0 fiyatları opel olmak üzere 8-10-15bin Euro arası değişmekte sözüm meclis dışarı kendi ülkenizin arabasını eğer alamıyorsanız bu duruma sevinmek değil üzülmelisiniz evinizde pişen yemeği yiyemek ile kendi ülkenizin arabasını kullanamamk aynı durum
TOGG Yerli Otomobil İnanıyor Musunuz Sizce Yerli Ve Milli Mi?
Ben konuya yerlilikten ziyade fiyat bazında bakıyorum. Kendi ülkende üretilen bir aracın fiyatının bu kadar yüksek olmasının açıklanabilir bir yanı olduğunu düşünmüyorum. Kendi halkına hitap edemeyen bir arabanın yerli olduğunu ne kadar kabullenebiliriz ki! Sonra kendime bazı sorular soruyorum ve onları kendim mantıklı olarak cevaplamaya çalışıyorum. -Yerli olduğu söyleniyor ama halka göre yerli değil? C: Dünya üzerinde 2000’li yılların başından bu yana hiç bir araba şirketi %100 yerli üretim araç yapamıyor. Kapitalist düzene göre artık para kazanmak için malzemeleri dışarıda ürettirmek ve toplamak daha mantıklı ve kazançlı geliyor. Bu tasarım olayı yeni değil İtalyan tasarım şirketleri 1900’lü yıllardan beri çoğu aracın tasarım mimarıdır. Bu bana biraz muhalif yaklaşım geliyor. Hyundai ilk aracın Ford’a yapmıştır. Excel modelini de İtalyanlara tasarlatmıştır. Skoda Favorit modeli de Bertone tarafından tasarlanmıştır. Hali hazırda İran’ın yerli otomobili Samand , Fransız Peugeot tarafından üretiliyor. Bunlar sadece başlangıç örneklerdir. Honda ABS beyinlerini Bosch şirketinden alıyor. Citroen , Renault , Ww ve benzeri şirketler parçalarını Türkiye ‘de ürettiriyor. Sonra 2. Soruyu soruyorum kendime , -Neden ; Benzinli-Dizel değilde Elektrikli? C: Sonrasında aklıma şu cevap geliyor. Araç borsası yani piyasası belirli şirketlerim tekelinde bu şirketler ilk otomobilleri ürettiğinde biz Devrim otomobiline ‘Dur’ dedik. Üretimi kestik ama Almanlar-Amerikalılar üretti. O tren kaçtı sonra Karbüratörlü araçlar üretilmeye başladı. Piyasaya TOFAŞ ile girdik. Yerli üretim bir araçla çok fazla sayıda sattı. Sonra Fiat ile ortaklık kurdu ama biz bu aracı dış piyasaya satamadık. Döviz’e çeviremedik. Karbüratör yerini tek nokta enjeksiyona çevirdi. Biz burada da üretim yaptık ama sonra tam enjeksiyonlu üretemeden bıraktık. Teknolojiyi yakalayamadık. Dizel üretildi , kaçırdık. Turbo dizel üretildi , kaçırdık. Şimdi tek ve son bir şans kaldı Elektrikli motor yani basamakları çıkmadan tepeden inmemiz lazım. Bunu başaramazsak işte o zaman biz otomobil üretmeyi unutalım. Bu konuda benim tek temennim bu elektrikli araç üretildikten sonra bu şirketin araç üretimi yapan başka bir yerli şirkete satılması ve Benzin , Dizel modellerinin üretilmesidir. Aracın fiyatı bizim halkımıza hitap etmiyor. Tıpkı İngiliz Rolls Royce’nin özel insanlara hitap ettiği gibi ve biz halk olarak buna ulaşamayacağız.
Yerli ve milli olduğuna kim inandı bunun ben şahsen inanmadım Batarya üreten kim var Türkiye de hangi fabrika Hologram sistemi hangi araçta var hangi fabrika üretti Hadi hepsini geçtim bu aracın tasarımcısı türk değil nasıl milli yerli oluyor Yurt dışında tasarlandı adına yerli isim kondu oda yerli değil acayip bir isim Fabrika temeli nerde ne zaman atıldı ya da atılacak Batarya hologram panel motor vb hepsini üreten kim var Haydi diyelim yapıldı o koca tesisi nereye kuracaklar haydi diyelim oda oldu Yüzde yüz yerli olması mümkün değil isteseniz istemezseniz de dışarıdan ürün gelecek Tıpkı Vestel gibi yerli üretim ama tamamı asla değil muhakkak dışarıdan parça geliyor O yüzden hayaller togg olsada gerçekte kimin ürünü herkes bunun farkında
Sanmıyorum tutacağını cok doğru söylemişsin kendi ülkenin arabasını alamamak evde pişen yemeği yiyemek gibi ama bu halk 0 kafa elin almanı fransızı kendi ülkesi yerli arabasını 10-150bin 20bin euro alıyor ama benim halım 250bin 300bin alabilecek mi hayır ama seviniyor HALİMİZ İTTEN BETER KEYFİMİZ PAŞADA YOK
Askeri ücretle çalışan adam bu arabayı alamaz güya mili araba başka ülkeler yerli arabasını 300 400 liraya veriyor bizim ülkede 100 milyar nede olsa zenginler yaşar fakirler eşşektir çalışsınlar köle gibi...
Bizim ülkede vermez malesef devlet işini bilir paran varsa gel bas al der. Fakiri kimse düşünmez baştakiler eğlenir yer içer gezer bizim gibi köleler el arabası süremez...
Sadece ital parçaları birleştirmek malesef üretim sayılıyor bizim ülkemizde.. ben %100 yerli olduğuna inanmıyorum çünkü biz daha çok teknik servis bir ülkeyiz. bu konularda söylenecek konuşulacak çok şey var ama ben anlatmaktan bıktım biraz düşünen bi insan anlar ne demek istediğimi
Yerli ve milli olduğuna pek inancım yok ayrıca 2-3 yıl 0 bir araba üretmek hayali geliyor. fabrikası nerede kuruldu noldu ne bitti bir bilgi yok hadi hepsi tamam diyorum ama halk alabilecek mi önemli soru o vergi vs alınmasa bile ki alınmasın en az 200bin TL halk alabilecek mi hayır seviniyor mu tabiki yaazık.
Geçenlerde açıklanmıştı yanlış hatırlamıyosam %67 yerli şu anda ve bu oran daha da artırılacak diye aklımda kalmış. Fakat fiyatı yüksek olacak herkese hitap eden bi fiyat değil yani. Erişilebilir bir maaş skalası maalesef gelecekte de görmüyorum.
İOS yazılımı kendisi ait buda zaten çok önemli bir etken. depolama sony ekran LG batarya Kore ancak bunları normal daha ucuz olduğu için üretimi sağlıyor 2024 yılı çoğu üretimini kendisi yapacağını acıkladı. Ama Almanya Fransa gibi ülkelerin yerli arabaları 2020 fiyatı 2.0 motor opel WW Renoult gibi markalar 0 fiyatı 15-20-35bin euro arası ancak türk malı bir araç yerli olup halka 200 250 300bin olması hiç cazip gelmiyor ve alım gücü oldukça düşüyüroyr araç konusun. da
Yerli üretilen araç dolar denk düşünülmesi saçma olur zira kimse kendini ispatlamamış bir araça 200-300bin TL vermez ki veremez 2320 TL asgari üçret ile eğer halk alamıyorsa alt ve orta kesim. Boş.
Burada amacımız Dolar değil bu araçın yerli olup halkın alabilmesi ve teşfik verilmesi siz kalkıp bu araca 200 300bin TL dersiniz halk bu araç ilgi duyamaz ancak üst kesim alır onlarda range bmw bırakacagını sanmam sadece bol parası olan yandaş kesim alır süs diyerek göstriş olarak koyar. aldık der geçer. ispanya almanya fransa italya kore çin abd yerli arabaları fiyatları 100 15 20bin euro arası başlıyor ve alabiliyor ama türkiye tam terrsi 150 200bin ise bu tamamen algı ve saçmalık. üretmek iyi birşeydir ama bunu halk faydalanması gerekmektedir NET.
Elektirkili araçlar genel olarak şu an daha ucuz hocam anlamıyor musun bizim burada derdimiz halk miletimiz faydalansın demek istediğimiz o elektirkli araç reno ve bmw şu an 18.35bin euro civarı yurt dışı kendi fiyarlarına. ama türkiye aynı araç 600 700k vergileri ile DEMEK İSTEDİGİM HALK KULLANILMALI KULLANMALI ALMALI YERLİ VE MİLLİ İSE ALABİLMELİ.
Bunu devlet almalı da sende anlamıyorsun küresel ölçek vardır bu araç sadece türkiyede satılmayacak burada amaç halk kullandın değil millilik şirketler yapıyor bunu devlet değil esasta
Askeri lise atıldım bu konu ile ilgili aslında siyasi görüşlerim yüzünden HİTLER İyidir ancak hataları yüzünden kendini köşeye sıkıştırdı en kötüsü ingiliz ile ateşkes imzalayıp tekrar saldırdıgı taktikrde güney ve kuzey gelen 40-48 Ordular ile kendini düşürttü.