En İyi Cevaplar
+1 yılGenellikle her denildigi yapilmasi aglayinca bagirilip vurulmasi yerine onun boyuna gelecek sekilde egilip bak anliyorum ama yaptigin uygun davranis degil veya bunu alamayiz ama sen istersen alabilirsin para biriktirelim denilmeli oyuncak konusunda kizlara bebegi erkeklere topla silahla araba ile yetistirilmemeli daha egiti zeka gelistiri şeyler alinmali nasilki anne gebeligi boyunca nasil durum yasamissa bebekte ona göre özellikler aliyor ya dogduktan sonrada aylikken bile egitim olmali onunla konusulmali anne ve baba ile bagi olmali yatagini tanimali kucağa her dk durulmayacagini alismali uyku düzeni bir bebeğin uyku duzeni ikinci ayda oturuyor 3ayda duyarlılığı ortaya çıkıyor özellikle ışık konusunda gece lambası iyi secilmeli 4ayda belli şeyleri tanır etrafa bakar ve ses cikartir artik donmede üstünlük kazanan bir bebek olur onlar için ses duyu alaninda gelisim oyuncaklari alinmali beşinci ayda artik ne bulunursa agiza alma aylaridir bes ve alti bez kitaplarla bebek kitabi asilamali ve dis kasiyici olarakta kullanılan bez kitapladan farkli nesneleri gorup seslerini tanimalidir altinci ayda öğünlere başlanır bebek artik yiyecekleri tatmali yedinci ayda sürünme kurcalama aylari ehh cocuk yine elinmi kaldi cekmecede denilmemeli açılıp beraber dokulmeli o cekmece dokuzuncu aydada ilk adimlar cok onemli dusurulmeden adimlarina destek verilmeli dokuz ve onuncu ayda ebeynlerini kıskanır kizsa babayi erkekse anneyi bunda baba benim anne benim denilince cocuklara bilinc altı olarak iner ve huzursuz bir bebek olabilirler on ikinci ay ve artık yaşında ve onu hayvan bitki sevgisi asilmali bu böylede gider önemli olanları yazdim hep kisitlanarak vurulup kizilarak cocuk yetismez onunla büyüyün iyi ebeynler olmaniz dilegi ile
40 Yorumla
Erkek çocuklarına "Aç oğlum p*pini, kız çocuklarına "kapat kız bacaklarını" deniyor.
Birde dudaktan öpme falan var, çok yanlış hareketler.33 Yorumla
eline tablet vermeyeceksin.
mümkünse televizyonun varlığını bile bilmeyecek..
oyuncaklarıyla oynayacak ,
onunla arkadaş olacaksın.
güvendiğin kişilerin çocuklarıyla arkadaş olmasını sağlayacaksın ,
iyiyi kötüyü göstereceksin. namazı emredeceksin ,
her istediğini almayacaksın..
ağladığında da istediğini vermeyeceksin...
sonrasında bunu silah olarak kullanması gerektiğini anlıyor.. kendi kendine susuyor zaten bir noktadan sonra.
şükretmesini de öğreteceksin ,
okula gönderiyorsan, bugünün nasıl geçti diye sormasını bileceksin.
ne zaman senden koparsa , karakterini arkadaş çevresi oluşturmaya başlıyor. bende de aynı durum yaşandı. neyse ki arkadaş seçimlerim beni asla pişman ettirmedi. ki halen de görüşmekteyim o arkadaşlarımla..
lakin kötü bir karar , onu kötü özentiliğe yönlendirebilir.
çocuğun rol modeli konusunda , doğru kişiler gösterilmeli anlayacağın.
atıyorum namaz kıl deyip , kendin namaz kılmıyorsan olmaz o iş.
kitap oku deyipte , kendin okumaman büyük yanlış olur..
aklıma gelenler bunlar fakat dikkat edilmesi gereken ince hususlar hep bunlar..
umarım kafanızda bir şeyler canlandırabilmişimdir.79 Yorumla- +1 yıl
Açıklayıcı olmuş
- +1 yıl
Aynen senden iyi aile babası olur :D
- +1 yıl
Niye yamuk ağız emojisi sjjs olur olur
- +1 yıl
@Aklımçokkarışıkkkkk kanka sorunluyum ben ondan :/
normal değilim pek :D erkek deyince aklında oluşan şeylerin tam tersiyim diyebilirim :D
dolayısıyla ne futbol ne araba ne karı kız muhabbeti , sarmadığı için çok erkek arkadaşımda yok :D öyle yani , sıkıcı insan tabirinin vücut bulmuş haliyim.
bir emoji nelere kadir görüyorsun :( - +1 yıl
Sesli güldüm :D ilginç gerçekten
- +1 yıl
Sanada knk bb
+1 yılhttps://www.youtube.com/embed/OTmQ_xfPx2MToplum içindeyken çocuğumuzu dinlemek
-yapmaaa
-etmeee
-dokunmaaa vs
Gibi şeyler yerine çocukların anlayabileceği bir lisanla
-oğlum öyle yaparsan böyle olur, dokunursan böyle olur, kırarsan böyle olur vs gibi anlatarak öğrenmesini sağlamak ve onları önemsediğimizi hissettirmek gerekir. Ayrıca onların yanına asla küfürlü konuşmamak anne babanın birbirlerine bağırmaması da önemli
Unutmayalım saygı korkutarak döverek değil hoşgörüyle dertlerini paylaşmasını öğretmeyle arkadaş gibi yaşamayla kazanılır.
Benceee 😎44 Yorumla- +1 yıl
Bir de onlarla konuşurken kesinlikle gözlerinin içine bakmalıyız
- +1 yıl
Bende böyle büyüdüm en uyuz olduğum şeydi ya :// şimdiki çocuklarda şımarık ortası yok
- +1 yıl
Ne güzel işte ailen seni önemsemiş oysa biz 7 kardeştik babamın 2 gözü vardı bizde de 14 göz hangimize baksın rahmetli 😔
- +1 yıl
Allah rahmet eylesin abi mekanı cennet olsun inşallah...
şey yalnız açıklamalı anlatmıyorlardı dokunma etme gibi ona sinir oluyordum ben
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
30Cevap
Kiyaslama bence öz güven açısından çocuğu rencide edici ola biliyor.
Benim annem sevgisini belli etmez şimdi torjnlarinda görüyor ve cemkiriyorum :) büyüyünce şımarık olur küçükken sevilir diyor bence çocuk hep sevilmeli ölüm ne zamana belli değil. bir günü sevgiyi gostermeden kapatmamali.
Cocuklara kuru nasihat yerine gercekten açıklayarak kılavuz olmali zaten şimdikiler uyanık.
Hala okulda çocukların biraz değişigi yargilayip alay etmesi var cocuklarimizi nefret ile değil sevgi ile buyutelim ve vatan sevgisi çocuğa asilanmali.20 Yorumla
+1 yılÇocuk uyutma şekli. Ülkemizde sallanıyor fakat ben yatağına yatırıp uyumasını bekleyeceğim. Zoraki yemek yedirmekte yanlış, ben yemezse zorlamayacağım, acıktığı zaman yine yer. Çocuk küçükken yeni konuşma sıraları aileler çocuğa sorulan soruya çoğu zaman kendileri cevap veriyor, iletişim bozukluğu yaşayan çocuklar oluyor bu sayede. Bu nedenle çocuğa sorulan sorulara aile cevap vermemeli o bir birey. Çocuğun herşeyini anne yapmamalı, atıyorum yatağını o düzlemeli, kusursuz olmasına gerek yok, burda önemli olan sorumluluk kazanması fakat yine ülkemizde anneler tüm işi yapıyor ve çocuğa sorumluluk duygusu vermiyor. Çocuğa zıplama evde, onu yapma bunu yapma derken onun bir çocuk olduğunu ve oyun ihtiyacı olduğunu, bunu karşılayamadığı için o çocuğun bunları yaptığının farkında değiller.. Daha çok yazabilirim aslında sadece birkaçı :D
20 Yorumla
+1 yılÖncelikle küçük yaştan itibaren disiplin verirdim. Çocuğa çok sık bağırılmamalı kızılmamalı ama şımartılmamalıda şımarık çocukları sevmem ailelerinide sevmem. Ayrıca çocuk yaramazlık yaptığı zaman evleri boyamak olsun eşyaları dağıtmak olsun bunları engellemezdim çünkü çocuk yeni öğreniyor herşeyi ve yaratıcı olması için yaramazlık yapması gerek. Burada yapılması gereken çocuğua kızmak veya engellemek yerine yaptığı hataları göstererek geri yapması gerekeni göstermek mesela evi dağıttıysa beraber toplamalı anne baba ve çocuk küçük yaştaki çocuklara telefon verilmesi çok yaygın hale geldi buna karşıyım kesinlikle. Ve anne kızdığı zaman baba karışmamalı kayırmamalı baba kızarsa anne karışmamalı vs. Çok şey var söyleyebileceğim ama bu kadar yeterli uzun yazdım baya :D
10 Yorumla
+1 yılSöylediğim yap yaptığımı yapma mantığı tabii ki.
Kitap oku der, evde kitap okuyan bir kişi bile yoktur.
Kötü alışkanlık edinme der, bir misafir gelse çocuğun gözünün önünde sigaraları yakarlar.
Çocuk akşam eve gelir arkadaşımla kavga ettik der, ne olup bittiğini sormadan kavga çıkarma uslu dur deyip çocuğu bastırırlar, çocuk korkudan karşılık vermediği için içinde zarar verme dürtüsü büyür büyür ve özgürlüğü hissettiği an suça meyillenir.
Çocuğa istediğini yaptırmanın tek yolu tehdittir. Bunu yaparsan seni öldürürüm diyen babalar biliyorum. ( acaba kimin babası )
Gözünün önünde olan kavga dövüşlerden bahsetmeme bile gerek yok. 5 6 yaşında pansuman yapmayı öğrendim.
Bu uzar gider..10 YorumlaÇocuk & Ebeveyn konusunda 1,4b cevap paylaştı. Bebekken konuşmasını için çabalarız ilk kelimelerini duyduğumuzda can atarız ama büyüdüklerinde ise " sen sus bilmezsin büyüklerin işine karışma" derler.
İlk adımlarını attığı anı görmek için heyecan içinde bekleriz ama büyüdüklerinde ise eve hapis ederiz.
Kısacası çocukların çocukluklarını elinden alıyoruz.30 Yorumla
+1 yılÇocuk yetiştirme konusunda altını çizerek hep vurguladığım tek şey; Çocuklara getirilen aşırı kısıtlamadır. Bir çocuğu kısıtlamak, hataların önünü kesmez. O hataları beraberine getirir. Kısıtlama getirilerek yetiştirilen çocukların, zamanla özgür olarak yetiştirilen çocuklardan hiçbir farkı kalmıyor.
10 Yorumlaağlayınca çocuğun her istediğini yapmak sonuç vara yoğa zırlayan bir çocuk
istediği her şeyi yararına ve ya zararına olsun seviyoruz diye yapmak sonuç şımarıp tepemizden inmeyen çocuklar
köpek yetiştirir gibi çocuk yetiştirmek sonuç : aşırı uslu emirlerle hareket eden birey olamayan isyan edemeyen çocuklar
çocuklara bir şey öğretmek istediğizde onlara hazır bilgileri vermemiz onların araştırmasına düşünmesine izin vermememiz sonuç ezberci kafada çocuklar10 YorumlaTüm ihtiyaçları giderilmişse ve ağlıyorsa görmezden gelinmeli. (Şımartma kelimesi bunun aksi ise gerçekleşiyor)
Düşen çocuk "ayyy" diye bağırılarak kaldırılmaz.
bir yere tırmanmaya çalışırken poposundan itilmez.
Adam gibi yemesini istiyorsan da ailecek yemek yerken "Önce çocuğu doyurayım da..." mantığını kullanmayacaksın. Kendi masanıza mama sandalyesinde dahil edip önüne yemek koyup kendi yemeğini yiyeceksin. Zaten çocuk da o kadar saf değil. O da yiyecektir.10 Yorumla
+1 yılİşte bunu yapmayın
https://i.hizliresim.com/r3EMWm.jpg71 Yorumla- +1 yıl
:D hahaha
bagirarak doverek soverek degilde insan gibi egitici ogretici tavirlarla hareket ederdim bu durumdan ne ben rahatsiz olurdum nede o.. cocuk anlayisli sabirli en cokta fedakarli olmak lazim.. burdan analara babalara sesleniyorum kiymayin onlara vurmayin onlar bizim geleceklerimiz onlar daha egitime ogretime bilgiye acik kisiler kizmak yok iimmm yoksa agziniza biber surerim vllla 😂
30 Yorumlakendi olmasina firsat vermemek yapilan en buyuk hatalardandir bence, ebebeynlerin kendi yapamadiklari ya da iclerinde uhte kalan seyleri cocugun hayatini rehin alarak bir bir hayata gecirmeye calismasi en buyuk hatalardandir derim...
20 Yorumla
+1 yılcocuklar tv ızlememelı! belkı gunde yarım saat.. sımdıkıler tv basında buyuyor..
cocuklar hastalanmasın dıye dısarı cıkartılmıyor.. cocuklar dısarı cıkmalı ve bagısıklık kazanmalı..
cocuk buyutmek gercek bır sanat..20 Yorumla
+1 yılKorkutmak. Yok hayaletler yok doktorlar yok canavarlar bir kere böyle yapıp çocuğu kisitliyorlar. Çok fazla sen herseyden ustunsun aurasinin çocuğa sürekli hissettirilmesi çocuğu simartiyor yenilgiyi kabul edemiyor.
20 Yorumlaçocuklar bir şeyi elde edemeyince ağlarlar , kesinlikle geri adım atılmamalı ve çocuklara hayır kelimesini kabullendirmek gerekir. Yoksa her istediğini elde etmeye çalışan elde edemeyince de mızmızlanan çocuk yetişmiş olur.
20 Yorumla
+1 yılcocugu ne cok fazla ozgur birakmak gerek nede cok sıkmak lazim geliyor. ancak nedense anne babasindan baski yiyen cocugunu ozgur birakiyor ozgur birakan ise baski gosteriyor bir ayari bulamadilar maaleset
10 Yorumla
+1 yılşımarık ve her istediğini ağlayarak elde edebileceğini sanmaması için elimden geleni yaparım televizyon bilgisayar falan çok oynatmam her zaman dışarı çıkarırım sosyal olmalı kendine güveni olan çocuk yetiştiririm
10 Yorumla
+1 yılBence en büyük hayat kararlarına karışıp bireyselliğin elinden almak. Sonrasında kendi kararlarını veremeyen araştırmayan gelişmeyen nesiller haline dönüşüyorlar
10 Yorumla
+1 yılAileler bir şeyleri ya tamamen veriyor ya da mahrum bırakıyor bunun ayarını her konuda tutturduğunuzda iyi evlat yetiştireceksinizdir.
20 Yorumlaçocuğa belli bir spor yaptırmıyorlar adam akıllı çocuk kendini savunamıyor ve eziliyor haliyle özgüven eksikliği yaşıyor
20 Yorumla
+1 yılDin öğretçem diye beynini yıkamazdım ki korkusuz olsun zamanı geldikçe dinleri öğrenecek zaten Türkçeyi düzgün kullanmayı öğretirdim en önce ve gereksiz canlılara zarar vermezdi
10 Yorumla
+1 yılÇocuğum olursa asla onu başkalarıyla kıyaslamam. Komşu sucuğu, teyze cucuğu vs. 😒
30 Yorumla
+1 yılÇocuğa yapma etme diye kısıtlamak. İlerki yaşlarda özgüven problemi oluyor bırakın çocuk ne isterse yapsın kendine güvenir
10 Yorumla
+1 yılCevaplar çok güzel ya hepsine katılıyorum onların aynısı :D yazmaya üşendim
20 YorumlaÇocuğunuz olunca hiçbiri burada yazılanlar gibi olmuyor. Gözünün içine bakıp, ağzının içine dusuyorsunuz...
10 Yorumla
+1 yılHayir demeyi bilememek cocuga saygili olmayi laf dinlemeyi ogretememek
20 YorumlaÇocuklar bazen gerçekten sinir etsede bağırarak ya da korkutarak tepki verilmemeli bence bilinç altlarına yerleştirirlerse ileride kavgacı agresif veya korkak olabiliyorlar 😊
10 Yorumla
+1 yılBakıcısı televizyon olan çocuğun, hayatı film olur.
+1 eig ne var ne yok verebilirsin. :-?30 YorumlaBaba hayır dediğinde ağlayan çocuğa gel babaya eee yapalım vur babaya ağlatmışmı kuzumu nasıl sinir oluyorum var tanıdığım bir iki model anne
10 YorumlaBnce cocuk eğitilirken en başta yetişkinler örnek davranış sergilemeli
10 Yorumla
+1 yılBen yasamadim kizim sen yasa diyip kizina sahip cikmayan bir anne mesela.
10 YorumlaSevgi göstermemek, ilgisiz olmak. Sonra canavar oluyorlar.
20 Yorumla
+1 yılteknolojiye bağlı yaşatmazdım ve mümkün olduğunca çok doğa ile iç içe ve aktif bir yaşam sürmesini sağlardım
20 Yorumla
+1 yılİstediği gibi kirlensin oynasın
Telden tv den uzak dursun10 Yorumla
+1 yılKendini sizin istediginiz sekilde ifade etmesi adına baskı yapmak.
10 YorumlaÇocuklarla ilgilenmiyorlar ve ellerine telefon falan veriyorlar. ya da yanlış örnek oluyorlar.
10 Yorumla
+1 yılçocukları kendi hayallerimizi gerçekleştirecek kukla olarak düşünmek, onların ayrı birey olduğunu, ayrı hayalleri, yolu olduğunu görememek.
00 YorumlaDedigimi yap yaptigimı yapma mantigla ogut vermeleri hic samimi gelmiyor
20 YorumlaÖnce sevgi şefkat merhamet ve her işine karışmamak. selbest bırakmak kararınca sen yaparsın başarılısın daha iyisini de yapabilirsin demek
10 Yorumla
+1 yılAman sen yapamazsin dur ben yapayım şeklinde çocuğun her işini ebeveynin yapmasi
10 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılÇocuklara hedef göstermemek lazım. Onlara sadece sağlıklarını koruma tavsiyesi verilmeli.
20 Yorumla
+1 yılOncelikle şımarık bir cocuk olmasını istemezdim her dediğine evet demezdim. . .
10 YorumlaÇocuğun her istediğini almak, yapmak. Tabikide küçük istekler olursa yerine getirirsin. Ama her istediğini yaparsan çocukta ilerleyen zamanlarda şımarıklık başlar..
00 Yorumla
+1 yılİlk öğreteceğim şey merhametli olmasıdır.
31 Yorumla
+1 yılÇocukları bir birey olarak görememek.
20 Yorumla
+1 yılÇocuğu kısıtlamak hataların en büyüğüdür
10 Yorumla
+1 yılyapamaz diye sürekli engellemek..
30 Yorumla
+1 yılBaşka çocuklarla kıyaslamak
20 Yorumla
+1 yılİnternetten sosyal medyadan oldukça uzak tutardım
20 Yorumla
+1 yılHer dediğini yapmak her istediğini almak 😒
20 Yorumla
+1 yılçok fazla şımartılması
10 Yorumla
+1 yılArkadaş olmak çok önemli
10 YorumlaHadi oğlum amcaya küfür et
30 Yorumla
+1 yılSabrım zorlanmadığı sürece sesimi yükseltmicem
10 Yorumla
+1 yılbaşkalarının çocuklarıyla kıyaslamak
10 Yorumla
+1 yılBen cocugumu simartirim gerektiginde de disiplin
10 YorumlaIstediği her şeyi vermek ve pısırık yetiştirmek
20 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılelindeki malın kiymetini bilmesi saglanmali
20 YorumlaTelefon verilmesin de ne olursa olsun 😬
10 YorumlaYargilamak.
10 YorumlaSaygısız cocuk yedirtirmek bence
00 Yorumla- Devamını Gör (5)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer 
Ebeveynlik inişleri ve çıkışları olan uzun ve zorlu bir yolculuk. Mükemmel ebeveynlik diye bir şeyden bahsetmemiz söz konusu değil. Sürekli mükemmel olmaya çalışmak ve her zaman doğruyu yapmak zorunda olduğumuzu düşünmek ne bize, ne de çocuklarımıza iyi gelmez. Ancak elbette yanlışlarımızın/hatalarımızın farkında olup, bunları iyileştirmek ve kendimizi geliştirmek için çabalayabiliriz. Her çocuğun ebeveyni (bakım vereni) tarafından koşulsuz şekilde kabul edilmeye, sevilmeye ve korunmaya ihtiyacı vardır.
Ebeveynlik yolculuğunda yapılmaması gerekenler
- Çocuğu fiziksel ya da duygusal olarak istismar etmek,
- Çocuğun duygularını örselemek, onu görmezden gelmek
- Yaşı büyüdükçe ihtiyaç duyduğu özerkliği ona vermemek,
- Çocuğu davranışlarıyla değerlendirip yargılamak, etiketlemek,
- Birey olarak saygı duymamak,
- Sevgiden yoksun bırakmak,
- Temel ihtiyaçlarını (beslenmek, korunmak, sevilmek) karşılamamak,
- Oyun oynamamak,
- Koşulsuz sevgi sunmamak, sevgimizi hep bir koşula bağlamak (uslu olursan, derslerini yaparsan, sözümü dinlersen gibi koşullar…)
Peki temel olarak benimsememiz gerekenler neler?
- Çocuk olmaktan önce, bir insan olduğunu unutmamak,
- Duygularına saygı göstermek,
- Duygular ile davranışların birbirinden farklı olduğunu, her duygunun kabul edilebileceğini ama her davranışın kabul edilemeyeceğini hatırlamak,
- Koşulsuz sevmek,
- Güvenli bağlanan bir ilişki sunmak,
- Oyun ve eğlence için alan yaratmak.
hocam nefis bir görüş. çocuklara bağırıp çağırıp emir kipiyle konuşan, bunun farkına bile varamayanlara tokat niteliğinde farkındalık olmuş.
@pentin admin lütfen mesaj kutunuza bakar mısınız sizden bir ricam olacak