Şu devirde evlenenlerin nikahından bile şüphe duyuyorum hem çoğu cahil oluyor bilmiyorlar karı koca haklarını nikahı bozan şeyleri bilmiyorlar mesela. Gayrimesru çocukları oluyor haberleri yok. Sonra bu çocuktan ahlak edep saygı bekle olmuyor o işler öyle. Evleneceksen her seyi bileceksin dini konuda cahilsen hele ne çocuk büyütebilirsin ne de esine karsı nasıl davranman gerektiğini bilirsin. Iki içi boş kafa dan içi dolu kafa çıkmaz. Hele simdikiler mutlu olmak için evleniyor ne mutluluğu arkadas. Mutsuz da olacaksın ki mutlu günlerin kıymeti bilinsin. evlenince sürekli mutluluk beklerseniz en ufak bir sorunda mücadele etmek ilerde çok daha zor olur. Sonra her tartışmada çocuk etkilenir ilerde karısını döven kocasına bağıran bir birey haline gelir bu kacınılmaz. Haramı helali bileceksin yediklerin bile ibadetine engel olur sonra dersin namazı abdesti var ama yine de kötü diye eee sen yediklerine dikkat ediyor musun ki ibadetin tam olsun? insanı her bulduğu şeyi yemek bozuyor çocuğu da öyle anne sütü bile çocuğu bozar eğer anne iyi beslenmiyorsa. Yani sorun en basta iki cahil in evlenmesidir. Önce dinini öğreneceksin ahlak fıkıh arapça tam mümin olacaksın. Simdi demeyin dindarlar da söyle böyle adam kandırıyo vs. O zaman onlar da tam dindar olmuyor ki yine eksik bir yanı vardır. Sen tam ol tam olanı bul ama bu devirde çok zor. Uzun lafın kısası Eğitim ailede başlar. Lütfer cahil cahil evlenmeyin bu dünya zaten kirli bir de batan gemiye kirlenecek çocuk getirmeyen. Her seyi öğrenin her seyi ahlaka edebe uygun yapın. Tertemiz çocuk yetiştirmek için çocuk eğitimi nasıl olur. onu öğrenin. Sonra bakın her sey nasıl güzel yerinde oluyor. Sen arabanın ön tekeri çocuk da arka tekeri olsun sen kendini sağlam tut arkadaki de yola sağlam devam eder. Evlilik iyi eş bulup evlenmekten çok iyi anne baba olup iyi nesiller yetistirmektir aslında. Tekrar söylüyorum cahil cahil evlenmeyin kendinizi geliştirin. Yazık o günahsızlara...
İstediği gibi çocuk yetiştirmek başlıca yanlış bir davranış zaten. Ben özgür ruhlu, kendi hayatının, kararlarının sorumluluğunu alabilen, mutlu çocuğum olsun isterim.
İnsanların kendilerini çocuk konusunda yetiştirme konusunda Şartlandırmaları ve saplantı derecesinde bu işin üzerine düşmeleri çok saçma. Pedagog bir arkadaşım yedi sene önce kızın doğduğunda yanıma gelmişti ziyarete, Sağ olsun GSStoredan da tulum almış :) herneyse hastane terasında uzun uzadıya konuştuk yeni baba istedi tavsiye istemiştim söylediği şey hala kulaklarımda; - kanka ben müşterilerime dostlarıma profesyonellik içeren görüşlerin de herkese şunu söylüyorum “ Çocuklarınızı terbiye etmeye çalışmayın, kendinizi eğitin, keza nasıl olsa size benzeyecekler” , “ Çocuklar kayıt süresi altı yıllık bir kayıt cihazı gibidir, altı yaşına kadar kaydedersin, ömür boyu izlersin” Sanıyorum çocuklarımıza eğitmek çocuklarımıza ahlak vermek çocuklarımızın iyi bir birey iyi bir toplum üyesi iyi bir vatandaş yapabilmek için önce kendimizden başlamalıyız, Nasıl Olsa Bize Benzeyecekler...
Mesela haram yersen çocuğun kötü yetişir mesela başkasını kınarsan o senin başına gelir herşey eğitim değil öncelikle besmelesiz çocuk yaparsan ortalık pıc kaynar
Buna ben de katılıyorum ama bir söz var alimden zalim doğar nuhun oğlu Adem’in oğlu bunu bilmeyiz ben inanca çok güvenirim evet bilim gibi değildir ama er ya da geç hak yolunu bulur
Adem As oğlu Nuh As oğlu bizlere bir ders olarak o hale geldiler yani onların zalim olmasında bile bir hikmet vardı dediğim gibi biz yinede harama helale dikkat edelim ki üzerimizdeki yük kalksn kötü olacaksa yol onun yolu vebali biz olmayalım yeter
yetiştirmek örnek olmaktır cocuklar kendilerini nasıl yetiştirmeye çalıştıgınızla ilgilenmez sizin nasıl yaşadıgınıza bakarlar gördüklerini yaparlar siz önce kendinizi düzeltip yaşamanızı çeki düzen vermelisiniz ki çocuklarda size bakarak kendilerine çeki düzen versin
Şu sıralar içimde bir evlenme, ya da en azından aile kurma/ iyi niyetli ve gönlüme hitap eden ve mutlu edebileceğimi düşündüğüm biriyle tanışma isteği var diyebilirim.
Çocuk bakma ve yetiştirme durumu da biraz bizim çabamıza biraz da dış ortamlara bağlı gibi. Ama aşağı yukarı hangi aile yapısı ve hangi ortam karışımıyla nasıl bir sonuç çıkabileceğini az çok tahmin edebiliyorum artık. Önemli olan bu karışımın ve dozunun ailece ve etkileşimde bulunduğu insan çevresince nasıl uygulanacağıdır
Büyüğünü, küçüğünü bilecek, tanıyacak. Saygıyı, dinlemeyi öğrenecek. Yalan konuşmayacak. Ben böyle modern değil de biraz da bizim yetiştirildiğimiz tarzda büyütmek isterim. Mesela ben yatarken babam içeri girdiğinde ben ayağa kalkarım gidipte 5 yaşındaki çocuktan bunu beklemem ama eşek kadar olmuş evladımdan beklerim. Her şeyi konuşarak çözme taraftarıyım, babamız bizi yeri geldiğinde dövdü, sövdü ama sevmesini gönül almasını bildi. Bazı durumlara şu laf çok güzel oturuyor lafla uslanmayanın hakkı kötektir diye. Her şey lafla çözülmüyor, mıy mıy mıy oğlum yapma oğlum yapma çocuk yapmaya devam etsin anca konuşalım. Her şey lafla olmuyor, şiddete de karşıyım ama laf dinlemeyen çocuğu ufaktan terbiye etmek gerekli. Öğreteceğim öncelikli şey saygı ve aile sevgisi. Bu ikisiyle yetişen insan, insan gibi insandır.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Nerede hata yapıyor söyleyeyim. Ne kadar çocuk da olsa o bir birey... O senin uzantın değil onu istediğin gibi yönetemezsin. Bunu idrak edebildiğinde hatayı da bulursun. Bir de çocuk kız olursa vay haline... Annesi onu kendi uzantısı sanıyor kızına hükmetmeye kalkıyor her şey onun istediği gibi olacak yok öyle. Ondan sonra kızıyla sürekli çatışma yaşar gider oğlunu pışpışlar kızım üzüyor oğlum hiç üzmüyor bni der. Sonra gelsin taraf tutma haksızlık yapmalar falan fişman. İşte sağlıksız kafaya sahip bir annenin ürünü bir aile çıkar ortaya.
Tatildeyken bir kitap okumuştum bununla ilgili o kadar çok faktör var ki misal konuşurken çocuğun gözlerine bakmak harcayacağından fazla para vermemek duygu sömürüsü yapmamak (ağlamaya devam edersen giderim ben daha çok ağlarım vs.) öğrenmeye ve keşfetmeye teşvik etmek gibi daha bir ton şey vardı
Kaliteli bir ebeveyn olabilmek bugün az rastlanır bir durum ki, bugünün gençlerine bakmak kafidir bunu görebilmek için. Bence insanlar evvela kendini geliştirebilmeli, yeterli olgunluğa olaşabildikten sonra da ebeveyn olma yolunda ilerlemelidirler. Ama bilhassa erken yaşta evlenenler bugünün toplumunda da çocuk yetiştirmenin zor olmasına istinaden çok zorlanıyor, vahim durumlarla karşılaşabiliyorlar. Yani bence evvela kişi tam bir birey olacak ki, iyi bir ebeveyn olabilsin.
Kaynanasına yakın yerde oturarak 😂 tabi her kaynana için demiyorum. Bazı kaynanalar oğulları pek kıymetli oldukları için torunlarını da nasıl büyüttüyse öyle yetiştirmek istiyorlar ve annenin elinden alıyorlar. Böylelikle anne oğlunun büyüdüğünü bile göremiyor.
Sigara paketlerinin üzerinde bir uyarı var çocuk görür çocuk yapar. Düzgün karakterli bir çocuk yetiştirmek için önce anne baba düzgün karaktere sahip olacak ve çocuğu ile arkadaş olmak diye bir şey çıktı bence yanlış. Çocukların her yaşta yeterince arkadaşı oluyor zaten bizim arkadaş değil anne baba olmamız lazım
2
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
tek hata kendi istekleri doğrultusunda çocuğun hayatına yön vermek isteyip, o çocuğu yaşından dolayı bir birey olarak görmeyip, sen çocuksun ne anlarsın deyip görmezden geldikleri için başarısız oluyorlar. Halbu ki kendileri de çocuk oldu ve bunu unutuyorlar.
Çocuğu olmayan bir insan ben böyle mükemmel anne olurum diyebilir o kadar ince ayrıntılar var ki çocuk eğitimi genelde ilk çocuğu olan anne çok hatalar yapabiliyor çok var dinleyip üzüldüğüm hikaye çoçuğun her zaman arkasını toplamazsanız kendi zorlukların üzerinden gelirse kendi fikri olursa çoçuğunuz ile konuşup dinlerseniz deneyim de önemli zamanla tecrübe ederek iyi yetişen çocuklar gelecek
İdeal insan nedir, nasıl olmalı sorularının cevaplarını bilip ona göre davranan her ebeveynin çocukları da hayırlı evlatlar olurlar. Çocuğum edepli olsun, terbiyeli olsun, küfür etmesin, saygılı olsun, kitap okusun, çalışkan olsun... gibi şeyler isteyen herkes önce bunları kendisi yapmalı. Çocuğun ağzına küfür yakıştırmayan kendisi de etmeyecek
Ebeveynler çocuk sahibi olmaya karar vermeden önce, mutlaka gidip bir eğitim alması gerekiyor. Aileden görerek veya tavsiye alarak çocuk yetiştirmek yanlıştır. Çocuğunuza nasıl yaklaşmayı bilmiyorsanız, yetiştiremezsiniz.
Bence sabırsız olmalarindan kaynaklanıyor. Cocuk ağladığında dahi sussun diye eline telefon veren toplum nasilki güzel bir çocuk yetiştirsin. Aileden geldiği gibi değil yeni yollar yöntemler bularak çocuğu yetiştirmek gerektiğini düşünüyorum.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Çocuklar ebeveynlerin bir parçası değil bağımsız bireyler bu çok küçükken bile böyle önce bunu anlasınlar. Çocukları farklı bir siyasi görüşe, dine, cinsel yönelime sahip olunca bu çocuk olmamış benim böyle çocuğum yok diyeceklerse yapmasınlar. En büyük hata bu. İkincisi çocuk ailenin aynasıdır eğer sen doktora kapıyı çalarak giriyorsan, elindeki çopü çöp kutusu buluncaya kadar atmıyorsan çocuk da aynısını yapar. Çocuğa saygı duyulursa çocuk da saygı duyar. Kapısını çalmadan girilmemeli ki o da aynısını yapsın, o konuşurken lafını başkasının kesmesine izin verilmemeli ki o da konuşma sırası beklesin, her ağladığında susturmak için istediği yapılmamalı vb. Ne ekersen onu biçiyorsun, çocuğa böyle yap demekle olmuyor sen yapıcaksın önce
Çocuklara göster amcana pipini göster teyzene pipini diye diye sapik bir nesil yetiştiren anne ve babaların yüzünden damacanaya tecavüz eden bir kesim yetişti
Sabır göstermede oluyor en büyük hata. Şehir hayatı, stres, geçim derdi tahammül sınırlarını zorluyor. Doğru ve erdemli davranışları öğretmek çok önemli. Hele İnternet çağında çok daha zor. İnan bana.
Mesele su bence cocugun beslenmesi ve ailede u terbiye ve davranışlar huylar aile fertlerinin birbirine olan etkileşimi. Ve çocuğun yasadıgı arkadaş çevresi çok. önemli bunu sakın. unutmayın
1960 dan 2005 e kadar bu ülkenin resmi eğitim sistemi Esasicilikti (sert, katı disiplin). Okulda dayak yiyen cocuklar daha sonra dayağı bir iletişim araçı görerek normalleştirdiler sonra evlendiler çocuk sahibi oldular sonrada ülkenin maganda ihtiyacını karşıladılar.
Çünkü çocuğu programlayıp büyütemezsin dengeyi kurmak lazım ben yapamadım çocuğum yapsın ben yaptım kötü oldu o yapamaz gibi yargılar çocuğu kötü etkiler ve dolayısıyla istedikleri gibi bir çocuk olmaz
Çocuğun her istediğine he derseler tabii ki bu çocuksıkıntı olur sonra vermeyince ağlıyor bu sefer veriyolar çocukta bunu çözüm sanıyor istediği olmadığında ağlıyor bu büyük sorun
Tek sıkıntı çocuğu istediğin gibi yetiştirmeye çalışmakta zaten. Okulunu sen seçersen, mesleğini, yapması gerekeni, seveceği, hobi edineceği şeyleri sen seçersen o çocuktan cacık olmaz.
Çocuğu yetiştirirken onunda sizden ayrı bir birey olduğunu kabul etmiş olmanız gerekir sizin sevdiklerinizi sevmeye bilir sizin gibi olmaya bilir onu öyle kabullenmelisiniz sevginizi göstermeli ve esirgememelisiniz. Sizin aynınız olan biri olsun diye değil bambaşka ama özgür kendine güveni olan ne istediğini bilen ve yapmaktan korkmayan biri olmalı en başta saygı duymayı öğretmelisiniz kendisi gibi olmayanlara.. her zaman güven vermelisiniz ailem yanında demeli.
Ebeveyinler kendi isdedikleri gibi cocuk yetişdirmek isdiyolar her zaman onun dediyini yapsin o ne derse onu yapsin sözünden cikmasin en başarili olsun hatta bazilarida kendileri her hangi bir üniversiteye gitmedi diyelim cocuğun ne isdediyine deyilde kendi isdediyine göndermek isdiyolar bence en büyük hata bunlar heralde
Güzel her istediği olmamalı mesela olursa ilerde sıkıntı herşey ister ilerde belki obez olur. Güzel yetiştirmek isterim mesela uyku düzeni olmalı düzenli planları olmalı ama bu bunuda ailenin nasıl yaşadığı tetikler sizlere kalmış bile ister her istediğini yapın ilerde sıkıntı olabilir ister hayır demeyi bilsin
sizin yetiştirdiğiniz yüzde elliyse çocuğun karakteri de diğer yüzde elli. çocuğun kendi seçimlerini kabul etmediğiniz için sözüm ona istediğiniz gibi çocuğunuz olmuyor
Sadece öğüt verip kendi uygulamamakla ve geçmişteki üzüntüleri en iyi kendileri bilmelerine rağmen farkında olarak veya olmayarak aynısını çocuklarına yapmakla..
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Ortadoğu un çoğu çocuk yetiştiremiyor, kafa yapısı geri çünkü
Çocuğunu istediği gibi yetistiremeyenlerin en büyük hatası çalışma bahanesiyle çocuğu anneanne ya da babaanneye emanet etmek. Çocuk bir orda bir burda mundar oluyor ve başa çıkmak çok zor oluyor
@Recxcu turk erkekleri daha cirkin sizde cocuk yapmayin. bide gelmis turk kizlarina laf atiyon kiskanma canim bu guzellik baska bir irkta yok diye 😂😂 sen git o cirkin ruslara bak tamam mi hadi engelliyorum seni bb 😀