Kalabalık aile baskısı ve eşim dördüncü çocuk istiyor, üç çocukla bu yükün altından nasıl kalkacağım?

21 yaşındayım, eşim 26 yaşında, 1.5 yaşında oğlumuz var, 7 aylık ikizlere hamileyim. Eşim doğum yaptıktan sonra 4. yapalım diyor, ben hiç istemiyorum. Hem fiziksel olarak yorgunum hem de ruhsal olarak. Kayınvalidem "ben senin yaşındayken 6. hamileydim" diyor, "iki doğum yapacak çok büyük başarı falan" diye beni eleştiriyor, çevreden büyük eltilerimle kıyaslıyor sürekli. En küçük gelinim bana çok ağır laflar ediyor, hamileliğim ağlamakla, üzülmekle geçti. Hiç mutlu değilim. Eşim "biraz sabret, doğumundan sonra kendi evimize geçeriz" diyor, bana bayağı büyük sözler verdi ama ben kaldıramıyorum artık.. Oğlumu emzirirken tek kalmaya çalışıyorum ama sürekli burnumun dibinde, "öyle emzirme, daha kaç yaşına kadar emzireceksin, sütün kesilmedi mi daha" sürekli böyle. Eşime diyorum, "sabret" diyor, kendimize ait özel alanımız bile yok, odamızın kapısını kitlesem "niye kitliyorsun, bu evde hiçbir kapı kitlenmez bilmiyor musun, sen ne haltlar karıştırıyorsun, oğlum eve gelince seni söyleyeceğim" diye beni tehdit ediyor. Kitlemesem de odaya, damdan düşmüş ayı gibi pat diye içeri giriyor.. Aslında bir yandan da şöyle düşündüm, ben doğum yaptıktan sonra, hem çocuk hem bebekler, nasıl bakacağım, en azından ailesi yanımda olur, yardımcı olurlar diyorum. Ailesi çok kalabalık aile, ben hayatımda ilk defa böyle kalabalık aile gördüm. Eşim "beni rezil etme, vakti gelince taşınırız, sabret" diyor. Ne yapacağım, ben kafam çok karışık. Ailem uzaktalar, eşimin ailesiyle yaşadığım için kalmaya gelemiyorlar, ben de gidemiyorum, eşim tek göndermiyor, vakit de bulamıyor, işten güçten.. Ben daha bu olanları kaldıramazken eşim 4. diyor, beni hiç mi düşünmüyor yani, ailesini geçtim, istediklerini desinler, yapsınlar, alıştım artık ama ben hiçbir şeyi kaldıramıyorum. İkizler doğduktan sonra oğlumu ihmal etsem ya, ya da 3 çocuğa da yetişemesem, iyi bir anne olamasam diye korkuyorum. Çok tükendim, eşim kalabalık aile olmayı seviyor, "bizim de kalabalık ailemiz olsun" diyor. Durumumuz iyi ama ben çok tükendim, ne yapacağım.

Kalabalık aile baskısı ve eşim dördüncü çocuk istiyor, üç çocukla bu yükün altından nasıl kalkacağım?
Cevapla