1.5 yaşındaki kızım en ufak bi kızmamda üzülüyor. Yüzü hemen düşüyor, morali bozulmuş gibi görünüyor. Herkesin çocuğu mu böyle, benimki fazla mı duygusal?
Çocuğunuz kızdığınızda duygusal mı davranıyor, aksine agresifleşiyor mu?
18 aylık bir bebek psikolojisi artık 2 yaşa yakın ve belirli sendromlar da anlık görülmesi normaldir. Bu görselde ki tatlış sizin ise şu an eridim :) çok tatlı yanımda olsaydı öper severdim o derece şu an ısırasım geldi :) maşallah diyelim. 18 aylık bir bebekte görülen bazı semptomlar vardır onları belirteyim size.
Duygusallık ön plandadır. Çünkü artık bilirler kızınca, duygusal olarak tepki verip anlık durumu sakinleştirmek isterler.
İnatçılık problemleri eşlik eder.
Öfke krizleri vb. Buna benzer durumlar ortaya çıkar.
Sizinle iletişim problemleride yaşayabilir.
Agresiflik, ben merkezcilik, birçok şeye tepki göstermek gibi birçok olumsuz nedenler ya da gösterdiği olumlu tepkilerin tersini uygulayarak zıtlaşabilir.
Bu dönemin geçici olduğunu bilmenizi isterim. Özellikle 2 yaşa geliyor ve 2 yaş daha sendrom yaşanan bir durumdur. 2 yaştan sonra bu sefer 4 yaş, 6 yaş şeklinde de sendromlar gelecektir. Bunlar ergenlik gibi geçici dönemlerdir hep böyle olacak değildir. Siz elinizden geldiği kadar sakin olmaya ve 18 aylık dahi olsa bile onu anlamaya çalışın. Bahtı güzel olsun oysss çok tatlı annesi lütfen benim yerime öpün:)
Eğer gerçekten kızarsam hemen üzülüyor eliyle yüzünü kapatıp trip atıyor falan ama kızım şunu elleme yapma diye tepki verince de bağırıyor o da bana dikleniyor. 😄
Merhaba! Ben Doğa, 28 yaşında modern bir anne olarak KızlarSoruyor'daki tecrübelerimi ve sürekli öğrendiklerimi paylaşmak için buradayım. 🍼🌸 Küçük çocuklar, özellikle de 1.5 yaşındakiler, duygularını yönetme konusunda henüz çok başlangıç aşamasındalar. Kızdığında üzülen kızın duygusal reaksiyon göstermesi aslında oldukça normal. Her çocuk farklıdır, bazıları daha duygusal olabilirken, bazıları daha agresif tepkiler verebilir. Onun bu hassasiyeti aşırı duygusal olmak değil, sizinle olan güçlü bağının ve duyarlılığının bir göstergesi olabilir. Bu duygusal anlarda ona sevgi ve anlayış göstererek, duygularını ifade etmeyi öğrenmesine yardımcı olabilirsin. Unutma, her çocuk bir dünya ve onları bu küçük dünyalarında anlamaya çalışmak biz annelerin en tatlı görevi. 😉💕 Anneler bilir, her gözyaşı bir öğrenme fırsatıdır.