Güncellemeler
+1 yıl
Aslında her ailede olan sıkıntılar, fakat deneyimli , benzer şeyleri yaşamış anne babalardan çözüm için fikir almak istedim.
Farklı iki kültürde çocukluk geçirmiş , çocuğa bakış açısı tamamen farklı iki insanız. Ben öğretmen olduğumdan çocuklar konusunda sanırım biraz mukemmelliyetciyim , kendimi desteksiz hissediyorum. Benim hayır'larım, sınırlarım eşim için çok fazla. Onun evet'leri çok esnek... Aynı noktada nasıl birleşecegiz, nasıl tutarlı ebeveynler olabiliriz?
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
5Cevap
Mukemmelliyetcilik de iyi degil zaten ki bir eğitimci olarak bunu en iyi sen bilirsin
Elbette değil, hatalı olduğum kısmın farkındayım. Benim işim çocuklar olduğu için, her aşamada bazen öğrencilerime davranır gibi davranıyorum, bir ogremten anne o ince çizgiyi korumakta zorlaniyor işte , çok zor. Yine karşılıklı uzlaşı adına ne yapacağım hiç bilmiyorum
Çocuğun da kendi kişiliği var farkındasınız demi
Çocuğumuzun kişiliği zarar görmesin, sağlam bir karakteri olsun diye doğru davranma adına sorulmuş bir soru zaten 😊
Ben de mükemmeliyetçi bir insanım ama çocuğum üzerinde fazladan baskı kuracak kadar değil, Bu şekilde tam aksine iradesi zayıf, Özgüvensiz bireyler yetiştiririz, Benim görüşüm bu yönde
Baskı kurmuyorum elbette, hatalarımin bu yönde olabileceğini düşünüyorum onu ifade etmek istedim. Babası aşırı esnekken ben onun yanında kuralcı kalıyorum demek istedim. Yanlış ifade etmiş olabilirim
Sizi anlıyorum, Sizi yargılamıyorum yanlış anlaşılmasın ama bence ikizin de yaptığı yanlış, Ebeveynler elbette çocuklarına önderlik etmeli ama nihai kararı yine kendileri vermeli ki kendilerini değerli hissetsin, Gerçek bir birey olduklarının farkına varsın, Aksi halde kendi kendimizi klonlamıș oluruz
Kesinlikle katılıyorum. Daha 5 yaşında, kendi özgü , kendine has çokça yönü var. Ben gibi veya babası gibi olmayan. Bahsettiğim şeyler örneğin bir şeyde ısrarcı olup izin vermediğimiz bir durumda benim ve eşimin tutumunun farklı oluşu vb konular. Yoksa nasıl istiyorsa öyle yaşasın hayatı, seçimlerine saygı duyan, arkasında değil de yanında duran bir anne olmaya çalışıyorum.
O konuda haklısınız, Ebeyvnler bu konuda ortak fikirde olmalı, Aksi halde çocuk başına buyruk, Söz dinlemeyen birisi olur, Sizi ciddiye almaz
Mesela siz neye izin vermiyorsunuz da eşiniz veriyor, Bitane örnek verebilir misiniz
Paketli gıda tüketimi, ekran süresi, vb.
O konuda siz haklısınız
Bu konulardaki sınırların abartı olduğunu, yasakların aksine daha cezbedici olduğunu savunuyor hep eşim... Belki haklılık payı da var bilemiyorum
Ona bakarsanız günümüzde neredeyse hiçbir gıda ürünü doğal değil ama yine de mümkün mertebe dikkat etmekte fayda var, Ben sizinle aynı fikirdeyim bu konuda
Bence eşinle konuş bu durumu
Konuşunca bu konuda hatalı olduğunu düşünmüyor 🤷♀️
Ortak kararlar vermelisiniz sonuçta ikinizfe çocuk için en iyi olanı istersiniz
Siz ortak nokta bulmalısınız
Evet ama nasıl
Al karşına konuş eşinle yoksa sen kötü anne olursun
Sen yanlış yapan kişisin
Soruma uygun cevap bu değildi
Sen bilirsin
Esin ne iş yapıyor