Çocuğumun kreş öğretmeni çocuklarımızı diğer çocuklarla kıyaslamanın yaratacağı etkilerle ilgili bir konuşma yaptı bizlere. O andan beri kendimi sorguluyorum. Acaba farkında olmadan çocuğumu diğer çocuklar ile kıyaslıyor muyum diye. Eleştirel bakmaya çalışıyorum anneliğime. Farkında olmasam da yaptığım anlar oluyor galiba. Bunu düzeltmek için uğraşacağım.
Çocuğumu diğer çocuklarla kıyaslamam beni kötü anne yapar mı?
biraz yapar. düşünsene kocan sürekli senden daha iyi kadınlarla seni kıyaslıyor. sen artık başarısız bi eş gibi hissedip kendini kötü hissedersin. işte çocuklarda öyle kurulan her cümle önemli bak ayşenin oğlu 100 almış sen niye alamadın o senden daha akıllı mı yerine oo ayşe hanımın oğlu 100 almışdemekki rakibin sıkı çalışarak sende alabilirsin tarzında motive edici olun illa kıyaslayacaksanızda...
örnek çokta güzel olmadı ama ne demek istediğimi anlatıyor. mesela instagramdan falan çocuk gelişimi sayfalarını falan takip et bu konuda gerçekten iyi bilgiler veriyorlar. faydası olur...
Kıyaslamak çocuğun ileriki hayatında ona çok zarar verecektir. Yapıyor isen lütfen yapma. Eğer "yapıyor muyum?" Sorusunun cevabını bilmiyor isen kıyaslama durumu varsa bunu durdurmak adına özellikle ona yeterli olduğunu hissettirecek konuşmalar yapabilirsin. Böyle bir sorun var ise, ortadan kalkacaktır. İyi akşamlar dilerim :)
Tabiki de yapar seni baskalariyla kıyasalarlarsa hoşuna gider mi çocugun da seni başklarinin annesiyle kıyaslasa bu çocugu ömrü hayatı etkiler ve ömrünün sonuna kadar beddua alırsın o çocuktan sen ona annelik degil zarar veriyorsun sadece ona oldugu gibi davranacaksin
çocuk hiç bir şekilde kıyaslanmaz bu çocuğa yetersizim işe yaramazım üzerine travma oluşturur
bazı aileler böyle yaparak çocuğu ateşlemeye çalışırlar ama her çocuk bende onun gibi başarılı olmak istiyorum bende yapacağım demez bazılarında bu tarz telkinler geri teper çocuğu depresyona sokar
Kıyaslama asla bu çocuğu kötü etkiler. Hayatı boyunca kendini değersiz ve işe yaramaz hisseder ve hep başkalarını taklit eder. Kendinde özgüven bulamaz.
Kötü annesin diyemeyiz ama kıyas çocukları gerçekten üzen etkileyen bir şey. Benim annemde zamanında beni kıyaslardı. Kendimi yetersiz ve s. lak hissederdim
Evet kıyaslanamak çok kotu bir sey. Cocugunuz ozguvensiz icine kapanik biri olur ve kendisini ezik gibi hisseder. Annem bile beni sevmiyor ben ise yaramazin tekiyim. Baskalari benden daha basarili ben basarisizim , aptalim diye dusunur