Her ne kadar günümüzde ebeveyn olma yaşı her geçen gün daha ileri yaşlara kaymakta ise de halen genç yaşta anne – baba olmayı seçen ve/veya olmak zorunda kalan bireyler var.
Genç yaşta anne/baba olmanın avantajları ve dezavantajları nedir?
Ben gerekli maddi ve manevi desteği yapabildiğim için avantaj olarak görüyorum. Çocuklarımla arkadaş olmak onları daha iyi anlamak benim için çok ama çok kıymetli :)
21 yaşımda anne olmuştum. Şu anda kızım 15 yaşında ve boyum kadar. Genç yaşta anne olduğuma pişman olmadım hiçbir zaman.
Kendimi bu konuda donattım eğittim ve çocuğuma bir zararım dokunmadı. Fakat annelik konusunda kendimi eğitmeseydim birçok dezavantaj yaşayabilirdim. Acemilik ve cahillikle yapılan yanlışlar çok olurdu diye düşünüyorum.
Ben avantajını yaşayanlardanım. 38 yaşında özgürüm 😀
Ah sanırım bu gerçekten benim yanıtlamam gereken bir soru. Bir kadın genç yaşta anne oluyorsa bebekle beraber büyür beraber keşfederler her şeyi. Birbirlerinin annesi kardeşi arkadaşı olurlar. Dezavantajı sanırım tecrübesizlik ama onun dışında yok. Bir oluşmuş bebeğin canına kıymaktansa cesaret her zaman iyidir
Genç yaşta anne olursan daha çok enerjin ama daha az cesaretin ve bilgi birikimin vardır. Geç yaşta anne olursan daha az enerjim ama daha çok cesaretin ve bilgi birikimin vardır.
Çocuklar ile dönem kaybı olmadan çok sağlıklı bir düzen ve ortam oluşturma şansınız oluyor. Damadınız ile arkadaş olabilecek kadar yakın yaşınız oluyor. Genç yaşta size dede diyen bir kerata oluyor.
çocuğunla aranda fazla yaş olmaz genç anne olursun ve ilerki yaşlarda hamilelik ve doğurma zorlaşır
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(18-24)
+1 yıl
genç yaşta anne baba olmak daha iyi ama türkiyede genel de anne babalar 35 40 lı yaşlarda çocuk yapıyor ileride'de çocuklar 20 li yaşlarına gelincede anne babalar 60 lı yaşlarında oluyor ve maalesef çocuklar ile ilgilenemiyorlar :( tabi ilgilenenler var yalan yok 60 yaşında olup çocuğu ile ilgilenenler var