Selamlar. Eşim çalışıyor. Bebeğim daha küçük olduğu için ben iş hayatına henüz geri dönemedim. Geceleri çok yorgun olduğum zamanlar bebeğim ağlayınca eşime sen bakar mısın diyorum? Her zaman kalkıp bakar. Ama işe giderken çok yorgun göründüğünü fark ettim. Uykusunu alamıyor doğal olarak. Sizce gaddarlık mı yapıyorum.
Çalışan eşimin gece kalkıp bebeğe bakmasını istemem gaddarlık mı?
eğer sağlık durumunda bir problem yoksa bunu yapmanı önermem tabii olarak insanlar hasta olabilir, bu durumda yardım isteyebilirsin, ancak yorulunca dinlenirsin geçer, ama eşini sık sık bu şekilde kaldırırsan, işinde verimi düşer belki işini bile kaybetmesine sebebiyet verebilir. İşverenlerin bir çoğu gaddardır.
Sen de çalışıyor olsan çin haklısın. Fakat çalışmıyorsun. O çocuğa bakıp güzelce büyütmek senin görevin. Onun işi para kazanmak senin işin çocuk bakmak. Ev işlerinde yardımcı olabilir ama adamı gece uyandırıp çocuğa baktırmak senin açından pek mantıklı değil. Fazla bencilce olur. Ama o baba sonuçta isteyerek yapabilir bu söylediğini.
Gaddarlık demeyelim de eşine merhamet etmelisin. Sonuçta sen hep evdesin ama o çalışıyor ve bu günler geçici. Çocuğunuzun uyku düzeni değişecek, hep böyle olmayacak. Zaman içinde deliksiz uyuyacağı günler gelecek, bu günlerde geçecek
Çok yorgun olduğun zamanlar bir kere uyandırıp rica edebilirsin ama bir bebek gecede genelde 3 kez uyanır ben mümkün oldukça kaldırmazdım ama hastalık olur fazlaca yorgunluk uykusuzluk olur hayat müşterek yardım edebilir tabi ki
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
68
Cevap
58
Cevap
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Hayir degil bence. Ki sen kac defa kalkiyorsundur. 2-3 saatte bir emzirmek icin mutlaka kalkıyorsundur zaten. Altı pislenmistir, gazı vardir, rahatsiz hissediyordur bebiş o noktalarda da esinin bakmasinda bir sakinca yok bence. Bebek demek fedakarlik ve yorucu bir surec zaten. Bunu dusunurken ve planlarken her seyi göze alarak bebek yapiyorsunuz. Anne de zaten dogum sonrasi yorgunluk oluyor. Lohusalik donemi. Vucut eski haline donmeye calisiyor, lohusaligin yan etkileri oluyor. Tum bunlarla boğuşurken o bebek sana anneye muhtaç. Kadin icin cok zor bir surec. Ki esin daha bebekle yeni tanıştı. Sen 9 aydir onunla beraberdin ama eşin degildi. Baba oldugunu bile yeni yeni hissediyordur. evet yoruluyor olabilir ama bundan keyif almasi gerek. O kadar cabuk buyuyorlar ki bu gunlerin tadini da cikarmak gerek. Bir daha bu yaşında bu kadar kucuk olmayacak. Baba olarak bu zamanlarini kacirmamasi kendisi icinde iyi bir sey bence. Esinin işi ne bilmiyorum ama benim esim doktor. Bebegimize gece kac defa kalkip bakar oyle giderdi işe. Hicte gocunmazdi. Zaten nobetten falan gece aktif olmaya alışık. Yapma derdim ama keyif alıyorum, bakmak istiyorum, sen yat yoruldun derdi. Esim bunca yorgunluguna ragmen yapardi bunu. Tabi bir de endişe duyardi. Nefes aliyor mu, sariligi var mi vs diye. Kontrol ederdi. Bu cocugu beraber yaptiniz ve yük ikinize ait. Zaten yarin bir gun ise döndüğünde cocugu esine daha cok emanet etmeye baslayacaksin mecburen. simdiden bag kurmalari iyi. bence
Merhaba. Çocuk bakmak sadece annenin görevi değildir, öncelikle bunun bilincinde olmamız gerekir. Tabi ki çok bunaldığın zamanlarda yardım ve destek isteyebilirsin. Sonuçta eşin yardım etmezse kim edecek yani. Ben de bazen eşimden yardım alıyorum, iş yüklemek olarak görmüyorum bunu ve yapmak zorunda gözüyle bakıyorum. Çok yorgun olduğunu hissettiğinde böyle taleplerde bulunmazsın zaten.
Gece 1 defa da o bakıversin. Sen kim bilir kaç defa kalkıyorsun ki en sonunda ondan istiyorsun. Bu bebek senin anne evinden getirdiğin bir şey değil sonuçta. Babanın da anne kadar sorumlu olması gerektiğine inanıyorum.
Hayır gaddarlik değil çünkü gün içinde sende en az onun kadar yoruluyorsun belki daha fazla yoruluyorsun ondan daha geç yatıp ondan daha erken kalkman gerekiyor gece aralıklarla kaklip emziriyorsun senden çalışıyorsun yani bu onun kalkık başka bir yerde çalışmasıyla senin evde çalışmanın bir farkı yok durumla bence eşit ikinizde yoruluyorsunuz ama sen hem bedensel hemde psikolojik yoruluyorsun çünkü yeni doğan bir bebeğe bakmak büyütmek çok daha büyük sorumluluklar taşır psikolojikmen de ya birşey olursa ya birşeyi yanlıs yaparsam diye de çok yıpranıyorsun asla gaddarlik değil ikinizin bebeği ikinizde birşeylerden feragat ediyorsunuz bence güzel eşinin de kötü bir tepki vermemesi ve yardımcı olması
Birbirinizi tamamlamanız lazım canım gaddarlık demek için kalk lan brn burada uykusuz geberiyorum sen malak gibi yat ohh sanki tek benim çocuğum vb kırıcı şekil de konuşman lazım sen rica edersin o da seni kırmaz sadece eşine yorgun olduğun günler ben bakar mısın canım dediğim de yorgun olduğunu belirt dinlen canım de
Çocuk sadece annenin sorumluluğunda degildir, babanın da ne olursa olsun bu konuda eşine yardımcı olması gerektiğini düşünüyorum. Kimi zaman bir bebeğin bakımı diğer bütün işlerden daha fazla yorucu olabiliyor. Bence kendini kötü hissetmene gerek yok bu konuda çünkü dışarıdan görünüğü gibi değip bir bebeğe bakmak. Eşin de bunun bilincindeyse gerekli anlayışı gösterecektir zaten.
Gaddarlik degil hakkin. Esinin 1 isi var o da calismak. Ama sen butuuun ev islerinin ustune bir de bebekle ugrasiyorsun ki butun ev islerini 2 ye katlar. Hayir kalkmali ve ilgilenmeli. Tek basina yapmadin bu bebegi. Sorumluluklar paylasilmali. Herkes ahkam kesmiste, kimse bilmez tek basina bebek bakip da , diger yandan onune temiz don camasir koyup bir de yemek yapmayi.. Iyi yapiyorsun uyansin.
Gaddar değilsiniz elbette. Bebek biraz daha büyüyene kadar ikinizde gerekirse uykularınızdan olacaksınız. Ham maddeyi üretip işi taşerona bırakmak olmaz sonuçta insan getirdiniz dünyaya. Birbirinize yardımcı olup sorun etmemelisiniz. Eşiniz zaten şikayetçi değil bu konuda belli ki. Sizde kendinizi yormayın düşünerek bebeğinizin sağlığı daha önemli
Gün içinde sen de ev işleriyle ve çocukla ilgileniyorsun. Haliyle yoruluyorsun. Eşinden böyle bir şey rica etmen elbette gaddarlık değil. Fakat o da gün içinde işine gidiyor, gece de çocuğunuzla ilgileniyor. Bu da onun yorgunluğuna ekstra yorgunluk katıyor. Arada sen ilgilenirsin, arada eşin. Her gece eşini uykusundan etmediğin sürece dert değil.
Sonuçta tek başına çocuğunu yapıp, doğurmadın. Annesi ne kadar ilgileniyorsa babası da o kadar ilgilenmeli. Eşin işte yoruluyor olabilir ama “evde” olman yan gelip yatman anlamına gelmiyor. Sen de yoruluyorsun. Çocuk belli bir yaşa gelene kadar bu durum böyle devam eder, ama ileride ikiniz de rahatlarsınız
yani tabi şimdi ana gibi olmaz baba. ayrıca pek de anlamaz. ben yerinde olsam güvenip ona emanet dahi etmem. ayrıca adama da yazık. tabi cok yorgunsundur arada tamam ver adama. baksın. babadır yani. ama cogunlukla bence kocaya vermemek gerek o işi. adam sabah ailesinin istikbali ıcın işe gidicek. uykusunu almalı saglıklı bir hayat ıcın
yani o seni dusunuyo kiyamiyor kalkip bakiyorsa seninde ona karsi biraz daha anlayisli olman gerek bence yazık adama bende kalkar bakarim ama calisiyorsam. ve esim bunu yaparken uzulmuyosa karsima alir konusurum zaten inanin bebeklerin bu gece huzursuzlugu sadece bi gecis donemi biraz sabredin her isin sonu sabir
Gün boyu sen de yatmıyorsun, hep bebek ve ev işleri ile uğraşıyorsun. Çalışıyor olsan yine bu gorevleri senin gapman gerekecekti, o zaman gaddarlik olmicaktı öyle mi. Eşin ne kadar yardım da etse sen yine yorulacaksin. Bu yüzden eşinden yardım tabi isticeksin, sen yorulunca bişey yoksa o da yorulsun bi zahmet erkek sonuçta daha güçlü.
Sen evde ona göre daha rahatsan ve eşinde dinlenemiyorsa dikkat etmelisin :) tamam babasıdır sende çok bunalabilirsin ama bir erkek için beslenme ve dinlenme çok önemli 👍 Bebek acıktığı için ağlıyorsa senin emzirmen gerekir. Eşin ayakta olduğu sürece yardım iste ama eğer dediğin gibi sabah kötü durumda işe gidiyorsa uykusunu bölmemeye dikkat et derim :) sende bir süre sabretmek zorundasın çünkü bebek anneyi ister anneyi emer.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(18-24)
+1 yıl
Bir yandan gaddarlık diğer yandan gaddarlık değil.
Gaddarlık çünkü adam yorgun argın işten geliyor , dinlenmesi gerek...
Gaddarlık değil çünkü sabahtan akşama kadar sen ilgileniyorsun , seninde dinlenmen gerek.
Bu bir ebeveyn olma zorluğu sen annesisin o da babası anneninde görevi babanında görevi çocuğa bakmak.
2
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Senin görevin çocuğa bakmak Allah emretmedi kadınlar çalışacak diye bir ayet yok eğer ki durumunuz kötüyse çalışabilirsin ama zaten eşin çalışıyor parası yetiyorsa mantıksız bir hal üzeresin çocuğa bakamayacaksan çocuk yapmamalıydın boşuna bence senin gibi anne
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Kendisi düşünüp ede bilir aksi halde benim istememem beni gaddar kılar. Sonuçta kendi çocuğunu, eşini düşünmeyen birine zorla düşünmesini istemek değiştirmeye girer değiştirmeye çalışamam ben içimden kendime yazıklar olsun derim düşüncesiz biriyle evlenmişim. Kendi annelik görevimi en iyisiyle yaparım babalık onun bileceği iş bana düşmez sorgulamak.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Eğer eşin işe gidiyor da sen evde olduğun halde ona onu yaptırıyorsun, yazıklar olsun, uykusuz ve bitkin çalışmak ne demek bilirmisin, Diğer özgürlük 🗽 abidesi kesilmiş hemcinslerin ancak akıl verirler, neymiş efendim çocuk bakmak sadece annenin görevi değilmiş miş miş, iyi ozaman yarın birgün ben hamile Kalayım çocuğu eşim doğursun dersiniz.. Kim çalışmıyor evde duruyorsa gece çocuğa o bakmalıdır, sonrada adalet adalet diye diye ortalıkta fink atarsınız...
Bana kalırsa, evet, çok acımasız davranıyorsunuz. Heleki çalışan bir insan uykusuzluk, ve yorgunluk ileride işinde de ciddi kayıp, kaza ve sorunlara neden olabilir, biraz düşününüz sadece, belkide biraz anlayış...
Bu çocuk yalnızca sana ait değil neticede canım bu dönemde herkes fedakarlık yapacak. Eşinin çalıştığı kadar sende evde çalışıyorsun. Babalık sadece al bu para demekle olmuyor. Onunda bebeğin ihtiyaçlarına ortak olması lazım.
Aslında yapmıyorsun bence isteyebilirsin tabiki sen bakacaksın diye bir şey yok. Yorgun olabilir ve öyle düşünmen doğal bence eğer zamanın yeticekse yapabilirsen paylaşın tek sen ya da o fazla yapmasın tavsiyem sen bilirsin tabiki (: iyi günler 🥰
Yorumları okuyorum, dehşete düştüm kadın sadece gaddarlık m yapıyorum diye sormuş, adama gıyabında küfretmedikleri kalmış garibanın bir şeyden de haberi yok. Ne diyim :D
Çocuk bakmak+ev işleri vs derken yorgun düşmen normal ama sonuç olarak sen sürekli evdesin ve çocuk gün içerisinde uyuduğunda dinlenmeye vaktin oluyordur. Haftasonu istemen biraz normal olabilir ama işe giderken olmamış sanki biraz :))
Düşüncesizlik yapıyorsun.. Bence eşini bırak yatsın sen kendin kalk bak Sabah kalkıp birde işe gidiyor Adamcağız.. ŞİMDİKİ anneler ne kadar kırılgan ve mız mız.. 😏😏 Artık hangi annelerin hakkı ödenmez bilinmez hale geldi..
Babaların da doğum izni alması gerekiyor. Tr şartları ne diyelim.
Gaddarlık değil ama yorgun işe gitmesi çalışma performansını düşürür. Bu durum çok büyük sıkıntılara sebep olabilir maddi yönden. Yanınıza bi büyüğü çağırın yardımcı olabilecek.
Eğer ikinizde çalışıyor olsaydınız bir gece senin bir gece onun bakması mantıklı olurdu ama çocuk bakarken sabahtan akşama kadar evdesin, eşin işteyken uykusuzluğunu gündüz uyuyarak da giderebilirsin ama eşinin böyle bir şansı yok.
gaddarlıkla alakası yok ikiniz ortak bir karar verip bu çocuğu dünyaya getirdiniz ve büyütürken ikinizin de fedakarlıklar yapması lazım gayet normal ve olması gereken bir şeyi yapıyorsun
Aslında ilk bakışta öyle gibi ama sen de sabah bakıyorsun ve aslında dinlenmeye vaktin olmuyor belli bir uyku düzeni oluştuktan sonra bunu kararlaştırmanız en doğrusu
Pardon ama kendi cocuğu kendisine yük olacaksa bir babanın o zaman niye o çocuğu dünyaya getirip o çocuğun hayatını kendi eşinin hayatını da mahvediyor
@papatyammm21 adam eve para getiriyor rizkiniza vesile oluyor... o adamin uykusu rahati olmasi gerek bence... sahsen ben esimi el üstünde tutardim rahatini saglardim, cocugumun ihtiyaclarini da karsilardim. evin annesinin görevi bunlari kapsioyr bence
@soulflyyn bilmiyorum bana göre düşüncen yanlış. Hani bir saat kalksa uykusundan bölünse bir sey olmaz veya uykusuzluktan ölmez ki erkek. Ama düşüncene de saygım her daim sonsuz
@soulflyyn adam gerekirse saatlerce yük taşısın eve geldiğinde yorgun argın bile olsa bence gece bir saat uyumazsa ölmez uykusuzluktan. Bir de Türkiye iş gücünün 9 milyon-10 milyonunu kapsıyor. Artık çok eskilerde kaldı bence kadının evde sadece bebeğiyle ilgilenip eve gelince de çocuğunun bakımını devam ettirecegi. Zaten bir baba çocuğunu yük olarak değil nimet olarak görür.
Ben yorgunken işe gitmeyen, tek işi evde çocuk bakmak olan eşim beni gece yarısı kaldıracak çocuğa bak diyecek!!! Vallahi tokadın nerden geldiğini anlayamaz.
Eşinden değil annen veya k. validen gibi çalışmayan büyüklerden destek almalısın. Eşin verimsiz diye işten atılırsa bu durum aile birliğinizi kökünden sarsar.
Çok yorgun zamanlarda söylediğini belirttiğin için bir problem yok. Elbette bebek çift taraflı bakılmalıdır, hem eşin hem de sen. Eşin işe gidiyor olabilir ama zaten dediğin üzere çok yorgun olduğun zamanlarda diye eşin için sorun olmaz kendi bebeği için eriniyorsa o da kendi problemi, kesinlikle tartışmaya kapalı bir konu. Gaddarlıkla ilgisi yok, için rahat olsun.☺️
Asla gaddarlik değil ama çalışmayan ebeveynin geceleri çocuğa bakması taraftarıyım. Bence bazı geceler olabilir ama her gecede çalışan eşin uyanmasını mantıklı bulmuyorum.🤗
Çocuk bakmak her iki tarafın da görevi olmasına rağmen arasıra alttan almak önemlidir mesela işe gidiyorsa eğer gece senin bakman daha doğru geldikten sonra ilgilenebilir eşin.
Ben çalışmıyorsam evdeysem kendim ilgilenmeye çalışırdım. Kolay kolayda kimseye bırakmazdım çocuğumu. Ama ben bakıyorken bakma şeklime karışan olursa (eşim dahil) tepkim baya sert olurdu sanırım.
Bence cuma geceleri ve hafta sonları eşin baksın bebeğe sen dinlen hafta içleri isten döndüğünde bebekle ilgilesin sen biraz uyu gece o uyur sen bakarsin
Ne münasebet bilakis onun söylenmeden kalkıp çocuğa bakması bir centilmenlik ve eşe saygı meselesidir. Hem çocuk birlikte bakılır ise gelişimi daha sağlıklı ve kişilik açısından iyi olur.
Eşim kendisi uyayamiyor diye yatakları bile ayırmıştı 2 gundur uyuyamayan ben kaldım öyle gunduz ayri koşturmaca gece bebeğin huysuzluğu her anne baba yaşamıştır bu sancılı süreci
gaddarlık değil tabiki sen annesisin oda babası çoğu şeyi o işteyken sen yapıyorsun o geldiğinde de bebeğine bakmaktan zaten mutluluk duyar uykusunu alamayacağı olacak tabiki bebek var sonuçta
Gaddarlık değil sende eminim çok yorgunsundur kolay değildir ama o ertesi gün o yorgun uykusunu alamamış haliyle çalışması gerek. Karşılıklı empati yapmanız gerek sadece.
hayir ikinizinde cocugu sonucta yorgunlugunu bu kadar cocuga baglama bence aranidaki tek fark onun ise gitmesi yeri gelince sen cocugu ona tum gun birakip disariya cikmalisin ya da bu kadar rahatsiz oluyosan anneanne veya babaanneden yardim isteyebilirsin cok darda kaldiginda veya ise basladiginda
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Çalıştığında da eşin değil sen bakacağın için gaddarlık değil. Kılıf bulmuşlar ben çalışıyorum diye ama farkediceksin ki aynı kural senin için geçerli değil.
Biraz evet. Tamam iki taraf da bakmalı ama çalışan olan o bence yanlış yapıyorsun
2
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Gadarlik demeyelim de ne bileyim kalkıp bakıyor diyorsun 1 gece eşin kalksın bir gece sen ne güzel bakıyor diyorsun toplumda o kadar çok öküz var ki eşinin kıymetini bil dediğim gibi bir gece sen bir gece eşin baksın hem ne sen çok yorulursun ne eşin