Merhaba anne ve babalar. Benim size bir sorum olacak bebeğim için, yardımcı olur musunuz? Bebeğim daha 3 aylık ama 2-3 gündür kabız, yaparken çok zorlanıyor, bebeklerde kabızlık nasıl olur, anlayamadım. Hala anne sütü alıyor, gazını da çıkarıyorum hep, ama bebeklerde neler kabızlık yapar bunu bilmek istiyorum. Her bebekte bu aylarda kabızlık oluyor mu? Acaba bebeklerde kabızlık nasıl oluyor, bebeklerde kabızlık nasıl giderilir ve en korktuğum şey, bebeklerde kabızlık kaç günden sonra tehlikeli, ne zaman doktora götürmeliyim? Bunları bilen varsa lütfen yazsın, şimdiden teşekkürler.bebeklerde kabızlık
Bebeklerde kabızlık nasıl giderilir, çözüm önerileriniz neler?
Bebeklerin bağırsak hareketleri genellikle ilk 3 ay içinde düzenli hale gelir, hatta çoğu zaman bebekler bağırsak hareketleri düzeli olmasa bile sağlıklı şekilde beslenebilir, yaşayabilir. Ancak bebeklerde kabızlık olduğu zaman buna bir çözüm getirmek gereklidir. Peki bebeklerde kabızlık nasıl giderilir?
1- Egzersiz ve masaj
Yetişkinlerde olduğu gibi, egzersiz ve hareket de bebeğin bağırsaklarını uyarma eğilimindedir. Bununla birlikte, bebekler henüz yürümüyorsa veya hatta emeklemiyorsa anne babalar bebeklerde kabızlığı gidermek için egzersizler yaptırabilir.. Anne ve babalar, bisiklet sürme hareketini taklit etmek için sırtüstü yatan bebeğin bacaklarını yavaşça hareket ettirmeli. Bunu yapmak bağırsakların çalışmasına ve kabızlığın giderilmesine yardımcı olacaktır.
Kabızlığı gidermek için bir bebeğin midesine masaj yapmanın birkaç yolu vardır. Bunlar şöyle:
- Parmak ucu ile mide üzerinde saat yönünde hareket eden dairesel hareketler yapmak. - Bebeğin dizlerini ve ayaklarını bir arada tutmak ve nazikçe göbeğe doğru itmek. - Göğüs kafesinden bir parmak yukarıdan göğüs kafesine inmektir.
2- Sıcak bir banyo
Kabızlık çeken bebeğe sıcak ile ılık arasında bir sıcaklıkta banyo yaptırmak, karın kaslarını gevşetecektir ve gerilme hissini azaltacaktır. Bu sayede kabızlığı önleyecek ve var olan kabızlığı çözecektir.
3- Besin değişikliği
Bebeklerin beslenmesinde değişiklikler yaparak bebeklerde kabızlığı önlemek mümkün. Ancak bu bebeğin yaşına ve beslenme şekline göre değişiklik gösterecektir.
Sizin gibi emziren annelerde ise beslenme alışkanlığını değiştirecek kişi annedir. Süt gibi gaz yapan ve kabızlığa sebep olan besinleri emziren anneler tüketmemelidir. Bu sayede bebeklerde kabızlık olma ihtimali azalır, bebeklerde gaz sancısı oluşmaz.
Eğer bebek katı yiyecekler yiyorsa, ebeveynler, iyi lif kaynakları olan yiyecekler sunmaya çalışmalıdır.
Birçok meyve ve sebze, yüksek lif içeriğinden dolayı bağırsakları uyarmaya yardımcı olabilir. Kabızlığı olan bebekler veya anneler için iyi besin seçenekleri şunlardır:
- kabuğu soyulmuş elmalar - brokoli - yulaf ezmesi veya tam tahıllı ekmek veya makarna gibi kepekli tahıllar - şeftaliler - armutlar - erik
4. Sıvı ihtiyacı
Küçük bebekler, sıvı ihtiyacını anne sütünden veya mama formülünden aldıkları için tipik olarak ilave sıvılara ihtiyaç duymazlar. Bununla birlikte, kabız olan bebekler az miktarda ekstra sıvıdan yararlanabilir. Çocuk doktorları bazen 2-4 aylıktan büyük ve kabız olan bebeğin diyetine az miktarda su veya bazen meyve suyu eklemelerini önerir.
Ben ilk 3 ay paralandım şu gaz olayı yüzünden. Ek gıdaya başladığımda kabızlık sorunu çekmiştik. Sakin zamanlarında bebeğinizi yatırın karnına saat yönünün tersinde yarım ay şeklinde masaj yapın. Bacaklarını da bisiklet sürer gibi hareket ettirin. İlk 3 ay bebekler bu konuda sıkıntı çekiyorlar. Sizde suyu bol için, kimyon çayı da iyi gelecektir. Gaz yapacak şeyleri çok yemeyin. Gerçi ne yerseniz yeyin yine gaz yapacaktır. Tek çare bol bol göbek masajı ve bacak egzersizleri. Tabii banyo yapmakta bebeğinizi rahatlatacaktır. Aci elma yağı vb. Tarzda ürünler kullanmayın lütfen. Bunlar tehlikeli ürünler. Siz bebeğiniz için doğal yöntemlerden yana olmalısınız her zaman. Çok geçmiş olsun.
Anne sütüne rağmen bebeğiniz kabız oluyorsa o zaman sizin kendi beslenmenize dikkat etmeniz gerekiyor.
Belki gaz yapan şeyler yemiyor da o yüzden gaz sorununu bebeğiniz yaşamıyor olabilir ama demek ki bebeklerde kabızlık yapan yiyecek ve içecekler tüketiyorsunuz ki bebeğinize de geçiyor. Önce nelerin kabızlık yaptığına bir bakın, tükettiğiniz besinleri gözden geçirin.
Bebeklerde kabızlık kaç günden sonra tehlikeli olur tam süre veremesem de 1 haftayı bulmaması gerekir. Hem bebeklerin sindirim organları çok küçüktür hem de bebeklerde kabızlık olması huzursuzlaştırır. 2-3 gün kabız geçmiş, artık doktora görünme vaktiniz geldi diye düşünüyorum.
Dostum öncelikle merhaba, bebekler hala sıvı beslendiği için yani anne sütü ile, şu an kabızlık riski yok. Her bebeğin dışkılama süresi birbirinden farklı olabiliyor ve düzenleri sürekli değişiyor. Bazı bebekler günde bir kaç kez yaparken bazıları haftada 1 yapıyor. Bebeğin ıkınıyor gibi yapıyor değil mi? Sürekli kendini zorluyor ve kızarıp bağırıyor. Doğru mudur?
0
12 Yorumla
Soran
+1 yıl
Aynen öyle yapıyor, çok sıkıyor kendini, gazı varken bile böyle yapmıyor. Hatta gazı kolayca çıkıyor ama büyük tuvaletini çok zor çıkarıyor :(
Aslında o büyük tuvalet ıkınması değil:) Gaz sancılarınız artmış. şu an uğraştığı şey tamamen gaz. Ikınma sebebi kaka değil. Panikleme. Geçirmek için bir sürü yol var. Örnek 1. Bir cezveye kuru nane yapraklarından bir tutam at ve kaynat. Bebişin bir çay kaşığı içir. Gaz da cidden etkilidir
İkinci yol, sen günde 1 tane rezene çayı kesinlikle iç, eminim yediklerine de dikkat edip gaz yapmayıcı şeyler tüketiyosundur. Sendeki oluşan gaz, sütten bebeğe de geçer
Hayır, sadece anne sütü alıyor. Bana da kabız olmaz diyorlar ama oldu ben de anlamadım. Ne zaman doktora götüreyim? Kendi başıma ilaç alıp kullanmaya çekiniyorum
Bende 10 aylık var ek gıda alıyoruz Baya baya yemek yiyoruz Emmek dışında Bizde de kabızlık oluyor Lakin su içirmek Birde bol hareket ettirmek üslubuyla kabızlık sorununun önüne geçiyoruz Birde zeytin yağı kullanıyoruz Yağ haneden alıyorum yağı İşlem görmemiş yağ kullanıyorum
Su ihtiyacı yaşıyor olabilir, 3 adet kayısıyı 1 çay bardağı su ile kaynat suyu süzüp 2 yemek kaşığı kadar içirin, emzirme öncesi içirebilirseniz daha iyi olur günde 2 defa içirseniz yeterli olur. 2 günden fazla uygulamayın. Doktorunuza danışıp su vermeye başlamanız gerekiyor mu öğrenin.
Öncelikle sen yediğim yemeklere çorbalara kimyon koyacaksın ayağını sıcak tutacaksın çok soğuk su içmeyeceksin bebeğin için acı elma yağı var bebeğin topuklarına bir damla sürüp masaj yapacaksın elma suyu içerebilirsin bir çay kaşığı kapılık 3 gündem sonra sıkıntı oluyor diye biliyorum her ağladığında doktora gitme gereksiz işlem yapılabiliyor bazen bebeğin canını yakıyorlar karnına masaj yap
Sen rezene çayı icebilirsn bebege zeytinyağı ile masaj yapabilirsn ılık duş aldirabilirn ama anne sutu alan bebek kabız olmaz ve bu durum 10gune kadar normal ayrıca doktir onermeseze ben bebeğime bu durumlarda çay kaşığınn ucu ile zeytinyağı veriyorm 😊
Biz de kabızlıktan çok çektik. Bu konuda en önemlisi bebeğin ne yediği. Bizim başımız mamalardan yandı diyebilirim. Aman aklınızda olsun mama veriyorsanız iyi seçin. şimdi marka adı vermiyim başka markalar benim bebeğime hiç iyi gelmedi. Doktor tavsiyesi ile hero baby ye geçtik. Hero babynin organik bebek bisküvisini de ara öğünlerde sütle veriyorum. Kabızlık konusunu doğru seçimle kapattık diyebilirim.
Kabızlık sorunu yaşayan bebeklere ılık bir banyonun yaptırılması hem karın kaslarının gevşetilerek gerginliğin ve ağrının azaltılmasını sağlar hem de sindirim hareketlerini hızlandırır
Ben bir kaç defa duydum kuş parmaklarını anneler zeytin yağına batırıp anüsten içeri azıcık itiyolarmış yağlanınca daha rahat yapıyormuş kakasını Sen yine annelerine sor
Sizin muz, şeftali gibi kabız yapan ve gaz yapan yiyeceklerden uzak durmanız gerek ,, bebeğinize zeytinyağı içirin biberonla y da kaşıkla içerebilirsiniz.
Eğer çok kötü durumdaysa 1 çay kaşığı hakiki zeytinyağı içirebilirsin. Biz yeğenime vermiştik. Sen de kimyon tohumu demleyip içersen gazın olmaz bebeğede fayda eder.
Canım zeytinyagı cok az bazı bebeklerde kabız sorun oluyor cünkü ben kızımı hastaneye götürrüm makattan sıvı verip bosalltıyırladı sen yediklerine dikkat et biraz kabız yapıcak seyler yeme 3 aylık normal rezene cayı iç
@Tatlıaşkkk Sizde ki durumu bilmiyorum lakin anne sütü ile muzu ezip yedirdigim vakit yarım saat içinde çok civik geliyor Hemde o kadar hızlı oluyor Belki tek muz kabızlık yapabilir idda etmiyorum Ben yaşadığımı ve uygulayıp sonuç aldığım durumu paylaştım
En İyi Cevaplar