Selam pıtırcıklar <3
Henüz üç yaşına kadar ölümün ne olduğunu bilmeyen onu soyut bir kavram olarak değerlendiren bir çocuk '' ölürüm , öldürürüm '' gibi ölümle alakalı kelimeleri çekinmeden kullanabilir . Ona göre belki bir oyun olan bu durum , bir ölüm olayının ardından somut hale gelir .
Ölüm gerçeğini fark eden çocuk , zaman zaman annesinin , babasının , kardeşinin , sevdiği birinin veya evde beslediğiniz bir hayvanın öleceğini düşünerek ağlama nöbetlerine tutunabilir ; '' Anne , sen de ölecek misin ? '' gibi sorular sorarak anne babaları zor duruma düşürebilir .

Çocuğunuzun ölümle ilgili sorularına cevap veremeyerek '' sus , öyle söyleme , duymamış olayım '' derseniz ya da gelişigüzel cevaplar verirseniz , onun ölümle ilgili birtakım kaygılar duymasına sebep olursunuz .
Bir yakınınızın ölümünü izah ederken '' çok uzaklara gitti , bir daha dönmeyecek '' , '' sonsuz bir uykuya daldı , bir daha dönmeyecek '' gibi sözler söylemeniz ' çocuğun seyahat ve uyku konularında endişelenmesine yol açar . Uykunun bir daha uyanmamak olduğunu düşünerek uyumaktan korkabilir .

Çocuğunuz , bir yakınınızın ölümüyle ilgili olarak size birtakım sorular yönelttiyse , bu ölümden dolayı duyduğunuz üzüntüyü ona mutlaka hissettirin . Çünkü hayatın gerçeği ile yüzleşmeye başlaması , ölüm hakkında yersiz düşünceler edinmesine engel olacaktır .
Ahiret inancı taşıyorsanız çocuğunuza ölüm gerçeğini anlatmanız daha kolay olacaktır . Sonbaharda dökülen yaprakların , kuruyan çiçeklerin baharla birlikte nasıl dirildiğini anlatmak çocuğunuzun ölümden korkmasını engelleyecektir .
Çocuğunuzun , ahiret inancına paralel olarak iyi kimselerin cennete gideceğini , cennetin çok güzel bir yer olduğunu , kişinin orada sevdikleri ile beraber olacağını söylemek , onun ölüm konusundaki kaygılarını azaltacaktır .

Ölümün bir hiç olma , yok olma olduğunu hissettirdiğiniz zaman yanlış düşüncelerin kapısını açmış ; çocuğunuzun kaygılarını arttırmış olursunuz .
Eğer çocuğunuzu , ölüm konusunda yeterli ve sağlıklı bir şekilde bilgilendirmezseniz duygu ve davranış bakımından bir takım bozukluklar yaşamasına sebep olursunuz .
Çocuğunuz altı yaşından büyükse cenaze törenlerine katılmasına izin verebilirsiniz . Ancak cesedin hele hele kazaya uğramış bir cesedin çocuğa gösterilmemesi gerekir . Çünkü bu görüntüler , çocuğun psikolojik bakımdan olumsuz etkilenmesine yol açar , korkusunu arttırır .

Bazen çocuklar , istedikleri gibi hareket edemedikleri ya da kendilerine sert davrandıkları zaman anne ve babanın ölümünü dileyebilirler ( Ölse de kurtulsam ) . Ancak aynı çocuk bu dönemde anne veya babasının ölümüyle karşılaşırsa ( Anne babanın ölümünün kendi dileğinden kaynaklandığını düşünerek ) büyük bir suçluluk duyar.
Anne ya da babadan birinin ölümü , çocuğunun psikolojisine olumsuz etki yapar . Çocuk yalnızlık duygusuna kapılır . Hatta ölen kişiye , kendini bırakıp gittiğini düşünerek öfke ve kırgınlık duyabilir .

Anne ya da babadan birisi öldüyse hayatta kalan eş dengeli davranışlar sergileyerek çocuğun duygusal bakımdan çok fazla örselenmemesine özen gösterilmelidir . Her insanın başına böyle bir olay gelebileceği , herkesin yerinin ayrı olduğu , önemli olanın iyi ve güzel bir insan olmak , iyiliklerle anılmak , ondan kalan boşluğu en iyi şekilde doldurmak olduğu çocuğun bilinçaltına yerleştirilmelidir . :)
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar