Ailenin neşe kaynağı

Ailenin en sevimli, en masum olan bireyine çocuk diyebiliriz. Evliliğin meyvesi ve neşesi olan bu sevimli bireylerimizin yetiştirme görevi hayatımızın en büyük görevidir...
1) Onlara sevgimizi aşılayalım

Her çocuğunun sevgiye ve şefkate ihtiyacı vardır. Sevildiğini kendine değer verildiğini hissetmek ister. Biz bireyler olarak bu konuya önem vermeliyiz...
2) Hayal kurmalarına engel olmayalım

Hepimizin çocukken kurduğu hayaller vardır. Unutmayalım ki her insan gerçekleşmesi istediği her şeyi önce hayal eder. O yüzden çocuğumuzun güzel hayaller kurmasına yardımcı olalım.
3) Onlara zaman ayıralım

Benim çocukluğumda ailemle birlikte böyle çok anım olmadı olmasını isterdim. Her çocuk ailesi ile vakit geçirmek izler. Zamanımız ne kadar az da olsa böyle birlikte olmanızı tavsiye ederim. :)
4) Teknolojiyi faydalı kullanmalarını sağlayalım

Genelde çocuklar internet ortamında sürekli çeşitli oyunlar oynamakta ve interneti bu yüzden kullanmakta. Bu çocuğun sosyalleşmesini önemli ölçüde etkiler. Geç kalındığında bağımlı hale gelebilir. Asosyal bir yaşam sürdürerek eğitim hayatını tehlikeye atabilir.
5) Dertlerini dinleyelim

Onları sıkıntı ve dertleri ile yalnız bırakmayalım ve onun anlayacağı şekilde dertlerini, sıkıntılarını dinleyip onları motive edelim. Aksi takdirde içe kapanıklık olur ve öz güvenini kaybedebilir.
6) Onlara şiddetle yaklaşmayın

Her insan yanlışlar ve hatalar yapar hele bir çocuksa yanlışı ve doğruyu ayıramayabilir. Onlara kızmak yerine yaptığının yanlış olduğunu doğrusuyla birlikte tatlı bir dille anlatın.
7) Çocuğunuzun yanında kavga etmeyin

Çocukluğumda ailemin yanımda kavga ettiğinde ben de kulaklarımı kapatır duymamaya çalışırdım. Aile içerisinde zaman zaman bu tartışmalar olabiliyor. Bunu çocuğunuzun yanında asla yapmamanızı tavsiye ederim. Psikolojik bir travma yaşayabilir.
Çocuklar ebeveynlerini örnek alırlar :)

Her çocuk önce kendisini yetiştiren kişileri örnek alır. Onlara davranışlarımızla, hal ve hareketlerimizle iyi bir örnek olmalıyız. Kötü bir alışkanlığımız varsa yanlarında yapmamalıyız. Örneğin sigara ve alkol yanlarında asla tüketilmemelidir.
Sonuç olarak:
Bu Bencemde bu konuya değinmek istedim. Son zamanlarda küçük yaşta çocukların sigara alkol vb. şeyleri kullandığını üzülerek görüyorum. Onlara iyi bir örnek olmamız gerektiğini düşünüyorum.
Sağlıcakla Kalın...
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar