Babam öldü. Ben çok küçüktüm. Annem bi adamla evlendi. Okumak istedim okumama bile izin vermedi. Annemde arkamda durmadı. Çok küçük yaşta çalışmaya başladım. Her zaman param elimden alındı. Şimdi evleneceğim ama hala parama el koyuyorlar. Alışverişlerini yapmak zorunda mıyım?
Kendi maaşımla sürekli ailemin evine alışveriş yapıyorum. Zorunda mıyım?
Almak zorunda değilsin asıl onların sana yardımda bulunması lazım sen evlilik yolundasın onların sana yardımda bulunması lazım sonuçta açta değil açıkta değiller kazanmasalar zor durumda olsalar neysede durumları iyiyse bence yardımda bulunma kenara ayırdığın parayı ben olsam bankaya atarım orda daha güvende olur hemde birikmiş bir paran olur yoksa diğer türlü bir yere para falan koyamazsın
0
0 Yorumla
En İyi Cevaplar
Gizli Üye
(45 üstü)
+1 yıl
Anne babanın parasını yemek zorunluluk dimi Burada herkes genelde 18 yaş üstü ama nedense reşit olup aile ekonomisine katkıda bulunmaktansa a, salak gibi babasına annesine yapışıyorlar.
Sen de soruyu eksik sormuşsun Evin tüm ihtiyaçlarını sen mi alıyorsun? Onlar kazandıkları parayı napıyorlar? Şimdiye kadar elinden aldıklarıyla naptılar? Çeyiz yapıldı mı, yapıldı ise neyle yapıldı? Üvey baban çalışıyor mu, çalışamıyor mu?
Yaptığınşeyi zorunluluk olarak görüyorsan yapma zaten. Kendi içinden gelerek Yapabileceksen yap.
İki Hristiyan sigara içerken İncil okunur mu diye merak etmişler Papaza biri sormuş Papaz efendi sigara içerken İncil okunur mu? Papaz kızmış, olur mu öyle şey demiş İkincisi ise farklı şekilde sormuş Papaz efendi İncil okurken canım çok fazla sigara çekti, içebilir miyim demiş Papaz tabi evladım içebilirsin
Sorduğun soru eksik olduğu için yukarıda verdiğim örnekteki gibi olmuş Ne haklısın, ne haksız
Aile destek olmalı ve yardımcı olunmalı. Tabi ki bu hak eden insanlar için geçerli bir durum. Yani ekersen onu biçersin tarzında. Hep veren olan sensen, bu yaptığının bir zorunluluğu yok. Senin de kendince bir hayatın var. Artık ona odaklanmalısın. Herkes kendi başının çaresine bakmalı.
Annen evlenmiş başında eşi var annenin geçimini eşi yapmak zorunda senin kendi ihtiyaçların var belki isteyerek birşeyler alabilirsin sadaka niyetine ama kimse zola alamaz tabiki zor durumdalarsa ve güçleri çalışmaya yetmiyorsa tüm yaptıkların inş sadaka yerine geçer
Kimse, kimsenin alışverişini yapmak zorunda değildir. Özellikle şu senin durumunu göz önüne alırsak asla değildir. Evlenecek olan birinin parasına el konulmaz hatta yardım edilir, bu durum gelenek bakımından da bize aykırı zaten, sana tek tavsiye bunun böyle gitmesine izin verme evleneceğin kişiyle sırt sırta ver, birlikte bir çözüm bulun yoksa böyle devam ederse çok sıkıntı çekersiniz.
Almak zorunda değilsin asıl onların sana yardımda bulunması lazım sen evlilik yolundasın onların sana yardımda bulunması lazım sonuçta açta değil açıkta değiller kazanmasalar zor durumda olsalar neysede durumları iyiyse bence yardımda bulunma kenara ayırdığın parayı ben olsam bankaya atarım orada daha güvende olur hemde birikmiş bir paran olur yoksa diğer türlü bir yere para falan koyamazsın ben senin yerinde olsam bankaya atardım hiç değilse orada birikir bence öyle yap sende
Almak zorunda değilsin asıl onların sana yardımda bulunması lazım sen evlilik yolundasın onların sana yardımda bulunması lazım sonuçta açta değil açıkta değiller kazanmasalar zor durumda olsalar neysede durumları iyiyse bence yardımda bulunma kenara ayırdığın parayı ben olsam bankaya atarım orada daha güvende olur hemde birikmiş bir paran olur yoksa diğer türlü bir yere para falan koyamazsın bence banka en güvenilir yer hem paran güvende olur hem de kimse dokunup harcayamaz
Almak zorunda değilsin asıl onların sana yardımda bulunması lazım sen evlilik yolundasın onların sana yardımda bulunması lazım sonuçta açta değil açıkta değiller kazanmasalar zor durumda olsalar neysede durumları iyiyse bence yardımda bulunma kenara ayırdığın parayı ben olsam bankaya atarım orada daha güvende olur hemde birikmiş bir paran olur yoksa diğer türlü bir yere para falan koyamazsın
Alışmış kudurmuştan beterdir maalesef. Bence evleneceğim birikim yapıyorum de. Aradan sıyrıl. Keşke zamanında ayrı eve çıksaydın. Posta koymanın zamanı gelmiş. Üvey baban baksın eve. Bunca zaman sen bakmışsın. He isterlerse kendi yedigimi ben alırım dersin. Aslında normali sende o evde yaşadığın için bazen sen ödersin faturayı bazen onlar. Bazen onlar market alışverisi yapar bazen sen. Ama öyle çocuk gibi kimse paranı alamaz. Kimse de paranın hesabını sana soramaz.
Evet alışveriş yapmak zorundasın. Hatta köle de olmak zorundasın. Bu saniyeye kadar böyleydi eğer bir devrim, bir başkaldırı yapamazsan böyle devam edecektir.
Yani artık kendi sorumluluğunuz var bunu nasıl görmezden geliyor bilmiyorum ancak bi yerde hata sizde. Hayır demeyi, olmaz demeyi net söylemediğiniz için bu sürer gider. Size yazık.
Kendine birikim yapmaya çalış ayrı eve çık diyeceğim ama tek başına biraz zor olabilir evimden kurtulayım derken önüne ilk çıkan adamla evlenme yağmurdan kaçarken doluya tutulma
Ya anlamıyorum kardeşim senin kendi düşüncen yok mu salla gitsin ya bak sinir oldum gerekirse ayrı eve çık ne bilim yap birşeyler anneni de ciddi anlamda kınıyorum evladın kız birde
El koydurtmayacaksin sende ozaman aynı evde yaşıyorsan bir takım ortak giderlere katkı yapabilirsin ama tamamen paranı elinden aliyorlarsa bu şekilde olmaz burda bir dur demem gerekiyor
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Onlar çalışsın kendi evinin alışverişini kendi yapsın kardeşim bu ne aldığın maaş kim bilir ne kadardır anca sana yeter kendinden taviz verme sakın kendine sakla paranı