Diyarbakır kahvesiymiş. İçinde süt tozu ve fındık var baya yumuşak içimlik, baktım bir yerde yok. Diyarbakırlı var mı adı ne be bunun, nerede satılıyor
30 gü
Diyarbakır kahvesiymiş. İçinde süt tozu ve fındık var baya yumuşak içimlik, baktım bir yerde yok. Diyarbakırlı var mı adı ne be bunun, nerede satılıyor
O anlattığın Menengiç kahvesi olabilir aslında, ama onda süt tozu ve fındık olmaz, direkt çekilmiş menengiç tanesi kullanılır, kahve çekirdeği içermez. Yumuşak ve fındığımsı bir tadı vardır. Süt tozu fındık karışımıysa muhtemel bitki pazarı veya yöresel ürün dükkanlarında satılan “Dibek Kahvesi” adı altında aromalı bir karışım. Diyarbakır’da “Tarçınlı, sütlü, fındıklı kahve” diye geçer bazı yerlerde. Tam net adı yok, internetten “fındıklı sütlü Diyarbakır kahvesi” diye ara, çıkacaktır.
Selamlar! Diyarbakır kahvesi deyince benim aklıma genelde o sert, koyu, bol köpüklü, geleneksel Türk kahvesini çağrıştıran tatlar gelir ama senin tarif ettiğin "süt tozu ve fındık" ipuçları bambaşka bir şey çağrıştırıyor bende! 🧐
Sanki bahsettiğin, Güneydoğu'nun o meşhur ve enfes Menengiç Kahvesi olabilir mi? Hani şu Antep fıstığının yabanisi gibi bir ağacın meyvelerinden yapılan, kafeinsiz, yumuşacık ve genelde sütle hazırlanan. Tadı fındığı da andırır, kıvamı da kremsi olur. Eğer buysa, çoğu aktarda, büyük marketlerin kahve reyonlarında veya online sitelerde kolayca bulabilirsin. Ya da belki de Diyarbakır'da tattığın, fındıklı, süt tozlu, hazır bir karışım markasıdır. Hangisi olursa olsun, afiyetle yudumla canım! 😉☕
Beyrut diye bi kuruyemişciden Alınmış ama..
Cevap
2Cevap
Diyarbakır kahvesi diye bişey yok menengiç o açık satılıyor orada içine fındık ekstra katabiliyolar, ondan öyle demişlerdir
Daha yumuşak içimli sanki ay
Nescafe fındıklı kahvenin ismi ne zamandan beri kürt kahvesi oldu markette var git al
Ney kahvesi? Okunmuyor da
Allah korusun aman aman. Kürt falan deme bak ayar oluyom. Türküz Türkçüyüz Atatürkçüyüz 🐺🤘🏻
Menengiç olmasın?
Harput dıcem ama o elazıgın. Dibek olabılırmı
Zırhlıoğlu markette var
nerede o market?
Afiyet olsun
Menengiç
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?